پیام مازند

آخرين مطالب

کرونا 310 میلیارد تومان اعتبار به مازندران فرستاد سياسي

کرونا 310 میلیارد تومان اعتبار به مازندران فرستاد
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که دولت از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون حدود 310 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز و تجهیزات بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ویروس کرونا از سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی 2 بیمار ابتدا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل شیوع یافت و اندکی بعد تمامی 22 شهرستان مازندران را درگیر کرد.
دانشگاه علوم پزشکی بابل شهرستان بابل را با هفت بیمارستان زیر پوشش دارد و بقیه 21 شهرستان مازندران زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران هستند.
دکتر سید عباس موسوی روز دوشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه سلامت مازندران در ساری افزود : علاوه بر اختصاص این میزان اعتبار ، در این مدت 470 دستگاه تخت به تخت های بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه افزوده شده است.
بر اساس آمارهای رسمی ، بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران تا پیش از شیوع کرونا چهار هزار و 120 تخت داشت که اکنون به حدود چهار هزار و 600 تخت رسیده است. بیشتر تخت های جدید با فعالیت بیمارستان امام خمینی (ره) آمل و خاتم الانبیاء (ص) بهشهر برای خدمات دهی فوری به بیماران کرونایی به زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : در مجموع حدود 14 هزار متر مربع طرح های زیرساختی نیمه تمام حوزه سلامت که می توانست در درمان بیماران کووید- 19 موثر باشد ، در این مدت با مساعدت مالی دولت به بهره برداری رسید و در اختیار درمانگران قرار داده شد.
وی افزود : همچنین 13 دستگاه اکیسژن ساز برای بیمارستان های کرونایی استان در این مدت خریداری و نصب شده است و بزودی هم 9 دستگاه جدید اکسیژن ساز برای سایر بیمارستان ها خریداری و نصب می شود.
موسوی مجهز شدن بیمارستان ها به دستگاه سی تی اسکن را یکی از برنامه های دیگر برای تسریع در شناسایی و درمان بیماران کووید-19 اعلام کرد و ادامه داد : هم اکنون اکثر بیمارستان های این استان به دستگاه سی تی اسکن مجهز شدند و تا پایان سال جاری بقیه بیمارستان های هم به این دستگاه تجهیز خواهد شد.
وی به کار گیری یک هزار و 87 نیروی جدید در بدنه دانشگاه علوم پزشکی مازندران را یکی دیگر از اقدامات انجام شده پس از شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.
کاهش سرعت انتقال ویروس کرونا
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با انتقاد از رفتارهای نامتعارف و سینوسی جامعه نسبت به توصیه های پزشکی به خصوص در دوران همه گیری ویروس کرونا ، نوسان بیماری کووید- 19 در استان و حتی کشور را ناشی از همین رفتارها دانست و گفت : مردم ما با کاهش آمار مبتلایان و به دنبال آن برداشتن محدودیت های کرونایی از جمله سفر، رفتار عادی در مقابل تهدیدات این ویروس در پیش می گیرند و همین گونه عادی سازی بوده که استان را درگیر موج دوم همه گیری کرونا کرده است.
وی با اشاره به گذشت بیش از یک ماه از همه گیری موج دوم کرونا در مازندران ، افزود : طی چند هفته اخیر با هشدار مسئولان و کارشناسان بهداشت و درمان و کادر درمانی و همچنین همکاری خوب رسانه ها ، بار دیگر شاهد تنظیم رفتار مردم نسبت به ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم که نتیجه آن طی روزهای اخیر با کاهش سرعت انتقال ویروس خود را نشان داده است.
موسوی با اعلام این که سرعت انتقال ویروس کرونا در مازندران اکنون به زیر یک رسید ، توضیح داد : کاهش سرعت انتقال ویروس به معنای ابتلای کمتر شهروندان است و وقتی سرعت به یک رسید یعنی این که هر یک بیمار تنها می تواند یک نفر دیگر را به این ویروس مبتلا کند ، در حالی که تا پیش از این و در اوج شیوع ما شاهد انتقال ویروس از یک نفر به چند نفر بودیم.
وی افزود : اگر رفتار مردم نسبت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک را ادامه بدهند و استفاده از ماسک به بیش از 90 درصد برسد و سایر دستورالعمل ها ی بهداشتی نیز مورد توجه قرار گیرد؛ می توانیم این ویروس را کنترل کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : در شرایط فعلی آمار استفاده از ماسک در استان مازندران به طور میانگین بین 50 تا 60 درصد در نوسان است و در برخی شهرستان ها توجه بیشتری به استفاده از این پوشش می شود و در برخی دیگر از مناطق نیز پوشش ماسک کمتری دارند و تا زمانی که این رویه وجود دارد، ما با تاخیر می توانیم این ویروس را کنترل کنیم.
وی افزود : باید راهکارهایی پیش بینی شود تا مردم خود را از نظر فرهنگی ملزم به استفاده از ماسک کنند و عدم استفاده از ماسک به عنوان یک رویه ضدفرهنگی در جامعه تلقی شود و این روند می تواند اجبار به ماسک را افزایش دهد و خود ایمنی ایجاد کند.
موسوی دلیل تاخیر اطلاع رسانی در مورد تاثیر گذاری استفاده همگانی از ماسک برای پیشگیری از ویروس کرونا را ناشناخته بودن رفتار ویروس و در دسترسی نبودن ماسک کافی در سراسر جهان دانست و اظهار داشت : به دلیل ناشناخته بودن رفتار ویروس کرونا ، تمام اطلاعات ما پیرامون این ویروس برگرفته از سازمان بهداشت جهانی است و همه کشورها از جمله ایران نیز براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی این سازمان عمل می کردند و استفاده از ماسک نیز در زمره این اطلاعات قرار داشت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران گفت : به هر حال در شرایط فعلی طبق همین توصیه های بهداشت جهانی استفاده از ماسک می تواند بیش از 90 درصد از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند و با این رویکرد نیز همگانی کردن استفاده از ماسک در دستور کار قرار گرفته است.
دکتر موسوی اظهارداشت : همگانی شدن ماسک می تواند تا حد زیادی سرعت انتقال ویروس کرونا را کم کند و توصیه ما به مردم نیز استفاده از این پوشش برای ایمنی برای خود و سایر افرادی است که ارتباط نزدیک با آنها دارند.
براساس آخرین آمار هم اکنون یک هزار و 600 بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان تحت پوشش دو دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران تحت درمان قرار دارند و آمار بیماران مشکوک کرونا در یک هفته اخیر روند کاهشی به خود گرفته است.
برچسب‌ها
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران مازندران بهداشت و سلامت

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/142407/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خرم‌آباد در انتظار ساخت 2 سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!

نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود

برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی

هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران

تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر

نوری؛ استاندار: برای پیشرفت مازندران برنامه داریم

تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد

چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟

پایداری هوا در مازندران

استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران

8000 میلیارد ریال صرف اصلاح و توسعه آبرسانی مازندران شد

رقابت 38 هزار و 510 داوطلب کنکور در مازندران

آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی

افزایش 20 درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان

آغاز ماراتن علمی 38 هزار داوطلب آزمون سراسری در مازندران

آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد+فیلم

39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد

آغاز نوبت اول کنکور 1403 در مازندران

ثبت رکورد 17 میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

فعالیت 21 بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه 24 هزار هکتاری

فواید و مضرات باران 48 ساعته مازندرانی‌ها

توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است

برگزاری بیش از 300 برنامه هفته کار و کارگر در مازندران

خروج 5 پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار

فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود

برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان

شرکت 27 واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

تغییراتی در چشم که باید نگران تان کند!

چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

توضیحات پلیس درباره طرح نور/ 90 درصد تذکر گیرندگان حجاب، پوشش خود را اصلاح کردند

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

خادم: پیچ هرز را هر چقدر بپیچانی، هرز است

40 درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند

تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ فروشندگان را به دردسر انداخت

(تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟