پیام مازند

آخرين مطالب

مهر گزارش می دهد؛

خالی ماندن 74 هزار تخت گردشگری در مازندران فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - گردشگری به عنوان پاشنه آشیل اقتصاد مازندران براثر ویروس منحوس کرونا در رکود و کسادی قرار گرفته است به طوری که در ایام اوج سفر، 74 هزار تخت گردشگری در مازندران خالی ماند.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: درحالی کرونا بر صنعت گردشگری مازندران سایه انداخته وبیش از سه هزار و 500 تأسیسات را به تعطیلی کشانده که این بخش بیشترین سهم را در اقتصاد مازندران ایفا کرده است.
خالی ماندن بیش از 74 هزار تخت گردشگری و تعطیلی بیش از 15 هزار نفر در این شغل، خسارت چندصد میلیاردی را بر پیکره اقتصاد گردشگری در مازندران وارد کرده است. رکود و کسادی بازار گردشگری درمهد گردشگری ایران درحالی است که در نوروز سال گذشته بیش از 15 میلیون مسافر – شب در استان اقامت کردند اما در دو ماه گذشته، تأسیسات گردشگری استان رنگ مهمان و مسافر را به خود ندیده است.
درحالی که طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، واحدهای اقامتی و هتل‌ها مجاز به پذیرش مسافر تا 30 درصد ظرفیت شدند اما بسیاری از واحدهای گردشگری مازندران ترجیح دادند تعطیلی خودخواسته داشته باشند و چراغ تاسیساتشان را در ایام کرونایی خاموش نگه دارند.
یک فعال حوزه گردشگری در مازندران بابیان اینکه شیوع کرونا سبب ضرر و زیان فراوان به حوزه گردشگری شده است، به خبرنگار مهر می‌گوید: هزینه‌های بالای نگهدای تأسیسات گردشگری از یکسو، حقوق و مزایایی کارگران و پرسنل در دوران تعطیلی و نداشتن درآمد، اقتصاد این حوزه را با چالش‌های زیادی روبرو کرده است.
سعدی ادامه داد: برای جبران خسارت فراوان بخش گردشگری باید حمایت‌های اصولی و منطقی درنظر گرفته شود، با تسهیلات با نرخ‌های 12 و 15 درصد نمی‌توان این مشکل را حل کرد.

پیام مازند


وی صدور کارت سفر را از جمله حمایت‌ها بیان کرد و گفت: بعد از پایان دوران کرونا با افزایش تعطیلی پایان هفته تاحدود زیادی می‌توان، ازمشکلات و تبعات وارده بر بخش گردشگری کاست.
ایوب فلاح نژاد رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شیوع کرونا، پیامدهای اقتصادی برای حوزه گردشگری داشته است، خواستار برنامه ریزی برای جبران عقب ماندگی‌های این بخش شد.
تجربه بسیاری از کشورها نشان می‌دهد که تعطیلات پایانی در اقامت مسافران تأثیرگذار است و مطالعات در کشور ما نشان می‌دهد که اقامت مردم در تعطیلات دو تا سه روزه در مراکز اقامتی افزایش می‌یابد
وی افزایش میزان تعطیلات پایان هفته به دو روز را پیشنهاد داد و گفت: تجربه بسیاری از کشورها نشان می‌دهد که تعطیلات پایان هفته در اقامت مسافران تأثیرگذار است و مطالعات در کشور ما نشان می‌دهد که اقامت مردم در تعطیلات دو تا سه روزه در مراکز اقامتی افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی کشورها برنامه‌های پروازی و گردشگری را با وجود شیوع کرونا از سر گرفته‌اند، افزود: در برخی کشورها نظیر استرالیا گذرنامه کووید 19 برای مسافران صادر می‌شود.
فلاح نژاد، افزایش تعطیلات پایان هفته را راهکاری برای جبران عقب ماندگی اقتصادی بخش گردشگری ناشی از شیوع کرونا دانست و گفت: در حال حاضر بخش گردشگری به دلیل مشکلات اقتصادی مردم، دیگر راندمان سابق را ندارد و باید با طرح‌های نو و ابتکاری این بخش را رونق بخشید.
روح اله ناصحی معاون برنامه ریزی فرمانداری ساری نیز یادآور شد: حتی افزایش تعطیلات پایان هفته نمی‌تواند به اکوتوریسم کمک کند و قبول کنیم باید با کرونا زندگی کرده و به توسعه گردشگری مجازی توجه کنیم و در این زمینه برنامه ریزی شود.
ناصحی با تاکید بر اینکه بسترهای گردشگری مجازی را باید فراهم کنیم، تصریح کرد: در حوزه گردشگری باید مطابق با بحران کرونا تصمیم گیری کنیم و ظرفیت‌های استان مازندران را برای رونق گردشگری ساماندهی کنیم.

پیام مازند


وی ارتقای تجهیزات را امری ضروری دانست و گفت: بسیاری از مناطق گردشگری و جاذبه‌ها از داشتن برخی زیرساخت‌ها و امکانات اولیه نظیر سرویس‌های بهداشتی محروم هستند و باید برای حل مشکلات بخش گردشگری در مقطع کنونی برنامه ریزی کنیم.
همدردی گردشگری با مردم
همچنین سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا با تمام دغدغه‌هایش، نشان داد همدلی و همراهی مردم ایران‌زمین، ادامه‌دار است، گفت: با ایجاد هماهنگی‌های لازم و اعلام آمادگی تأسیسات گردشگری بیش از 13 هتل، 12 هتل‌آپارتمان، 21 اقامتگاه بوم‌گردی و خانه مسافر، تخفیف 50 درصدی ویژه کادر درمان در نظر گرفته‌اند.
وی با اشاره به کمک دو میلیارد ریالی تأسیسات گردشگری در این ایام، گفت: با وجود دغدغه‌های اقتصادی مجموعه‌های گردشگری، حجم بالایی از کمک‌های غیرنقدی توسط بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران این تأسیسات انجام شد.
سال گذشته و تا قبل از کرونا 58 میلیون مسافر – شب گردشگر داخلی و 106 هزار گردشگر خارجی به مازندران سفر کردند که سهم بالایی در ارزش افزوده اقتصادی مازندران داشتند و اکنون صنعت گردشگری همانند بسیاری از صنایع و مشاغل چشم به روزهای پساکرونایی و وعده‌های مسئولان دوخته تا از پیامدهای این بحران رهایی یابد.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/124898/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت