پیام مازند

آخرين مطالب

برپایی نخستین رویداد مجازی شتاب تخصصی ریخته‌گری در آمل علمي

برپایی نخستین رویداد مجازی شتاب تخصصی ریخته‌گری در آمل
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ایسنا/مازندران رئیس مرکز علمی کاربردی فولادین ذوب آمل از برپایی نخستین رویداد مجازی شتاب تخصصی ریخته گری خبر داد.

محمود اردشیر در گفت و گو با ایسنا، درباره چگونگی و زمان تاسیس این دانشگاه، گفت: این مجموعه وابسته به شرکت فولادین ذوب آمل یکی از بزرگترین شرکت های ریخته گری ایران است که به تولید قطعات ایمنی برای خودروسازهای بزرگ کشور از جمله ایران خودرو اشتغال دارد.
وی به رسالت مراکزعلمی کاربردی که تربیت دانشجویان با مهارت است، اشاره و خاطرنشان کرد: در واقع شرکت فولادین ذوب آمل در جهت ارتقای سطح مهارتی پرسنل خود اقدام به تاسیس مرکز علمی کاربردی فولادین ذوب آمل (فذا) از سال 1382 با دو رشته کاردانی کرد تا هم پرسنل و هم دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه جذب کارخانه شوند.
رئیس مرکز علمی کاربردی فولادین ذوب آمل از وجود حدود 20 رشته گرایش در گروه های فنی و مهندسی، حسابداری، مدیریت و ایمنی و بهداشت یا اچ اس ای خبر داد و تصریح کرد: در مدت 17 سال از آغاز به کار این مرکز دانشگاهی، مجوز رشته های متنوعی صادر شده و در حال حاضر حدود 800 دانشجو در مرکز فذا مشغول تحصیل هستند و حدود 100 مدرس با مدارک فوق لیسانس و دکترای مهارتی در دانشگاه اشتغال دارند.
اردشیر درباره مشخصات فیزیکی و ظاهری دانشگاه علمی کاربردی اظهار کرد: 5 طبقه ساختمان دانشگاه با زیربنایی حدود 3500 مترمربع در زمینی به مساحت 5 هزارمترمربع قرارگرفته است،همچنین این مجموعه دارای 20 کلاس آموزشی، یک سالن روباز ورزشی در محوطه دانشگاه، یک سالن آمفی تئاتر 120 نفره، اتاق کنفرانس، سه سایت مجهز فناوری با حدود 60 کامپیوتر، دفاتر کارآفرینی و نوآوری است.
وی افزود: علاوه بر موارد فوق این مرکز علمی کاربردی دارای یک مجتمع کارگاهی در شهرک صنعتی امامزاده عبداله شهرستان آمل است که فضایی اختصاصی برای مرکز با توجه به گرایش های فنی موجود بوده و در آن کارگاه های مکانیک، ریخته گری، مدل سازی، الکترونیک، برق و مکانیک خودرو دایر است.
وی از وجود یک مرکز رشد با حدود 20 شرکت دانش بنیان در کنار محیط آموزشی و فضای دانشگاهی خبر داد و تاکید کرد: دانشگاه فذا تنها مرکز علمی کاربردی کشور است که آزمون های بین المللی تافل (TOEFL) و جی آر ئی (GRE) در آن برگزار می شود.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی فولادین ذوب آمل به مراکز نوآوری و کارآفرینی فعال در این مجتمع اشاره کرد و افزود: افرادی که در مرکز فذا شرکت دانش بنیان دارند از دانشجویان فارغ التحصیل همین مجموعه دانشگاهی بوده که در هسته های نوآور مشغول به کار هستند.
اردشیر همچنین از وجود 2 هنرستان کاردانش و فنی حرفه ای زیر نظر دانشگاه مجموعا با 7 رشته و حدود 200 دانش آموز مشغول به تحصیل و کسب مهارت خبر داد و اظهارکرد: در واقع یکی از 2 هنرستان غیرانتفاعی شهرستان آمل در این مرکز قرار داد که مزیت آن قرارگیری در مجاورت دانشگاه است.
وی اضافه کرد: علاوه بر هنرستان ها، یک مدرسه مهارت هم در مجموعه علمی کاربردی فذا وجود دارد که پرسنل جدید الورود به کارخانه فولادین ذوب آمل در این مدرسه دوره های مهارتی را طی چند هفته گذرانده و سپس با دریافت مجوز از این مرکز می توانند در کارخانه شروع به کار کنند.
رئیس مرکز علمی کاربردی فذا از برگزاری دوره های ضمن خدمت برای حدود 1000 پرسنل کارخانه در دانشگاه خبر داد و افزود: همه ساله مراکز علمی کاربردی از سوی بخش کنترل، سنجش و نظارت سطح بندی می شوند و خوشبختانه سه سال متوالی دانشگاه فذا عنوان سطح 2 کشوری را در بین مراکز علمی کاربردی کشور بدست آورده و از این حیث جز معدود دانشگاه های پیشروی علمی کاربردی کشور است.
اردشیر در ادامه از فعالیت های جانبی دانشگاه سخن گفت و تاکید کرد: تاکنون همایش ها و کنفرانس های متعدد و مختلفی در مرکز فذا انجام شده و این دانشگاه تنها مرکز علمی کاربردی کشور بود که رویداد ملی عملیات حرارتی را در سال 92 برگزار کرد، همچنین کنفرانس های متنوعی در حوزه های کارآفرینی، مدیریت، حسابداری و فنی و مهندسی در مرکز فذا برگزار شده است.
وی از برپایی نخستین رویداد شتاب تخصصی ریخته گری در ماه آینده به صورت مجازی خبر داد و افزود: مرکزعلمی کاربردی فولادین ذوب آمل از مراکز دانشگاهی موفقی بود که ترم گذشته به دلیل شیوع بیماری کووید19 توانست کلاس های آنلاین را با رضایت مطلوب دانشجویان به انجام برساند که این رویکرد در سال جاری نیز ادامه دارد.
رئیس مرکز علمی کاربردی فذا در پایان با تاکید بر اینکه مطابق آمار و بر اساس سامانه رصد فارغ التحصیلان، حدود 90 درصد از دانشجویان این مرکز جذب محیط کار شدند، خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از فارغ التحصیلان رشته های فنی و مهندسی جذب کارخانه فولادین ذوب آمل و شرکت فراصنعت شمال و دیگر شرکت های تابعه می شوند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/146218/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تجمع حمایت از طرح نور فراجا در دزفول

قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان 40-50 میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟

(ویدیو) «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!

استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است