پیام مازند

آخرين مطالب

در نخستین سمینار تخصصی هوانوردی عمومی در رامسر مطرح شد

ظرفیت رامسر برای معرفی به "هاب" فرودگاه‌های شمال کشور اجتماعي

ظرفیت رامسر برای معرفی به "هاب" فرودگاه‌های شمال کشور
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ایسنا/مازندران در نخستین سمینار تخصصی هوانوردی عمومی که با اهداف آموزشی، اطلاع رسانی و تبیین مفاهیم کلی صنعت هوانوردی کشور با معرفی فرودگاه رامسر به عنوان پایلوت اجرای طرح هوانوردی عمومی در این شهرستان برگزار شد، از ظرفیت رامسر برای معرفی به "هاب" فرودگاه‌های شمال کشور سخن به میان آمد.

در ابتدای این سمینار که با حضور مدیران فرودگاه‌های شمال کشور، معاونین و کارشناسان عملیات و اعضای کمیته هوانوردی عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و نیز مسئولین شهری و شهرستانی رامسر با هدف رونمایی از طرح‌های ملی توسعه صنعت هوانوردی عمومی کشور در مجتمع هتل قدیم پارسیان تشکیل شد، مدیرکل فرودگاه های استان مازندران با بیان اینکه صنعت هوانوردی عمومی نیاز حتمی فرودگاه های کشور است خاطرنشان کرد: این ظرفیت وجود دارد که بتوان از پتانسیل تمامی فرودگاه های کشور برای این صنعت استفاده کرد و نمی‌توان تنها به هواپیماهای پهن پیکر در هوانوردی تکیه کرد.
سعدالله وطن خواه استفاده از هوانوردی عمومی را موثر در توسعه بخش‌های دیگر از جمله کشاورزی و گردشگری و اقتصاد دانست و اظهار کرد: ضریب امنیتی بالا و حل معضل ترافیک از دیگر مزایای این طرح است و از آنجا که فرودگاه رامسر رتبه نخست پروازهای آموزشی و تفریحی را داراست ظرفیت ارزنده‌ای محسوب شده که با اجرای طرح هوانوردی عمومی می‌تواند به توسعه بیشتر این مجموعه منجر شود.
در ادامه نشست آرمان بیات، مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با تبیین صنعت هوانوردی عمومی گفت: این طرح به هر فعالیت پروازی غیر از ایرلاین‌ها اتلاق شده و حمل و نقل هوایی کشور نباید متکی بر ایرلاین‌ها باشد، به بیان بهتر صنعت هوانوردی عمومی به دنبال شخصی کردن پروازها در سطح فرودگاه های کشور است.
بیات، مزیت عمده صنعت هوانوردی عمومی را گردش سرمایه بهتر و جامع‌تر عنوان و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت هواپیماهای کوچک و سبک با ظرفیت‌های 19 صندلی در جابه‌جایی سریعتر افراد و سرمایه‌گذاران و همچنین توسعه صنعت گردشگری با استفاده از پروازهای تفریحی با هواپیماهای سبک از دیگر مزایای این طرح است.
در ادامه این مراسم عبدالرحیم کاشف‌علیپور، سرپرست مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی کشور، اجرای طرح هوانوردی عمومی را بر محوریت پروازهای غیربرنامه‌ای اعلام و تاکید کرد: رامسر با داشتن 5 شعبه اصلی در فرودگاه‌های اصلی کشور، ظرفیت دارد که به عنوان هاب فرودگاه های شمال کشور در این زمینه شناخته شده و با جذب سرمایه‌گذاری و نیروی متخصص فراوان کشور، بستر توسعه اقتصادی و اشتغال مناسب را ایجاد کند.
وی با بیان اینکه صنعت هوانوردی عمومی در کشورهای درحال توسعه سهم مهمی در تولید ناخالص داخلی دارد، اظهار کرد: به عنوان مثال هوانوردی عمومی در برزیل سهم یک درصدی از GDP این کشور را به خود اختصاص داده که این توان در کشور ما نیز وجود داشته و می‌تواند به فعلیت برسد.
سخنران پایانی سمینار، رئیس فرودگاه رامسر بود که با ارائه طرح توسعه‌ای فرودگاه با محوریت صنعت هوانوردی عمومی و تشریح نقشه پایلوت مجتمع آموزش و تفریحی هواپیماهای سبک و فوق سبک اظهار کرد: حدود 9 ماه پیش با فعالیت کارکنان و پرسنل فرودگاه طرح ارتقای سطح ارائه خدمات هوانوردی عمومی آغاز شد.
ارشاد حاتمی، از ثبت رکورد 2570 پرواز رفت و برگشت تفریحی و آموزشی در سال 98 خبر داد و افزود: در طرح توسعه‌ای فرودگاه تمامی ملزومات هوانوردی عمومی از جمله مباحث تاسیساتی، دفاتر آموزش خلبانی، آشیانه‌های هواپیماهای سبک و فوق سبک، سوئیت‌های رفاهی، کتابخانه و سالن کنفرانس برای دانشجویان خلبانی در مساحتی حدود 8 هزار مترمربع در نظر گرفته شده است.
حاتمی، به تعداد 2263 پرواز در سال 97 اشاره کرد و با بیان اینکه سه‌ماهه دوم سال گذشته اوج پروازهای تفریحی و آموزشی فرودگاه به ثبت رسید، خاطرنشان کرد: برآورد مالی پروژه توسعه فرودگاه رامسر با نقشه نخست حدود 16 میلیارد تومان بوده که توسط بخش خصوصی تامین خواهد شد و مدت زمان بازگشت سرمایه نیز در طرح اولیه 8 سال درنظر گرفته شده است که انتظار داریم با مشارکت و فعالیت بدون وقفه تا 4 سال نیز تقلیل یابد.
در حاشیه این مراسم رامین کاشف آذر، دبیر کمیته توسعه هوانوردی کشور، در گفت‌وگو با ایسنا در بیان علل اجرای طرح هوانوردی عمومی، تصریح کرد: از آنجا که سیستم هوانوردی کشور در اختیار ایرلاین‌هاست، این طرح برای توسعه صنعت حمل و نقل هوایی و پرکردن خلاءهای موجود در این صنعت اجرایی شده تا ضعف‌های موجود هوانوردی کشور برطرف شود.
کاشف آذر با ذکر مثالی به تبیین نقش هوانوردی عمومی در صنعت حمل و نقل هوایی کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: اگر خطوط هوایی کشور را به مثابه ناوگان حمل و نقل عمومی در نظر بگیریم، همانند این است که شما فقط از اتوبوس‌ها یا همان ایرلاین‌ها بهره‌مند هستید و هیچ ناوگان کوچکی نظیر اتوبوس، ون، تاکسی و یا خودروی شخصی نداشته باشید، بر این اساس، اجرای طرح هوانوردی عمومی برای تسهیل در حمل و نقل هوایی ضروری است.
دبیر کمیته توسعه هوانوردی کشور با بیان اینکه هوانوردی عمومی در دنیا بسیار گسترده شده و در اکثر کشورهای توسعه یافته برای پر کردن ضعف‌های حمل و نقل هوایی اجرا و تکمیل شده است، تصریح کرد: طرح هوانوردی عمومی به عنوان ابزاری در جهت توسعه برای تسهیل دسترسی افراد و سرمایه گذاران به فرصت‌های سرمایه‌گذاری کاربرد داشته و می‌تواند به توسعه مناطق کمک شایانی کند.
کاشف آذر، در پاسخ به این پرسش که آیا زیرساخت‌های لازم در کشور در این موضوع وجود دارد، گفت: حدود 90 درصد پروازهای کشور تنها در 15 فرودگاه اصلی صورت گرفته و از این حیث فرودگاه‌ها و ترمینال‌های خالی متعددی وجود دارد که می‌تواند به کار گرفته شود.
وی تنها مشکل موجود را ایجاد ناوگان و چگونگی راه‌اندازی آن‌ها دانست و تصریح کرد: این طرح باید سال‌ها قبل اجرایی می‌شد چرا که ظرفیت و فضای کشور آماده و مهیا بود، بنابراین لازم است طرح هوانوردی عمومی حتی با خرید انفرادی ناوگان‌ها توسط اشخاص توسعه یابد تا بتوانیم صنعت حمل و نقل هوایی کشور را ارتقاء بخشیم.
در پایان سمینار تخصصی هوانوردی عمومی، فرماندار رامسر در پاسخ به این پرسش که اگر توسعه شهرستان با محور فرودگاه محقق شود، وضعیت کد ارتفاع پروازی شهر رامسر چگونه خواهد بود، گفت: یکی از آیتم‌های توسعه شهرستان و مهم‌ترین آن، بر پایه فرودگاه بنا نهاده شده که در این زمینه محدوده‌های مجاز و شرایط ویژه‌ای وجود دارد.
محمد آزاد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پس از بهره‌برداری از باند جدید فرودگاه، پروازهای متعدد و بسیاری به شهرهای مختلف انجام گرفته و حتی به دنبال توسعه مقاصد پروازی هستیم اذعان کرد: شرایط ارتفاع پرواز وابسته به مقررات و قوانین خاصی است که در این زمینه تصمیمات و اقداماتی انجام گرفته و تمام تلاش‌ها برای کاهش محدودیت‌ها تا حد امکان به کار گرفته شده است.
آزاد تاکید کرد: هدف ما وارد کردن کمترین آسیب به شهروندان بوده و این بسته به شرایطی است که محدوده و ارتفاع پروازی اجازه می‌دهد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/138655/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تشکیل زنجیره انسانی حمایت از عملیات وعده صادق امروز در سواحل مازندران

بازی مرگ و زندگی پرشور‌ها در قائم شهر

راهنمای بازیابی ارزهای دیجیتال دزدیده شده + راهکارهای افزایش امنیت حساب

برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست

اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران

کوراش کاران نهاوندی راهی مسابقات آسیایی و جهانی شدند

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم

قدردانی فراجا از همکاری مردم در اجرای طرح نور

وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده چالوس و هراز

مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد

زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟

حراست ورزش مامور رسیدگی به چاقوکشی در کشتی!

مشکل بزرگ دولت بریتانیا؛ رومن آبراموویچ با پول فروش چلسی چه خواهد کرد؟

هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی

گم شدن پول‌هایی که قرار بود خرج بی‌خانمان‌های کالیفرنیا شود

پول‌ طلا و نقره مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

ضرب سکه‌های طلا خیانت به کشور است

راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

نماینده فارس در اندیشه صدرنشینی لیگ برتر هندبال کشور

تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند

حراست وزارت ورزش به میدان آمد؛ رسیدگی فوری به جنجال چاقوکشی در کشتی مازندران

معرفی نفرات برتر مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی زنان

آغاز جشنواره استانی طنزواره میرماه در محمودآباد

برترین کاراته‌کا‌های ایران مشخص شدند

ضرورت راه‌اندازی خانه هنرمندان در مازندران

600 هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به 5000 روستا

اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق

اهدای گل توسط جمعی از بانوان بابلی به کارکنان نیروی انتظامی برای اجرای طرح نور + تصاویر

صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال 30 درصدی می‌شود

دختران خراسان شمالی فاتح مسابقات کوراش قهرمانی کشور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

بازگشت نساجی به خانه برای دیدار حساس با تراکتور

سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند

دختران خراسان شمالی فاتح مسابقات کوراش قهرمانی کشور شدند

ورود حراست وزارت ورزش به ماجرای چاقوکشی در کشتی مازندران

زمزمه های ورود ایران چک های 500هزار تومانی به بازار

ورود حراست وزارت ورزش و جوانان به اتفاقات مسابقات کشتی در مازندران

بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور

محسن اراکی: در نظام اقتصادی باید طلا و نقره واسطه معامله باشند/ خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلا است/ یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد؛ این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد

رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

توصیه داور مسابقه «میدون» به دانشجویان برای تجارت موفق/ چگونه می‌توان نرم‌افزارهای جهانی را تبدیل به مدل ایرانی کرد؟