پیام مازند

آخرين مطالب

سبک زندگی در پساکرونا چگونه خواهد بود؟ مقالات

  بزرگنمايي:

پیام مازند - ایسنا/مازندران نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که نمی‌دانیم بیماری کرونا از کشورمان و حتی جهان چه زمانی به اتمام می‌رسد، بیماری کرونا فشار روانی مردم را افزایش داده در صورتیکه بنابر نظر متخصصان این بیماری هم مثل آنفلوانزا و سایر بیماری‌ها در جامعه رایج خواهد شد اما باید بپذیریم تا زمانی که کرونا وجود دارد باید با آن زندگی کنیم از جهتی زندگی ما در این شرایط باید به سمتی برود که تهدید آن را بتوانیم در کنار خانواده با سبک زندگی سالم تبدیل به فرصت شاد و مفرح کنیم که فشار روانی ما بر این بیماری کاهش پیدا کند.

حال سوال اینجاست با توجه به اینکه روند بیماری کرونا در کشور ما کاهشی است و با گذشت زمان استرس مردم هم نسبت به این بیماری عادی می‌شود آیا این عادی شدن به معنای نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی است.
رعایت نکات بهداشتی در پسا کرونا پیشگیری از بحران کرونا در آینده!
حبیب الله نادری مدیر گروه روانشناسی دانشگاه مازندران در گفت‌و گو با ایسنا اظهار کرد: افرادی که در این شرایط اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند و در زندگی برنامه روزانه و سبک درستی دارند، می‌توانند استرس و اضطراب خود را در برابر این بیماری کاهش دهند.پ
وی تصریح کرد: در پساکرونا کسانیکه پیشگیری بهتری داشته باشند در آینده عوارض کمتری نسبت به این بیماری خواهند داشت که افراد بیماری زمینه‌ای هم باید در این شرایط بیش‌تر از خود مراقبت کنند.
مدیر گروه روانشناسی دانشگاه مازندران با بیان اینکه یکی از عوارض عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیماری‌های اختلال روان تنی (رابطه روان و تن) بوده است، گفت: کسانیکه بیماری‌های زمینه‌ای دارند اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند بیشتر در معرض این بیماری‌ قرار می‌گیرند که این امر می‌تواند یک عوارضی باشد که در پسا کرونا ممکن است برای این افراد رخ دهد.
ضرورت افزایش تعاملات بین فردی و خانوادگی در پساکرونا
نادری خاطرنشان کرد: در پساکرونا سبک زندگی ما باید طوری شود که خلاء و کمبودهای اجتماعی و روانی که در دوران بیماری کرونا وجود داشت، پر شود و علاقه اجتماعی، روابط بین فردی و تعاملات خانوادگی نیز افزایش پیدا کند.
وی افزود: نکته حائز اهمیتی که می‌تواند به شدت در کاهش استرس و اضطراب پساکرونا موثر باشد، روابط بین فردی و تعاملات اجتماعی بوده است و برعکس تنهایی می‌تواند در افزایش این بیماری موثر واقع شود.
مدیر گروه روانشناسی دانشگاه مازندران با بیان اینکه فشار روانی انسان بر 2 علت بیرونی و درونی بوده است، گفت: علت فشار بیرونی می تواند اختلالات خانوادگی، مسائل اقتصادی یا تغییرات مهم در محیط و غیره باشد که باید منبع این فشار پیدا شود و در جهت کاهش آن گام برداشت که آن هم نیاز به زمان دارد.
نادری عنوان کرد: به عنوان مثال در بحث فشار اقتصادی مردم، همانگونه که دولت در شرایط کرونایی به یک عده ای کمک مالی کرده است باید این روند را همچنان ادامه دهد تا فشار اقتصادی و روانی آن‌ها کاسته شود.
وی با اشاره به اینکه فشار دورنی بیشتر به افکار منفی فرد حساس و زود رنج تلقی می‌شود، تصریح کرد: اینگونه افراد در صورتی که فشار درونی آنها شدید باشد باید به یک روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنند و البته این افراد اگر داروی خودسرانه ای مصرف می کنند به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم که بدون تجویز پزشک مصرف کنند و اگر چنانچه مصرف دارو با تجویز پزشک باشد باید در کنار آن یک روان درمانی هم برای آن ها در نظر گرفته شود.پ
بیماران بهبود یافته کرونا در تعاملات خود با دیگران نگران نباشند
مدیر گروه روانشناسی دانشگاه مازندران با بیان اینکه ما به معنای واقعی پساکرونا نداریم، گفت: ما باید در کنار بیماری کرونا زندگی کنیم و با توجه به نظر متخصصان این بیماری مثل آنفلونزا و سایر بیماری ها در دنیا ماندگار خواهد بود و تغییرات اساسی را برای مردم به وجود خواهد آورد و مردم هم باید این واقعیت را بپذیرند که این بیماری فقط مختص آن ها نیست بلکه برای همه مردم دنیا بوده است و با پذیرش این واقعیت در جستجوی راه حلی باشند تا این تهدید را به فرصت شاد و خوشایندی مثل تفریحات مناسب و سبک زندگی سالم برای خود و خانواده ایجاد کنند تا بتوانند استرس ناشی از بیماری کرونا را در خود کاهش دهند.
نادری با بیان اینکه گذشت زمان به مرور، استرس و اضطراب ناشی از بیماری کرونا را در ما کاهش خواهد داد، افزود: این گذشت زمان نباید باعث این شود که مسائل و پروتکل بهداشتی را رعایت نکنیم.
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین عامل کاهش فشار روانی مردم نسبت به بیماری کرونا شناخت صحیح و دقیق این بیماری بوده است، تاکید کرد: در ایام کرونایی افراط گرایی و بزرگنمایی این بیماری در شبکه های مجازی و معاند باعث نگرانی های مردم شده بود که اگر نسبت به این بیماری شناخت صحیحی وجود داشت مردم می توانستند فشار روانی خود را کاهش دهند بنابراین خوشبختانه مدیریت مسئولین ما در شکست این بیماری بسیار موفقیت آمیز بوده که در این زمینه جز کشورهای موفق هستیم.
مدیر گروه روانشناسی دانشگاه مازندران در پایان خطاب به بیماران بهبود یافته کرونایی یادآور شد: کسانیکه بیماری کرونا داشتند در تعاملات خود با دیگران نگرانی هایی دارند که متخصصان در این زمینه معتقدند که قابلیت انتقال بیماری کرونا از فرد بهبود یافته مبتلا به این بیماری به فرد دیگری وجود ندارد و این امر می تواند به آن ها کمک کند تا به عنوان یک فرد عادی به زندگی خود ادامه دهند و از یک جهت هم پلاسمای خونی آن ها به عنوان پاد زهر برای درمان بیماری های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد که از این جهت بیماران بهبود یافته در تعاملات اجتماعی نگران نباشند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/124732/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اگر فضا پر از ستاره است پس چرا اینقدر تاریک است؟!

اعزام دانشجویان به اردو‌های راهیان نور غرب

الیمالات نور نابود شد؛ با عوامل اصلی برخورد کنید

پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی

اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست شهرداری نور شد

فیلم| رانش جادهٔ عباس‌آباد به کلاردشت

کشف 5 تن چوب جنگلی قاچاق در کلاردشت

نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور

تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد

محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل کشف شد

برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند

آغاز فصل نوغانداری در مازندران

طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد

دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من

خط‌کشی 100 کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران

خودرو‌های متخلف طرح نور که راننده دارد با جرثقیل حمل نمی‌شود

(ویدئو) وقوع سیل در مازندران با آمل و بابل و سوادکوه چه کرد؟

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

حمایت سرلشگر سپاه از طرح حجاب و تذکر رهبری: اصل ماموریت که زیر سوال نمی‌رود | صوت

(ویدیو) اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحهٔ حجاب

توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است

مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور

وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور

معرفی 48 واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

تأمین هزار و 224 هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان

فعالیت 75 دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان

161 میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد

ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد

آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور

تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه

800 هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد

فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند

اظهارات سرلشکر جعفری در مورد ماجرای تذکر رهبر انقلاب درباره نحوه اجرای طرح نور

بیش از 8000 عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 5 اردیبهشت 1403

آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به 300 هزار نفر در کشور

سیاه‌چاله چیست و چگونه نور را می‌بلعد؟!

وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند

15 عنوان برنامه هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود

ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی

چطور بهار را به بالکن خانه ها ببریم؟ | ایده های برای نگهداری گیاهان در بالکن‌های2 متری

حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد | تکلیف کاپیتان و دو نفر با هم مشخص می‌شود

دستگیری سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق با 30 فقره سرقت

حدادی: عدد شش برای ما مقدس است!