پیام مازند

آخرين مطالب

تدابیردولت و خیرین برای ساخت و ایمن‌سازی فضای آموزشی در مازندران سياسي

تدابیردولت و خیرین برای ساخت و ایمن‌سازی فضای آموزشی در مازندران
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - بر اساس آمارها برای نوسازی، ایمن‌سازی و تجهیز مدارس مازندران تلاشهایی در سالهای اخیر انجام گرفته که نشان از چتر حمایتی دولت و خیرین برای ایمن‌سازی فضای آموزشی در استان است.

مازندران از جمله استان هایی است که به دلیل شرایط جغرافیایی و همچنین سکونت حدود نیمی از ساکنان استان در روستاها و مناطق کوهستانی از فضای آموزشی خوبی برخوردار نبود. 
طبق آمارها فقط در هفت سال اخیر حدود 6 هزار فضای آموزشی فرسوده و تخریبی در استان شناسایی شدند که از این تعداد حدود هفتاد درصد نوسازی و جایگزین یا بهسازی و مقاوم سازی شدند. 
مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس مازندران دراین باره گفت: دولت تدبیر و امید در دوران خود هزینه سنگینی برای ایمن سازی و نوسازی فضای آموزشی استان مازندران کرد. 
قربانعلی شیرزاد با بیان اینکه دولت در هفت سال اخیر بیش از چهار هزارو 400 میلیارد ریال اعتبار صرف نوسازی و تجهیز و بهسازی مدارس مازندران کرد ، افزود: اکنون فضاهای آموزشی استان رنگ بوی دیگری به خودگرفته و از دوران فرسودگی فاصله گرفته است.
2 هزار کلاس نوساز برای دانش آموزان مازندرانی
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس مازندران گفت که در هفت ساله دولت تدبیر و امید یک هزار و 986 کلاس درس در قالب 331 پروژه فضای آموزشی ، پرورشی و ورزشی در استان به بهره برداری رسید. 
شیرزاد با بیان اینکه سه هزار و 70 میلیارد ریال برای ساخت این مدارس هزینه شد ، افزود: این تعداد فضای آموزشی جدید باعث کاهش 10 درصدی مدارس فرسوده مازندران شدند. 
وی وسعت فضاهای آموزشی جدید استان مازندران را بیش از 281 هزار متر مربع عنوان کرد و ادامه داد: دولت حتی در بدترین شرایط اقتصادی نیز اعتبارات حوزه نوسازی فضای آموزشی مازندران را در بالاترین میزان اختصاص داده است.
مدیرکل نوسازی مدارس مازندران مقاوم سازی مدارس فرسوده را در کنار ساخت فضاهای آموزشی جدید یکی از راهبردهای دولت برای افزایش امنیت دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: از سال 92 تاکنون 95 مدرسه با 713 کلاس درس مازندران مقاوم سازی و استحکام بنا شدند. 
شیرزاد هزینه مقاوم سازی را نیز حدود 850 میلیارد ریال عنوان کرد که از سوی دولت تامین اعتبار شد و در قامت یک مدرسه جدید التاسیس درآمدند. 
او نوسازی ومقاوم سازی این تعداد مدارس را در حالی توصیف کرد که در سالهای اخیر نیز به دلیل عبور برخی ساختمان های آموزشی از سن استاندارد شاهد افزوده شدن برخی مدارس به جرگه فضاهای فرسوده بودیم . 
حضور قدرتمند خیرین در کنار دولت
وی به همراهی قوی مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی با دولت اشاره کرد و گفت: در سالهای اخیر 188 مدرسه با 940 کلاس درس با مشارکت خیرین در مازندران ساخته شد. 
مدیرکل نوسازی مدارس مازندران همچنین به اهدای 45 قطعه زمین به مساحت 114 هزار متر مربع از سوی خیرین اشاره کرد و افزود: میزان مشارکت خیرین از سال 92 تا کنون یک هزار و 900 میلیارد تومان بوده است. 
وی یکی از برنامه های دولت در سالهای اخیر همراهی 50 تا 60 درصدی دولت در امر مدرسه سازی با خیرین عنوان کرد و گفت: بر اساس مصوبات دولت هرچه خیرین پروژه های جدید تعریف کرده و آغاز کنند دولت نیز بدون محدودیت سهم خود را ارائه می دهد. 
خداحافظی مدارس مازندران با بخاری های غیر استاندارد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با شاره به اینکه یکی از برنامه های دولت استاندارد سازی سامانه گرمایشی مدارس بود گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در سال 92 طرح استاندارد سازی سامانه گرمایشی مدارس مازندران کلید خورد.
شیرزاد با بیان اینکه هدف اولیه از استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس حذف کامل بخاری های نفتی بود گفت: هدف غایی ما حذف کامل هرگونه بخاری ازکلاس درس از جمله نفتی و گازی و حتی برقی بود. 
وی ادامه داد: از سال 92 تا کنون توانستیم از 12 هزار و 767 کلاس درس با سامانه گرمایشی غیر اساندارد، 10 هزار و 500 کلاس را استاندارد سازی کنیم. 
مدیرکل نوسازی مدار مازندران با بیان اینکه تاکنون برای استانداردسازی سامانه های گرمایشی مدارس استان 790 میلیارد ریال هزینه شد ، گفت: پیش بینی می کنیم در صورت ادامه همین روند تامین اعتبار در کوتاه مدت بتوانیم همه مدارس استان را از بخاری های غیر استاندارد رها کنیم. 
شیرزاد البته تاکیدکرد که تمامی بخاری های نفتی از مدارس استان برچیده شده و در حال حاضر برای حدود 2 هزار کلاس درس بخاری گازی داریم که با وجود استاندارد بودن این بخاری ها از نظر سازمان نوسازی غیر استاندار محسوب می شوند. 
سامانه گرمایشی استاندارد از نگاه آموزش و پرورش به سامانه ای مانند شوفاژ و پکیج گفته می شود که برای تولید گرما از اکسیژن داخل کلاس درس استفاده نمی کند.
استفاده از اکسیژن کلاس برای احتراق در بخاری ها اعم از گازسوز ، نفتی یا هیزمی منجر به تولید مونواکسیدکربن و همچنین ایجاد خفگی، سرگیجه و کاهش هوشیاری دانش آموزان می شود.
مدارس مازندران مجهزتر از هر زمان دیگر
تجهیز مدارس چه از نوع آزمایشگاهی و کارگاهی و چه از نوع امکانات آموزشی یکی از برنامه های دولت برای ارتقای سطح کیفی آموزشی در مازندران بود که در گستره وسیعی انجام شد. 
مدیرکل نوسازی مدارس مازندران اظهارداشت: از سال 92 تاکنون دولت 414 میلیارد ریال بابت تجهیز مدارس به استان مازندران اختصاص داد که بیشتر آن سهم هنرستان ها برای تجهیز کارگاه های آموزشی بود. 
وی با بیان اینکه اکنون فقط کمتراز 20 درصد مدارس از تجهیزات استاندارد بهره مند نیستند ،افزود: نه تنها کمبودهای موجود با همپوشانی آموزشی برطرف شده ، بلکه بنا داریم در آینده مدارس بیشتری را مجهز کنیم. 
شیرزاد این میزان خدمات و هزینه در امر نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با هیچ دوره ای قابل قیاس ندانست و افزود: این درحالی است که دولت در سالهای اخیر در بدترین شرایط اقتصادی چهار دهه اخیر به سر می برد که ناشی از تحریم های ظالمانه است. 
هم اکنون حدود 100 پروژه نوسازی و تجهیز مدارس نیمه تمام دولتی در استان وجود دارد که تمامی هزینه‌های آن از سوی دولت تامین می شود و 95 درصد این پروژه ها فعال هستند. 
استان مازندران در سال تحصیلی گذشته دارای 536 هزار دانش آموز بود که در حدود چهار هزار و 800 مدرسه و حدود 22 هزار کلاس درس تحصیل کردند.
برچسب‌ها
مدارس دولت تدبیر و امید مازندران سازمان نوسازی مدارس کارآمدی دولت

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/139593/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه

شنیده شدن صدای انفجاری در استان بابل عراق

نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور

اولین نشای برنج در مازندران انجام شد

عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در نوار ساحلی مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق

شالیکاری در مازندران مکانیزه شود

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور

رد شایعات تغییر استاندار مازندران

(تصاویر) تشکیل زنجیره انسانی در ساحل مازندران

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

زنجیره انسانی در ساحل نکا

اجرای 12 پروژه آبرسانی در رامسر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

زنجیره مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سواحل دریای مازندران