پیام مازند

آخرين مطالب

تاکسی‌ها، دردسر جدید طرح فاصله‌گذاری هوشمند در مازندران مقالات

تاکسی‌ها، دردسر جدید طرح فاصله‌گذاری هوشمند در مازندران
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - در حالی که نخستین روزها روزهای آغاز طرح فاصله‌گذاری هوشمند پشت سر گذاشته می‌شود ، این طرح با مشکلات متعددی روبه‌رو است که تازه‌ترین آن تاکسی‌ها و دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی است.

طرح فاصله گذاری اجتماعی که از هشتم تا 22 فروردین ماه امسال به منظور اقدامات سخت گیرانه بیشتر برای مبارزه با بیماری کرونا اجرایی شد ، اکنون جای خود را به طرح فاصله گذاری هوشمند داده است ، طرحی که مهم ترین نقطه اتکای آن درک اهمیت و خطر بیماری کرونا از سوی جامعه و اجرای دقیق توصیه های پزشکی است تا بدون ضربه دیدن به معیشت و اقتصاد مردم بتوان زنجیره انتقال ویروس را کنترل و سپس شکست داد.
اما طرح فاصله گذاری هوشمند مازندران در روزهای اخیر با مشکلات بسیاری از جمله صف ها و تجمع های طولانی در بانک ها، مطب‌های پزشکان، صف‌های واحد های صنفی ، حضور پرشمار مردم در اماکن عمومی و دیگر موارد روبه‌رو بوده است.
حال یکی از مهم ترین مشکلات پیش آمده در برابر اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند عدم فاصله بین مسافران تاکسی ها و مسافرکش ها در مازندران است که به طور طبیعی در شهرهای دیگر کشور نیز ممکن است وضعیت به همین منوال باشد.
آنچه در روزهای اخیر در مازندران مشاهده می شود، سوار کردن مسافر با تمام ظرفیت در خودروهای تاکسی و ون‌های مسافرکش است که هیچگونه فاصله‌ای میان مسافران رعایت نمی شود و همانند گذشته جفت همه چسبیده به هم می نشینند تا به مقصد برسند.
چند تن از رانندگان تاکسی نیز در روزهای اخیر در گفت و گو با خبرنگا ایرنا اظهار داشتند : اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و دستور العمل ها بسیار سخت ، اما انجام شدنی است .
آنها به کاهش درآمد اشاره کردندو گفتند که به طور معمول به دلیل عدم حضور مردم در سطح شهر و استفاده از خودرو شخصی درآمدشان کاهش یافته است و از طرفی ایام نوروز که بهترین زمان برای درآمد تاکسی ها بوده نیز از دست رفته است.
به گفته آنها ، دستور العمل جدید کاهش سرنشینان عقب است که این موضوع نه تنها درآمدشان را کاهش می دهد ، بلکه با توجه به هزینه سوخت و استهلاک خودروهای بی کیفیت، کار کردن را برایشان غیرقابل توجیه می کند.
اگر چه برخی از رانندگان تاکسی معتقد بودند که برای سلامتی خود و مردم و همچنین جریمه نشدن از سوی صنف ناچار به رعایت مقررات هستند ، اما تعداد بسیاری از تاکسی ها و ون ها در سطح شهر دیده شده که نه تنها به صورت کاملا و همانند گذشته مسافر سوار می کنند، بلکه موضوع جداسازی سرنشینان جلو از عقب را هم رعایت نمی کنند که در مواجهه با آنها حاضر به گفت و گو با خبرنگار نشدند.
الزام بدون ضمانت اجرایی
مدیرکل دفتر فنی ، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی به معنای عدم رعایت در حمل و نقل عمومی نیست و برای این مجموعه پروتمل ها و دستور العمل های بهداشتی پیش بینی شده است .
احمد توکلی افزود: دستور العمل های بهداشتی مسافر کس های درون شهری مانند تاکسی های و فن های صادر و به شهرداری ها ابلاغ شده است .
به گفته او ، باید از تجمع تاکسی ها در ایستگاه ها به طور جد جلوگیری شود و پیاده شدن رانندگان تاکسی و تجمع آنها نیز ممنوع است .
مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران ادامه داد: حداکثر ظرفیت سرنشین برای تاکسی ها در صندلی عقب 2 نفر است و باید این موضوع از سوی بازرسان خطوط تاکسی رانی و شهرداری ها پیگیری شود.
توکلی همچنین با اشاره الزامی بودن نصب محافظ پلاستیکی برای جدا کردن سرنشینان جلو از عقب ، افزود : همجنان طبق روال روزهای گذشته تمامی وسایل حمل و نقل عمومی باید در طول روز چندین نوبت ضد عفونی شوند.
وی استفاده از ماسک و دستکش برای رانندگان حمل و نقل عمومی را الزامی عنوان کرد و گفت: در چهار شهر بابل، ساری ، آمل و قائمشهر سرویس کارگران کارخانه ها ترجیحا با اتوبوس انجام شود تا حداکثر فاصله رعایت شود.
مدیرکل دفتر فنی استانداری با اشاره به اینکه از بازرسان شهری به صورت مستمر و هر روزه نسبت به اجرای دستورالعمل های بهداشتی در حمل و نقل عمومی گزارش گیری می شود، اظهار داشت: علاوه بر این بازرسان مخصوصی از سوی استانداری و دفتر فنی به صورت نامحسوس در سطح شهرها بازدید های میدانی خواهند داشت.
توکلی تاکید کرد: هر گونه کوتاهی در انجام پروتکل های بهداشتی به معنای تخلف در مصوبات ستاد مبارزه با کرونا است و با آن برخورد خواهد شد.
وی از مردم و حمل و نقل عمومی خواست تا با درک بهتر شرایط حداکثر تلاش برای اجرای فاصله گذاری اجتماعی و شکست ویروس کرونا را داشته باشند.
ویروس کرونا موسوم به «کوید 19» اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ظهر سه‌شنبه 26 فروردین در مجموع 74 هزار و 877 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 98 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور نیز به چهار هزار و 683 نفر رسیده است.
برچسب‌ها
ویروس کرونا مازندران تاکسی
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/122604/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تجمع حمایت از طرح نور فراجا در دزفول

قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان 40-50 میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟

(ویدیو) «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!

استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است