پیام مازند

آخرين مطالب

در گفتگو با مهر بیان شد:

افزایش 18 درصدی شمار گردشگران در قائمشهر فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - قائمشهر - رئیس میراث فرهنگی قائم‌شهر با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تبدیل شهرستان به مقصد گردشگری، از افزایش 18 درصدی آمار گردشگران طی سال جاری نسبت مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رضا دانش‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش 18 درصدی شمار گردشگران طی سال جاری در شهرستان، موزه‌های تاریخی را یکی از راه‌های انتقال تاریخ به نسل‌های آینده با زبان اشیا دانست و با بیان اینکه شهرستان قائم‌شهر تاکنون فاقد چنین موزه‌ای بوده است، به پیگیری‌های انجام شده در طی یک سال اخیر برای ایجاد موزه تاریخ در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد یک موزه مشارکتی تاریخ با شهرداری قائم‌شهر منعقد شده است.
وی با بیان اینکه صنایع‌دستی تلفیقی از هنر بومی با زندگی روزمره است، بر لزوم حمایت از هنرمندان این عرصه تأکید کرد و با اشاره به 700 هنرمند صنایع‌دستی بیمه شده در شهرستان قائم‌شهر، از جمله اقدامات حمایتی این سازمان به تشکیل انجمن هنرمندان صنایع‌دستی، حضور رایگان این هنرمندان در اکثر نمایشگاه‌های برگزارشده در نمایشگاه بین‌المللی قائم‌شهر و امکان حضور رایگان در دیگر نمایشگاه‌های استانی و کشوری، پیگیری راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی، برگزاری نوروزگاه در دو بازه زمانی برای اولین‌بار در این شهرستان اشاره کرد.
رئیس میراث فرهنگی شهرستان قائم‌شهر، با بیان اینکه هر کاری برای شروع خوب نیازمند یک هسته اولیه ایده‌پرداز و توانمند است، از تشکیل کارگروه گردشگری قائم‌شهر خبر داد و با تأکید بر اهمیت جوان‌گرایی و تخصص، گفت: این کارگروه، متشکل از جوانان دارای گواهینامه‌های راهنمای گردشگری هستند که در برگزاری جشنواره‌ها با سایر ارگان‌ها همکاری می‌کنند.
وی با تأکید بر تبلیغات برای توسعه گردشگری، از جمله اقدامات این اداره را چاپ کتابچه گردشگری شهرستان قائم‌شهر برای اولین بار، برگزاری 25 تور رایگان قائم‌شهرگردی، چاپ و توزیع نقشه گردشگری برشمرد و با بیان اینکه علاوه بر تبلیغ نیازمند ساماندهی تورهای گردشگری هستیم، گفت: تا پیش از یکسال گذشته، عموماً تورهای گردشگری در این شهرستان توسط افراد فاقد دفترخدماتی انجام می‌شد اما در حال حاضر با همکاری مراجع ذی‌صلاح و در راستای حمایت از بهره‌برداران دفاتر خدمات مسافرتی و ایجاد امنیت تورها، وضعیت تورها ساماندهی شدند.
این مسئول، برگزاری مراسم‌های آئینی، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها را فرصتی برای شناساندن شهرستان قائم‌شهر در حوزه گردشگری دانست و گفت: در این راستا جشنواره تیرماه سیزده شو را در روستای آهنگرکلا با همکاری ارگان‌های ذیربط برگزار کردیم و در برگزاری جشنواره مرکبات با مجموعه جهاد کشاورزی قائم‌شهر همکاری داشته‌ایم.
احداث 9 پروژه گردشگری
رئیس صنایع‌دستی، میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان قائم‌شهر از احداث 9 پروژه حوزه گردشگری در این شهرستان خبر داد و با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در راستای رفع موانع انجام این پروژه‌ها، گفت: در حال حاضر، اکثر این پروژه به پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد و برخی نیز به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند.
دانش‌زاده با اشاره به 110 اثر تاریخی شهرستان قائم‌شهر، تعداد کل آثار ثبتی را 47 مورد برشمرد و با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای ثبت دیگر آثار تاریخی و طبیعی مهم این شهرستان، گفت: طی سال جاری، آب‌بندان‌های قادیکلا و کرچنگ به‌عنوان دو اثر طبیعی و تاریخی در فهرست اثار ملی قرار گرفتند.
وی از تشکیل 5 پرونده قضائی برای ساخت‌وساز در حریم آثار تاریخی و جلوگیری از 8 مورد ساخت‌وساز در این حرائم خبر داد و با اشاره به عملکرد برتر شهرستان در سطح استان در زمینه مبارزه با حفاران غیرمجاز، افزود: در طی یک سال اخیر، 22 نفر از حفاران غیرمجاز و فروشندگان اشیا تاریخی در شهرستان با همکاری مراجع انتظامی دستگیر شدند و 2 دستگاه فلزیاب و 432 شیء تاریخی از این عاملین کشف و تحویل مراجع قضائی شد.
دانش‌زاده با اشاره به پیگیری برگزاری نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در قائم‌شهر گفت: به‌دلیل مشکلات نمایشگاه بین‌المللی قائم شهر، در نمایشگاه شهر همجوار برگزار شد و از 150 غرفه تعداد 31 غرفه برای هنرمندان قائم‌شهر و مابقی برای دیگر شهرهای کشور بوده است.
وی تعداد بازدید بازرسان این سازمان در حوزه گردشگری، دفاتر مسافرتی، صنایع‌دستی، یگان حفاظت از مجموعه‌های تحت پوشش در شهرستان را در طی یک سال اخیر، بیش از 5 هزار مورد عنوان کرد و افزود: علاوه بر جلسات متعدد در حوزه گردشگری شهرستان، تاکنون 11 جلسه با سرمایه‌گذران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری این شهرستان برگزار شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/109595/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رگبار باران، گردوخاک و تگرگ در اغلب مناطق کشور

زخمی شدن 9 نظامی صهیونیست در درگیری‌های اردوگاه نور شمس

تقدیر وزیر کشور از فرماندهی نیروی انتظامی در اجرای «طرح نور»

اجرای 18 پروژه بااولویت/1200 هکتار به فضای سبز ساری اضافه می شود

نهادها به وظیفه خود در حوزه حجاب و عفاف و طرح «نور» عمل کنند

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در 4 شهر مازندران

بازخوردهای خوب از مردم برای اجرای طرح نور

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

4 جای دیدنی بابلسر که نباید بعد از اجاره ویلا از دست بدهید

چراغ خطی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

توسعه و مرمت آبگرم‌های رامسر با جذب سرمایه گذار

پرداخت وام مسکن روستایی در مازندران

اعلام زمان تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

افزایش تولید نفت اوپک پلاس از ماه جولای

لزوم همت مضاعف در مسئولان برای تحقق شعار سال

با پول کم، گوشی تاشو بخرید/ عکس

زخمی شدن 9 نظامی صهیونیست در درگیری‌های اردوگاه نورشمس

ربودن دختر نوجوان توسط پسر 25 ساله برای 10 میلیارد تومان

دادستانی از اقدام قانونی فراجا در طرح نور حمایت می‌کند

برداشت توت فرنگی در مزارع مازندران

پیشکسوتان حوزه روابط عمومی در مازندران تقدیر می شوند

ضرورت تمدید اعتبار پروانه چاه‌ های کشاورزی

50 یادمان شهدای گمنام در مازندران نیازمند تکمیل است

پلیس به دنبال کشف جنایت های قاتل سریالی مخوف + جزئیات

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در خرم آباد

هوشمندسازی در کاهش تلفات از اولویت‌های پلیس راهور

هشدار صندوق بین المللی پول به آمریکا

موزه دفاع مقدس مازندران محل انتقال فرهنگ جهاد است

آمار اساتید انتقالی پیام نور به فنی و حرفه ای

مسأله حجاب فراتر از یک مقوله اجتماعی است

محور کرج - چالوس طی 2 روز آینده از ساعت 9 تا 15 مسدود می‌شود

دو حفار غیرمجاز آثار باستانی در مازندران دستگیر شدند

فوت گردشگر گم‌شده در جنگل‌های ساری

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

ضرورت تمدید اعتبار پروانه چاههای کشاورزی در مازندران

معرفی شخصیت امام(ره) در دستورکار متولیان فرهنگی قرار گیرد

برگزاری مسابقات تکواندو قهرمان قهرمانان تکواندو پسر مازندران

وعده جدید درویش به بازیکنان پرسپولیس

اندیشه های امام خمینی برای نسل کنونی جامعه بازخوانی و تبیین شود

دستگیری عاملان نزاع و درگیری دسته‌جمعی در خرم‌آباد

افزایش 8 درصدی ماموریت های اورژانس مازندران

شرکت های بین المللی حمل ونقل مازندران تعیین تکلیف می شوند

پسماند کشاورزی یکی از معضلات زیست محیطی مازندران

مازندرانی ها 16 هزار بار به اورژانس مزاحمی زنگ زدند

تولید 21 اثر در نخستین کارگاه طراحی پوستر جوانی جمعیت در بابل

دستگیری 2 حفارغیر مجاز و کشف و ضبط فلزیاب در بهشهر

16 هزار تماس مزاحمی سال گذشته در اورژانس مازندران ثبت شده است