پیام مازند

آخرين مطالب

آغاز همکاری های کیش و گرجستان در آینده نزدیک منطقه آزاد کیش

آغاز همکاری های کیش و گرجستان در آینده نزدیک
  بزرگنمايي:

پیام مازند - هیات پارلمانی گرجستان، برای بررسی ظرفیت های جزیره کیش و گسترش روابط اقتصادی و تعاملات تجاری گردشگری با دکتر غلامحسین مظفری دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش هیاتی متشکل از رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان-ایران، سفیر جمهوری گرجستان در تهران،سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس، سفیر و معاون اول کمیته حقوق بشر و همگرایی مدنی مجلس گرجستان، سفیر و معاون اول کمیته کشاورزی مجلس گرجستان، سفیر و عضو کمیته امنیت و دفاعی مجلس گرجستان، کارشناس روابط بین الملل گرجستان برای بررسی ظرفیت ها، امکانات و قوانین سرمایه گذاری در حوزه های مختلف در جزیره کیش دوشنبه 28 آبان با مسئولان ارشد و معاونان سازمان منطقه آزاد کیش دیدار و گفتگو کردند.
دکتر مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست ضمن ابراز خرسندی از فراهم شدن فرصتی برای آشنایی گرجستان با ظرفیت های بی نظیر جزیره کیش گفت: با توجه به پیشینه خوب روابط ایران و گرجستان ،خوشحالیم که میزبان گروه پارلمانی گرجستان هستیم و معتقدیم که این دیدار نقش موثری در روابط بین ملت ها دارد.
دکتر مظفری با بیان اینکه در این جزیره فضاهای اقامتی خوبی در حال بهره برداری می باشد و یکی از محورهای اصلی فعالیت در کیش گردشگری با بیش از 1 میلیون و 800 هزار گردشگر در سال می باشد گفت: این نشست نقش مهمی در تحکیم روابط ما با گرجستان دارد و با نگرش مثبت هر دو طرف و بهره مندی از ظرفیت های موجود در راستای همکاری های مشترک، نقطه آغازی است برای تعاملات بیشتر در حوزه اقتصادی و به ویژه گردشگری که رویکرد اصلی سازمان منطقه آزاد کیش است.
وی با اشاره به ظرفیت های موجود و بستر سازی های مناسب در حوزه های مختلف کیش افزود: جزیره مرجانی کیش با وسعت بیش از 90 کیلومتر مربع در خلیج فارس ، دارای ظرفیت هایی از جمله 50هتل در حال ساخت ، مراکز تفریحی گردشگری، امکانات ورزشی مناسب برای گردشگران ،همچنین امکانات مطلوب در حوزه های درمانی و فعالیت در زمینه جذب گردشگر سلامت، 6 شهرک صنعتی با 316 واحد تولیدی فعال که بخشی از تولیدات آنها به دیگر کشور ها صادر می شود،صنایع دارو سازی و غذایی،تجهیزات پزشکی،واحد های تولید کننده قطعات و پشتیبانی کننده شرکت های نفتی و تولیدات چوب و ساخت و صادرات مبلمان به اروپا است.
دکتر مظفری تاکیدکرد: جزیره کیش با دارا بودن ظرفیت های متعدد در تمامی حوزه ها می تواند با گرجستان فعالیت های مشترک خود را آغاز کند و با شناخت دو سویه نسبت به ظرفیت های یکدیگر امید دارم که این دیدار نتایج بسیار خوبی در بر داشته باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین راه اندازی بورس بین الملل تا پایان امسال را یکی دیگر از ظرفیت های جزیره کیش برای سهولت در مبادلات ارزی عنوان کرد و در ادامه افزود: منطقه آزاد کیش و گرجستان در 3 محور گردشگری، مشارکت در سرمایه گذاری های متقابل به ویژه راه اندازی بورس بین الملل و امضا تفاهم نامه همکاری با محور اعلام خواهر خواندگی کیش و کوتایسی گرجستان، می توانند همکاریهای خوبی داشته باشند.
دکتر مظفری همچنین با اشاره به موفقیت گرجستان در زمینه مبارزه با فساد مالی گفت: یکی از محورهای اصلی ما در جزیره کیش شفاف سازی و پاکدستی است که علاقمندیم از تجربیات اساتید صاحب نظر گرجستان در این بخش بهره ببریم.
رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان-ایران نیز در این دیدار گفت:خوشحالیم که از بین سه استانی که برای دیدار مطرح بود جزیره کیش را به عنوان مقصد خود انتخاب کردیم و امیدوارم نتایج خوبی برای هر دو کشور داشته باشد، ما نیز نسبت به روابط با ایران با دید بسیار مثبت پیش می رویم که این نوع نگاه بر مراودات کشور ها تاثیر گذار خواهد بود و در آینده هر دو کشور، از ظرفیت های متقابل یکدیگر استفاده می کنند.
"شالوا کیکتاولیدزه" با بیان اینکه دیدارهای این گروه پارلمانی با قوای مقننه و مجریه جمهوری اسلامی ایران بسیار مثبت و تاثیر گذار بوده است گفت: در آینده نزدیک افزایش روابط ایران و گرجستان را شاهد خواهیم بود و سعی ما بر ایفای نقش موثر در افزایش مراودات و تعاملات بیشتر برای گسترش روابط دوستانه است.
وی همچنین از وجود پرواز های مستقیم گرجستان به ایران به عنوان نقطه قوت در تحکیم روابط یاد کرد و گفت: تقویت روابط ایران و گرجستان همواره مد نظر بوده و در حال حاضر در زمینه های فرهنگ، آموزش ،علم پزشکی و همچنین کشاورزی، انرژی و حمل و نقل نیز با ایران همکاری می کنیم و علاقمندیم در زمینه های جدید توسعه همکاری داشته باشیم.
"گلا سامخارائولی "سفیر و معاون اول کمیته کشاورزی مجلس گرجستان نیز دلیل اصلی سفر به ایران را سرمایه گذاری های اقتصادی بیان کرد و با مطرح کردن سوالاتی در حوزه های مختلف انرژی،صنعت، تولید، سرمایه گذاری و شرایط آن در منطقه آزاد کیش و مالیات بر درآمد و معافیت های مالیاتی در کیش گفت: منطقه آزاد کیش و گرجستان می توانند همکاری های خوبی آغاز کنند.
همچنین "یوسب جاخاشویلی" سفیر جمهوری گرجستان در تهران در این نشست ضمن تشکر از مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش برای این میزبانی گفت: جزیره کیش با توجه به اقلیم خاص خود و با تلاش مسئولان، از یک جزیره خاکی به بهشت تبدیل شده است.
وی افزود در حال حاضر گرجستان با چین و اتحادیه اروپا مراودات خوبی دارد و با امضا قراردادی برای صادرات از اروپا با تعرفه صفر انجام می شود.
وی افزود: به طور قطع سازمان منطقه آزاد کیش نیز اهدافی را دنبال می کند و ما می توانیم از ظرفیت های کیش استفاده کرده و صادرات به چین را از طریق این جزیره انجام دهیم و محصولات تولیدی در کیش را از طریق پوتی و باتومی به اروپا ارسال کنیم.
جواد قوام شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس،این پیشنهاد را از راهکار های بسیارمهم گسترش ارتباطات دو کشور برشمرد و گفت: صادرات ما از گرجستان با برند گرجی موجب می شود بخش زیادی از منابع ما تبدیل به کالا و سرمایه شود که همزمان در قیمت تمام شده کالا 20 درصد صرفه جویی می شود.
وی افزود با توجه به نوپا بودن گرجستان در مسائل تولید، این همکاری ها می تواند به اقتصاد گرجستان کمک کرده و همچنین به سود دو طرف باشد که در این راستا نیاز به حمایت و توجه بالای مسئولان در جذب بخش خصوصی داریم.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/100351/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم

قدردانی فراجا از همکاری مردم در اجرای طرح نور

وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده چالوس و هراز

مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد

زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟

حراست ورزش مامور رسیدگی به چاقوکشی در کشتی!

مشکل بزرگ دولت بریتانیا؛ رومن آبراموویچ با پول فروش چلسی چه خواهد کرد؟

هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی

گم شدن پول‌هایی که قرار بود خرج بی‌خانمان‌های کالیفرنیا شود

پول‌ طلا و نقره مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

ضرب سکه‌های طلا خیانت به کشور است

راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

نماینده فارس در اندیشه صدرنشینی لیگ برتر هندبال کشور

تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند

حراست وزارت ورزش به میدان آمد؛ رسیدگی فوری به جنجال چاقوکشی در کشتی مازندران

معرفی نفرات برتر مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی زنان

آغاز جشنواره استانی طنزواره میرماه در محمودآباد

برترین کاراته‌کا‌های ایران مشخص شدند

ضرورت راه‌اندازی خانه هنرمندان در مازندران

600 هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به 5000 روستا

اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق

اهدای گل توسط جمعی از بانوان بابلی به کارکنان نیروی انتظامی برای اجرای طرح نور + تصاویر

صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال 30 درصدی می‌شود

دختران خراسان شمالی فاتح مسابقات کوراش قهرمانی کشور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

بازگشت نساجی به خانه برای دیدار حساس با تراکتور

سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند

دختران خراسان شمالی فاتح مسابقات کوراش قهرمانی کشور شدند

ورود حراست وزارت ورزش به ماجرای چاقوکشی در کشتی مازندران

زمزمه های ورود ایران چک های 500هزار تومانی به بازار

ورود حراست وزارت ورزش و جوانان به اتفاقات مسابقات کشتی در مازندران

بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور

محسن اراکی: در نظام اقتصادی باید طلا و نقره واسطه معامله باشند/ خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلا است/ یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد؛ این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد

رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

توصیه داور مسابقه «میدون» به دانشجویان برای تجارت موفق/ چگونه می‌توان نرم‌افزارهای جهانی را تبدیل به مدل ایرانی کرد؟

ارسال پول به چین چگونه است ؟

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ماجرای ماشین پلیس های دوربین دار در تهران

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد