پیام مازند

آخرين مطالب

معرفی شخصیت امام(ره) در دستورکار متولیان فرهنگی قرار گیرد اجتماعي

معرفی شخصیت امام(ره) در دستورکار متولیان فرهنگی قرار گیرد
  بزرگنمايي:

پیام مازند - فرمانده سپاه روح الله(ره) استان مرکزی گفت: اردوی هفت اقلیم به شخصیت امام راحل(ره) که در هفت مکان قرار داشتند نیز می‌پردازد که برای شناساندن شخصیت امام راحل(ره) باید همانند اردوهای راهیان نور در دستور کار قرار گیرد. - اخبار استانها -
به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار محسن کریمی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و اردوهای راهیان نور استان مرکزی اظهار داشت: اعزام افراد به مراسم ارتحال امام راحل(ره) هر ساله برگزار می‌شود و این مراسم فرهنگی، نماد انقلاب اسلامی است.
بنابراین از اهمیت بالایی برخوردار است و برای جلوگیری از انحراف انقلاب و اصول انقلاب، باید خط امام راحل(ره) بازخوانی شود. قبل و حین اعزام افراد باید برنامه‌ریزی جامعی وجود داشته باشد تا اثر برنامه اثر فرهنگی به هرماه داشته باشد.
وی افزود: با توجه به اقداماتی که دشمن در فضای مجازی و اغتشاشاتی که بر علیه جمهوری اسلامی انجام داده و ذهن برخی از جوانان این مرز و بوم را دچار انحراف کرده است باید بتوانیم اصول خط امام راحل(ره) را به جوانان معرفی کنیم، بنابراین هدف اصلی ما از برگزاری مراسم فرهنگی تبیین جوانان است که نخستین اقدام در این راستا شناخت امام راحل برای جوانان و آحاد ملت است. امروز سخنان حضرت امام خمینی(ره) درباره جبهه باطل یکی پس از دیگری به منصه ظهور رسیده است. بنابراین باید از این سخنان برای تبیین جوانان و نوجوانان بهره‌برداری شود.
فرمانده سپاه روح‌الله(ره) استان مرکزی تصریح کرد: اردوی هفت اقلیم به شخصیت امام راحل(ره) که در هفت مکان قرار داشتند نیز می‌پردازد که برای شناساندن شخصیت امام راحل(ره) باید همانند اردوهای راهیان نور در دستور کارقرار گیرد، امسال متولیان امر باید برنامه جامع و قوی‌تری نسبت به سال گذشته را در سالگرد ارتحال امام راحل و پرداختن به شخصیت امام خمینی(ره) در نظر بگیرند.
کریمی در ارتباط با اعزام افراد به اردوهای راهیان نور، عنوان کرد: استان مرکزی جزو نخستن‌ها در برگزاری اردوهای راهیان نور است و از سال 78 اعزام اردوهای راهیان نوز آغاز شد و از معدود استان‌هایی هستیم که اردوگاه راهیان نور برگزار می‌کند، اردگاه شهید ضیاالدین یک اردوگاه چند وجهی است که سال‌های قبل کنار گذشته شده بود، اما مجدد احیا شد و در برنامه‌های مختلف مانند اردوهای راهیان نور و سیل و سایر فصل‌ها از آن بهره برداری می‌شود.
وی ادامه داد: عمده مخاطبین اردوهای راهیان نور جوانان و نوجوانان هستند و باید حداقل‌هایی برای اردوهای راهیان نور دیده شود و نیازمندی‌های اولیه وجود داشته باشد. باید یک تقسیم کار در اعزام افراد به اردوهای راهیان نور بین شهرستان‌ها وجود داشته باشد. بیشترین بهره از اردوهای راهیان نور را آموزش و پرورش می‌برد، چراکه در قالب اردو و تفریح می‌توان با قشر جوان و نوجوان صحبت کرد و آنها را تبیین نمود.
افزایش 28 درصدی اعزام به راهیان نور از استان مرکزی
محمد گودرزی، معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله(ره) استان مرکزی د این نشست اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از اردوی راهیان نور به عنوان یک فناوری نام بردند که خوشبختانه در استان مرکزی چندین سال اردوهای راهیان نور اجرا می‌شود و بازخورد خوبی به همراه داشته و یک اقدام فرهنگی کم‌نظیر است.
وی افزود: هر ساله‌ از استان‌ها برتر در اعزام راهیان نور تجلیل می‌شود که استان مرکزی در ارزیابی سال 1400 جزو استان‌های برتر در تعداد اعزامی و کیفیت اجرا شناخته شد. امسال در نخستین اقدام حدود 1600 نفر به منطقه بازی دراز کرمانشاه اعزام می‌شوند که سال گذشته حدود 95 هزار نفر اردو برای آحاد مردم برگزار شد.
معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله(ره) استان مرکزی عنوان کرد: استان مرکزی جزو معدود استان‌هایی است که تعداد اردوهای بیشتری برگزار می‌کند31 میلیارد تومان اعتبار سال گذشته برای برگزاری اردوهای راهیان نور استان هزینه شد که 2 میلیارد تومان آن خودیاری دانش‌آموزان، یک میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه و مابقی هزینه نیز توسط استان کمک شد.
گودرزی بیان کرد: استان مرکزی در اعزام اردوها، افزایش عملکری 28 درصدی نسبت به دو سال گذشته داشته است، بیش‌از 60 درصد جمعیتی اعزامی به اردوها از مرکز استان و 40 درصد از مابقی استان‌ها انجام می‌شود و این مستلزم این است که همه نهادها در راستای تکمیل زیرساخت‌ها کمک داشته باشند.
وی با اشاره به اعزام افراد در سالگرد رحلت امام خمینی(ره)گفت: 10 هزار و 500 نفر سال گذشته اعزام شدند، اما سهمیه امسال استان 8 هزار نفر است، 12 کمیته امسال شامل فرهنگی، اطلاع رسانی، حمل و نقل، پشتیبانی و تدارکات، فاوا، نظارت و بازرسی، امنیتی و انتظامی، بهداشت و درمان، برنامه‌ریزی مالی، عملیات اسکان و گم‌شدگان، برای شرکت در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) پیش‌بینی شده است.
انتهای پیام/711/

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/787850/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کندوان یک‌ طرفه شد

نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن جان باخت‌

نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باخت

بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی

نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز مونوکسید کربن جان باخت‌

جزئیات حادثه تلخ برای جوان نخبه معلول ساروی و پدرش

درهر قفسی کلید امیّدی هست

ریزش سنگ در جاده پلدختر - خرم‌آباد

چالوس یک طرفه شد

تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور

2 نفر در ساری براثر مسمومیت با گاز جان باختند

احتمال ریزش سنگ، با بارش باران در جاده چالوس

پیگیری طلب میلیاردی مردم از یک شرکت خصوصی

برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی

کندوان یک‌طرفه شد

امام صادق (ع) محور وحدت بین مذاهب اسلامی است

«چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»

توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود

خیزش دانشجویی در آمریکا جنایت اسرائیل را نشان داد

حادثه تلخ برای جوان معلول ساروی که نخبه دانشگاه بود

برگزاری دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در مازندران

برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در ساری

پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت

هر شب پناه میبرم از تو به مثنوی

احتیاط کنید؛ جاده کرج-چالوس بارانی است

فیلم/شکل‌گیری ده‌ها آبشار ساعتی در مخملکوه خرم‌آباد

امام جمعه ساری: ماماها از مسئله زشت سقط جنین فاصله بگیرند

لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران

بارش شدید و رگباری باران در خرم‌آباد

آبشارهای ساعتی مخمل‌کوه خرم‌آباد راه افتادند! | ویدئو

بارش باران و احتمال ریزش سنگ در جاده چالوس

حمایت قاطع مردم پشتوانه فرماندهی انتظامی کشور برای ادامه طرح نور

جنجال‌سازان مسابقات کشتی مازندران در انتخابی تهران!

آشنایی با کتاب «دو دقیقه با موعود(عج)»

تاکید امام جمعه خمینی شهر بر حمایت مردم از طرح نور

حماسه «وعده صادق» روایت فتح می‌خواهد

امام جمعه قم: مردم قدردان پلیس برای اجرای طرح نور باشند

لزوم روایت گری حماسه وعده صادق در جامعه

برگزاری مراسم سالگرد شهدای «خان‌طومان» در ساری

توقف نمایندگان مازندران در لیگ فوتسال کشور

بارش باران در محورهای البرز/خطر ریزش سنگ در جاده چالوس

دریاچه «کیو» خرم‌آباد در یک روز بارانی

صحبت های شنیدنی هوشنگ ابتهاج

کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین‌بار در جهان

مردم حامی اجرای طرح نور نیروی انتظامی

حماسه «وعده صادق» نیازمند تبیین و روایتگری است

حساسیت هایی که در نماینده، روشنفکر و مردم نیست

اینفوگرافی/ 8 نشانه ای که به شما می‌گوید فرزند باهوشی دارید

ماجرای تجاوز به زن جوان برای پس ندادن بدهی

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: شهدا بهترین الگو برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند