پیام مازند

آخرين مطالب

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان: تعاونی‌ها موتور اقتصادی کشور در توسعه و اشتغال پایدار هستند وزارت رفاه

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان: تعاونی‌ها موتور اقتصادی کشور در توسعه و اشتغال پایدار هستند
  بزرگنمايي:

پیام مازند - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، تعاونی‌ها را موتور اقتصادی کشور در توسعه و اشتغال پایدار برشمرد و گفت: کشوری که تکیه بیشتری بر توان داخلی و مردمی داشته باشد، عملکرد بهتری در مقابله با بحران‌های گوناگون دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان"ارسلان غمگین" گفت: بر این باور هستیم که در جهان نابرابر و سخت رقابت و سودجویی‌ها، تعاونی‌ها سفیر عدالت‌خواهی هستند. ما نیز با شعار جهانی "تعاونی‌ها جهان بهتری می‌سازند" و" شرکت‌های تعاونی، توسعه پایدار را برای همگان به ارمغان می‌آورند"، همراه می‌شویم و با امید به آینده پیش می‌رویم.
وی گفت: نبود اطمینان نسبت به آینده کسب‌ و کار، از مهم‌ترین اثرات بحران کرونا در اقتصاد دانست و گفت: توجه به توان بومی ازجمله توان و ظرفیت‌های بی‌بدیل تعاونی‌ها در تأمین کالاهای اساسی، یکی از ظرفیت‌های کشور ما برای مقابله با این بحران است. قطعاً کشوری که تکیه‌ بیشتری به توان داخلی و مردمی داشته باشد، عملکرد بهتری در مقابله با بحران‌ها خواهد داشت.
*تحقق عدالت در سایه‌ توسعه‌ فعالیت تعاونی‌ها
غمگین، محیط‌های کارگری را زمینه و بستر شکل‌گیری تاریخیِ تعاونی‌ها دانست و ادامه داد: محدودیت ساعات کار، پیشرفت در برابر پایان دادن به کار کودکان و کار اجباری، ایجاد مکان‌های کاری خاص برای افراد معلول، توقف خشونت علیه زنان و مردان موضوعاتی هستند که تحقق آن‌ها در سایه‌ توسعه‌ فعالیت تعاونی‌ها امکان‌پذیر است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، تعاونی‌ها را یکی از شرکای مهم سازمان بین‌المللی کار در رسیدن به یک دستور کار شایسته‌ انسان‌محور به‌منظور آینده کاری عادلانه، امن و فراگیر دانست و تصریح کرد: اتحادیه بین‌المللی تعاون به‌عنوان نماینده تعاونی‌ها در سطح جهان دارای نقش مشوق و مشورتی عمومی در سازمان جهانی کار است.
وی عنوان کرد: تعاونی‌ها یک مدل انعطاف‌پذیر، دموکراتیک و پایدار برای انجام کسب‌ و کار در بخش‌های اقتصادی را ارایه می‌دهند.
غمگین خاطرنشان کرد: فراخوان‌های زیادی برای توسعه مدل‌های جدید وجود دارد و تعداد زیادی از شرکت‌ها به‌منظور بهبود سازمان‌دهی کار و تولید با راهکارهای نوآورانه مواجه هستند. در این میان تعاونی‌ها به‌طور فزاینده‌ای به‌عنوان محرک‌های کلیدی در این اکوسیستم متنوع شناخته می‌شوند.
*ترسیم افق و چشم‌انداز آینده‌ای روشن با مشارکتِ تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونی‌ها
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، اضافه کرد: هم اکنون که تغییرات غیرقابل‌پیش‌بینی و چالش‌های استثنایی در دنیای کار وجود دارد، به نظر می‌رسد ارتباط و همکاری بیش ‌از پیش و مداوم میان جنبش تعاونی و کارگری برای دستیابی به یک آینده کاری پایدار برای فرد، بسیار ضروری است. به این منظور همه تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونی‌ها را برای ترسیم افق و چشم‌انداز آینده‌ای روشن، بدون تبعیض و مملو از رفاه دعوت می‌کنیم.
وی گفت: درحالی‌که جهان همچنان با چالش‌های دشوار بسیاری مواجه است، تعاونی‌ها خدمات ارزشمندی به شمارزیادی از طبقات محروم و خاص به‌ویژه زنان و قشرهای آسیب‌پذیر ارایه می‌دهند.
غمگین رفتار تعاونی‌ها را نوعی بلوغ اجتماعی عنوان کرد و گفت: تعاونی‌ها، نشانه‌ای از عزم انسان‌ها و برخورد اصولی و مبتنی بر اراده جمعی با مشکل های اقتصادی و اجتماعی در جامعه هستند. همچنین تعاونی‌ها در کشورهای در مسیر توسعه، ابزارهایی مطمئن برای پیشبرد برنامه‌های علمی نیز هستند. از این ‌روی می‌توان گفت توسعه پایدار به‌ویژه در ابعاد اجتماعی و اقتصادی وابسته به تعاونی‌ها است.
وی یکی دیگر از مزایای تعاونی‌ها را کوچک‌سازی بدنه دولت به‌عنوان علم مدیریت دولتی نوین دانست و گفت: شرکت‌های تعاونی با ترویج اصول و فرهنگ مشارکت و کار گروهی، دخالت دولت در فعالیت‌های اقتصادی را کاهش می دهند و در نتیجه می‌توانند زمینه‌ساز حرکت اقتصاد کشور به سمت توسعه‌ی پایدار شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: ما باور داریم در تعاونی، کسی جا نمی‌ماند؛ تعاونی روندی است که می‌تواند از نابرابری، تبعیض، انزوا و عقب‌ماندگی به شایسته‌ترین شکل ممکن بکاهد.
تعاونی ها در کنار هم هستند نه مقابل هم
وی اضافه کرد: در جهان امروز ما که به سبقت جویی، رقابت، آشوب و اضطراب کشانده شده است؛ تعاونی‌ها جایی برای ایستادن در مقابل این جریان‌های سودجویانه هستند. در تعاونی اعضا در کنار یکدیگر تلاش می‌کنند نه در مقابل و علیه هم.
غمگین، تحقق اشتغال پایدار برای محافظت از شأن انسان را در گرو مدارا و مشارکت عنوان کرد و گفت: تعاونی‌ها پیش‌شرط عدالت اجتماعی هستند. دین اسلام مبتنی بر کار تعاونی، شورا و مشارکت جمعی است. ما نیز متعهد هستیم تا برای استفاده بیشتر از تعاونی‌ها در توانمندسازی مردم و حرکت به‌سوی آینده‌ای پایدار گام برداریم.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/138475/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت