پیام مازند

آخرين مطالب

قراردادهای نجومی، معضل نساجی در فصل نقل و انتقالات ورزشي

قراردادهای نجومی، معضل نساجی در فصل نقل و انتقالات
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری – ایرنا – مدیرعامل باشگاه نساجی می‌گوید بی‌توجهی نهادهای نظارتی به پیشنهادهای نجومی برخی تیم‌های متمول به بازیکنان سبب شده تیم‌های خصوصی یا دارای محدودیت‌های مالی در فصل نقل و انتقالات با مشکلات جدی مواجه شوند که باشگاه نساجی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش ایرنا، باشگاه نساجی مازندران مانند سایر تیم‌های لیگ برتری این روزها در حال رایزنی با بازیکنان جدید برای تکمیل مهره‌های مورد نیاز حضور در لیگ بیستم است. اما سرایت تورم موجود در بازار کشور به بازار نقل و انتقالات و پیشنهاد رقم‌های نجومی به بازیکنان لیگ برتری از سوی برخی باشگاه‌ها زیر سایه ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی در تیم‌های داخلی سبب شده که برخی تیم‌ها از جمله نساجی در جذب بازیکن جدید یا حفظ بازیکنان فصل نوزدهم خود با مشکل مواجه شوند.
جدایی مهره‌های شاخص نساجی در فصل نوزدهم و به ویژه 10 هفته پایانی این فصل از تنها نماینده فوتبال شمال کشور در لیگ برتر سبب نگرانی هواداران این تیم برای حضور تیم محبوب‌شان در فصل آتی شده است. تا کنون از بین بازیکنان شاخص نساجی محمدمهدی نظری زامهران و حامد شیری قراردادشان را تمدید کردند و مجتبی بیژن نیز در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکراتش با یکی از تیم‌های عربی با نساجی تمدید خواهد کرد. اما مهره‌های شناخته‌ شده‌ و اثرگذاری مانند علی‌اصغر عاشوری، علیرضا حقیقی، علی شجاعی، محمد میری، رحمان جعفری و محمدعرفان معصومی از نساجی جدا شدند و به تیم‌های دیگر پیوستند. محمدعباس‌زاده کاپیتان نساجی هم چندی پیش اعلام کرد که امکان ادامه حضورش در این تیم فراهم نیست و از هواداران نساجی خداحافظی کرد.
حباب اقتصادی مستطیل سبز
به نظر می‌رسد که قیمت‌های بالای بازیکنان لیگ برتری سبب شده که دست تیم‌هایی مانند نساجی که از منابع اعتباری کلان برخوردار نیستند و به صورت خصوصی تأمین مالی می‌شوند برای خرید بازیکنان شاخص بسته بماند. این موضوع را می‌توان در اظهارنظرهای مسئولان و مدیران باشگاه نساجی نیز مشاهده کرد.
باشگاه نساجی طی روزهای اخیر در اعتراض به بی‌برنامه بودن و نبود نظارت بر ارقام قراردادهای بازیکنان در لیگ برتر و فشاری که به تیم‌هایی مانند نساجی وارد می‌شود بیانیه‌ای صادر کرد و صراحتاً از روند مالی ایجاد شده در افزایش قیمت قرارداد بازیکنان فوتبال کشور انتقاد کرد. در این بیانیه، تزریق اعتبارات کلان دولتی و واحدهای صنعتی شاخص و بزرگ کشور به تیم‌های فوتبال آفتی برای فوتبال و اهرم فشار بر تیم‌های خصوصی بیان شده است.
در بخشی از این بیانیه آمده است:
فوتبال دولتی و مدیرانی که با بهره‌گیری از بودجه بیت‌المال به باشگاه‌داری مشغول هستند یکی از بزرگترین آفت‌ها و معضلات فعلی فوتبال ایران است. هزینه‌هایی کلان و بی‌حساب و کتاب که علاوه بر تحمیل هزینه‌های سنگین اقتصادی، باعث ایجاد هرج و مرج در بازار نقل و انتقالات می‌شود. اگر قرار بود به جای پول‌های بی‌حساب و کتاب دولتی این مدیران از جیب شخصی هزینه کنند باز هم این همه در خرید از بازار نقل و انتقالات دست و دلبازی و ولخرجی می‌کردند؟ آیا با بازیکنی که نهایتاً 700 میلیون تومان می‌ارزد قرارداد 6 یا 7 میلیارد تومانی می‌بستند؟
در چنین آشفته‌بازاری که دلالان و مدیران نابلد دولتی به‌وجود آورده‌اند بدیهی است نساجی مازندران توان رقابت مالی جوانمردانه با تیم‌های غیرخصوصی و صنعتی را نداشته باشد و شکی نیست هواداران نساجی این مسئله را به ‌خوبی درک می‌کنند. هواداران فهیم نساجی به‌ خوبی واقفند مشکلات و رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کُرونا چگونه همه کشور را دربرگرفته و شامل حال نساجی هم شده است. ویروسی که ظاهراً به تیم‌های باشگاهی دولتی ساخته و این قبیل تیم‌ها را برای خریدهای گزاف و ریخت و پاش در بازار نقل و انتقالات قوی‌تر هم کرده است.

پیام مازند


در ادامه این بیانیه نیز باز هم به درخواست ارقام نجومی توسط برخی بازیکنان برای تمدید قرارداد با نساجی اشاره شده که به اعتقاد مسئولان نساجی ناشی از نبود نظارت بر فضای قراردادهای فوتبال کشور است. با این حال مدیران باشگاه این اطمینان خاطر را به هواداران نساجی داده‌اند که نگران لیگ بیستم نباشند و با تمام توان برای کسب نتیجه‌ای بهتر و ادامه درخشش در سطح اول فوتبال کشور تلاش خواهند کرد.
کاهش درآمد، افزایش هزینه
سرمربی نساجی از شرایط موجود در بازار نقل و انتقالات انتقاد دارد و معتقد است که با این شرایط فشار زیادی به تیم‌هایی مانند نساجی وارد می‌شود. محمود فکری دیشب –چهارشنبه- در برنامه تلویزیونی «مستطیل سبز» سیمای مازندران با بیان این که قانون منع استفاده از بازیکنان خارجی تاثیر منفی روی مدیریت هزینه‌ها در جابهجایی بازیکنان داخلی داشت، گفت: شرایط به گونه‌ای است که با هر بازیکنی مذاکره می‌کنیم از رقم‌های میلیاردی و کلان صحبت می‌کنند که فاصله زیادی با توان مالی باشگاه دارد.
وی افزود: از یک طرف درآمدهای باشگاه در شرایط کرونایی به صفر نزدیک شده و درآمدی نداریم و از طرف دیگر هزینه‌ها با این افزایش قیمت عجیب بازیکنان بسیار زیاد شده است. تا کنون مذاکراتی با برخی بازیکنان داشتیم که عمدتا به دلیل اختلاف رقم مد نظر بازیکنان ناموفق بود. دیروز هم با محسن فروزان برای ایستادن در دروازه نساجی مذاکره داشتیم که فاصله زیادی بین رقم درخواستی و مبلغ پیشنهادی باشگاه وجود دارد.
محمود فکری: با هر بازیکن لیگ برتری مذاکره می‌کنیم از رقم‌های میلیاردی و کلان صحبت می‌کنند که فاصله زیادی با توان مالی باشگاه دارد.
سرمربی نساجی با اشاره به جذب 5 بازیکن از تیم لیگ یکی خوشه‌طلایی ساوه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود تصمیم گرفتیم ابتدا و تا پیش از فروکش کردن تب قراردادهای نجومی در لیگ برتر، سراغ بازیکن‌های خوب لیگ یک برویم و به همین دلیل تا کنون 5 بازیکن از لیگ یک جذب کردیم. اما رایزنی برای جذب بازیکنان لیگ برتری هم ادامه دارد.
طی روزهای اخیر مصطفی نوروزی، بهزاد داوودی، محمد سرافراز، حسن مرادی و اصغر نصیری پنج بازیکن تیم خوشه طلایی ساوه با قراردادی دو ساله به نساجی پیوستند. محمود فکری سرمربی نساجی پیش از حضور در این تیم، به مدت دو ماه از اوایل دی تا پنجم اسفند 1398 سرمربی خوشه‌طلایی ساوه بود و بنا بر شناختی که از بازیکنان این تیم دارد اقدام به جذب این فوتبالیست‌های جوان و لیگ یکی کرده است.
جذب بازیکنان لیگ برتری
مدیرعامل باشگاه نساجی هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تأکید بر این که همه عوامل تیم در تلاش برای ایجاد ترکیبی مناسب در تیم هستند، از برنامه‌ریزی برای جذب 7 بازیکن لیگ برتری علاوه بر بازیکن‌های لیگ یکی جذب شده خبر داد و گفت: با این که شرایط رقم قراردادها در لیگ برتر اصلا قابل قبول نیست، اما با نظر سرمربی تیم 7 بازیکن لیگ برتری برای حضور در نساجی انتخاب شدند که رایزنی با آن‌ها آغاز شده و ظهر دیروز نیز با دو تن از این بازیکنان از جمله یک دروازه‌بان در دفتر باشگاه مذاکراتی انجام شد.
علی امیری: مسئولان و نهادهای نظارتی و امنیتی به ثبت قراردادهای نجومی در برخی تیم‌های لیگ برتر توجه داشته باشند و بررسی کنند که این تیم‌ها در شرایط اقتصادی کنونی کشور چطور این رقم‌های نجومی را می‌پردازند؟
مدیرعامل باشگاه نساجی تصریح کرد: این روزها بسیاری از هواداران نگران جدا شدن مهره‌های شاخص تیم هستند. قطعا هیچ باشگاهی دوست ندارد بهترین بازیکنانش را از دست بدهد. اما وقتی توان رقابت مالی با باشگاه‌های دولتی و صنعتی را نداریم ناچاریم جدا شویم.
امیری با اشاره به برنامه‌ریزی برای جذب بازیکنان لیگ برتری به نساجی گفت: قطعا در بازار نقل و انتقالات از بازیکنان لیگ برتری هم جذب می‌کنیم. هنوز بازار نقل و انتقالات گرم است و منتظریم تیم‌های متمول و صنعتی با توجه به ارقام نجومی که پیشنهاد می‌دهند کارشان در نقل و انتقالات تمام شود و بازیکنانی که می‌خواهند را جذب کنند تا تب و تاب قیمت‌های نجومی در لیگ بخوابد.
رقابت نابرابر باشگاه‌ها
علی امیری با انتقاد از رقابت نابرابر بین تیم‌ها در جذب بازیکن به دلیل پیشنهادهای متمولانه برخی تیم‌های لیگ برتری گفت: متأسفانه امسال باشگاه‌های دولتی و برخی باشگاه‌های صنعتی به واسطه حمایتی که می‌شوند ارقامی را به بازیکنان پیشنهاد می‌دهند که بسیار عجیب است. بازیکنی که تا فصل قبل 500 میلیون تومان رقم قراردادش بود امسال درخواست چند میلیاردی دارد.
وی با اشاره به پیشینه حضورش در باشگاه‌های مختلف و سابقه‌اش در برنامه‌ریزی برای فصل نقل‌وانتقالات تیم‌ها اظهار کرد: معمولا هر سال حدود 20 درصد به مبلغ قرارداد سال قبل بازیکنان اضافه می‌شد. اگر هم بازیکنی که شرایط بسیار خوبی داشت و رشد خوبی کرده بود ممکن بود نهایتا این افزایش به 50 درصد برسد. اما امروز باشگاه‌های دولتی و صنعتی به برخی بازیکنان مبالغی تا بیش از 10 برابر فصل قبل را پیشنهاد دادند و آن‌ها را جذب کردند.
مدیرعامل نساجی: باشگاه‌های دولتی و برخی باشگاه‌های صنعتی به واسطه حمایتی که می‌شوند ارقامی عجیب و نجومی به بازیکنان پیشنهاد می‌دهند.
این مسئول به جدایی برخی بازیکنان از نساجی به دلیل درخواست‌های چند میلیاردی برای تمدید قرارداد اشاره کرد و افزود: همه می‌دانیم که نساجی تا پیش از حضور آقای فکری در وضعیت خوبی قرار نداشت و به همین دلیل هم بازیکنان این تیم کمتر به چشم می‌آمدند و خواهان داشتند. حتی خود من پیش از درخشش نساجی با کادر فنی جدید در مصاحبه‌ای گفته بودم که خطر سقوط را برای انساجی احساس می‌کنم. اما خوشبختانه با دانش و اندیشه‌های محمود فکری تیم متحول شد و در نتیجه آن بسیاری از بازیکنان ما خواهان پیدا کردند.
تضییع حق باشگاه‌های خصوصی
وی استمرار این روند و بی‌توجهی به آن از سوی دستگاه‌های نظارتی را اجحاف به سایر باشگاه‌های لیگ دانست و افزود: باشگاه نساجی خصوصی است و صددرصد هزینه‌های باشگاه توسط آقای حدادیان تأمین می‌شود. در فوتبال امروز ایران که درآمدزا نیست، بی‌توجهی به بریز و بپاش‌های تیم‌های متمول، نادیده گرفتن زحمات سرمایه‌گذارانی است با عشق و علاقه از درآمد شخصی‌شان در ورزش هزینه می‌کنند.
مدیرعامل باشگاه نساجی از برخی باشگاه‌ها مانند سایپا، پیکان، نفت مسجدسلیمان و شهر خودرو به عنوان تیم‌هایی که با رقم‌های معمول و منطقی اقدام به جذب بازیکن می‌کنند یاد کرد و گفت: امروز قیمت دو بازیکن باشگاه‌های متمول به اندازه بودجه یک فصل باشگاه نساجی است. امیدوارم مسئولان و نهادهای نظارتی و امنیتی به این موضوع توجه داشته باشند و بررسی کنند که این تیم‌ها در شرایط اقتصادی کنونی کشور چطور این رقم‌های نجومی را می‌پردازند. زیرا اگر این روند ادامه پیدا کند تا دو سال آینده تیم‌های خصوصی زیر فشار این رقم‌های نجومی از بین خواهند رفت.
بومی‌گرایی و جوان‌گرایی
امیری در عین حال حضور کادر فنی نساجی و در رأس آن‌ها محمود فکری را نقطه امیدواری این باشگاه برای لیگ بیستم برشمرد و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دارایی فنی تیم نساجی سرمربی با دانش و کادر فنی حرفه‌ای است. به هواداران قول می‌دهیم با وجود جدا شدن بازیکنان شاخص، نساجی در فصل بیستم نیز مانند 10 بازی آخر بدرخشد.
روند موجود در بازار نقل و انتقالات لیگ برتر و افزایش کم‌سابقه مبالغ پیشنهادی تیم‌ها به برخی بازیکنان و ارقام درخواستی فوتبالیست‌ها سبب شده که نساجی بومی‌گرایی و جوان‌گرایی در کنار استفاده از تجارب بازیکنان باسابقه را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.
در قسمت پایانی بیانیه اعتراضی باشگاه نساجی به پرداخت رقم‌های نجومی از سوی تیم‌های متمول به بازیکنان، تأکید شده است که سیاست باشگاه در فصل نقل و انتقالات پرهیز از ورود عجولانه، شتابزده و احساسی به آشفته‌بازار خرید غیرمعقول و تمرکز بر جذب بهترین‌ها در زمان مناسب و فروکش کردن این چشم و هم‌چشمی تیم‌های دولتی و صنعتی است. مدیران باشگاه سه برنامه محوری را نیز برای فصل پیش روی نساجی در نظر گرفته‌اند.
در بخش پایانی بیانیه آمده است:
برنامه اول جذب بازیکنان کارآمد، بی‌ادعا اما توانمند با پتانسیل بالاست. بازیکنان شایسته‌ای که تشنه بازی در تیم نساجی بوده و لیاقت پوشیدن پیراهن این تیم پرطرفدار را داشته باشند.
همچنین دو برنامه موازی و 3 ساله را نیز در کنار هم در دستور کار خود قرار دادیم. یکی جوانگرایی و دیگری بومی‌گرایی است که قصد داریم با کمک سرمربی شایسته و مازندرانی نساجی، محمود فکری هر دو را با هم از فصل جدید استارت بزنیم.
برای جوانگرایی در تیم نساجی یک شیب خاص و 3 ساله را مشخص کرده‌ایم، زیرا نمی‌توان به یکباره تیم را از بازیکنان باتجربه خالی کرد. بنا داریم این تیم در سال‌های آینده با استفاده از بازیکنان بومی فوتبال مازندران وارد مسابقات شود و این سیاست، رویکرد مثبتی برای ورزش و فوتبال استان خواهد بود. بدیهی است با این رویه جدید باید به سرمربی و تیم نساجی مازندران برای اجرای برنامه‌های مورد اشاره فرصت کافی داده شود.
برچسب‌ها
نقل و انتقالات مازندران محمود فکری

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/146877/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کتائب سید الشهدا عراق: به حمله بابل حتما پاسخ داده می‌شود

شمارش معکوس برای ثبت تالاب بین المللی گندمان در کنوانسیون رامسر

حمله هوایی به یک پایگاه حشد الشعبی در عراق/ یک کشته و 6 مجروح

آمریکا حمله به حشد الشعبی را رد کرد

حمله هوایی به یک پایگاه نظامی حشد الشعبی در عراق/ یک کشته و 6 مجروح

حمله صهیونیست‌ها به پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق

انفجار در پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق

فیلم/آماده باش پرسنل درمان در بیمارستان المحاویل در بابل

انفجار مقر فرماندهی حشد الشعبی در بابل عراق

ببینید | تصاویری از آتش‌سوزی ناشی از حمله هوایی درون پایگاه کالسو در بابل

جدیدترین تصویر از انفجار بزرگ در مقر حشدالشعبی | حجم گسترده آتش را ببینید

وقوع انفجار در شمال استان بابل عراق +فیلم

ببینید | اولین تصاویر از وقوع انفجار در یک مقر نظامی در استان بابل عراق

ببینید | فوری؛ حمله هوایی به مقر فرماندهی حشد الشعبی و مقر دفاعی در پایگاه کالسو بابل

ببینید | تصاویر تازه از انفجار مقر نظامی حشدالشعبی در استان بابل عراق

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟