پیام مازند

آخرين مطالب

صداوسیما در مسابقه 90 دقیقه‌ای 95 تبلیغ پخش کرد! فرهنگي

صداوسیما در مسابقه 90 دقیقه‌ای 95 تبلیغ پخش کرد!
  بزرگنمايي:

پیام مازند - در مدت 95 دقیقه بازی دورتمند مقابل پاریسن‌ژرمن، 95 تبلیغ به مدت 18 دقیقه و 24 ثانیه به نمایش درآمد که 20 تبلیغ به مدت یک دقیقه و 47 ثانیه، با نورپردزای در میانه زمین، 65 تبلیغ به مدت 14 دقیقه و 26 ثانیه به صورت زیرنویس و در نهایت 11 تبلیغ پایین لوگوی شبکه سه به مدت دو دقیقه و 11 ثانیه به نمایش درآمد.. به گزارش خبرآنلاین ,شب گذشته بازی نیمه نهایی دورتمند مقابل پاریسن‌ژرمن برگزار شد که تیم دورتمند با پیروزی یک بر صفر به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت. مسابقه‌ای که با یک دقیقه وقت اضافه در نیمه اول و 4 دقیقه وقت اضافه نیمه دوم 95 دقیقه طول کشید. این بازی مانند تمام بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا از شبکه سه سیما پخش پیش از شروع بازی یکی از برندهای ابزار آلات در تبلیغ pre-roll حدودا سی ثانیه‌ای مخاطبان را به تماشای بازی دعوت کرد. همه چیز تا دقیقه دوم بازی عادی بود تا اینکه مخاطبان دوباره با معضل تبلیغات اشتباه و البته بسیار گل درشت در صداوسیما مواجه شدند. مسئله‌ای که پیش از این بارها درباره آن صحبت شده است و حتی در این گزارش «تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند» از صداوسیما خواستیم تا شفاف‌سازی‌های لازم را انجام دهد که با دریافت بودجه 24 هزار میلیارد تومانی چه نیازی دارد تا بیش از 95 تبلیغ را در 95 دقیقه مسابقه نمایش دهد؟ 53 تبلیغ از 29 برند به مدت 9 دقیقه و 43 ثانیه بله درست خواندید، 95 تبلیغ! از تبلیغ‌های سه ثانیه‌ای تا 20 ثانیه‌ای که البته در 5 دقیقه وقت اضافه هیچ تبلیغی پخش نشد. زمان پخش فوتبال برای صداوسیمایی که حتی خودش هم با ارائه اعداد و ارقام آن هم پیش از عید نشان داده که پر ببینده‌ترین برنامه‌هایش مرتبط با فوتبال است، از فرصت لیگ قهرمانان اروپا استفاده کرده تا هر آنچه دلش می‌خواهد را به شکلی عجیب و نامرتب هنگام پخش این بازی تبلیغ کند. از تبلیغ تشک و ویفر گرفته تا بیمه و عصاره غذا و حتی لبنیات. برای توضیح دقیق‌تر باید گفت که در طول 46 دقیقه نیمه اول 53 تبلیغ از 29 برند پخش شد که 14 تبلیغ با نورپردازی در وسط زمین، 34 تبلیغ به صورت زیرنویس و 6 تبلیغ هم زیر آرم شبکه سه به نمایش درآمدند. چهارده تبلیغی که با نورپردازی در میانه زمین به نمایش درآمد از دقیقه دوم بازی آغاز و تا دقیقه 15 ادامه داشت که در مجموع 77 ثانیه معادل یک دقیقه و 17 ثانیه به طول انجامید. از دقیقه 21 بازی تا دقیقه 37 نیز تبلیغات زیر نویس به نمایش درآمد که در مجموع 450 ثانیه، معادل 7دقیقه و 30 ثانیه، صرف نمایش 34 تبلیغ شد و در نهایت نوبت به تبلیغ برند زیر آرم شبکه سه سیما رسید، این نوع از تبلیغ هم از دقیقه 40 آغاز و تا دقیقه 42 ادامه داشت که در مجموع 66 ثانیه صرف این نوع از تبلیغ شد. 7 دقیقه تبلیغ در نیمه 15 دقیقه‌ای این در حالی است که در طول مدت بازی تنها 12 برند 36 دفعه در نیمه اول و 38 دفعه در نیمه دوم، در تبلیغات دور زمین به نمایش درآمدند. سوت نیمه اول بازی با نتیجه صفر_صفر زده شد و مجدد 17 تبلیغ از همان برندهایی که در نیمه اول حضور پررنگی داشتند به مدت هفت دقیقه و چهار ثانیه به نمایش درآمد، پس از آن برنامه شروع شد، مجری نام حامی مالی برنامه را آورد، یک اجرای حدودا یک دقیقه‌ای روی آنتن زنده به نمایش درآمد آیتمی دو دقیقه‌ای از خیانت و وفاداری بازیکنان به نمایش درآمد که بعد از آن دوباره یک تبلیغ چند ثانیه‌ای پخش شد مجری صحبت کرد و با یک پری رول مخاطبان به دیدن ادامه مسابقه دعوت شدند. در نیمه دوم اما تعداد تبلیغ‌ها به 42 عدد از همان 29 برند رسید. از دقیقه 52 تا 66 به مدت 29 ثانیه شش تبلیغ وسط زمین به نمایش درآمد. بعد از آن از دقیقه 66 تا 80 تقریبا 31 تبلیغ به مدت 416 ثانیه، معادل 6 دقیقه و 56 ثانیه به نمایش درآمد و در مرحله آخر نیز 5 تبلیغ به مدت 65 ثانیه پایین لوگوی شبکه سه به تصویر کشیده شد. 95 دقیقه مسابقه 18 دقیقه تبلیغات! در واقع در یک جمع بندی برای این میزان از تبلیغات ضد تبلیغی که زیبایی شناسی نداشت، به دلیل نمایش دائم مخاطبان را کلافه کرده بود و جامعه هدف مشخصی هم نداشت باید گفت که در مدت 95 دقیقه مسابقه، 95 تبلیغ به مدت 18 دقیقه و 24 ثانیه به نمایش درآمد که 20 تبلیغ به مدت یک دقیقه و 47 ثانیه، با نورپردزای در میانه زمین، 65 تبلیغ به مدت 14 دقیقه و 26 ثانیه به صورت زیرنویس و در نهایت 11 تبلیغ پایین لوگوی شبکه سه به مدت دو دقیقه و 11 ثانیه به نمایش درآمد. در نهایت باید گفت اگر تبلیغات بین دو نیمه را هم محاسبه کنیمبا نمایش 111 تبلیغ به مدت 25 دقیقه بازی بازگشت پاریسن ژرمن و دورتمند به پایان رسید اما نکته اساسی ماجرا این است که این میزان از تبلیغات با این کمیت و کیفیت به بازی‌های قبلی هم مرتبط می‌شود و همچنان توضیحی برای این میزان از تبلیغات و درآمد حاصل از آن وجود ندارد.

در مدت 95 دقیقه بازی دورتمند مقابل پاریسن‌ژرمن، 95 تبلیغ به مدت 18 دقیقه و 24 ثانیه به نمایش درآمد که 20 تبلیغ به مدت یک دقیقه و 47 ثانیه، با نورپردزای در میانه زمین، 65 تبلیغ به مدت 14 دقیقه و 26 ثانیه به صورت زیرنویس و در نهایت 11 تبلیغ پایین لوگوی شبکه سه به مدت دو دقیقه و 11 ثانیه به نمایش درآمد..
به گزارش خبرآنلاین ,شب گذشته بازی نیمه نهایی دورتمند مقابل پاریسن‌ژرمن برگزار شد که تیم دورتمند با پیروزی یک بر صفر به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت. مسابقه‌ای که با یک دقیقه وقت اضافه در نیمه اول و 4 دقیقه وقت اضافه نیمه دوم 95 دقیقه طول کشید.
این بازی مانند تمام بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا از شبکه سه سیما پخش پیش از شروع بازی یکی از برندهای ابزار آلات در تبلیغ pre-roll حدودا سی ثانیه‌ای مخاطبان را به تماشای بازی دعوت کرد.
همه چیز تا دقیقه دوم بازی عادی بود تا اینکه مخاطبان دوباره با معضل تبلیغات اشتباه و البته بسیار گل درشت در صداوسیما مواجه شدند. مسئله‌ای که پیش از این بارها درباره آن صحبت شده است و حتی در این گزارش «تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند» از صداوسیما خواستیم تا شفاف‌سازی‌های لازم را انجام دهد که با دریافت بودجه 24 هزار میلیارد تومانی چه نیازی دارد تا بیش از 95 تبلیغ را در 95 دقیقه مسابقه نمایش دهد؟
53 تبلیغ از 29 برند به مدت 9 دقیقه و 43 ثانیه
بله درست خواندید، 95 تبلیغ! از تبلیغ‌های سه ثانیه‌ای تا 20 ثانیه‌ای که البته در 5 دقیقه وقت اضافه هیچ تبلیغی پخش نشد. زمان پخش فوتبال برای صداوسیمایی که حتی خودش هم با ارائه اعداد و ارقام آن هم پیش از عید نشان داده که پر ببینده‌ترین برنامه‌هایش مرتبط با فوتبال است، از فرصت لیگ قهرمانان اروپا استفاده کرده تا هر آنچه دلش می‌خواهد را به شکلی عجیب و نامرتب هنگام پخش این بازی تبلیغ کند. از تبلیغ تشک و ویفر گرفته تا بیمه و عصاره غذا و حتی لبنیات.

پیام مازند

برای توضیح دقیق‌تر باید گفت که در طول 46 دقیقه نیمه اول 53 تبلیغ از 29 برند پخش شد که 14 تبلیغ با نورپردازی در وسط زمین، 34 تبلیغ به صورت زیرنویس و 6 تبلیغ هم زیر آرم شبکه سه به نمایش درآمدند.
چهارده تبلیغی که با نورپردازی در میانه زمین به نمایش درآمد از دقیقه دوم بازی آغاز و تا دقیقه 15 ادامه داشت که در مجموع 77 ثانیه معادل یک دقیقه و 17 ثانیه به طول انجامید.
از دقیقه 21 بازی تا دقیقه 37 نیز تبلیغات زیر نویس به نمایش درآمد که در مجموع 450 ثانیه، معادل 7دقیقه و 30 ثانیه، صرف نمایش 34 تبلیغ شد و در نهایت نوبت به تبلیغ برند زیر آرم شبکه سه سیما رسید، این نوع از تبلیغ هم از دقیقه 40 آغاز و تا دقیقه 42 ادامه داشت که در مجموع 66 ثانیه صرف این نوع از تبلیغ شد.
7 دقیقه تبلیغ در نیمه 15 دقیقه‌ای
این در حالی است که در طول مدت بازی تنها 12 برند 36 دفعه در نیمه اول و 38 دفعه در نیمه دوم، در تبلیغات دور زمین به نمایش درآمدند.
سوت نیمه اول بازی با نتیجه صفر_صفر زده شد و مجدد 17 تبلیغ از همان برندهایی که در نیمه اول حضور پررنگی داشتند به مدت هفت دقیقه و چهار ثانیه به نمایش درآمد، پس از آن برنامه شروع شد، مجری نام حامی مالی برنامه را آورد، یک اجرای حدودا یک دقیقه‌ای روی آنتن زنده به نمایش درآمد آیتمی دو دقیقه‌ای از خیانت و وفاداری بازیکنان به نمایش درآمد که بعد از آن دوباره یک تبلیغ چند ثانیه‌ای پخش شد مجری صحبت کرد و با یک پری رول مخاطبان به دیدن ادامه مسابقه دعوت شدند.
در نیمه دوم اما تعداد تبلیغ‌ها به 42 عدد از همان 29 برند رسید. از دقیقه 52 تا 66 به مدت 29 ثانیه شش تبلیغ وسط زمین به نمایش درآمد. بعد از آن از دقیقه 66 تا 80 تقریبا 31 تبلیغ به مدت 416 ثانیه، معادل 6 دقیقه و 56 ثانیه به نمایش درآمد و در مرحله آخر نیز 5 تبلیغ به مدت 65 ثانیه پایین لوگوی شبکه سه به تصویر کشیده شد.
95 دقیقه مسابقه 18 دقیقه تبلیغات!
در واقع در یک جمع بندی برای این میزان از تبلیغات ضد تبلیغی که زیبایی شناسی نداشت، به دلیل نمایش دائم مخاطبان را کلافه کرده بود و جامعه هدف مشخصی هم نداشت باید گفت که در مدت 95 دقیقه مسابقه، 95 تبلیغ به مدت 18 دقیقه و 24 ثانیه به نمایش درآمد که 20 تبلیغ به مدت یک دقیقه و 47 ثانیه، با نورپردزای در میانه زمین، 65 تبلیغ به مدت 14 دقیقه و 26 ثانیه به صورت زیرنویس و در نهایت 11 تبلیغ پایین لوگوی شبکه سه به مدت دو دقیقه و 11 ثانیه به نمایش درآمد.
در نهایت باید گفت اگر تبلیغات بین دو نیمه را هم محاسبه کنیمبا نمایش 111 تبلیغ به مدت 25 دقیقه بازی بازگشت پاریسن ژرمن و دورتمند به پایان رسید اما نکته اساسی ماجرا این است که این میزان از تبلیغات با این کمیت و کیفیت به بازی‌های قبلی هم مرتبط می‌شود و همچنان توضیحی برای این میزان از تبلیغات و درآمد حاصل از آن وجود ندارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/791167/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فنس الکتریکی راهکاری ایمن جهت جلوگیری از سرقت

پسر خوشگل کره‌ای، روح و روان دختران جهان را به هم ریخت

جنیفر لوپز با این عکس به شایعات پایان داد

سپاهان بر سکوی سوم تور بین المللی دوچرخه سواری خزر

بازدید مدیر کل نوسازی مدارس از پروژه‌های در دست احداث رامسر

افشاگری طرفداری در مورد پرونده فساد در فوتبال ایران؛ 700 سکه و حواله خودرو، میثاقی واقعا پول گرفته است؟

فعالیت 18 هزار خادمیار مازندرانی در دهه کرامت

32 کیلومتر از راه‌های شهرستان گلوگاه خط کشی شد

مهلت شرکت در مسابقه مجازی کتابخوانی «هشت‌بهشت» تمدید شد

احتمال مسدودسازی دارایی تتر ایرانی‌ها چقدر است؟

«طرح نور» نه نافع است، نه رافع مشکل

موسسه مصاف رائفی پور چند حساب بانکی دارد؟

دولت می‌خواست تورم را تک‌رقمی کند، مشارکت مردم در انتخابات را تک‌رقمی کرد

بعضی روحانیون می گویند مردم در کشور کاره ای نیستند

رئیس دیوان عالی کشور: تعطیل کردن شنبه از یک «مجلس انقلابی» بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند، در خصوص آن اقلیت می‌توان تدابیر خاص اندیشید

موج جدید بارش‌ ها، از این روز آغاز خواهد شد

داستانک/ بوی مادر

حکایت جالب از ضرب المثل کسی که خرش از پل گذشت یعنی چه؟

کشف یک واحد تولید سم تقلبی در بابل

تجلیل از برگزیدگان مسابقه دار القران نور لنده

دبیرخانه تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی خزر در مازندران راه‌اندازی می‌شود

نکونام، نساجی را به آرزوی 24 ساله‌اش رساند

تاکید دادستان مازندران بر خدمت دهی مناسب در پارک‌ها

خدمات رسانی به شهروندان در پارک های ساری نامناسب است

افتتاح نمایشگاه گروهی آثار نقاشی در خرم ‎آباد

افتتاح نمایشگاه ظروف سفالی لعابدار دوره اسلامی در موزه بابل

خدمات رسانی به شهروندان در پارکهای ساری نامناسب است

9 خرداد، جنگ فوتبالی در نوشهر

ردیابی مگس میوه در هزار هکتار از باغهای بهشهر

طرح نور؛ فاز اول لایحه عفاف و حجاب است؟ هشدار درباره سیاسی شدن موضوع حجاب

تراکتور چگونه در مسیر سقوط قرار گرفت/ «پول» عامل خوشبختی نشد!

توزیع 800 کیلو بذر گواهی شده برنج در عباس آباد

رویداد ملی اشتغال در چالوس برگزار می شود

محفل خاطره گویی فتح خرمشهر در مازندران برگزار می شود

21 هزار مترمربع شبکه آبرسانی در کلاردشت اجرا شد

نیاز است که یک مرکز تحقیقات علم و الهام از قرآن تأسیس شود

ماجرای جنایت وحشتناک مرد دوزنه در جاده

دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ ای، قربانی گرفت

جزییات جدید درباره تعطیلی آخر هفته

زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت ماه

تأثیر مطالعه بر سلامت روان

داستانک/ بو مادر

قرائت مکانیزه 61.5 درصد کنتور‌های برق

پرواز شماره 11 قرمزها برای استقلال(عکس)

کاهش 13 درصدی تورم کلی مازندران

غرق شدن یک جوان در رودخانه تجن

تاکید استاندار مازندران بر اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهور

همایش تکریم از خیرین پژوهش سلامت رویان برگزار می‌شود

حضور 2 تیم رسانه‌ای مازندران در رویداد ملی جام رسانه امید

دستورالعمل برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور اعلام شد