هشتگ در خانه ماندن چه تاثیری بر مقابله با ویروس کرونا دارد؟
مقالات
بزرگنمايي:
پیام مازند - ایسنا/مازندران چند روزی است از شیوع بیماری کرونا در کشور میگذرد و این روزها اکثر مردم برای مقابله با این ویروس در خانه ماندند و سفرهای نوروزی و حتی دید وبازدیدهای خود را لغو کردند، در فضای مجازی نیز هشتگهایی به راه انداخته شد منبی بر اینکه در خانه میمانیم یا کرونا را شکست میدهیم.
این هشتگها مردم را وادار کرده در شرایط بحرانی بیماری کرونا حتما در خانه بمانند و اکثرشان هم به این هشتگها توجه جدی داشته و بعضیها هم از این امر غافل بودند اما در این شرایط شیوع بیماری مسئولان هم در کنار مردم آستین همت را بالا زده و به کاهش و کنترل هرچه سریعتر این بیماری شتافتند تا این ویروس منحوس از کشورمان خارج شود و پزشکان و کادر درمانی این ویروس هم که این روزها در خط مقدم این بیماری هستند، نفسی را تازه کنند و زندگی تازهای هم برای مردم رقم بخورد.
راهاندازی هشتگ درخانه ماندن توسط فضای مجازی میتواند جنگی با کرونا باشد
قربانعلی ابراهیمی عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه مازندران در گفتوگو با ایسنا با بیان اینکه راهاندازی هشتگ درخانه ماندن توسط فضای مجازی میتواند جنگی با کرونا باشد، اظهار کرد: یکی از روشهایی که در کشورهای مختلف ثابت شده و میتواند در کاهش بیماری کرونا کمک کننده باشد محدود کردن ارتباطات افراد مختلف با یکدیگر بوده است.
وی تصریح کرد: در خانه ماندن و نرفتن در محیطهای عمومی و اجتماعی میتواند در کنترل و محدود کردن ویروس کرونا موثر واقع شود.
عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه مازندران گفت: در خانه ماندن شیوهای است که کشورهای دیگر این امر را تست و تجربه کردند که خروجی و نتیجه خوبی در کاهش بیماری کرونا داشته است.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: در خانه ماندن میتواند دوره و هزینه درمان این بیماری را برای ما کاهش دهد و سلامت افراد را تا حدودی تضمین کند.
وی با اشاره به اینکه راهاندازی سامانه 4030 توسط وزارت بهداشت میتواند مناسبترین اقدام برای کاهش حضور افراد در بیمارستانها باشد، افزود: مردم میتوانند در خانه از طریق این شماره (4030) از سلامت خود نسبت به بیماری کرونا آگاه شوند.
رسانهها در برابر این بیماری باید مسئولیت اجتماعی بالایی داشته باشند
عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه رسانهها در برابر این بیماری باید مسئولیت اجتماعی بالایی داشته باشند، بیان کرد: در این زمینه مردم هم باید مسئولیت اجتماعی خودشان را نسبت به افراد دیگر افزایش دهند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه امروز بخش مهمی از ارتباطات ما از طریق رسانهها شکل میگیرد، تصریح کرد: رسانهها میتوانند با انتقال صریح اخبار و اعلام هشدار و آگاهی بخشی به مردم رسالت خودشان را نسبت به جامعه اثبات کنند و بتوانند در مشارکت داوطلبانه مردم در برابر این بیماری و تامین سلامت آن جامعه نقش به سزایی داشته باشند.
وی عنوان کرد: در این شرایط بحرانی رسانهها میتوانند با تهیه و انعکاس فیلمهای آموزشی، مصاحبه با کارشناسان مربوطه، تهیه گزارشات مختلف در برابر کاهش این بیماری در جامعه کمک کننده باشند.
افزایش مشارکت اجتماعی در کاهش این بیماری بسیار کمک کننده است
عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه افزایش مشارکت اجتماعی میتواند در کاهش بیماری کرونا بسیار کمک کننده باشد، اظهار کرد: با حضور در خانه میتوانیم به جامعه و کسانی که در عرصه درمان جانفشانی میکنند، کمک کنیم.
ابراهیمی یادآور شد: مساعدت و مشارکت مردم در مهار این اپیدمی میتواند به دولت، کادر درمانی، رونق مجدد کسب و کارها، عرصههای مختلف علمی آموزشی فرهنگی کمک کند تا این ویروس منحوس از کشورمان دور شود.
انتهای پیام
-
شنبه ۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱:۲۳
-
۵۱ بازديد
-
-
پیام مازند
لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/117926/