پیام مازند

آخرين مطالب

شهرخودرو – نساجی؛ رویای پایان خوش در دیدار ‌تشریفاتی ورزشي

شهرخودرو – نساجی؛ رویای پایان خوش در دیدار ‌تشریفاتی
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری – نوزدهمین فصل لیگ برتر فوتبال کشور امشب در حالی با برگزاری همزمان هشت دیدار در شهرهای مختلف به پایان می‌رسد که نماینده فوتبال شمال کشور در این لیگ باید در مشهد مقابل شهرخودرو به میدان برود.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال نساجی مازندران که 10 بازی اخیر در لیگ برتر را بدون شکست پشت سر گذاشته و در یک سوم پایانی فصل نوزدهم پس از پرسپولیس همراه با فولاد خوزستان بهترین عملکرد را بین تیم‌های لیگ نوزدهم داشت ، امشب و از ساعت 20:45 باید در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد در دیداری تقریبا تشریفاتی مقابل شهر خودرو قرار بگیرد.
شاگردان محمود فکری دیدار هفته گذشته مقابل ذوب‌آهن اصفهان را در قائمشهر با تساوی بدون گل پشت سر گذاشتند تا دهمین بازی پیاپی بدون شکست را نیز در کارنامه خود ثبت کنند و به عملکرد مطلوب خود در یک سوم پایانی لیگ نوزدهم ادامه دهند.
آسوده‌خاطر در جدول
نماینده فوتبال مازندران و استان‌های شمالی در لیگ نوزدهم، امشب مقابل تیمی قرار می‌گیرد که تا هفته گذشته از بخت‌های کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شد، اما با شکست مقابل سپاهان از کورس کسب سهمیه جا ماند و حالا با 45 امتیاز در رتبه ششم جدول قرار دارد. شاگردان سهراب بختیاری‌زاده امشب مقابل نساجی‌چی‌ها با هر نتیجه‌ای در همین رتبه ششم باقی خواهند ماند.
نساجی که در حال حاضر 37 امتیازی است در صورت پیروزی مقابل شهر خودرو از رتبه هشتم بالاتر نخواهد رفت ، اما با شکست یا تساوی در بازی امشب ممکن است یک پله در جدول سقوط کند. نفت مسجدسلیمان که با اختلاف دو امتیازی پایین‌تر از نساجی در رتبه نهم جدول قرار دارد، امشب در زمین خانگی از پارس جنوبی جم قعر جدولی و در آستانه سقوط میزبانی می‌کند.
نفتی‌ها در صورت پیروزی مقابل پارس جنوبی 38 امتیازی خواهند شد و در این حالت اگر نساجی از مشهد یک تساوی هم به دست بیاورد به دلیل تفاضل گل پایین‌تر از نفت مسجد سلیمان قرار می‌گیرد. با این حساب نساجی ممکن است پس از پایان بازی‌های امشب لیگ نوزدهم را با رتبه نهم به پایان برساند که البته یک پله بالاتر از رتبه نساجی در پایان لیگ هجدهم است.
دست خالیِ فکری
محمود فکری که به دلیل مصدومیت تعدادی از مهره‌های کلیدی در چند هفته اخیر دستی خالی برای تعویض داشت، در این بازی هم شرایط مشابهی دارد. مصدومیت مجتبی ممشلی و محروم بودن حامد شیری برای حضور در دیدار هفته پایانی کار فکری را دشوار کرده است.
فکری هفته قبل در بازی با ذوب‌آهن نیز به دلیل مصدومیت ممشلی ناچار به تغییر تاکتیک شد و سراغ ترکیبی رفت که کمتر در فوتبال ایران دیده می‌شود. مصدومیت ممشلی باعث شد که فکری تصمیم بگیرد برای بازی با ذوب‌آهن ماهینی، شیری و بیژن را در خط دفاعی قرار دهد و پس از استراماچونی که در نیم‌فصل اول این تاکتیک را در استقلال به کار گرفته بود، دومین سرمربی لیگ نوزدهم باشد که تیمش را با این چیدمان به زمین می‌فرستد ؛ ترکیبی که با اضافه شدن دو بازیکن در زمان دفاع به سیستم 5-4-1 تبدیل می‌شود. با توجه به نبود ممشلی و شیری به عنوان دو مهره اصلی نساجی در دیدار امشب، بعید نیست که فکری باز هم از همین تاکتیک بهره بگیرد.
سرمربی نساجی در نشست پیش از بازی با شهر خودرو نیز به مصدومیت و محروم بودن تعدادی از بازیکنان تیم اشاره کرد، اما تأکید کرد که بابت این موضوع به دلیل داشتن بازیکنان جوانِ با توان فنی مناسب هیچ دغدغه‌ای ندارد و در بازی امشب نیز اگر نیاز باشد همین بازیکنان جوان را به زمین می‌فرستد تا از انرژی و انگیزه‌شان استفاده کند.
اخراج رحمتی و فرصت برای نساجی
اتفاقی که برای بازی امشب شاگردان فکری را امیدوار به گلزنی می‌کند، کنار گذاشته شدن مهدی رحمتی از ترکیب شهرخودرو است. پس از بازی سپاهان و شهرخودرو در هفته قبل که با شکست 2-0 تیم مشهدی و خروج از کورس کسب سهمیه همراه بود، اختلافی بین بختیاری‌زاده و رحمتی به وجود آمد که سرمربی شهرخودرو برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها در تیم تصمیم گرفت رحمتی را از این باشگاه کنار بگذارد. بختیاری‌زاده در نشست پیش از بازی با نساجی نیز یک بار دیگر تأکید کرد از موضع خود کوتاه نمی‌آید. بنابراین رحمتی در بازی امشب حضور ندارد و نبود او با توجه به تجربه رحمتی برای شاگردان فکری می تواند فرصت محسوب شود.
نکته دیگری در مورد دروازه‌بان‌های این دیدار وجود دارد، انگیزه حقیقی برای شکستن رکورد کلین‌شیت در نساجی است. او از 20 مسابقه‌ای که برای نساجی به میدان رفت در 10 بازی موفق به کلین‌شیت شد و اگر امشب نیز گلی دریافت نکند، رکورد کلین‌شیت نساجی در یک فصل را به نام خود ثبت می‌کند.
در پی پایان خوش
هرچند که نتیجه بازی امشب تاثیر خاصی برای دو تیم ندارد، اما هر دو تیم انگیزه‌هایی برای نتیجه گرفتن دارند. شهر خودرو بلافاصله پس از پایان لیگ باید برای ادامه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا آماده شود و به گفته بختیاری‌زاده در نشست خبری پیش از بازی با نساجی، این دیدار برای آن‌ها آغاز آماده‌سازی تیم به منظور حضور در رقابت‌های آسیایی محسوب می‌شود. از طرفی هم تیم میزبان طبیعتا مایل به پایان دادن فصل با یک پیروزی خانگی است.
در مقابل هم نساجی به دنبال پایان دادن لیگ برتر با ادامه شکست‌ناپذیری‌های خودش است. هم بازیکنان نساجی و هم محمود فکری پس از این که از حدود چهار هفته پیش بقای تیم در لیگ برتر محرز شد، در بازی‌های اخیر اولویت‌شان نباختن بود تا تیم از روند باثباتی که در آن قرار گرفته بود خارج نشود. این عملکرد و نگرش نتیجه‌بخش هم بود. آن‌ها در 9 بازی با حضور محمود فکری موفق به کسب 17 امتیاز شدند که از هفته بیست‌ویکم تا پایان هفته بیست‌ونهم بهترین عملکرد تیمی پس از پرسپولیس محسوب می‌شود. نساجی در صورت پیروزی در دیدار امشب با محمود فکری از 10 بازی 20 امتیاز کسب می کند که معادل همه امتیازات این تیم از هفته نخست تا پایان هفته بیستم است.
دیدار رفت دو تیم در قائمشهر با تساوی بدون گل به پایان رسید. در آن دیدار هر دو تیم با سرمربیانی دیگر مقابل هم قرار گرفته بودند. هدایت شهر خودرو را یحیی گل‌محمدی بر عهده داشت که آخرین حضور یحیی روی نیمکت این تیم مشهدی بود و سرمربیگری نساجی هم در آن بازی بر عهده رضا مهاجری بود. البته دو تیم مهر پارسال هم پارسال در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی در قائمشهر مقابل هم قرار گرفتند که شهر خودرو موفق به شکست نساجی شد ، اما در دیدار رفت نتیجه تلاش دو تیم کسب یک امتیاز از بازی بدون گل بود.
نساجی با کسب تساوی هفته قبل مقابل ذوب‌آهن 37 امتیازی شد و از عملکرد خود در لیگ هجدهم که 36 امتیازی شده بود سبقت گرفت. این تیم امشب حتی در صورت شکست مقابل شهرخودرو و پیروزی نفت مسجدسلیمان مقابل پارس جنوبی جم، لیگ را با رتبه نهم به پایان می‌رساند که از این نظر هم یک پله بالاتر از فصل قبل قرار دارد. بنابراین شاگردان فکری مانند شاگردان بختیاری‌زاده دیداری بدون استرس را برگزار خواهند کرد.
دیدار امشب شهرخودرو و نساجی را میثم حیدری قضاوت خواهد کرد و ایوب غلام‌زاده و صالح عرب‌آبادی نیز کمک‌های او هستند.
برچسب‌ها
محمود فکری لیگ برتر فوتبال شهر خودرو مشهد

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/143538/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد