پیام مازند

آخرين مطالب

کرونا و چشم انتظاری دانش‌اموزان مازندرانی برای بازکردن لای کتاب سياسي

کرونا و چشم انتظاری دانش‌اموزان مازندرانی برای بازکردن لای کتاب
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - در آستانه پایان دومین ماه از کوچ دانش‌آموزان مازندران به فضای مجازی ناشی از شیوع ویروس کرونا، هنوز در برخی مناطق استان دانش‌آموزان با معلمان در ارتباط نبوده و اموزش در فضای مجازی چندان جدی گرفته نشده است.

شیوع ویروس کرونا در مازندران تعطیلی گسترده مدارس و مراکز آموزشی استان را به همراه داشت به طوری که مسئولان آموزش و پرورش مازندران دانش اموزان و معلمان را به تداوم تحصیل در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی تشویق کردند.
با وجود اینکه آموزش و پرورش مازندران از پوشش 100 درصدی دانش آموزان خبر می دهد در برخی مناطق استان شاهد این هستیم که هنوز برخی دانش آموزان نتوانسته اند با معلمان خود ارتباط برقرار کنند.
فاطمه زهرا حاج آقازاده یکی از دانش آموزان پایه دهم متوسطه بخش بندپی شرقی بابل است که پس از 50 روز از تعطیلی مدرسه تنها در 2 روز اخیر توانسته با معلم خود ارتباط برقرار کند.
وی به خبرنگار ایرنا گقت: بارها خودم و پدرم به مسئولان مدرسه اعلام کردیم که هنوز نتوانسته ایم با معلم ارتباط برقرار کنیم و راهکاری برای ما مشخص نشده است.
فاطمه زهرا که به گفته خودش از ارتباطات اینترنتی در منطقه برخوردار بوده وآمادگی حضور در هر کانال فضای مجازی برای تداوم تحصیلش را دارد، افزود: اما معلمان هنوز با ما ارتباط برقرار نکردند.
معصومه عمرانی یکی دیگر از دانش آموزان مقطع متوسط اول آملی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هنوز معلمان با ما ارتباط برقرار نکردند و بسیار از درس عقب بوده و نمی دانم باید چکار کنم.
این دانش آموز با اشاره به اینکه مثل او بسیار هستند که با معلمان خود ارتباط برقرار نکردند، گفت: برخی معلمان به ما گفتند که آموزش و پرورش قرار است پس از کرونا در تابستان کلاس ها را دایر کند و انها زمان برای آموزش دارند.
وی همچنین گفت: برخی دیگر از معلمان به ما گفته اند که در سرفصل های درسی از دیگران جلو هستیم و جای نگرانی نیست.
کم کاری برخی مدارس
معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه با برخی کم کاری ها از سوی معلمان و مدیران مدرس در حضور مجازی برای تدریس مواجه بوده و هستیم.
اسفندیار نظری با تاکید بر اینکه ارتباط مجازی معلمان با داشن آموزان یک تکلیف وزارتخانه ای است، افزود: هیچگونه توجیهی در عدم ارتباط مدرسه با دانش آموزان برای ما پذیرفتنی نیست.
وی ادامه داد: حتی در صورت بیمار بودن معلمان نیز باید مدیران مدرسه این مسله را به ادارات آموزش و پرورش اعلام کرده تا در سریع ترین زمان جایگزینی برای آن مشخص شود.
معاون آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه به صورت مستمر مدرسه به مدرس استان پایش خواهد شد ، گفت:در صورت اختلال در تحصیل دانش آموزان که مقصر مدرسه شناخته شود با مسئولان خاطی مدارس برخورد جدی می شود.
نظری اظهار نظر در باره تداوم سال تحصیلی و یا هرگونه اظهارات دیگری از سوی مدارس و معلمان را خارج از حوزه کاری آنان دانست و افزود: هرگونه تصمیم گیری از سوی وزارت آموزش و پرورش اتخاذ و ابلاغ می شود.
وی تاکید کرد که والدین حتما در صورت مشاهده تعویق در تدریس فرزندان خود مسئله را به صورت مستقیم با اداره کل آموزش و پرورش و ادارت شهرستانی اعلام کنند .
نظری اظهار داشت: مسئله پیش آمده را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد و در روزهای آینده اطلاعات کامل درباره پوشش تحصیلی و همچنین وضعیت تحصیلی مجازی دانش آموزان استان به رسانه ها ارائه خواهد کرد.
کمبود معلم مشکل همیشگی
آموزش و پرورش مازندران سال تحصیلی 98-99 را در حالی با کمبود 11 هزار ساعت نیرو برای کلاس های درس آغاز کرد که این کمبودها منجر به استمرار کار 900 معلم بازنشسته برای سال تحصیلی جاری شد.
ابتدای سال تحصیلی مسئولان آموزش و پرورش مازندران حتی با اعلام جذب حدود 400 نیروی حق التدریس از دانشگاه فرهنگیان و منابع دیگر اذعان داشتند که حدود پنج هزار ساعت نیروی تدریس کمبود دارند که باعث شد معلمان پرورشی و معاونین مدارس را نیز برای تدریس به کلاس های درس بکشاند.
در اظهار نظر دیگر مهرماه امسال معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد که پیش از سال تحصیلی 65 هزار و 460 ساعت کمبود نیروی تدریس در مدارس استان داشتیم که از این میزان 44 هزار و 160 ساعت از محل جذب نیروی حق التدریس و یا استقرار نیروهای در شرف بازنشستگی تامین شد.
حال در شرایطی ویروس کرونا آموزش و پرورش مازندران را به کوچ اجباری به آموزش مجازی مجبور کرده است که این نگرانی وجود دارد چگونه با این کمبود معلم می توان شاهد پوشش تحصیلی بود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این نهاد در جریان سال تحصیلی توانسته کمبود معلم بر سر کلاس ها و برخی مدارس را از طریق افزایش برنامه های آموزشی متوازن کند.
البته علیرضا سعدی پور اینگونه برنامه آموزشی را منجر به فشار به معلمان عنوان کرد و افزود: ممکن است در این جریان کیفیت آموزشی کمی کاهش یابد اما به دلیل استفاده از معلمان با سابقه و باتجربه در این برنامه ها تاکنون کاهش کیفیت احساس نشده است .
توزیع نامتوازن نیروی انسانی در مازندران
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه کمبود معلم درمدارس با جابه جایی های انجام شده برطرف شده است گفت: ایراد اصلی در زمینه توزیع نامتوازن معلمان در مازندران است که سالها به آن بی توجهی شد.
سعدی پور استاندارد معلم مورد نیاز برای هر منطقه یک آموزگار برای هر 20 دانش آموز عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 25 هزار معلم در آموزش و پرورش مازندران فعال هستند که با احتساب 530 هزار دانش آموز میبینیم که شرایط در استان تقریبا نزدیک به استاندارد است.
وی ادامه داد: مشکل اصلی در توازن معلمان و نیروی تدریس است که باعث شده در برخی از مناطق مازندران شاهد تراکم بالای معلم و در برخی مناطق با کمبود مواجه هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ریشه اصلی این مسئله را ناشی از عدم توجه به نیازهای منطقه ای هر استان در بهره مندی از سهمیه نیروهای دانشگاه فرهنگیان و استخدامی عنوان کرد و گفت: متاسفانه سهمیه ها در گذشته به صورت استانی ارائه می شد و هیچ توجهی به مازاد نیرو در یک منطقه نبود.
سعدی پور گفت: در حال حاضر در شهرهای کوچک به خصوص غرب استان دارای تراکم بالای معلمان و در شهرهای بزرگ و مرکزی با کمبود معلم مواجه هستیم که در مدیریت آموزشی ما را با چالش مواجه می کند.
به گفته او بومی نگری در جذب نیروی معلم همواره نادیده گرفته شده است و یکی از عوامل این مسئله نیز کم توجهی مدیریت آموزش و پرورش به توازن معلمان بود.
سخت گیری در راه است
مدیرکل آموزش و پرورش تاکید کرد: برای سال تحصیلی جدید به شدت نسبت به بومی بودن معلمان و جذب نیروی های جدید سخت گیری خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد در شهرهای پرتراکم معلمان باز هم جذب جدید داشته باشیم.
سعدی پور با اشاره به اینکه اولویت با شهرهای دارای کمبود معلم است ، افزود: در اینباره به وزارت آموزش وپرورش ، دانشگاه فرهنگیان و همچنین سازمان امور استخدامی مذاکراتی شده که با نظر موافق آنان همراه بود.
به گفته او سیاست بوم برای بوم در جذب نیروی معلم در سال تحصیلی آینده به شدت اعمال می شود و معلمان حتما باید در کوتاه ترین مسیر به شهرهای دارای کمبود معلم زندگی کرده یا اهل آنجا باشند.
سفارش پذیرفته نمی شود
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد که جذب نیروهای جدید با نظارت مستقیم مدیریت اداره کل انجام خواهد شد و هیچگونه رایزنی و سفارشی پذیرفتنی نخواهد بود و همه چیز به صورت کارشناسی و سیستمی انجام می گیرد.
سعدی پور توازن نیروی تدریس در مازندران را نیازمند سخت گیری بیشتر دانست و تاکید کرد: هدف ما ارتقای آموزش برای همه دانش آموزان و رفاه برای فرهنگیان است و نباید به برخی فرهنگیان و دانش آموزان فشار وارد شود.
برچسب‌ها
ویروس کرونا اداره کل آموزش و پرورش مازندران تربیت معلم

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/121350/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تجمع حمایت از طرح نور فراجا در دزفول

قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان 40-50 میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟

(ویدیو) «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!

استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است