پیام مازند

آخرين مطالب

کاهش سرعت اینترنت مازندران در روزهای خانه‌نشینی کرونایی سياسي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - سرعت اینترنت در مازندران در این روزها که خانه‌نشینی به یک شعار جمعی و عمل اجباری برای مقابله با ویروس کرونا در کشور تبدیل شده است و استفاده از آن می‌تواند در تحمل این وضعیت به مردم کمک کند، کاهش یافته و سبب گله خانواده‌ها شده است.

شیوع ویروس کرونا، لزوم خانه نشینی را برای شکست زنجیره انتقال به اولویت اصلی دولت و مردم تبدیل کرده است و استفاد از اینترنت برای گذار از این روزها یکی از مهم ترین ابزار محسوب می شود.
علاوه بر این ، استفاده از اینترنت یکی از روش های دورکاری و جلوگیری از فعالیت های حضوری اداری و کاری مردم است و همچنین تحصیل جمعیت دانش آموزی و دانشجویی هم از اسفند ماه بر همین بستر سوار شده است تا هم چرخه اقتصادی کشور به طور کامل متوقف نشود و هم مجرای آموزش به صورت غیرحضور بازبماند و با سرگرم شدن جمعیت چند میلیونی دانش آموزان و دانشجویان ، خانواده ها دغدغه کمتری برای پر کردن اوقات خانه نشینی کودکان و نوجوانان داشته باشند.
با این وجود ، در روزهای اخیر کاهش سرعت اینترنت در استان مازندران بر دغدغه کرونایی مردم افزوده است ؛ دغدغه ای که با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و افزایش خانه نشینی مردم خود را بیشتر نشان می دهد.
بر اساس گزاش هایی که خبرنگاران ایرنا از مناطق مختلف استان دریافت کردند، از ابتدای هفته جاری سرعت اینترنت در اغلب مناطق استان به شدت کاهش یافته است. این مشکل در شهرهای آمل، نوشهر ، نور، بابل ، محمودآباد و ساری بیشتر بوده است.
خبرنگار ایرنا در آمل می نویسد که شب گذشته سرعت اینترنت در بعضی ساعات شب تا 90 درصد کاهش داشت و وضعیت اختلال را نشان می داد ، به گونه ای که سرعت دانلود از حدود چهار مگابایت در روزهای عادی ( هر مگابایت 1024 کیلوبایت است ) به حدود 400 کیلوبایت بر ثانیه رسید.
کاهش سرعت اینترنت تنها به اینترنت های خانگی خلاصه نمی شود و گزارش ها مردمی حاکی از کاهش سرعت اینترنت تلفن همراه است.
خبرنگار ایرنا برای بررسی علت این مشکل ابتدا با مسئولان اداره کل فناوری ارتباطات و اطلاعات مازندران که متولی اصلی زیرساخت اینترنتی استان است ، تماس گرفت . آنها بر این اعتقاد بودند که این مشکل را متولیان اپراتورها باید پاسخگو باشند چون خدمات را آنها به مردم ارائه می کنند. البته اداره کل فناوری ارتباطات نقش نظارتی بر زیرساخت اینترنتی دارد و اپراتورها هم توزیع کننده و فروشنده اصلی اینترنت به مشترکین هستند.
مشترکین با سامانه 2020 تماس بگیرند
مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران که یکی از اپراتورهای پرمشتری اینترنت در استان محسوب می شود ، اما در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا گفت که در حال حاضر مشکلی از بابت سرعت اینترنت خانگی و همراه این شرکت وجود ندارد و شبکه مخابراتی استان در شرایط نرمال مشغول سرویس دهی است.
خبرنگار ایرنا از رسول علی‌اصغرپور در باره تاثیر طرح ارائه یکصد گیگابایت اینترنت رایگان در اسفند به منظور کمک به خانواده ها برای پشت سر گذاشتن خانه نشینی کرونایی بر کاهش سرعت اینترنت پرسید که وی پاسخ داد : البته ارائه اینترنت رایگان موجب افزایش سریع مصرف اینترنت در استان و کشور شده بود که بلافاصله پهنای باند اینترنت استان را به 40 گیگابیت بر ثانیه ارتقا دادیم و مشکلات مشترکین مخابرات طی 24 ساعت رفع شد و همزمان تلاش کردیم نیاز پهنای باند سایر اپراتورها نیز رفع شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت مخابرات مشکل سراسری در استان در خصوص سرعت و وضعیت اینترنت خانگی ندارد ، گفت: سامانه خدمات مشترکین 2020 به صورت شبانه روزی پاسخگوی مشکلات و ایرادات در حوزه اینترنت خانگی است و مشترکین می توانند با ارتباط با این سامانه مخابرات استان را در جریان وضعیت اینترنت خود قراردهند.
اصغرپور با بیان اینکه گزارشات سامانه 2020 بلافاصله توسط مهندسین دیتای استان رصد و مشکلات شبکه ای بلافاصله پیگیری و رفع می شود.
افزایش 2 برابری پهنای باند اینترنت مازندران
مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران همچنین از افزایش 2 برابری پهنای باند اینترنت درحوزه خانگی خبر داد و گفت : پهنای باند اینترنت استان با شیوع ویروس کرونا و حضور مردم در منزل از 20 گیگابیت بر ثانیه به 40 مگابیت بر ثانیه افزایش دادیم.
اصغرپور افزود : به طور کلی جای نگرانی در خصوص پهنای باند استان وجود ندارد و تقریبا با 70 درصد ظرفیت استان در حال سرویس دهی هستیم .
در حال حاضر در مازندران 2 میلیون و 500 هزار مشترک تلفن همراه و بیش از یکصد هزار مشترک اینترنت خانگی از مخابرات خدمات دریافت می کند.
اگر چه مدیرعامل شرکت مخابرات بر این نکته تاکید دارد که هیچ مشکلی در سرعت اینترنت استان در حوزه این شرکت وجود ندارد ، اما گزارش های دریافتی خبرنگار ایرنا نشان می دهد که مشترکان این شرکت هم مشکل دارند.
خبرنگار ایرنا برای دریافت پاسخ اپراتورهای دیگر بخش خصوصی هم تلاش کرد ولی پاسخ مشخصی دریافت نکرد و عمدتا بخش فنی این شرکت ها هم در تماس خبرنگار ما تنها با ارائه شماره تلفن دریافت کننده اینترنت ، برای حل مشکل اعلام آمادگی کردند و مدعی شدند که مشکل کلی ندارند.
برچسب‌ها
ویروس کرونا مازندران
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/118131/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران

واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس

اجرای سند تحول قضایی در مازندران

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است

مرزن آباد لرزید

ضارب دانش آموزان آملی دستگیر شد

لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران

اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه

ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان

تصادف مینی بوس با کامیون در بابل 2 مصدوم داشت

تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات

سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود

دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم

17 هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود

مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران

زلزله در مرزن‌آباد

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد

باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند

تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین

پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد

طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز 11 میلیون و 700 هزار دلار گذشت

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز 11 میلیون دلار گذشت

معرفی سرپرست جدید نهاد نمایندگی در دانشگاه پیام نور همدان

واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است

کاهش طغیان رودهای مازندران با رشد چهار برابری لایروبی

واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است

گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی

انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!

افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.

نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم

سفر وزیر کشور به استان مازندران

جاده هراز بازگشایی شد

طرح تعیین حریم گسل‌های قائمشهر به اتمام رسید

بیشترین میزان بارش باران با 53 میلی‌متر در آمل به ثبت رسید

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران

شادی کشاورزان مازندرانی از بارش رحمت الهی

خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

وحیدی: زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل باید مورد استفاده عموم قرار گیرد

مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری

شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب/ انتخابات الکترونیک است

افزایش 21 درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران

انتخابات الکترونیک است / شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب

تیم هورسان رامسر انصراف داد/ سایپا به لیگ برتر والیبال بازگشت

دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است

13 اردیبهشت افتتاحیه راهیان نور غرب و شمالغرب کشور

آقاتهرانی: پای کار اجرای طرح نور پلیس می‌مانیم