پیام مازند

آخرين مطالب

بیم‌ و امید در شروع فعالیت مشاغل کم خطر مقالات

بیم‌ و امید در شروع فعالیت مشاغل کم خطر
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - در حالی پس از حدود 40 روز تعطیلی ، واحدهای صنفی و صنعتی فعالیت خود را طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت مشروط از امروز شنبه از سر گرفته‌اند که بیم و امید نسبت به اجرای این دستورالعمل با وجود خطر ابتلا به ویروس کرونا در جامعه افرایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، اگرچه بخش عمده ای از فعالان اقتصادی از جمله اصناف و بازاریان ، مالکان و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی که با تعطیلی 40 روزه فعالیت کسب و کارشان متحمل ضرر و زیان شدند و از سرگیری فعالیت هایشان را ولو مشروط به رعایت پروتکل های بهداشتی الحاقی امیدوار کننده می دانند، ولی به نظر می رسد برای جامعه درمانگران حدود 2 ماه سخت را در بیمارستان ها و مراکز درمانی در کنار بیماران کرونایی بدون وقفه و با کمترین زمان برای استراحت و در شرایط کمبود امکانات و تجهیزات محافظتی پشت سرگذاشته و در این روزهای سخت شاهد مرگ همنوعان و همکاران خود بودند و در روزهای اخیر با فروکش کردن نسبی بیماری و کاهش آمار بیماران فراغت هر چند موقت پیدا کردند، این مصوبه ستاد ملی مشروط نیز نگرانی ها و بیم هایی را برایشان بابت برگشت احتمالی روزهای سخت اولیه شیوع کرونا ایجاد کرده است.
مدیر گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : پیش بینی می شود حدود 40 درصد از مردم استان با شدت و ضعف به ویروس کرونا مبتلا شده باشند و با رعایت پروتکل های بهداشتی تا حدودی این ویروس فروکش کرده است.
دکتر بابا فرهنگ محمودی افزود : در شرایط فعلی حدود 60 درصد از افراد جامعه که به این ویروس مبتلا نشدند، احتمال ابتلا به این بیماری را با هر رفتار پر خطری بویژه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی دارند و در چنین شرایطی همه چیز بسته به رفتار شهروندان است.
وی ادامه داد : ویروس کرونا یا به طور عمومی هر ویروس مشابهی می تواند با احتمال هر رفتار غیر بهداشتی بار دیگر به مرحله اوج برسد و کشور و استان را بار دیگر درگیرکند. در شرایط فعلی با دستورالعمل ستاد ملی کرونا مبنی بر از سرگیری برخی فعالیت های کم خطر ، در بین درمانگران نگرانی وجود دارد و آن هم به دلیل احتمال عدم رعایت برخی پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و یا واحدهای صنفی است که در این صورت می تواند آمار ابتلا را افزایش دهد و مشکلاتی را برای کشور و استان ایجاد کند.
ادامه زندگی کرونایی
رییس اسبق دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : از سرگیری فعالیت اصناف و مشاغل کم خطر به معنای عادی شدن زندگی نباید تلقی شود، بلکه باید تمام رفتارهای ما همانند فاصله گذاری اجتماعی ادامه داشته باشد و هر رفتار پرخطری می تواند مشکلات ما را بیشتر کند.
دکتر بابامحمودی به مردم و مدیران واحدهای صنفی توصیه کرد تا تمام پروتکل های بهداشتی را تا پایان شکست ویروس کرونا در سطح استانی و ملی رعایت کنند و تا زمانی که دستور آزادباش از سوی وزارت بهداشت اعلام نشده ، نباید به فکر بازگشت به شرایط زندگی پیش از شیوع کرونا باشند.
نهادینه شدن خودمراقبتی
قائم مقام انجمن پزشکان خانواده مازندران هم به خبرنگار ایرنا گفت : در شرایط فعلی تصمیم از سرگیری برخی فعالیت ها و اشتغال کم خطر از جمله اصناف به نظر تصمیم درستی برای کاهش خسارت های ناشی از کرونا بر اقتصاد خانوار و کشور باشد ولی شروطی که گذاشته شده حتما باید صد در صد رعایت شود.
دکتر یاسر قزوینی افزود : به هر حال تعطیلی بیش از این زمان که تا حدودی ویروس کرونا با کمک درمانگران و همکاری مردم روند نزولی به خود گرفت، نمی توانست جایز باشد و باید این آزادباش نسبی ایجاد می شد تا رفتارهای مردم در این مراحل نیز سنجیده شود.
وی اظهار داشت : به نظر می رسد با آگاه سازی که پیرامون ویروس کرونا در جامعه انجام شد، خود مراقبتی و پروتکل های بهداشتی تا حد زیادی در بین مردم نهادینه شد و پیش بینی می شود این رویه با از سرگیری فعالیت های کم خطر نیز همچنان از سوی اکثر مردم جدی گرفته شود.
این پزشک عمومی گفت : از این پس رفتارهای مردم تعیین کننده است و اگر مردم ما همانند گذشته بتوانند فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی دیگر را رعایت کنند به گونه ای که روند کاهشی ابتلا به ویروس کرونا ادامه داشته باشد، به نظر گام بلندی برای نزدیک شدن به شرایط عادی است.
رعایت پروتکل بهداشتی شرط فعالیت
نایب رییس اتاق اصناف مرکز مازندران هم به خبرنگار ایرنا گفت : شرط اصلی برای از سرگیری فعالیت اصناف و اشتغال کم خطر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی واحدهای صنفی مشمول است و پیش از شروع فعالیت باید در سامانه Salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند و برای التزام به اجرای ضوابط سلامت مقابله با کرونا تعهد بدهند.
عباس رمدانی افزود : واحدهای صنفی پس از ثبت نام در سامانه پروتکل های بهداشتی را دریافت می کنند که رعایت آن برای این افراد الزامی است و ادامه فعالیت هر واحد صنفی نیز منوط به رعایت این پروتکل هاست.
وی گفت : ناظرانی از سوی اصناف و بازاریان، سازمان صنعت و دانشگاه علوم پزشکی بر فعالیت این واحدها نظارت دارند و چنانچه هر واحد صنفی این پروتکل ها را رعایت نکند، قطعا از ادامه فعالیت جلوگیری می شود.
نماینده اتاق اصناف مازندران در اتاق ایران ابراز امیدواری کرد که با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی واحدهای صنفی و مردم از سرگیری فعالیت اصناف و بازاریان برای گره گشایی کار مردم ادامه داشته باشد.
ادامه رویه بیمارشناسی
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم به خبرنگار ایرنا گفت : از سرگیری فعالیت مجدد مشاغل کم خطر و نحوه بازگشایی موسسات پزشکی نباید به معنای برگشت به شرایط قبل از شیوع ویروس کرونا تعبیر شود.
دکتر سید عباس موسوی افزود : تمام پروتکل های بهداشتی باید از سوی واحدهای صنفی و صنعتی که طبق مصوبه ستاد ملی مجوز از سرگیری فعالیتشان را دریافت کردند، رعایت شود و تمام این رفتارها از سوی ناظران مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی ادامه داد : علاوه بر این ، کار شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا از طریق سامانه های خودارزیابی و تماس با شماره تلفن 4030 همچنان ادامه خواهد یافت و مردم نیز باید پروتکل های بهداشتی را همانند گذشته در دستور کار خود قرار دهند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به شروع فعالیت کشاورزی در این خطه شمال کشور ، اظهار داشت : کشاورزان هم باید دستورالعمل های بهداشتی را در ارتباط با فعالیت کشاورزی رعایت کنند.
وی از بهورزان روستایی خواست تا نسبت به شناسایی بیماران احتمالی مبتلا به کرونا در روستاها همانند گذشته دقت نظر داشته باشند.
تداوم روند کاهشی ابتلا به ویروس کرونا در مازندران
در همین حال تازه ترین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران نشان می دهد که روند کاهشی ابتلا به ویروس کرونا در استان برای بیستمین روز نیز ادامه یافت و آمار بیماران جدید مبتلا به کرونا که در 24 ساعت منتهی به روز جمعه 22 فروردین در بیمارستان های زیر مجموعه این دانشگاه بستری شدند به 116 نفر کاهش یافت و در مقابل در همین مدت 135 نفر از بیماران کرونایی پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند. همچنین در این دوره زمانی تعداد بیماران مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم به 667 نفر رسید.
ادامه روند کاهشی ابتلا به ویروس کرونا در مازندران که باعث خالی شدن حدود نیمی از تخت های بیمارستانی ویژه بستری این بیماران شد، باعث شده تا بیمارستان های خصوصی از 23 فروردین ماه از پذیرش بیماران احتمالی مبتلا به کرونا معاف شوند تا بتوانند به درمان سایر بیماران بپردازند.
در استان مازندران حدود 135 هزار واحد صنفی و حدود سه هزار واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد که به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان حدود 75 درصد از این واحدها کم خطرند و برای ادامه فعالیت مطابق با دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی مصوب و به شرط ثبت نام در سامانه سلامت و دریافت پرتکل بهداشتی مشکل نخواهند داشت.
برچسب‌ها
کرونا مازندران
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/122346/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران