پیام مازند

آخرين مطالب

گردشگران سلامت افغانی به کیش می آیند منطقه آزاد کیش

  بزرگنمايي:

پیام مازند - سفیر افغانستان در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از تمایل گردشگران سلامت افغانی برای سفر به کیش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، غلامحسین مظفری در نشستی با عبدالغفور لیوال سفیر افغانستان درکشورمان با اشاره به مشترکات فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان گفت: ایران و افغانستان از دیرباز در کمال دوستی با یکدیگر زیسته اند و مانعی برای همزیستی و روابط سیاسی و اجتماعی مسالمت آمیز میان آنان نبوده است و این ارتباط ها موجب شده که اشتراکات فرهنگی زیادی در مبانی اعتقادی و دینی، تقویم رسمی، زبان رسمی، ادبیات و هنر و...داشته باشند.
وی با بیان این که زیرساخت های کیش زمینه را برای حضورگردشگران و سرمایه گذاران افغانی در این جزیره زیبا فراهم کرده است و اولویت ما این است که همسایگان ما از این موهبت خدادادی بهره مند شوند؛ افزود: دیدگاه مردم بواسطه حضور مهاجران افغانی که در گذشته به عنوان کارگر وارد کشور می شدند؛ در حال تغییر است و در حال حاضر با توجه وجود قشر مرفه و متمول در افغانستان و نیز حضور سرمایه گذران مطرح افغانی در منطقه، فرصت خوبی مهیا شده است که شاهد حضور گردشگران و سرمایه گذاران افغانی در زمینه های سلامت، سیاحت و غیره باشیم و اعتقاد دارم از این ظرفیت خوب کمتر بهره برده شده و توجه کافی به آن نشده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: ارزش اقتصادی بازار گردشگری سلامت افغانستان، فرصت بسیار خوبی برای همکاری‌های مشترک و انگیزه‌ای برای محکم‌تر شدن روابط طرفین است و با توجه به این که دریافت روادید برای سفر افغان‌ها به ایران بعضا با دشواری همراه است، جزیره کیش بدون اخذ روادید، مناسبترین مکان برای حضور گردشگران سلامت افغانی در کیش است.
مظفری با دعوت از سرمایه گذران افغانی برای سرمایه گذاری درکیش و با اشاره به رفع مشکل مربوط به اقامت اتباع خارجی در کشورمان، از حضور7 هزار کارگر افغانی در کیش خبر داد افزود: در حال حاضر تعاملات و ارتباطات بین دو طرف می تواند گسترش یابد و در پرتو فرصت های تازه نوع دیگری از پیوستگی های گردشگری، علمی، آموزشی و فرهنگی، در فضایی سازنده می تواند به وجود آید.
وی ادامه داد: با توجه به این که مقرر شده است کیش پایگاه فعالیت های تجاری، فرهنگی، ورزشی و ... کشورهای عضو اکو باشد و این کشورها برای تاسیس دفتر و ایجاد مکانی برای فعالیت گسترده و گردهمایی های خود به سازمان منطقه آزاد کیش درخواست داده اند؛ از اینرو افغانستان نیز به عنوان یکی از کشورهای عضو می تواند در این مقوله سهیم باشد و نقش خاص خود را ایفا کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین به معاونت های ذیربط و شرکت های تابعه این سازمان ابلاغ کرد تا با دعوت از سرمایه گذران افغانی و تشریح فرصت های سرمایه گذاری کیش به آنان، تفاهم نامه همکاری با طرف افغانی برای گسترش مناسبات اقتصادی و گردشگری به امضا برسانند.
عبدالغفور لیوال سفیر افغانستان درکشورمان نیز در این نشست با بیان این که نگاه ما به مراوداتمان با سازمان منطقه آزاد کیش بلند مدت است، گفت: تجار و سرمایه‌گذاران افغانستان تمایل زیادی برای حضور در ایران دارند که زمینه حضور آنان با همکاری دو جانبه فراهم می شود و در این میان کیش می تواند شروع این مهم باشد.
وی با اشاره به امکانات و زیرساخت های جزیره کیش از برقراری پروازهای مستقیم هرات – کیش استقبال کرد و پیشنهاد ایجاد پکیج گردشگری سلامت و سیاحت برای حضورگردشگران افغانی در کیش داد و گفت: گردشگری سلامت نوعی دیپلماسی است که دو کشور را به یکدیگر نزدیک می‌کند و در این میان کیش با نقش آفرینی خود می تواند جایگزین مناسبی برای دیگر مقاصدگردشگری سلامت افغان ها که در حاضر هندوستان، پاکستان و ترکیه است، باشد.
سفیر افغانستان خواستار تاسیس دفاتر نمایندگی سازمان منطقه آزاد کیش در خاک کشور افغانستان و افزایش ظرفیت‌های تبلیغ و بازاریابی در این کشور شد و تاکید کرد: این دفاتر می توانند نقش شرکت‌های تسهیلگر را ایفا کنند و مرجع مراجعه مردم باشند و توانمندی‌های درمانی ایران را به اطلاع شهروندان افغانستانی رسانده و آنان را برای سفر درمانی به ایران ترغیب کنند.
همچنین ناصر آخوند معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که فرصت های سرمایه گذاری در جزیره کیش و جزیره هندورابی تهیه و تدوین شده است؛ از استقبال سازمان خود برای سرمایه گذاری های مشترک در تمامی زمینه ها خبر داد و افزود: آمادگی داریم علاوه بر فرصت های سرمایه گذاری کیش، فرصت های سرمایه گذاری در جزیره هندورابی را به عنوان یکی از بکرترین جزایر منطقه که سواحل زیبای آن زبانزد است، به سرمایه گذران افغانستان معرفی کنیم و این امکان با همکاری سفیر و دعوت از سرمایه گذران افغانی به جزیره کیش یا محل خود سفارت امکان پذیر است.
فرزانه شرفبافی مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش نیز در این دیدار با اشاره به گسترش پروازهای این شرکت در مسیر رفت و برگشت مزار شریف - کیش و کابل – کیش گفت: شرکت هواپیمایی کیش آمادگی دارد ضمن اخذ مجوزات لازم، زمینه را برای حضور گردشگران، تجار، بازرگانان و سرمایه گذران افغانی در کیش فراهم کند.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/110151/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فحش های پول ساز / 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد

کودک 5 ساله خرم‌آبادی خاله‌ 14 ساله‌اش را کشت!

وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد

مصدومیت 3 دانش آموز آملی براثر تصادف

تیراندازی مرگبار کودک 5 ساله به سمت خاله 14 ساله‌

اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور

دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی

کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

بارانی که بوی شکوفه‌های بهار نارنج می‌دهد

سیلاب در دلیجان

نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران

واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس

اجرای سند تحول قضایی در مازندران

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است

مرزن آباد لرزید

ضارب دانش آموزان آملی دستگیر شد

لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران

اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه

ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان

تصادف مینی بوس با کامیون در بابل 2 مصدوم داشت

تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات

سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود

دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم

17 هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود

مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران

زلزله در مرزن‌آباد

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد

باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند

تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین

پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد

طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز 11 میلیون و 700 هزار دلار گذشت

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز 11 میلیون دلار گذشت

معرفی سرپرست جدید نهاد نمایندگی در دانشگاه پیام نور همدان

واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است

کاهش طغیان رودهای مازندران با رشد چهار برابری لایروبی

واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است

گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی

انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!

افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.

نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم

سفر وزیر کشور به استان مازندران

جاده هراز بازگشایی شد

طرح تعیین حریم گسل‌های قائمشهر به اتمام رسید

بیشترین میزان بارش باران با 53 میلی‌متر در آمل به ثبت رسید

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران