پیام مازند

آخرين مطالب

معماهای کرونایی لیگ برتر در مازندران ورزشي

معماهای کرونایی لیگ برتر در مازندران
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری – کرونا معماهای پیچیده‌ای را در لیگ برتر به وجود آورده و دامنه بلاتکلیفی‌ها در فوتبال ایران را به واسطه حضور فولاد خوزستان در مازندران برای دیدار با نساجی به قائمشهر هم کشانده است.

تقابل نساجی با فولاد خوزستان به سرمربیگری سرمربی اسبق نساجی در دیداری خانگی پس از دو پیروزی خارج از خانه و مثبت اعلام شدن تست برخی بازیکنان تیم مهمان، دیدار هفته بیست‌وسوم نساجی را به یکی از خاص‌ترین دیدارهای نساجی در لیگ برتر تبدیل کرده است.
تیم فوتبال نساجی مازندران تا ساعاتی دیگر باید مقابل تیمی قرار بگیرد که برای کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا می‌جنگد و پنج هفته متوالی است که حریفان خود را شکست داده است، تیمی که هدایت آن را «جواد نکونام» سرمربی تاریخ‌ساز نساجی‌چی‌ها به عهده دارد و نساج‌ها با او به لیگ برتر صعود کردند. اما حاشیه‌های کرونایی این دیدار سبب شده که در فاصله چند ساعت مانده به برگزاری این مسابقه، هنوز تکلیف آن روشن نباشد.
کرونا در اردوی فولاد
تست کرونای دو بازیکن شاخص فولاد خوزستان یعنی «فرزاد جعفری» و «حسن بیت سعید» از حدود دو هفته پیش مثبت اعلام شد و این دو بازیکن دو بازی اخیر فولاد را همراه تیم نبودند. در حالی که فولاد دو بازی را طی روزهای اخیر برگزار کرد و حتی پیش از نساجی به قائمشهر آمد و در استادیوم وطنی تمرین کرد، مسئولان باشگاه اعلام کردند که تست کرونای تعدادی از بازیکنان این تیم مثبت اعلام شده و این تیم شرایط حضور در زمین را ندارد.
کرونا شدت اعتراض باشگاه‌ها به از سرگیری مسابقات را بیشتر کرده است. برخی مسئولان باشگاه استقلال که از سفر به جم برای برگزاری دیدار امشب خودداری کرده می‌گویند تعدادی از بازیکنان این تیم در دیدار هفته بیست‌ویکم مقابل فولاد به کرونا مبتلا شده‌اند و فولادی‌ها که در حال حاضر مهمان قائمشهری‌ها هستند می‌گویند چنین ادعایی صحت ندارد و در صورتی که باشگاه استقلال نتواند این ادعا را اثبات کند از آن‌ها شکایت خواهد کرد. از طرفی فولادی‌ها اعلام کرده‌اند که نتایج تست کرونای بازیکنان و کادر فنی و همراهان این باشگاه نشان می‌دهد 11 بازیکن و 5 همراه این تیم به کرونا مبتلا هستند.
بلاتکلیفی در مستطیل سبز
از سوی فدارسیون و ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده در صورتی که 25 درصد بازیکنان یک تیم به کرونا مبتلا باشند دیدار آن تیم لغو خواهد شد. البته در مورد لغو این دیدار قرار است همراه با بررسی وضعیت استقلال برای مقابله با پرس جنوبی جم عصر امروز و در ستاد مبارزه با کرونا در ورزش تصمیم‌گیری شود. با این تفاوت که استقلالی‌ها به جم سفر نکردند و فولادی‌ها با این که دیروز اعلام کردند صبح امروز مازندران را ترک می‌کنند، کماکان در هتل اقامت دارند تا تکلیف دیدار امروز مشخص شود.
اما به گفته «غلامرضا بهروان» رئیس هیأت فوتبال مازندران، بازی طبق برنامه قرار است از ساعت 21 در استادیوم خالی از تماشاگر شهید وطنی قائمشهر برگزار شود. در صورتی که سازمان لیگ و ستاد مقابله با کرونا در ورزش حاضر به لغو بازی نشود، فولادی‌ها باید در زمین حضور یابند و مقابل نساجی قرار بگیرند و در صورتی که از حضور در بازی خودداری کنند طبیعتا نتیجه بازی به سود نساجی اعلام خواهد شد. با توجه به این که فولاد در کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد، احتمال تبعیت از تصمیم سازمان لیگ توسط مسئولان این باشگاه وجود دارد.
کرونا در کمین نساجی
یک روی دیگر ماجرای کرونا و نساجی دیدار هفته گذشته این تیم مقابل تراکتورسازی در تبریز است. تست کرونای میمبلا هافبک‌مهاجم پرویی تراکتورسازان مثبت اعلام شده و حالا این احتمال وجود دارد که تعدادی از بازیکنان نساجی نیز به کرونا مبتلا شده باشند. میمبلا یکی از بازیکنان تعویضی تراکتورسازی بود که در نیمه دوم به زمین آمد تا از شکست خانگی تبریزی‌ها جلوگیری کند. او در دیدار هفته بیست‌ودوم بارها با بازیکنان نساجی برخورد داشت و در صورتی که از همان زمان ناقل بوده باشد احتمال ابتلای بازیکنان نساجی به کرونا نیز می‌تواند وجود داشته باشد.
مسئولان نساجی اعلام کرده‌اند اگر قرار است یک بازی لغو شود باید همه دیدارها را لغو کنند. این اظهارنظر به نوعی اعتراض تلویحی به لغو احتمالی سایر بازی‌های لیگ برتر است. در عین حال محمود فکری که زمانی معترض ادامه لیگ برتر در شرایط شیوع کرونا بود حالا اعلام کرده تعظیلی موقت لیگ به زیان تیم ها تمام می شود. از سوی دیگر زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال ناتمام ماندن لیگ هم شنیده می‌شود که در این صورت نساجی روی پله نهم باقی خواهد ماند و خیالش از ماندن در لیگ راحت می‌شود. کادر فنی نساجی پیش از این که رقابت‌ها از سر گرفته شود یکی از مخالفان سرسخت ادامه لیگ بودند و حتی تهدید به کناره‌گیری از لیگ هم کرده بودند.
طبق برنامه دیدار هفته بیست‌وسوم نساجی از ساعت 21 امشب قرار است در استادیوم شهید وطنی قائمشهر برگزار شود.
نساجی با کسب 26 امتیاز از 23 بازی در رتبه نهم جدول رده‌بندی قرار دارد و کسب 3 امتیاز این دیدار در صورت خودداری فولادی‌ها از حضور در زمین یا پیروزی مقابل خوزستانی‌ها، نساجی‌چی‌ها را بدون تغییر در رده‌بندی تا پایان هفته بیست‌وسوم 29 امتیازی می‌کند.
برچسب‌ها
تیم فوتبال نساجی مازندران کمیته کشوری کرونا مازندران لیگ برتر فوتبال
پروندهٔ خبری
رقابت های ورزشی در روزهای کرونایی

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/137628/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت

(تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت

مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

شرکت 20 هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان

روزهای گرم اردیبهشتی در آسمان مازندران

انهدام باند سارقان و کشف 26 فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد

کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی

محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد

ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال

پیش‌بینی وضع هوای مازندران در 6 روز آینده

مبادله تجاری 11 میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان

ادامه مراسم جمعه‌های خشم در مازندران

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد

شکوفه های بهاری در مازندران

ثبت بیش از 64 میلیون تردد در جاده های مازندران

پیش بینی تولید 1500 قلم کالای دانش بنیان در مازندران

حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور

محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد

لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان

گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیاردی در استان یزد

توزیع 1000 تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور

وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد

وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

آبگرفتگی 10 مسکن در سوادکوه/ 7 سردهنه در بابل آسیب دید

ادامه مراسم جمعه های خشم در مازندران