پیام مازند

آخرين مطالب

فیلم/

وقتی هیئت تعطیل نیست... فرهنگي

وقتی هیئت تعطیل نیست...
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ایسنا/مازندران می‌گویند تجمع ممنوع، مراسم ممنوع، عزاداری و برگزاری جشن شادی ممنوع اما هیئت تعطیل نیست، در شهر همه آنها را می‌شناسند، افرادی که در گمنامی فعالیت می‌کنند، در ضدعفونی معابر شهری پای کار هستند و حالا این بار، با تعمیر و نوسازی خانه محروم، حامی افراد بی‌بضاعت و مستمند شده‌اند.

اگر سیل بیاید، زلزله یا همین کرونا، برای‌شان فرقی ندارد، مهم نیت‌شان است، جهاد در راه خدا با کمک به مردم. تا پیش از کرونا، هر هفته سه شنبه قرار عاشقی‌شان بود و در مناسبت‌ها به ویژه فاطمیه و محرم، برای اهل بیت و افزایش معرفت جوانان سنگ تمام می‌گذاشتند. اینها تمام آنچه باید گفت نیست، همزمان با شیوع کرونا، به خیابان‌های شهر فریدونکنار آمدند، ضدعفونی بخشی از شهر فریدونکنار به آنها سپرده شد و به خوبی هم از پس آن بر آمدند، گروهی که در عین گمنامی، در حال فعالیت بودند، "هیئت مخیم العباس شهرستان فریدونکنار".
می‌گویند نیروی جهادی هر جا که باشد وظیفه خود را به خوبی به سرانجام می‌رساند، از ساخت، تعمیر و یا نوسازی خانه محروم گرفته تا توزیع هفتگی غذای گرم بین محرومان، محمدرضا کریمی مسئول هیئت مخیم العباس (ع) شهرستان فریدونکنار در این خصوص به ایسنا می‌گوید که، تعطیلی برای هیئت‌ها معنا ندارد و علیرغم وجود ویروس کرونا فعالیت جهادی هیئت ها پا برجا است.

پیام مازند

وی به این نکته اشاره می‌کند که، همه تلاش هیئت مخیم‌العباس از سال 1380 این بود که بتواند تاثیر مثبتی در جامعه و شهر محل فعالیت داشته‌ باشد، این هیئت جدا از برگزاری مراسم مذهبی، اعیاد، شهادت‌ها و مناسبت‌هایی که بهترین شکل برگزار می کند تصمیم داشت تا برای اثر بخش بودن بیشتر، کارهای خاصی را انجام دهد.
شاید برخی کارها فقط و فقط از سوی گروه‌های جهادی امکان‌پذیر باشد و با وجود مسئولیت برخی، تا این هیئت‌ها پا به میدان نگذارند، کارها پیش نمی‌رود، کریمی به این نکته اشاره می‌کند و می‌گوید، متوجه شدیم که در فریدونکنار محرومان زیادی زندگی می‌کنند که به کمک برای گذران امور زندگی‌شان نیازمند هستند، تصمیم گرفتیم تا با انجام کاری حتی کوچک، حق مطلب را در دستگاه امام حسین(ع) ادا کرده باشیم.
نکته مهمی که شاید همه باید آن را مورد توجه خود قرار دهند این است که، شاید برخی شبهه‌افکنی‌ها و ابهاماتی که برای هیئت‌ها ایجاد می‌کنند این باشد که چرا فقط "سینه‌زنی و عزاداری"، این در حالی است که اگر وارد میدان شوید و از نزدیک با این هیئت‌ها در ارتباط باشید، متوجه می‌شوید که عزاداری و سینه‌زنی تنها یک حرکت بسیار مهم هیئت‌ها است، آنها بایدهای دیگری هم دارند.
کریمی ضمن طرح این موضوع، به این نکته اشاره کرد که، هیئت مخیم العباس فریدونکنار در پنجم هر ماه 20 تا 30 بسته معیشتی میان محرومان این شهرستان توزیع می‌کند و در روزهای کرونایی، این میزان به بیش از 200 خانواده محروم رسید.

پیام مازند

وی معتقد است که باز هم باید فعالیت داشت، تنها جسم انسان نیازمند حرکت و تعالی نیست، روح انسان نیز باید به جلو حرکت کند، کریمی می‌گوید، یکی دیگر از کارهایی که از سه سال گذشته آغاز شده، مربوط به خانواده ها است، پس از آنکه متوجه برخی ناهنجاری‌ها و افزایش طلاق در سطح فریدونکنار شدیم، وظیفه خود دانستیم تا جلسات خانواده مختص زوج‌های جوان را در این هیئت برگزار کنیم و از کارشناسان خبره و پرنفوذ استفاده کردیم.
مسئول هیئت مخیم العباس (ع) شهرستان فریدونکنار ادامه داد که، برپایی هیئت جوانان مخیم‌العباس، برگزاری طرح‌های تابستانه، زندگی به رنگ خدا، کمک به نیازمندان و نوسازی و یا بازسازی خانه محرومان در فریدونکنار تنها بخشی از فعالیت‌های این هیئت است.

پیام مازند

وی با اشاره به ساخت خانه زوج سالمند نیازمندی که در شرایط بسیار بدی زندگی می‌کردند، اشاره کرد و گفته که، باتوجه به مشکل جسمانی این زوج، رفت و آمد از طریق پله برای آنها با مشکل مواجه بود که تصمیم به نوسازی آن گرفتیم، همچنین سرویس بهداشتی، آشپزخانه، سقف و تقریبا تمام منزل مورد بازسازی قرار گرفت.

پیام مازند

کریمی به تامین هزینه‌های این بازسازی‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید که، بخشی از هزینه ها را هیئت متقبل می‌شود و بخشی دیگر از طریق مردم و خیران فراهم می‌شود و بدین منظور اگر فرد یا گروهی تمایل به تامین هزینه در این فعالیت‌ها را داشت می‌تواند به محل هیئت مخیم‌العباس فریدونکنار مراجعه کند.


انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/137521/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پول موسسه رائفی پور از کجا می‌آید؟

(ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی

فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از 3 پرونده!

برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان

فحش‌های پول‌ساز! 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت

کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور

پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز 60 میلیون تومان / فیلم

ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد + فیلم

شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند

مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد

فحش های پول ساز / 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد

کودک 5 ساله خرم‌آبادی خاله‌ 14 ساله‌اش را کشت!

وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد

مصدومیت 3 دانش آموز آملی براثر تصادف

تیراندازی مرگبار کودک 5 ساله به سمت خاله 14 ساله‌

اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور

دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی

کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

بارانی که بوی شکوفه‌های بهار نارنج می‌دهد

سیلاب در دلیجان

نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران

واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس

اجرای سند تحول قضایی در مازندران

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است

مرزن آباد لرزید

ضارب دانش آموزان آملی دستگیر شد

لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران

اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه

ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان

تصادف مینی بوس با کامیون در بابل 2 مصدوم داشت

تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات

سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود

دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم

17 هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود

مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران

زلزله در مرزن‌آباد

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد

باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند

تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین

پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد

طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز 11 میلیون و 700 هزار دلار گذشت

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز 11 میلیون دلار گذشت

معرفی سرپرست جدید نهاد نمایندگی در دانشگاه پیام نور همدان