پیام مازند

آخرين مطالب

وجود شبکه‌های زیرساختی، عامل کندی اجرای زیرگذر کمربندی قائمشهر اجتماعي

وجود شبکه‌های زیرساختی، عامل کندی اجرای زیرگذر کمربندی قائمشهر
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری – اجرای پروژه زیرگذر کوچکسرا در کمربندی قائمشهر طی یک ماه اخیر سبب ایجاد گره ترافیکی در این نقطه از این مسیر پرتردد مازندران شده و مشکلاتی را برای شهروندان این منطقه و همچنین افرادی که از این کمربندی پرتردد عبور می‌کنند ایجاد کرده است.

شهرداری قائمشهر به منظور کاهش بار ترافیکی در خیابان کوچکسرا و کمربندی میدان امام(ره) به میدان جانبازان، دهه فجر پارسال کلنگ اجرای یک زیرگذر در محدوده مقابل مسجدالرسول(ص) را به زمین زد تا با ساخت این زیرگذر، رفت‌وآمد قسمت شمالی به جنوبی کمربندی در منطقه کوچکسرا را تسهیل کند و از بار ترافیکی موجود در این منطقه بکاهد.
با این که کلنگ زیرگذر کوچکسرا بهمن پارسال به زمین خورد، اما اجرای آن با چند ماه تأخیر از خرداد آغاز شد. از زمان آغاز اجرای این پروژه تا کنون با دو طرفه شدن یکی از لاین‌های کمربندی قائمشهر در محدوده مقابل مسجدالرسول(ص)، ترافیک پرتراکمی در این نقطه ایجاد می‌شود که در ساعات پیک معمولا به ترافیکی سنگین تبدیل می‌شود. بسیاری از شهروندان انتظار داشتند که این پروژه با توجه به اهمیت این محور مواصلاتی در تردد غرب به شرق مازندران و همچنین عبور و مرور خودروها از تهران به شرق مازندران و بالعکس، با سرعتی مناسب و در مدتی کوتاه اجرا شود. اما طولانی شدن باکس‌گذاری در لاین جنوبی کمربندی این نگرانی را برای شهروندان ایجاد کرده که ترافیک ناشی از اجرای پروژه طولانی‌تر از آن باشد که تصور می‌کنند.
پیشرفت نامحسوس
یکی از شهروندان قائمشهری با انتقاد از طولانی شدن روند اجرای این پروژه به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای چنین پروژه‌هایی که روی ترددهای بین شهری و بین استانی تأثیر مستقیم می‌گذارد باید با سرعت خیلی بیشتری انجام شود. اما در این پروژه پس از گذشت یک ماه از زمان آغاز کار، هنوز پیشرفت چندانی دیده نمی‌شود.
فضل‌الله حسن‌پور افزود: در ساعات پیک ترافیک رفت‌وآمد در این محور پرتردد با اختلال زیادی مواجه می‌شود. مسیر جایگزینی هم وجود ندارد که ترافیک روان‌تر شود. تعریضی هم برای لاین شمالی کمربندی در این محدوده انجام نشد تا خودروها تردد آسان‌تری انجام دهند.
برای ساخت این زیرگذر در حالی تصمیم گرفته شد که در فاصله نزدیکی از محل اجرای پروژه یک زیرگذر دیگر، محله کوچکسرا را به خیابان کوچکسرا متصل می‌کند. زیرگذری که بیش از یک دهه پیش ساخته شد و توجه نکردن به استانداردها و برخی معیارهای فنی باعث شد شرایط مطلوبی نداشته باشد و با هر بارندگی به دلیل جمع شدن آب در آن، غیر قابل استفاده شود. اما با اجرای این زیرگذر که با رعایت ضوابط فنی ایجاد می‌شود، دسترسی ساکنان محله کوچکسرا به آن سوی کمربندی و محدوده مرکزی شهر آسان‌تر خواهد شد.
اولویت محاسباتی
البته برخی شهروندان نیز اولویت دادن به ساخت زیرگذر کوچکسرا در حالی یک زیرگذر در نزدیکی آن وجود داشت را زیر سوال می‌دانند. اما شهردار قائمشهر دلیل این اقدام را آماده نبودن شرایط برای اجرای زیرگذرهای مصوب دیگر قائمشهر عنوان کرد. به گفته عباس صالح‌زاده اجرای چهار زیرگذر قائم‌محله، دخانیات، مسجدالرسول(ص) و 16 متری در دستور کار شهرداری قرار دارد که شرایط اجرای دو زیرگذر 16 متری و کوچکسرا در کمربندی فراهم است و دو زیرگذر قائم‌محله و دخانیات هم به دلیل مشارکتی بودن پروژه با راه‌آهن و فراهم نشدن باکس‌های مورد نیاز وارد فاز اجرایی نشدند.
مدیران شهری قائمشهر مخالفت شورای ترافیک استان با اجرای همزمان دو پروژه در یک کمربندی را دلیل اجرایی شدن یک پروژه عنوان می‌کنند. البته زیرگذر 16 متری نیز قرار است پس از تکمیل زیرگذر کوچکسرا وارد فاز اجرایی شود. به گفته مسئولان این شهر، اولویت دادن به زیرگذر کوچکسرا نسبت به زیرگذر 16 متری نیز به دلیل داشتن فضای بیشتر برای عملیات اجرایی و همچنین بر اساس محاسبات ترافیکی رقم خورد.
دلایل طولانی شدن پروژه
شهردار قائمشهر درباره دلایل طولانی شدن عملیات اجرایی پروژه در لاین جنوبی، اظهار کرد: وجود تاسیسات زیربنایی مخابرات شامل خط 400 آب و خط گاز 6 اینچ محور سوادکوه سبب شده که سرعت این بخش از پروژه کم باشد.
صالح‌زاده درباره زمان بهره‌برداری از این پروژه نیز گفت: در تلاش هستیم که پروژه با سرعت بیشتری اجرا شود. برای کنترل وضعیت ترافیکی قصد ما این است که در فازهای مختلف کار را انجام دهیم. برنامه ما این است که کل پروژه را از ابتدا تا انتها با رمپ‌ها و جابه‌جایی تاسیسات و آسفالت ظرف 3 ماه به پایان برسانیم و در اختیار مردم بگذاریم.
بر خلاف بسیاری از شهروندان که معتقدند این پروژه با سرعت کمی پیشرفت می‌کند، مسئولان شهر می‌گویند پیشرفت پروژه با توجه به چالش‌ها و موانع زیرساختی موجود در محل اجرای پروژه مطلوب است و پروژه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش می‌رود.
عضو شورای شهر قائمشهر در این باره ضمن عذرخواهی از شهروندان بابت محدودیت‌های ایجاد شده در این نقطه از کمربندی، اظهارکرد: همه پیش‌بینی‌ها و مطالعات لازم قبل از پروژه انجام شده بود و پروژه با سرعت مناسبی در حال پیشرفت است. حتی کار از نظر بازه زمانی از روندی که پیش‌بینی شده بود امروز جلوتر است.

پیام مازند


سرعت پروژه بیشتر می‌شود
نصیر متانی افزود: به خاطر جابه‌جایی خط چهار و 12 اینچ گاز، خط 400 آب، کابل برق و یک کانال مادر در لاینی که الان پروژه در آن در حال اجراست، حفاری و باکس‌گذاری زمان‌بر شد. اما در لاین روبرو این اتفاق نمی‌افتد و پروژه قطعا سریع‌تر سریع‌تر انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد: این پروژه یک باکس هشت در 4.5 متر مفید دارد که در این قسمت از شهر لازم بود. البته در قسمت‌های مختلف شهر هم زیرگذرهای دیگری قرار است اجرا شود. اما به دلیل نیاز به برخی هماهنگی‌ها و اقدامات برای آغاز آن پروژه‌ها، ساخت این زیرگذر زودتر آغاز شد.
عضو شورای اسلامی قائمشهر: پروژه با سرعت مناسبی پیش می رود و حتی کار از نظر بازه زمانی از روندی که پیش‌بینی شده بود امروز جلوتر است.
عضو شورای اسلامی قائمشهر نیز ضمن عذرخواهی از شهروندان و افرادی که در ترافیک این مسیر بخشی از زمان‌شان صرف می‌شود، گفت: این پروژه مانند همه پروژه‌های دیگر در زمان اجرا محدودیت‌هایی ایجاد کرده، اما در آینده رفاه را برای شهر و استان به همراه خواهد داشت. طبق برنامه‌ریزی انجام شده و با تلاش و حمایت همکاران در شهرداری این پروژه تا دو ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.
البته پس از تکمیل این پروژه همانطور که پیشتر عنوان شد، عملیات اجرایی زیرگذر 16متری در نزدیکی میدان امام(ره) قائمشهر آغاز می‌شود که با توجه به فاصله اندک محل اجرای این پروژه با ورودی شهر، احتمالا آن پروژه هم ترافیک سنگینی را ایجاد خواهد کرد.
ایجاد زیرگذر 16 متری که بخش مهمی از شهر را به طور مستقیم به مرکز شهر متصل می‌کند یکی از مطالبات قدیمی ساکنان 16 متری دوم قائمشهر محسوب می‌شود که در شورای پنجم همراه با سه زیرگذر دیگر اجرای آن به تصویب رسید. اما هنوز وارد مرحله اجرایی نشده و احتمالا پس از تکمیل زیرگذر کوچکسرا اجرای آن نیز آغاز می‌شود.
برچسب‌ها
شهرداری قائم شهر قائم شهر

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/137346/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان

شرکت 27 واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

تغییراتی در چشم که باید نگران تان کند!

چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

توضیحات پلیس درباره طرح نور/ 90 درصد تذکر گیرندگان حجاب، پوشش خود را اصلاح کردند

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

خادم: پیچ هرز را هر چقدر بپیچانی، هرز است

40 درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند

تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ فروشندگان را به دردسر انداخت

(تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟

استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور

تجمع بانوان قمی حمایت از طرح نور عفاف و حجاب

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

تجمع بانوان قمی در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب

وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال

حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان

اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند

پرونده مافیایی در دنیای ایجنت‌ها؛ وقتی کمیسیون انتقال منجر به تهدید می‌شود

قدردانی بانوان در مرکز گلستان از مجریان طرح ملی «نور»

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است

نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

حمایت 220 ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی

رائفی پور: 600 میلیون تومان پول به یکی از دوستانم داده ام، هر ماه سود آن را می دهد /مستاجرم

ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد

راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد

دو هزار اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز نوشهر شد

شرکت 20 هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران

سردار رادان: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای «طرح نور» نیست

سردار رادان با اشاره به طرح نور: در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد/ 90 درصد تذکرگیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند/ پلیس در کنار طرح نور، از دیگر ماموریت‌های خود غافل نخواهد شد

افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران

فعالیت بیش از 400 هزار سفیر سلامت در مازندران

سردار رادان: پلیس اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل ندارد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور

حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور