پیام مازند

آخرين مطالب

روحیه‌ای از جنس مشق موسیقی در روزهای کرونایی مقالات

روحیه‌ای از جنس مشق موسیقی در روزهای کرونایی
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ایسنا/مازندران اگر کسی نبیند شاید باورش کمی سخت باشد که عده‌ای خواننده و نوازنده گرد هم جمع شده‌اند که خط مقدم جبهه‌ای را پشتیبانی کنند، هر کسی هر آنچه در توان داشته روی دایره ریخته تا با حافظان جبهه سلامت همراهی کند و به آن‌ها دلگرمی بدهد.

اوایل که کرونا آمده بود همه مدافعان جبهه سلامت تازه نفس بودند اما به مرور که بیماری گسترده و تعداد مبتلایان به کروناویروس زیاد می‌شد به نظر می‌رسید توان روزهای اول تحلیل رفته و حالا به لحاظ جسمی و روحی نیازمند تزریق روحیه هستند.
در همان روزها فیلم‌هایی از داخل بیمارستان‌ها در فضای مجازی منتشر می‌شد که نشان می‌داد کادر درمانی برای حفظ روحیه خود و بیماران از هر آهنگی برای شاد شدن و تا حدی پایکوبی استفاده می‌کنند.
بعد کم کم فضایی شد که هر کسی هر نوع کمکی که می‌توانست انجام میداد که کادر درمانی برای مبارزه با کرونا سر پا بمانند.
جمع زیادی ماسک تولید می‌کنند، عده دیگری شوینده و مواد ضدعفونی، اصلا یک نهضتی براه افتاد که فقط باید دید تا باور کرد؛ نهضتی مومنانه.
همه به گونه‌ای خاص احساس مسئولیت می‌کنند و در این بین عده‌ای هم برای تزریق شادی میان همه افرادی که درگیر بیماری هستند از کادر درمان گرفته تا خود بیمار، آهنگ می‌نوازند و می‌خوانند.
گروه هنرجویان موسسه فرهنگی هنری آرمان یکی از همین‌هاست که تاکنون طی مدتی که از شیوع کرونا می‌گذرد با حضور در چند بیمارستان و تولید و توزیع اقلام بهداشتی اقدامی در راستای کمک به هموطنان و کادر درمانی استان خود کرده است.

پیام مازند


روحیه شادتر به درمان سریع‌تر بیماران کمک می‌کند
دکتر کامبیز فتاحی رئیس بیمارستان شهدای محمودآباد در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: در زمان پیک افزایش این بیماری، فشار کاری هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی بر روی کادر درمان بسیار زیاد بود و بعضی از همکاران ما مبتلا به کرونا شدند و نگران بودند که این بیماری را به خانواده خود منتقل کنند اما در این میان همشهریان ما به هر نحوی به آن‌ها کمک کردند تا فشار روانی آن‌ها کاسته شود.
وی در خصوص موسیقی زنده‌ای که توسط یکی از خوانندگان مطرح این شهر اجرا شد و در فضای مجازی بازدیدهای فراوانی داشته گفت: در این شرایط بیماران و کادر درمان نیاز به یک روحیه شاد داشتند و قبل از اجرای موسیقی از تک تک بیماران بستری اجازه گرفته شد.
رئیس بیمارستان شهدای محمودآباد تصریح کرد: اگر یک نفر از آن‌ها در این زمینه مخالفت می‌کردند این برنامه را اجرا نمی‌کردیم و این امر مورد استقبال بیماران کرونایی بستری شده قرار گرفت و تصمیم گرفتیم تا با روحیه شادتر به درمان سریع‌تر بیماران کمک کنیم.
فتاحی با اشاره به اینکه مردم، خیرین و دانشگاه‌علوم پزشکی مازندران همچنان برای مقابله با این بیماری پای کار و در آماده باش هستند، یادآور شد: خوشبختانه شهرستان محمودآباد به نسبت جمعیت خود جزو شهرهایی بوده که میزان مرگ و میر کمتر ناشی از این ویروس را تجربه کرده است.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با رعایت شرایط قرنطینه توسط مردم تا حد زیادی از شیب صعودی بیماری در این شهرستان کاسته شده است.
رئیس بیمارستان شهدای محمودآباد با بیان اینکه در روزهای آغازین شیوع بیماری کرونا پنج بیمارستان در استان به عنوان بیمارستان بیماران کرونایی مشخص شده بود، اظهار کرد: در هفته‌های آغازین شروع بحران بیماری کرونا، بیمارانی که در محمودآباد مبتلا به کرونا بودند به بیمارستان امام خمینی(ره) آمل اعزام می‌شدند.
وی ادامه داد: بعد از هفته‌های اول این بیماری و ادامه روند صعودی ابتلا، تمام بیمارستان‌هایی که برای این منظور انتخاب شده بودند ظرفیتشان پر و مقرر شد که مریض‌های کرونایی هر شهر در بیمارستان خودشان بستری شوند و به این ترتیب از 10 اسفند ماه این تصمیم را گرفتیم و به بیماران مبتلا به کرونا خدمات دادیم که این روند هم اکنون نیز ادامه دارد.
رئیس بیمارستان شهدای محمودآباد با اشاره به اینکه در هفته‌های پایانی سال 98 تعداد بیماران مبتلا به کرونا درمحمودآباد به پیک و حداکثر رسید و اکنون تعداد موارد جدید بیماری و موارد بدحال نیاز به بستری، با شیب ملایمی رو به کاهش است، گفت: خوشبختانه با رعایت کردن مردم و تلاش کادر درمانی و پزشکان بیمارستان از اوایل فروردین تاکنون تعداد موارد مرگ و میر کاهش نسبی داشته است.
فتاحی با بیان اینکه در حال حاضر از لحاظ تجهیزات بیمارستانی و وسایل حفاظتی کادر درمان مشکلی نداریم، تصریح کرد: در چند روز اول این بیماری با کمبود وسایل حفاظتی کادر درمان مواجه بودیم اما بلافاصله یک ستاد مردمی برای مبارزه با بیماری کرونا را تشکیل دادیم که با همراهی مردم و خیرین توانستیم ماسک، دستکش و لوازم حفاظتی کادر درمان را تهیه کنیم و بیمارستان شهدای محمودآباد جزو بیمارستان‌هایی بوده که توانسته در حداقل زمان، این تجهیزات را برای پرسنل فراهم کند.
وی یادآور شد: این شیب رو به کاهش بیماری نباید ما را فریب دهد و در صورت عدم رعایت شرایط قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی ممکن است با صعودی شدن دوباره تعداد مبتلایان مواجه شویم بنابراین از تمام همشهریان درخواست می‌کنیم تا شکست کامل این ویروس همچنان به رعایت موارد فوق و بهداشت فردی ادامه دهند.

پیام مازند


توزیع اقلام بهداشتی رایگان توسط موسسه فرهنگی هنری پژواک هنر آرمان
شقایق توکلی مدیر مسئول موسسه فرهنگی هنری آرمان ایزدشهر در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از اوایل شیوع بیماری کرونا هنرجویان موسسه فرهنگی هنری آرمان ایزدشهر نور به تهیه تجهیزات بهداشتی نظیر ماسک، دستکش، محلول ضدعفونی پرداختند و آن را به‌صورت رایگان در اختیار ارگان‌های مختلف و مردم قرار می‌دهند.
وی با بیان اینکه شش سال است که در این موسسه در رسته‌های هنری علمی آموزشی فعالیت می‌کنیم، اظهار کرد: در این موسسه گروه‌هایی داریم که در سه سطح مبتدی پیشرفته و اساتیدی به صورت حرفه‌ای کار خود را در آموزش و اجرا انجام می‌دهند.
مدیر مسئول موسسه فرهنگی هنری آرمان تصریح کرد: این موسسه به‌عنوان موسسه معین شهرستان نور است و به همین خاطر اکثر برنامه‌های ارگانی و جشنواره‌هایی که در سطح شهرستان برگزار می‌شود را اجرا می‌کند.
توکلی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشور ما با بیماری کرونا روبرو است در چند روز اخیر تصمیم بر این شد که با چند نفر از هنرجوهای داوطلب بتوانیم یک اجرای موسیقی محلی مازندرانی را در بیمارستان‌ها برای پرستاران و کادر درمان اجرا کنیم تا تقویت روحیه‌ای برای آن‌ها باشد که بدانند در شرایط سخت در کنارشان هستیم.
وی ادامه داد: به همین منظور هم در بیمارستان امام خمینی (ره) نور و هم در بیمارستان شهدای محمودآباد رفته و موسیقی محلی مازندرانی را اجرا کردیم که طی آن زمان کوتاهی از این پارت تایم را به دروم مازندرانی اختصاص دادیم.
مدیر مسئول موسسه فرهنگی هنری آرمان افزود: تمام اقداماتی که در بیمارستان‌های شهدای محمودآباد و بیماستان امام خمینی (ره) نور صورت گرفته با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان‌ها بوده است.
توکلی یادآور شد: نزدیک به یک ماه و نیم است که با هنرجویان داوطلب این موسسه مشغول به تهیه تجهیزات بهداشتی مثل ماسک محلول ضد عفونی کننده و دستکش هستیم که آن‌ها را به صورت رایگان در اختیار مردم، کلانتری‌ها، ایست بازرسی‌ها، ادارات، بانک‌ها و غیره قرار دهیم که از اوایل اسفند ماه تاکنون 14 سری از این تجهیزات در بین مردم پخش شده است و این امر همچنان ادامه دارد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/122465/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمله هوایی به یک پایگاه نظامی حشد الشعبی در عراق/ یک کشته و 6 مجروح

حمله صهیونیست‌ها به پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق

انفجار در پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق

فیلم/آماده باش پرسنل درمان در بیمارستان المحاویل در بابل

انفجار مقر فرماندهی حشد الشعبی در بابل عراق

ببینید | تصاویری از آتش‌سوزی ناشی از حمله هوایی درون پایگاه کالسو در بابل

جدیدترین تصویر از انفجار بزرگ در مقر حشدالشعبی | حجم گسترده آتش را ببینید

وقوع انفجار در شمال استان بابل عراق +فیلم

ببینید | اولین تصاویر از وقوع انفجار در یک مقر نظامی در استان بابل عراق

ببینید | فوری؛ حمله هوایی به مقر فرماندهی حشد الشعبی و مقر دفاعی در پایگاه کالسو بابل

ببینید | تصاویر تازه از انفجار مقر نظامی حشدالشعبی در استان بابل عراق

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»