پیام مازند

آخرين مطالب

دولت تدبیر, گاز رسانی به مناطق صعب‌العبور مازندران سياسي

دولت تدبیر, گاز رسانی به مناطق صعب‌العبور مازندران
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری- طبق آمار شرکت گاز مازندران از مجموعه 21هزارو 81کیلومتر خطوط تغذیه شبکه گاز رسانی ایجاد شده در استان، 6هزارو 110 کیلومتر آن فقط طی سال 92 تاکنون عملیاتی شد که بخشی از ان به روستاهای کوهپایه‌ای و بعضا صعب‌العبور بوده است.

گزارش شرکت گاز مازندران استان نشان می دهد همزمان با آغاز به کار دولت دکتر حسن روحانی از مجموعه 2هزارو 283 روستای دارای گاز استان 880روستا و از 59شهر استان ،هشت شهر در دولت تدبیر و امید از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.
کجور ، کیاسر ، رینه و فریم از جمله شهرهای کوهستانی استان مازندران هستند که گاز رسانی در این مناطق با هزینه سنگین عملیاتی شده است و همچنین 95درصد از روستاهایی که در مدت هفت سال اخیر از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند در مناطق کوهپایه ای و ییلاقی هزار جریب نکا و بهشهر ، لفور و ورسک سوادکوه ، چهاردانگه و دو دانگه ساری ، بند پی شرقی و غربی بابل ، منطقه بلده نور ،کجور نوشهر و جواهر ده رامسر بوده است. 
نمونه گاز رسانی به مناطق صعب العبور در استان مازندران بهره مندی مردم شهر آلاشت و هفت روستای منطقه در موقعیت ارتفاع 2 هزار متری است که تا سه برابر وضعیت معمولی سرمایه گذاری شده تا گاز به خانه‌های مردم برسد.
بنابر گزارش رسمی شرکت گاز مازندران از 796هزارو 405علمکی که در استان وجود دارد 202هزارو 554علمک در طی هفت سال اخیر نصب شده است یعنی از مجموع یک میلیون و 444 هزار مشترک گاز طبیعی ، 495هزارو 504مشترک در دولت تدبیر و امید به شبکه گاز استان متصل شدند.
مدیر عامل شرکت گاز مازندران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار این که در حال حاضر شبکه گاز به دورترین و صعب العبورترین نقاط مازندران رسیده است گفت: در حال حاضر عملیات گازرسانی 212 روستای مناطق کوهستانی در حال اجراست و 417 روستا در مرحله مطالعات گازرسانی قرار دارند.
جعفر احمدپور دلیل طولانی شدن گازرسانی به مناطق باقیمانده را افزایش هزینه سرمایه‌گذاری و بالا رفتن قیمت اجناس مصرفی پروژه‌ها، نوسانات ارزی و مبلغ قرار داد پیمانکاران عنوان کرد و اظهار داشت: وزارت نفت برای جلوگیری از تعطیلی فعالیت پیمانکاران، هزینه سرمایه‌گذاری در استان را تا 2 برابر افزایش داد.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت که این استان از سه نقطه جدید دیگر به خط لوله گاز سراسری وصل می‌شود تا همه مناطق شهری و روستایی تحت پوشش کامل گازرسانی قرار بگیرند.
احمدپور با بیان این که 2شهر کوهستانی گزنگ و بلده در مرحله گاز رسانی قرار دارند ، گفت: طبق برنامه سه نقطه جدید شامل اتصال خط لوله انتقال گاز از امامزاده هاشم در جاده هراز ، گدوک در محور فیروزکوه و سه هزار تنکابن از طریق محور الموت قزوین به شبکه گاز رسانی استان متصل می شوند.
وی گفت: به طور یقین با اتصال شبکه داخلی گاز استان به این خطوط اصلی، افت فشار گاز در استان از بین خواهد رفت و همه مناطق روستایی و شهری نیز از این انرژی پاک بهره مند خواهند شد.
وی با بیان اینکه تا پایان سال 1401 گازرسانی در استان مازندران به اتمام خواهد رسید، افزود: با توجه به شرایط بوجود آمده ناشی از تحریم ها و بالا رفتن نرخ ارز، تمام سعی و تلاش دولت این است که با تزریق بودجه عمرانی، پروژه های گازرسانی به مناطق صعب العبور بدون توقف انجام پذیرد.
احمد پور به پروژه گازرسانی منطقه هزارجریب در شرق مازندران اشاره کرد و گفت: روند گازرسانی به روستاهای مازندران شتاب ویژه ای داشته و تصمیم دولت گازرسانی به همه روستاهای بالای 20 خانوار است .
وی تصریح داشت: گازرسانی یکی از خدمات مهم دولت است که در شرق مازندران بیش از 151 روستای کوهستانی در دستور کار گازرسانی بوده و تاکنون به 58 روستا گازرسانی شده است.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه با نوسانات قیمت ارز لوله‌های مورد نیاز برای گازرسانی از کیلویی حدود 18 هزار ریال به 125هزار ریال افزایش یافته است، ادامه داد: اگر چه بیشتر قراردادهای گازرسانی با پیمانکاران از گذشته بوده است، اما وزارت نفت برای جلوگیری از تعطیلی فعالیت پیمانکاران، هزینه سرمایه‌گذاری در استان را تا 2 برابر افزایش داد.
وی تصریح کرد: بالا رفتن هزینه سرمایه‌گذاری ارتباطی به مردم ندارد و در واقع دولت برای جلوگیری از توقف و تسریع در عملیات اجرایی گازرسانی به مناطق صعب‌العبور، مبلغ را افزایش داده است.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران همچنین به گازرسانی 33 روستای صعب العبور و کوهستانی شهرستان ساری اشاره کرد و گفت: هم اکنون پیمانکار در 33 روستای این شهرستان در حال انجام عملیات اجرایی است که پیش بینی می شود امسال 18 هزار مشترک در مناطق روستایی ساری به مشترگان استان اضافه شوند.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران گازرسانی به این منطقه کوهستانی را از پرهزینه ترین و سخت ترین طرح های شرکت نام برد و گفت: تاکنون 14 کیلومتر شبکه گذاری در شهر بلده نیز اجرا شده است .
بخش کوهستانی بلده شهرستان نور با 46 روستا و جمعیت 12 هزار نفری در 53 کیلومتری جاده هزار و 55 کیلومتری جاده چالوس و در 85 کیلومتری مرکز شهرستان نور با جمعیتی بیش از 121 هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.
احمدپور همچنین با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی در 20 روستای منطقه کوهستانی سوادکوه در دست اجرا است، افزود: گازرسانی به 47 روستای دیگر بخش ولوپی و راستوپی این شهرستان در دست مطالعه و طراحی است.
احمدپور اظهار داشت: با ورود گاز به این روستاها، بیش از 11 هزار مشترک روستایی از این نعمت خدادادی بهره‌مند خواهند شد.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اظهار این که گازرسانی به روستاهای منطقه ورسک در 3 فاز برنامه ریزی و اجرایی خواهد شد.افزود: در 26 روستای دهستان ولوپی این منطقه نیز آماده نصب انشعاب است.
برچسب‌ها
گاز رسانی مازندران کارآمدی دولت

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/137555/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به 300 هزار نفر در کشور

سیاه‌چاله چیست و چگونه نور را می‌بلعد؟!

وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند

15 عنوان برنامه هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود

ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی

چطور بهار را به بالکن خانه ها ببریم؟ | ایده های برای نگهداری گیاهان در بالکن‌های2 متری

حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد | تکلیف کاپیتان و دو نفر با هم مشخص می‌شود

دستگیری سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق با 30 فقره سرقت

حدادی: عدد شش برای ما مقدس است!

15 عنوان برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود

اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران

معاون وزیر کشور : طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد / یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح مخالفتی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند

یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح نور اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند

افزایش 4 برابر لایروبی رودخانه‌های مازندران

ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی 10 میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال

آغاز عملیات ارتقای تصفیه خانه آب رامسر

اینفوگرافی/ به‌بهانه روز جهانی مننژیت؛ آشنایی با شایع‌ترین علایم این بیماری

ماجرای کشف جسد یک زن 59 ساله در تالش

رونمایی از طرح جدید ترافیک تهران با یک تغییر بزرگ

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران

رفع تصرف 4 هزار متر مربع از اراضی ملی بابل

گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی با 15 برنامه در سپاه ساری

مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند

روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر

رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل

آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال

اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند

ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد

برگزاری دوره آموزش مبانی انقلاب اسلامی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

طرح نور با قوت و تدبیر به کار خود ادامه می‌دهد

تجمع خودجوش بانوان بافقی در حمایت از طرح نور فراجا

توزیع 1000 بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

300 برنامه هفته کار وکارگر در مازندران اجرا می شود

اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران

بیش از 8 هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

کاسپین آبی ساری قهرمان مینی فوتبال زیر 14 سال مازندران

گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با 300 برنامه

300 برنامه هفته کار و کارگر در مازندران اجرا می شود

نشاکاری 25 درصدی شالیزار‌های محمودآباد

بیش از 8 هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

بررسی پرونده پتروشیمی مازندران

گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟

توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

راه 10 روستای مازندران مسدود شد

ضارب فراری دختران دانش‌آموز که دستگیر شد کیست؟

توضیح معاون وزیر درباره ادامه کار «طرح نور»

معاون امنیتی وزیر کشور: طرح نور با قوت و تدبیر ادامه دارد

معاون امنیتی وزیر کشور: طرح نور با قوت و تدبیر به کار خود ادامه خواهد داد

ملاقات مردمی رییس کل دادگستری مازندران