پیام مازند

آخرين مطالب

فرماندار رامسر : تمامی دستگاه‌های ملزم به رعایت اقدامات پیشگیرانه کرونا شدند سياسي

فرماندار رامسر : تمامی دستگاه‌های ملزم به رعایت اقدامات پیشگیرانه کرونا شدند
  بزرگنمايي:

پیام مازند - نوشهر - فرماندار رامسر با اعلام این که این شهرستان از هرگونه شائبه ورود کرونا پاک است ، گفت که تمامی دستگاه‌ها بر اساس مصوبات قرارگاه پدافند زیستی استان ملزم به انجام اقدامات پیشگیرانه شدند و در حال انجام آن هستند.

محمد آزاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اظهار این که نقش رسانه ها تاکنون در پیشیگری از ابتلای افراد به کرونا در مازندران از جمله رامسر موثر بوده است ، افزود : طی روزهای گذشته در کنار اطلاع رسانی رسانه ها ، اقدامات دیگری مانند تبلیغات محیطی با همکاری شهردرای ها و دیگر مسئولان ذیربط در این شهرستان در دستور کار قرار گرفت و در حال انجام است.
وی گفت : امروز برای گذر از این بحران ، هر شهروندی مسئولیت دارد و طبیعتا بدون همراهی و مشارکت شهروندان نمی توان در بعد پیشگیری ، مقابله و مهار این ویروس در منطقه اقداماتی انجام داد.
فرماندار رامسر یکی از دغدغه های شهروندان این شهرستان را ادامه فعالیت قلیانسرا ها دانست و تاکید کرد : در نشستی به همین منظور به مسئولان امنیتی و انتظامی شهرستان توصیه شده تا نسبت به تعطیلی این اماکن اقدام کنند و حتی از آنان خواسته شده که مراکز عرضه قلیان را که مجوز ندارند پلمپ کنند.
فرماندار رامسر که به همراه مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد ، گفت که با تمهیداتی که برای پیشگیری و مقابله با این ویروس در سطح کشور و استان اندیشیده شده مردم نگران نباشند
شناسایی بیمار مبتلا به کرونا در رامسر شایعه است
مدیر شبکه بهداشت و درمان رامسر هم در این کنفرانس خبری گفت که انتشار اطلاعاتی در فضای مجازی با موضوع انتقال بیماران مشکوک به ویروس کرونا از شهرهای همجوار به بیمارستان امام سجاد (ع ) این شهر اخباری خلاف واقع و صحت ندارد.
در روز گذشته اطلاعاتی در فضای مجازی با موضوع آنکه مردم با شکستن درب ورودی بیمارستان عباس آباد واقع در فاصله حدود 50 کیلومتری رامسر ، امکانات و تجهیزات قرنطینه ای این مرکز درمانی را به بیمارستان امام سجاد (ع ) رامسر انتقال دادند ، منتشر شد و چنین پیامی با موجی از نگرانی مردم این منطقه همراه شد.
دکتر حمیدرضا مبشری افزود : انتشار چنین اطلاعاتی نادرست جز دامن زدن شایعات و تشویش اذهان عمومی ، افزایش بار روانی و استرس در جامعه نتیجه ای دیگری به همراه نخواهد داشت.
وی گفت : تاکنون نه مورد مشکوکی در شهرستان مشاهده شده و نه بیمار مشکوکی از نقاط دیگر استان و یا کشور به مراکز درمانی رامسر آورده شده است.
این مسئول گفت : وزارت بهداشت و درمان طبیعتا هر بیمارستانی را منطبق با امکانات و تجهیزات موجود در سطح کشور برای پذیرش این دسته از بیماران مشخص و اعلام کرده است که بیمارستان عباس آباد یکی این مراکز درمانی است .
هفته جاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، بیمارستان های مجهز به امکانات قرنطینه ای پذیرنده بیماران مبتلا به ویروس کرونا را شامل بیمارستان های رازی قائمشهر ، خاتم الانبیا بهشهر، امام خمینی آمل و امام خامنه‌ای عباس آباد اعلام کرده بود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر گفت : با این وجود ، برای آمادگی بیشتر در نخستین لحظات اطلاع از شیوع ویروس کرونا در کشور و مازندران با همکاری کادر درمانی این شهرستان سعی شد طبقه فوقانی اورژانس بیمارستان رامسر را به عنوان بخش ایزوله برای پذیرش بیماران مشکوک به ویروس کرونا آماده شده تا چنانچه فردی مشکوک به این بیماری به این بیمارستان مراجعه کرد بتوان برخی از اقدامات اولیه در این بیمارستان انجام داد.
مبشری افزود : هم اکنون تمامی مسئولان و کادر درمانی بهداشت و درمان این شهرستان از زمان شیوع این ویروس در مازندران در حالت آماده باش هستند و ضمن آنکه سه دستگاه خودروی آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس پشتیبان نیز برای خدمات در این بخش به کار گرفته شده است .
وی همچنین گفت : ویروس های دیگری در گذشته با نام های دیگری مانند سارس و مرس وجود داشته و منتهی اکنون به دلیل تغییر ماهیت و عدم شناسایی راه درمان در این مدت کوتاه چنین تبعاتی به همراه داشته است و نکته دیگر این میزان تلفات ناشی از این ویروس بسیار پائین یعنی حدود 2 درصد است منتهی سرعت انتشار و انتقال آن بسیار بالا است.
مبشری افزود : افرادی که از سیستم ایمنی ضعیف تر و دارای سوابق بیماری قلبی و عروقی ، تالاسمی و هموفیلی باشند طبیعتا بیشتر در معرض تهدید این ویروس قرار گرفته و بیمار می شوند، البته افراد زیر 9 سال تاکنون به این بیماری مبتلا نشده اند
وی مدت زمان ابتلای این افراد به این بیماری را بین 3 تا 14 رزو اعلام و تب، سرفه و تنگی نفس را از جمله آثار و علائم اولیه تشخیص این بیماری معرفی کرد و گفت که موارد مشکوک به این ویروس به متخصصان عفونی در این شهرستان معرفی می شوند و پس از انجام آزمایشات ، نمونه آن را برای تشخیص نهایی با دریافت کد رهگیری به انیستو پاستور تهران ارجاع داده می شود که پس از 48 ساعت پاسخ این نمونه گیری آزمایش دریافت می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان رامسر ، اطلاع رسانی صحیح ، دقیق و گسترده از سوی فعالان رسانه ای ، تبلیغات محیطی در سطح شهرها و روستاها ، رعایت بهداشت فردی ،ضد عفونی کردن وسائط حمل و نقل عمومی ، تعطیلی باشگاه های ورزشی ، سینما ، همایش و کنسرت های هنری را جزو راهکارهای اساسی و اقدامات پیشگیرانه مقابله با این ویروس در این شهرستان ذکرکرد.
شهرستان رامسر با جمعیتی بیش از 100 هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد. شهرستان رامسر با جمعیتی بیش از 100 هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.
کروناویروس‌ (Coronaviruses)، خانواده گسترده‌ای از ویروس‌ها و زیر مجموعۀ «کروناویریده» هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید 19 را شامل می‌شود.
کروناویروس‌ها نخستین‌بار در سال 1965 کشف شدند و مطالعه روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه 1980 ادامه داشت.
این بیماری که یک ماه پیش در استان ووهان کشور چین به شکل انسانی سرایت کرده است ، برای نخستین بار در حدود یک هفته پیش در ایران نیز مشاهده شد.
به گفته متخصصان علوم پزشکی از هر 100 بیمار مبتلا به ویروس کرونا، دو نفر (به طور تقریبی) در معرض خطر مرگ قرار می گیرند.
برچسب‌ها
ویروس کرونا نشست خبری رامسر
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/115859/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد