پیام مازند

آخرين مطالب

تولید دستگاه‌های استریل؛ محصول جدید واحدهای فناور در نوشهر علمي

تولید دستگاه‌های استریل؛ محصول جدید واحدهای فناور در نوشهر
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ایسنا/مازندران به طور قطع در دورانی همانند شیوع ویروس کووید 19 در بسیاری از نقاط جهان از جمله ایران، آنچه که اهمیت خود را بیش از پیش نشان می دهد ساخت دستگاههای جدید توسط صاحبان طرح و ایده، در جهت مقابله و به نوعی از بین بردن این ویروس است، در این راستا مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر که زیر نظر پارک علم و فناوری مازندران فعالیت دارد از این امر مستثنی نبود و یکی از شرکت‌های فعال در این مرکز موفق به ساخت دستگاه استریل فضا و هوا شد که نقش بسزایی در مبارزه با این بیماری داشته است و توانسته با عرضه آن به اماکن عمومی از جمله باشگاه‌های ورزشی و منازل تا حدی خیال استفاده کنندگان از دستگاه را بابت پاک بودن فضا راحت کند.

محمدرضا سهیلی فر رئیس مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر در این رابطه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از ماموریت های بزرگ پارک علم و فناوری حمایت از صاحبان ایده است، اظهار کرد: طی چند سال اخیر که از تاسیس و راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر می گذرد و شهرهای غرب مازندران را پوشش می دهد تعداد قابل توجهی از واحدهای فناور در قالب هسته و واحد فناور جذب این مرکز شدند.
وی با اشاره به حمایت همه جانبه دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر از این مرکز گفت: به علت کمبود فضای فیزیکی تا حد زیادی از پذیرش واحدها و شرکتهای جدید معذور بودیم اما با کمک دانشگاه توانستیم 20 واحد در یکی از مجتمع های تجاری نوشهر اجاره کنیم تا بتوان از صاحبان ایده و طرح بیش از پیش حمایت کرد.
رئیس مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر با اشاره به اینکه در حال حاضر 28 واحد فناور در قالب هسته در نوشهر و چالوس جذب این مرکز شدند، افزود: تعداد پنج شرکت دانش بنیان در حوزه نظامی و محصولات تجاری نیز در این مرکز فعالیت دارند که نقش بسزایی در اقتصاد کشور دارند.
*ساخت سیستم استریل و اتاقک استریل
رئیس مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر از ساخت سیستم استریل و اتاقک استریک توسط چند شرکت فعال در این مرکز خبر داد و گفت: این شرکت‌ها توانستند بعد از ماه‌ها تحقیق و تلاش موفق به ساخت سیستم استریل شوند که محصولات آنها به پارک علم و فناوری و مجموعه وزارت بهداشت معرفی شده است.
سهیلی‌فر با بیان اینکه تعدادی از این طرح ها برای استریل کردن فضاهای عمومی همانند بیمارستان و منزل، قبل از شیوع ویروس کرونا ساخته شده بود، تصریح کرد: با شیوع این بیماری ضرورت استفاده از این دستگاه و سیستم بیش از پیش خود را نشان داد که چه نقش مهمی در سلامت انسان دارد.
وی ادامه داد: تعدادی از واحدهای این مرکز نیز به صورت غیر رسمی با توجه به نیازمندی به الکل، با غلظت های مورد نظر، آماده تولید و بسته بندی الکل بودند اما مجوزهای لازم آن از طرف وزارت بهداشت هنوز داده نشده است.
رئیس مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر این امادگی از سوی شرکتهای مرکز فناوری نوشهر وجود دارد که در صورت نیاز به الکل و سایر مواد جهت مقابله با این بیماری اقدامات لازم انجام شود.
*ساخت دستگاه اکو استریل بر اساس فناوری اکسیژن اکتیو
علی خواجوی مقدم مدیر عامل شرکت مدار گستر فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ساخت دستگاه اکو استریل بر اساس فناوری اکسیژن فعال توسط این شرکت، گفت: دو سال قبل با همین ایده بنام "اکو استریل" و "اکو سونا " وارد مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر شدیم و این ایده دفاع و پذیرفته شد.
خواجوی مقدم با بیان اینکه در ابتدا این دستگاه برای مراکز درمانی و بیمارستان‌ها برای استریل اتاق عمل و تجهیزات پزشکی طراحی شده بود، افزود: با این طراحی که شده بود در چند جا هم نصب شد اما از انجا که پروتکل های استاندارد آن در ایران وجود ندارد هنوز به دنبال استانداردهای آن هستیم.

پیام مازند


وی با اشاره به موفقیت در دریافت جواز تاسیس تولید این محصولات از صنعت و معدن اظهار کرد: همه این مراحل طی این دو سال انجام شد.
مدیرعامل شرکت مدار گستر فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر تصریح کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا، وقتی بر استریل و ضدعفونی کردن تاکید شد، این دستگاه را با تغییر کوچکی تبدیل به دستگاه ضدعفونی کننده محیط کردیم که هم برای محیط های خانگی و هم محیط های صنعتی و بیمارستانی مورد استفاده قرار می گیرد تنها حجم دستگاه کم و زیاد می شود.
خواجوی مقدم ادامه داد: با تحقیقاتی که در ژاپن شد مشابه همین مقاله در توکیو ژاپن به چاپ رسید که این دستگاه تا چه میزان می تواند روی کووید 19 تاثیر بگذارد و آنرا از بین ببرد و تاکنون توانسته است تا 99 درصد ویروس را از بین ببرد.
وی تاکید کرد: این دستگاه‌ها تنها برای استریل هوا نیست بلکه این محصول این دستگاه با نشستن روی سطح، محیط را نیز ضد عفونی می کند که می تواند تفاوت آن با دستگاه‌های تصفیه هوا باشد که جزء قابلیت های دستگاه است.
مدیر عامل شرکت مدار گستر فناور ضد عفونی تا هزار متر را از قابلیت های دستگاه برشمرد و متذکر شد: تنظیمات دستگاه به گونه ای است که حتی تا هزار متر مانند بیمارستان‌ها را نیز ضدعفونی می کند و براساس سفارشی که گرفته می شود دستگاه و قدرت آن تنظیم می شود.
خواجوی مقدم افزود: تاکنون تعداد 50 دستگاه صنعتی با میانگین 25 میلیون تومان به فروش رفت در حالیکه مشابه خارجی آن سه برابر دستگاه ما است.
*گیت های استریل با اکسیژن فعال از دیگر محصولات شرکت
وی ادامه داد: محصول دیگر شرکت، "گیت های استریل کننده محیط" با بخار اکسیژن فعال است که انسان در حین عبور از آن خیس نمی شود و فناوری آن آب و دارای چشمی الکترونیکی است و در مکان های عمومی قرار می گیرد.

پیام مازند


مدیر عامل شرکت مدار گستر فناور گفت: این دستگاه کالیبره شده است و روی چهار صدم پی پی ام که استاندارد است تنظیم شده است و هیچ ضرری برای انسان ندارد.
*دستگاه استریل آب محصول ضدعفونی کننده خانگی
خواجوی مقدم دستگاه استریل آب برای ضدعفونی میوه و گوشت را از دیگر محصولات شرکت معرفی کرد و ادامه داد: این دستگاه کاربرد خانگی دارد و هر انچه که از بیرون خریداری می شود و می تواند وارد خانه شود را استریل و ضد عفونی می کند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/132637/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اطلاعیه مهم فراجا درباره حجاب

مازندران در صادرات لبنیات رتبه برتر کشور شد

وعده جدید مدیرعامل پرسپولیس به بازیکنان و کادر فنی

مسئول عراقی: حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود

پیروزی روحیه بخش نساجی مقابل تراکتور

انفجار در پایگاه «کالسو» حشدالشعبی/ مقاومت عراق پاسخ صهیونیست‌ها را در ایلات اشغالی داد

نساجی به بقا در لیگ برتر امیدوار شد

عوارضی که نورخورشید به چشم وارد می‌کند

تغییر ساعت پخش خبر شبانگاهی سیمای مازندران

لزوم ایجاد پایانه تجاری محصولات کشاورزی در شرق مازندران

ماموریت‌گرا شدن راهبرد اصلی طرح آمایش و مدیریت طرح تحول

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

رفع تصرف از اراضی ملی در شهرستان قائم شهر

حماس: با وجود اشغالگری اسرائیل منطقه روی آرامش را نخواهد دید

طراحی و اجرای گچبری نور مخفی: راهنمای جامع

تعیین تکلیف حدود 1500 حلقه چاه بدون پروانه مازندران

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

ایجاد 9 سایت الگویی برنج در محمودآباد

ساماندهی 5 هزار چاه کشاورزی در مازندران

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای طرح نور

انتصاب مدیر شرکت شهرک های کشاورزی مازندران

با حضور استاندار و معاون وزیر جهاد کشاورزی:

10 فقره تغییرکاربری غیر مجاز در عباس آباد قلع و قمع شد

حمله به پایگاه الحشدالشعبی در بابل عراق

جهش مازندران به سمت تولید/ جاده پرپیچ وخم توسعه همواره شد

کشت ارقام پرمحصول در شرق مازندران رونق می گیرد

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب؛ برخورد با هرگونه رفتار اشتباه احتمالی ماموران

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

توزیع بیش از 54 هزار تن کودشیمیایی در مازندران

7000 ورزشکار سازمان یافته در رامسر فعال هستند

هوای آفتابی مازندران در اولین روز اردیبهشت

توزیع 54 هزار تن کودشیمیایی در مازندران

جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال

پاسخ سریع مقاومت اسلامی عراق به تجاوز اسرائیل به مقر الحشد الشعبی

عوارضی که نورخورشید به چشم وارد می‌کند!

گله از صدا و سیما در پوشش ندادن طرح نور

معرفی قهرمان قهرمانان دختر تکواندو مازندران

دعوت 5 بازیکن مازندرانی به اردوی تیم ملی راگبی

درخشش کشتی مازندران؛ غرورآفرین و امیدبخش است

مقاومت عراق: به یک هدف مهم در ایلات اشغالی حمله کردیم

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

سنتکام: ایالات متحده امروز حمله هوایی در عراق انجام نداده است