پیام مازند

آخرين مطالب

مقابله با کرونا به دستورالعمل بومی نیاز دارد علمي

مقابله با کرونا به دستورالعمل بومی نیاز دارد
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ایسنا/مازندران در حالی که نزدیک به 2 ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد اما همچنان در گیر و دارهای توصیه‌های بهداشتی مانده‌ایم، توصیه‌هایی که اگر به آن جامه عمل بپوشانیم شاید کمی زودتر این ویروس از کشور خارج شده و به زندگی عادی برگردیم.

در این میان بوده و هستند نهادهایی که در کنار علوم پزشکی و مراکز بهداشت ایستاده تا برای مقابله با کرونا برای مردم چیزی کم نگذاشته باشند، نیروهای جهادی، بسیج، سپاه، خیرین، مردم و غیره در کنار کادر درمانی و پشت سنگرها برای شکست این ویروس می‌جنگند.
انجام تمامی عملکردها که تا به امروز انجام شده روند خوبی داشته اما اگر با طرح و برنامه از پیش تعیین شده برای مقابله با کرونا ویروس جنگید قطعا ضریب پیروزی بالا خواهد رفت بنابراین می‌توان از جوانان، نهادها و انجمن‌های علمی در کنار کارهای عملی استفاده کرد تا به نتیجه مطلوب‌تری که کادر درمانی در نظر دارد، رسید.
استفاده از طرح‌ها و دستور العمل‌های علمی در کنار سایر اقدامات علوم پزشکی و ارائه آن در جلسات ستاد مقابله با کرونا در صورتی که به آن جامه عمل پوشاند، می‌تواند کمک‌هایی با برنامه‌ریزی برای شکست ویروس به همراه داشته باشد.
تولید دستورالعمل‌های بومی انجمن علمی پدافند غیرعامل مازندران برای مقابله با کرونا
امیر طاها خلعتبری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: طرحی که از سوی انجمن علمی پدافند غیر عامل استان مازندران ارائه شد بر گرفته از طرح موفقیت آمیز کره جنوبی است و براساس همین طرح اعضای انجمن دستورالعمل‌های بومی برای مقابله با بیماری کرونا را تولید کردند.
رئیس انجمن علمی پدافند غیر عامل شعبه مازندران با بیان اینکه بعضی از دستگاه‌های دولتی هماهنگی لازم را با سازمان مردم نهاد ندارند، اظهار کرد: اکثر سازمان‌های مردم نهادی که در کشور وجود داشته فعالیت کمرنگی در این زمینه دارند.
وی تصریح کرد: طرحی را در استان مازندران ارائه و آن را برای سردار جلالی (رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور) ارسال کردیم و طی نامه‌ای ابلاغ شد که این طرح‌ها در مازندران اجرا شود.
طرح پایش شهر و روستا
خلعتبری با اشاره به اینکه طرح ما حدود 7 بخش دارد، ادامه داد: بخش اول آن مربوط به پایش شهر و روستا است یعنی در این طرح می‌توانیم آگاه شویم که در کدام نقاط کور شهر و روستا افراد مبتلا به کرونا وجود دارند و آخرین جاهایی که با بیماران کرونا ارتباط برقرار شده را برای ضد عفونی پایش کنیم.
وی در خصوص طرح برنامه‌ریزی خودمانایی بهداشتی که دومین طرح ارائه شده است، تاکید کرد: در این طرح پزشکان سطح استان شناسایی شده و از طریق تلفن دستورات بهداشتی لازم مقابله با ویروس کرونا را به مردم اطلاع رسانی می‌کنند.
طرح آماد و پشتیبانی
رئیس انجمن علمی پدافند غیرعامل شعبه مازندران طرح آماد و پشتیبانی برای مقابله با ویروس کرونا را سومین طرح برشمرد و افزود: این طرح به گونه‌ای است که اگر مراکزی بتوانند خدمات آنلاین به مشتریان خود ارائه دهند به سیستم حمل و نقل کشور متصل شده و خرید اینترنتی نظیر دارو و موادغذایی در شرایط کرونایی برای مردم تسهیل خواهد شد.
خلعتبری ادامه داد: به عنوان مثال اگر خرید نان مردم به صورت اینترنتی انجام شود می‌توان بگوئیم سفره یک شخص به صورت مجازی فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه طرح کاهش منابع آلوده به عنوان چهارمین طرح بسیار موثر برای مقابله با ویروس کرونا است، خاطرنشان کرد: در این طرح مکان‌های آلوده و محدوده قبرستان‌های شهر برای فوت شدگان بیماران کرونایی شناسایی می‌شوند تا منبعی آلوده به مردم سرایت نشود.
رئیس انجمن علمی پدافند غیر عامل شعبه مازندران افزود: اگر دفن‌های بیماران کرونایی غیر علمی باشد آلودگی آن به زمین منتقل می‌شود و بعدها همین آلودگی تبعات بدی برای انسان در پی خواهد داشت بنابراین با طرح کاهش منابع آلوده می‌توانیم از انتشار آلودگی‌ها جلوگیری کنیم که اگر به این موضوعات فکر می‌کردیم دچار بحران شدید بیماری کرونا نمی‌شدیم.
خلعتبری با بیان اینکه طرح مستشار رسانه‌ای پدافند شهری یکی از دیگر طرح‌های مقابله با ویروس کرونا بوده است، تصریح کرد: این طرح به گونه‌ای است که مجموعه رسانه‌های استان را با کمک یک لینک به هم یکپارچه خواهد کرد.
وی تاکید کرد: در این طرح خیلی از کسانی که کانال خبری دارند به یک مرجع شناخته شده کشور وصل خواهند شد و اطلاع رسانی به صورت دقیق و هدفمند ارائه می‌شود.
راه‌اندازی اپلیکیشن تعاملی
رئیس انجمن علمی پدافند غیرعامل شعبه مازندران عنوان کرد: طرح مدیریت مجموعه شبکه مستشار پدافند غیرعامل و راه‌اندازی اپلیکیشن تعاملی نیز از دیگر طرح‌های انجمن علمی پدافند غیر عامل استان بوده است.
خلعتبری بیان کرد: 25 تا 30 درصد برنامه‌ای که در خصوص کاهش بحران بیماری کرونا مد نظر داریم اگر بتوانیم آن‌ها را اجرا کنیم در این برهه از زمان می توان کمک به دستگاه‌های دولتی کرد.
وی یادآور شد: متاسفانه حوزه‌های دولتی ما درگیر اتاق فکر بوده در صورتی که در دانشگاه‌ها افراد متفکری داریم که از ظرفیت آن‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود.
رئیس انجمن علمی پدافند غیر عامل شعبه مازندران خاطرنشان کرد: انتظاراتی که مردم از مجموعه ما دارند این است که بتوانیم یک راه حل علمی و اطلاعاتی را در اختیار دستگاه‌ها قرار دهیم که اگر در آینده با چنین بحرانی مواجه شدیم بتوانیم به خوبی آن را مهار کنیم.
به گزارش ایسنا ، با توجه به اینکه ظرفیت‌های انجمن‌های علمی که در استان مازندران وجود دارد و با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مورد استفاده از ظرفیت جوانان در گام دوم انقلاب، اما تا به امروز از این ظرفیت استفاده نشد، در صورتی که می‌توان از این موقعیت و توان بومی و جوان در این استان برای اجرای با برنامه‌ریزی و دقیق پیشگیری از بیماری در ستاد مبارزه با کرونا بهره برد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/122552/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه

شنیده شدن صدای انفجاری در استان بابل عراق

نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور

اولین نشای برنج در مازندران انجام شد

عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در نوار ساحلی مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق

شالیکاری در مازندران مکانیزه شود

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور

رد شایعات تغییر استاندار مازندران

(تصاویر) تشکیل زنجیره انسانی در ساحل مازندران

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

زنجیره انسانی در ساحل نکا

اجرای 12 پروژه آبرسانی در رامسر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

زنجیره مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سواحل دریای مازندران