پیام مازند

آخرين مطالب

مهر گزارش می دهد؛

کرونا خانه را کارخانه کرد/ امیدآفرینی بین مردم کرونازده مقالات

  بزرگنمايي:

پیام مازند - آمل - کرونا ویروس با همه بدی هایش، خانه ها را تبدیل به کارخانه های تولیدی کرد، مادران چرخ های خیاطی را به میدان آوردند و دانشجویان نیز پای کلاس تولید حاضر شدند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - مهدی غلامی: شیوع ویروس کرونا در کشور، با همه حساسیت‌ها ونگرانی هایی که برای سلامت و امنیت روانی شهروندان برجای گذاشت، یک بار دیگر پای گروه‌های جهادی و نیروهای مقاومت بسیج را همپای دیگر نیروهای زحمت کش وخدوم پای کار آورد.
تقریباً از هفته نخست اسفند و از همان ابتدای ورود این ویروس بود که فضای مجازی غرق فداکاری جامعه پزشکی شد و به خاطر حساس بودن کار آن‌ها و جانفشانی برای حفظ سلامت مردم و جامعه به مدافعان سلامت نام گرفتند
بی‌تردید نقش‌آفرینی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران سختکوش در درمان بیماران مبتلا و نیز تلاش در جهت ریشه‌کنی و مبارزه با ویروس کرونا آن‌قدر ستودنی و والاست که قلم از بیان این جانفشانی‌ها قاصر است؛ سفیدپوشان دلسوزی که شبانه‌روز برای کمک به هموطنان بیمار، عاشقانه تمام هستی خود را نثار نظام سلامت کردند.
در این میان گروه‌های دیگری هم خودجوش برای سلامت مردم دست به کار شدند و با در نظر گرفتن اهمیت موضوع آمدند تا بار دیگر روحیه جهادی و فرهنگ بسیجی را برای نسل امروز معنا کنند.
پاکسازی معابر شهری تا حضور دردل روستاها
گندزدایی معابر شهری اقدام عملی و منطقی برای پیشگیری است و درکنار شهرداری‌ها ودهیاری ها، گروه‌های جهادی درچند هفته گذشته شبانه‌روز در امر پاکسازی، گندزدایی و ضدعفونی محیط شهری به یک ستون اصلی و تأثیرگذار تبدیل شده و پای کار هستند.

پیام مازند


در واقع گروه‌های جهادی پایگاه‌های مختلف بسیج به‌منظور حفظ سلامتی شهروندان در کنار مردم حضور دارند؛ خود را سپر بلای آنان می‌کنند تا مردم همچنان مانند روزهای عادی به زندگی ادامه دهند.
گروه جهادی "حاج قاسم سلیمانی" که شامل چندین گروه از بسیجیان داوطلب محلات شهرآمل هستند، هرشب با تحویل ماده خالص آب ژاول، در خیابان‌های اصلی و محل پرگذر، کیوسک‌ها، دکمه‌های عابربانک و معابر پرتردد شهری اقدام به شستشو با مواد ضدعفونی می‌کنند، به‌گونه‌ای که سهم مؤثری در مهار کرونا بر عهده دارند.
هرخانه یک کارخانه
اما درکنار همه این اقدام‌ها که برخی‌ها این روزها را به نوعی یادآوری وتداعی کننده پشتیبانی‌های مردمی دردوران جنگ هشت سال دفاع مقدس می‌دانند، برخی‌ها در بسیجیان حوزه‌های مقاومت خواهران سپاه ناحیه در شهرستان آمل در راستای اقدامات مقابله با کرونا و در اقدامی خودجوش و جهادی اقدام به تهیه وتولید کارگاه‌های خانگی ماسک وکاورهای پزشکان، پرستاران وکادر درمانی بیمارستان‌های این شهرستان کردند.
این طرح به ابتکار سپاه ناحیه شهرستان آمل و درپی اعلام آمادگی بانوان بسیجی و دیگر صنوف این شهرستان برای تولید ماسک‌ها وکاورهای درمانی بیمارستان‌های ومراکز بهداشتی ودرمانی این شهرستان، با تأمین مواد اولیه برای " طرح هر خانه یک کارخانه" اجرایی شد.
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آمل به خبرنگار مهر گفت، در راستای اجرای طرح " هر خانه، یک کارخانه" تاکنون 50 کارگاه تولیدی کوچک به همت بانوان دراین شهرستان فعال شده است.
سرهنگ جابرعسگری افزود: از سوی سپاه ناحیه شهرستان آمل به عنوان نهاد پشتیبان این طرح، پارچه ودیگر ملزومات تهیه ماسک، کاور وگان درمانی تحویل مجریان این طرح داده می‌شود و درپایان هر روز ملزومات آماده برای توزیع درمراکز درمانی تحویل سپاه ناحیه شهرستان می‌شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه از این طرح در سطح شهرستان استقبال بسیار خوبی شده وبه همت تلاش بی وقفه این بانوان توانستند بخشی از نیاز ملزومات بیمارستانی را تأمین کند.
راه اندازی بزرگترین خط تولید ماسک وکاورهای بیمارستانی درآمل
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آمل همچنین به افتتاح بزرگترین خط تولید ماسک وکاورهای بیمارستانی در راستای تأمین پوشش‌های مراقبتی بیمارستانها ومرکز بهداشتی در دانشکده فنی وحرفه دخترانه توحید این شهرستان خبر داد وگفت: با همکاری مدیریت این دانشکده، چهار کارگاه تولید ماسک، کاور وگان های کادر بیمارستان ومرکزبهداشتی شهرستان با حضوربیش از 30 نفر از بانوان عضو گروه‌های جهادی بسیج زنان شهرستان راه اندازی شده است.

پیام مازند


وی، ظرفیت تولید روزانه این کارگاه را حدود 3 هزار عدد ماسک و حدود 100 دست کاور وگان های پزشکان وپرستاران با نیازسنجی که سوی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان اعلام کرد وگفت: با توجه به استقبالی که ازاین طرح شده، بیش از 110 نفر نیز به عنوان داوطلب همکاری برای دوخت ماسک وکاور درنوبت انتظار قراردارند.
فرمانده سپاه ناحیه آمل، یکی از کمبودهای این بخش را چرخ خیاطی عنوان کرد وگفت: خوشبختانه هیچ کمبودی درتامین پارچه ومواد اولیه وجود ندارد، اما شهروندان وخیاط ها در شرایط فعلی می‌توانند با چرخ‌های خود به این گروه‌ها کمک بسیار مهمی داشته باشند.
نقش مهم بسیج سازندگی در بسیج گروه‌های جهادی
سرهنگ عسگری به نقش مهم وتاثیرگذاربسیج سازندگی را در بسیج گروه‌های جهادی مهم ارزیابی کرد و گفت: بسیج سازندگی با هدف استفاده از ظرفیت‌های مردمی، قرارگاه جهادی برای مبارزه با کرونا را تشکیل داده که معادل آن در سپاه ناحیه شهرستان نیزشکل گرفته است.
وی اضافه کرد: در این قرارگاه از ظرفیت اقشار مختلف استفاده می‌شود و تا به امروز بسیج دانشجویی، بسیج اصناف، بسیج جامعه پزشکی و بسیج کارگری پای کار آمده و خدماتی ارائه داده‌اند.
امیدآفرینی به مردم برای کرونازدایی
فرمانده سپاه ناحیه آمل، با بیان اینکه علاوه بر ظرفیت‌های پزشکی قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا باید به ظرفیت تولید اقلام بهداشتی در آن اشاره کرد، یادآور شد: افرادی که تخصص پزشکی ندارند و رشته تحصیلی‌شان چیز دیگیری است، در حوزه تولید و توزیع اقلام پزشکی و بهداشتی فعال هستند و همچنین به خانواده‌های مستعد کمک و رسیدگی می‌کنند.

پیام مازند


سرهنگ عسگری یادآورشد: رویکرد اصلی قرارگاه، کمک به عادی‌سازی شرایط و ایجاد امید در میان مردم است، و همه اقداماتش تحت نظر و با هماهنگی وزارت بهداشت است.
دانشجویان فارغ التحصیل درکنار گروه‌های جهادی
رئیس دانشکده فنی حرفه‌ای دخترانه توحید آمل هم دراین زمینه گفت، که این دانشکده به لحاظ برخورداری از امکانات کارگاهی و تدریس رشته‌های طراحی دوخت وطراحی پوشاک، درپی شیوع ویروس کرونا همه امکانات وتوانمندی های خود را برای برطرف کردن نیازهای بخش درمانی شهرستان دراختیار قرار داده است.
مریم عابدی افزود: بیشترخانم هایی که دراین گروه‌های جهادی اکنون مشغول به تهیه ماسک، کاور وگان های پزشکان وپرستاران هستند، دانشجویان فارغ التحصیل این واحد هستند که خوشبختانه اکنون به مرحله توانمندی در تهیه وعرضه تولیدات خودشان رسیدند.
وی یادآورشد که فرایند تولید این مجموعه تا عادی شدن وکنترل کامل ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.
در روزهای اخیر موجی از همدلی و مهربانی بین اقشار مختلف مردم مازندران برای شکست کرونا شکل گرفته است و این ویروس چموش با رعایت توصیه‌های بهداشتی، همدلی و مهرورزی قطعاً از پای درخواهد آمد.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/117321/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد

باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند

تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین

پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد

طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز 11 میلیون و 700 هزار دلار گذشت

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز 11 میلیون دلار گذشت

معرفی سرپرست جدید نهاد نمایندگی در دانشگاه پیام نور همدان

واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است

کاهش طغیان رودهای مازندران با رشد چهار برابری لایروبی

واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است

گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی

انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!

افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.

نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم

سفر وزیر کشور به استان مازندران

جاده هراز بازگشایی شد

طرح تعیین حریم گسل‌های قائمشهر به اتمام رسید

بیشترین میزان بارش باران با 53 میلی‌متر در آمل به ثبت رسید

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران

شادی کشاورزان مازندرانی از بارش رحمت الهی

خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

وحیدی: زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل باید مورد استفاده عموم قرار گیرد

مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری

شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب/ انتخابات الکترونیک است

افزایش 21 درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران

انتخابات الکترونیک است / شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب

تیم هورسان رامسر انصراف داد/ سایپا به لیگ برتر والیبال بازگشت

دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است

13 اردیبهشت افتتاحیه راهیان نور غرب و شمالغرب کشور

آقاتهرانی: پای کار اجرای طرح نور پلیس می‌مانیم

تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران

مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران

بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور

160 کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد

4 نماینده از مازندران در تیم ملی فوتبال دختران زیر 18 سال

اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد

محور هراز مسدود است

قدردانی وزیر کشور از فراجا در اجرای «طرح نور»

وزیر کشور: استاندار جدید مازندران در حوزه اقتصاد متخصص است/ نوری: توجه جدی به اقتصاد دریا پایه خواهیم داشت

آیا می شود پول را کپی کرد ؟ ببینید

علت تغییر استاندار مازندران چه بود؟ | ویدئو

پسربچه 5ساله خاله خود را به ضرب گلوله کشت

بازگشایی محور هراز

محور هراز بازگشایی شد

یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران

اجرای طرح نور تأمین کننده منافع زن و خانواده است

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در 8 منطقه کشور + فیلم