پیام مازند

آخرين مطالب

پمپئو: نفوذ ایران، عامل اعتراضات در منطقه است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - وزیر خارجه آمریکا از دیرباز علیه نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران موضع‌گیری داشته اشت، مدعی شد اعتراض در لبنان و عراق به خاطر این نفوذ بوده است
موضع گیری پمپئو درباره نفوذ منطقه ای ایران
مایک پمپئو روز دوشنبه در در دانشگاه لوئیسویل ایالت کنتاکی درباره سیاست خارجی دولت ترامپ سخن خود را با موضوع آمریکای لاتین آغاز کرد و افزود: در چند سال اخیر، رخدادهایی را شاهد بوده ایم که واقعی است. برخی از ملت ها چرخش تندی را به سمت دموکراسی و کاپیتالیسم داشتند.
وی ادامه داد: حکمرانی خوب از دیکتاتوری، سوسیالیسم، فسادی که در برخی از این کشورها گسترش یافته، به دور است. می بینید که مردم بولیوی در حال ساختن دموکراسی خود هستند. هیچ کسی باور نمی کند که این مسیری درست است، هرچه به مردم کوبا، نیکاراگوئه یا ونزوئلا خیره می شوید.
وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: آنها می توانند ببینند مسیر پیش رو با آنچه که آنها زندگی می کنند، متفاوت است. وقتی در شیلی بودم می دیدیم که مردم چگونه از قدرت دموکراتیک خود به خوبی استفاده می کنند. در ماه ژوئیه گذشته آنها گرد هم آمدند و یکصدا تلاشی را آغاز کردند تا با تروریسم مقابله کنند.
پمپئو با این ادعا که آرژانتین حزب الله را به عنوان یک سازمان تروریستی شناسایی کرد، گفت: گروه آمریکای لاتین لیما بخشی از پیمان "ریو" هستند. آنها رهبری آمریکا را پذیرفتند و اجازه دادند تا آمریکا تلاش‌های حامیانه خود را انجام دهد. کمک به مردم ونزوئلا برای تحقق آرزوی آنها برای آزادی و به دست گرفتن سرنوشت خود ادامه دارد.
وی تاکید کرد: آنها نخستین بیانیه خود را درباره آزادی مذهب منتشر کردند و برخی چیزهایی که مقامات کنونی با قلب خود انجام داده اند به طور خستگی ناپذیر بر روی آن کار می کنند. بولیوی برای نخستین بار در طول دهه‌های گذشته، نخستین سفیر خود منصوب کرده است.
وزیر خارجه آمریکا که تلاش داشت حکومت‌های مخالف امپریالیسم را استبدادی معرفی کند، به نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا اشاره کرد و افزود: او امروز آویزان است؛ او بر ونزوئلا حکم می کند، اما هرگز بر آن مدیریت نخواهد داشت. اشتباه نکنید او و دیکتاتورهایی همچون او همچنان به سرکوب مردم خود ادامه می دهند.
پمپئو ادامه داد: کوبا نیز سعی کرده است روند مشروع دموکراتیک را برباید. در این کشور و در سراسر منطقه، کلمبیا مرزهای خود را بر ونزوئلا بسته است زیرا نگرانی هایی مبنی بر ورود معترضان تروریست از ونزوئلا وجود دارد و رژیم مادورو همچنان به زندگی انسان‌ها اهمیتی نمی دهد.
وی با این ادعا که دخالت های نادرستی در منطقه آمریکای لاتین رخ داده است، اضافه کرد: ما سخت تلاش کرده ایم تا علیه آن و شرکت نفتی روسیه اقدام کنیم و آنها را به عقب برانیم. رهبری مادورو هر ساله میلیون ها نفر را از اقتصاد خارج می کند. ما سعی می کنیم با صراحت اخلاقی این نکته را شناسایی کنیم که اقتدارگرایی تهدیدی برای ما در ایالات متحده است و برای جلوگیری واگذاری دموکراسی‌ها به دیکتاتوری تلاش کنیم.
وزیر خارجه آمریکا همچنین ایران را تهدیدی علیه آمریکا توصیف کرد و گفت: ما این کار را به گونه ای انجام داده ایم که با استفاده از ظرفیت قدرت واقع گرایانه آمریکا، به اهدافی که باید به دنبال آن باشیم، دست یابیم. ما نوازش دولت اوباما از کوبا را دور کردیم. ما شناساندیم که تعامل، شرایط را بهتر نکرده است.
پمپئو مدعی شد: حقوق بشر در کوبا و خطر برای ایالات متحده متحد نیز بدتر شد و ظرفیت تأثیرگذاری بر ونزوئلا افزایش یافت. بنابراین ما آن را تغییر داده ایم و به آمریکایی ها اجازه دادیم که با شکایت از رژیم هاوانا، به دنبال عدالت برای بازپس گیری دارایی‌هایی باشند که مدت‌ها پیش دزدیده شده بودند. وی ادعا کرد کوبا در قالب پزشک، افرادی را به کشورهای جهان می فرستند و با دریافت 10 تا 20 درصد حقوق آنها، برای رهبری کوبا درآمد‌زایی می‌کنند.
وزیر خارجه آمریکا در بخش پرسش و پاسخ درباره اعتراض‌های اخیر در ایران هم گفت: شما نمی توانید خطی بین اعتراض‌های شکل گرفته در عراق، لبنان و ایران بکشید اما شما می توانید افرادی را مشاهده کنید که تحت حکومت‌های اقتدارگرا زندگی می کنند و خواستار تغییر اساسی در آنها هستند.
پمپئو افزود: در خاورمیانه، آنچه شما می خواهید در آنجا ببینید، نخست وزیر عراق در 48 ساعت گذشته استعفا داده است. او این کار را برای این انجام داد که مردم خواستار آزادی بودند اما نیروهای امنیتی ده‌ها نفر را به قتل رساندند. بخش زیادی از این به خاطر نفوذ ایران در آنجا روی داد.
وی ادامه داد: در لبنان و بیروت هم اینگونه است و آرزوی مردم لبنان است. این خواست همه مردم از مذاهب مختلف همچون مسیحیان ، اهل سنت و مردم از سراسر کشور است که فقط خواهان استقلال داخلی هستند. آنها می خواهد حزب الله به عنوان یک نیروی خشن و سرکوبگر از کشور و سیستم حکومتی لبنان خارج شود.
وزیر خارجه آمریکا که آمال و آرزوهای خود را به جای مردم لبنان بیان می کرد، اضافه کرد: در اعتراضات بغداد هم اینگونه است و در اعتراضات ایران هم که در بیش از 90 شهر شکل گرفت، به خاطر اینکه مردم به ستوه آمده اند. آنها غارتگرانی را می بینند که پول آنها را سرقت می کنند.
پمپئو با این ادعا که آیت الله ها ده‌ها میلیون دلار را از مردم گرفته و در جیب خود نهاده اند، اظهار کرد: پولی که برای تامین منابع برای مردم ایران و بهره مندی آنها از حقوق اساسی است. نقش ما حمایت از آزادی است در هرکجا که باشیم این کار را انجام می دهیم.
وزیر خارجه ترامپ پیش از این در دفاع از تروریسم اقتصادی دولت خود علیه مردم ایران گفته بود آن قدر به مردم ایران گرسنگی می دهیم تا علیه حکومت خود شورش کنند.
پمپئو تصریح کرد: شواهد نشانگر این است که صدها نفر در ایران به دست نیروهای امنیتی به قتل رسیده اند و هزاران نفر بازداشت شده اند. این افراد خواستار آزادی‌های اساسی و رهبری ایران هستند که باید به گونه‌ای تغییر کند که منعکس کننده تمایلات خود مردمشان باشد.
منبع: irna.ir

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/102443/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد