پیام مازند

آخرين مطالب

کرونا و نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید وسایل بهداشتی علمي

کرونا و نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید وسایل بهداشتی
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری _ ایرنا _ با شیوع ویروس کرونا برخی شرکت‌های دانش‌بنیان در مازندران با تغییر خط تولید و یا راه‌اندازی خط تولید جدید نسبت به تامین وسایل بهداشتی مورد نیاز مردم اقدام کردند.

با شیوع ویروس کرونا در کشور و نیاز عموم مردم به برخی اقلام پزشکی و بهداشتی مانند ماسک، دستکش، محلول ضد عفونی‌کننده و موارد اینچنینی، عده‌ای سودجو نسبت به احتکار این لوازم اقدام کرده و تا چند برابر قیمت اصلی، فروختند.اما در مقابل این سودجویان، افرادی از جان و مال خود مایه گذاشتند تا جان مردم به خطر نیفتد.
در کنار کادر بهداشت و درمان که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا بودند، برخی نانوایان نان رایگان توزیع کردند، عده‌ای از خیاط‌ها با وجود اینکه در محل استیجاری کار می‌کردند اما نسبت به دوخت ماسک و گان رایگان اقدام کردند. همچنین برخی شرکت‌های دانش‌بنیان، با تغییر خط تولید و یا راه‌اندازی خط تولید جدید، ملزومات بهداشتی مورد نیاز در شیوع کرونا را تولید کردند تا به سهم خود یاریگر مردم باشند، پارک‌های علم و فناوری هم نسبت به ارائه مجوز برای تولید محصول جدید همکاری لازم را با این شرکت‌ها داشته و صدور مجوزها را تسریع کردند.
عرضه 19 محصول و خدمات دانش‌بنیان در مقابله با ویروس کرونا
معاون پارک علم و فناوری مازندران در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: فراخوان حمایت از تولید محصولات برای پیشگیری، مقابله و درمان مبتلایان به ویروس کرونا، نظرسنجی آنلاین از شرکت‌ها برای بررسی مشکلات ایجاد شده، معرفی شرکت‌ها به مراجع ذی‌صلاح برای اخذ مجوز تولید و تهیه و تدوین بسته حمایت از شرکت‌های آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا و ارائه تسهیلات و سرمایه در گردش در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شرکت‌ها از اقدامات پارک علم و فناوری در راستای مبارزه با اپیدمی ویروس کرونا است.
میثم سیفی ادامه داد: تولید بیش از 50هزار لیتر محلول ضد عفونی‌کننده در روز توسط هشت شرکت، تولید لباس‌های ایزوله و گان‌های جراحی توسط شرکت الکتروگستر ساری، تولید ماسک سه لایه بهداشتی توسط شرکت مازرون فوم، تولید دستگاه تنفس مصنوعی "ونتیلاتور" توسط شرکت تراشه پردازان جهان، افزایش ظرفیت دستگاه بی‌خطر ساز زباله‌های عفونی بیمارستانی توسط شرکت خزر الکتریک، تولید دستگاه اکو استریل بیمارستانی توسط شرکت مدارگستر فناور چالوس، استفاده از پهپاد محلول‌پاش برای ضد عفونی کردن معابر شهری توسط شرکت کاسپین هوا دریا، ساخت پهپاد محلول‌پاش توسط شرکت ابرتک، توسعه سامانه خدمات نظافتی آنلاین توسط شرکت آن‌واش، توسعه سامانه کتابخانه آنلاین توسط شرکت فرانوگرایان، تولید نرم‌افزار مطب آنلاین توسط شرکت جادوی فکر و راه‌اندازی پلتفرم رایگان برای خرید و فروش آنلاین توسط شرکت نوآوری و فناوری مازندران بخشی از اقداماتی است که زیر نظر پارک علم و فناوری در ایام شیوع کرونا انجام شده است.
وی افزود: از زمان شیوع کرونا، بیش از 19 محصول و خدمات دانش‌بنیان در مقابله با ویروس کرونا عرضه شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد 179 شرکت و هسته فناور با یکهزار و 330 نیروی کار در پارک‌های علم و فناوری مازندران مستقر شدند.
به سراغ برخی از این شرکت‌های دانش‌بنیان رفتیم که در زمان شیوع کرونا، خط تولید خود را تغییر داده و یا خط تولید جدید راه اندازی کردند تا دغدغه نیاز مردم به ماسک و محلول ضد عفونی‌کننده کاهش یابد.
تغییر خط تولید برای تامین محلول ضد عفونی‌کننده
عضو هیات مدیره شرکت اکلیل قائم لاکوم شمال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شرکت ما در زمینه تولید شوینده و شامپوی ارگانیک فعال است اما با شیوع کرونا و کمبود مواد ضد عفونی‌کننده تصمیم گرفتیم با تغییر خط تولید، محلول ضد عفونی‌کننده تولید کنیم.
علی اسدی با اشاره به اینکه از هفته نخست اسفند ماه سال 98 که با شیوع کرونا مواجه بودیم نسبت به تغییر خط تولید اقدام کردیم، افزود: با وجود آن که در آن مقطع خریداری دستگاه جدید جزو اولویت‌های شرکت نبود اما به دلیل نداشتن امکانات برای تولید محلول ضد عفونی‌کننده، مجبور شدیم دستگاه خریداری کنیم.
وی با بیان اینکه مواد اولیه را با زحمت تهیه کردیم و نیروی کار جوان را افزایش دادیم تا با سرعت بیشتری به تولید محلول ضد عفونی‌کننده بپردازیم، گفت: بنا بر نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دومین شرکتی بودیم که محلول را تولید و وارد بازار کردیم.
اسدی با اشاره به اینکه تا پایان فروردین ماه 30هزار بطری 250 سی‌سی محلول ضد عفونی‌کننده تولید کردیم، خاطرنشان کرد: از اوایل خرداد دوباره شروع به تولید محلول ضد عفونی‌کننده کردیم و تاکنون پنجهزار لیتر محلول تولید شده است.
در شرایطی که برخی تولیدکنندگان محلول ضد عفونی، نسبت به احتکار محصول خود برای دست یافتن به سود بیشتر اقدام کرده بودند جوانانی از این سرزمین، خط تولید جدید راه‌اندازی کردند و به فکر مردم هستند.
اضافه کردن خط تولید برای تامین ماسک
مدیر توسعه کسب و کار شرکت مازرون فوم در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: شرکت ما تولید کننده فوم‌های پلیمری، محصولات ساختمانی و ظروف یکبار مصرف است.
پویا حقانی با بیان اینکه 200 نیرو در شرکت مازرون فوم مشغول به کار هستند، افزود: در ایام شیوع کرونا این دغدغه را داشتیم که وسایل حفاظتی را برای نیروی کار شرکت تامین کنیم.
وی با اشاره به اینکه به همین دلیل با اضافه کردن خط تولید، اقدام به تولید ماسک کردیم، یادآور شد: از ابتدای امسال تا اوایل اردیبهشت ماه، روزانه حدود پنجهزار ماسک تولید و روانه بازار کردیم.
برچسب‌ها
سهم_من_در_مهارکرونا شرکت دانش بنیان مازندران پارک علم و فناوری

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/138768/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور

تعیین تکلیف حدود 7 هزار چاه کشاورزی در مازندران

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

تردد در راه های مازندران عادی و روان است

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین

حمله اسرائیل به جنوب سوریه

اعزام 15 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت

تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی

هوای صاف تا نیمه ابری در مازندران

جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد