پیام مازند

آخرين مطالب

پوشش تلفن همراه در مناطق روستایی مازندران 70 درصد است سياسي

پوشش تلفن همراه در مناطق روستایی مازندران 70 درصد است
  بزرگنمايي:

پیام مازند - نوشهر - مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران پوشش تلفن همراه در مناطق شهری استان را 85 درصد اعلام کرد و گفت که پوشش در مناطق روستایی نیز اکنون 70 درصد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، رسول علی ‌اصغرپور روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات مخابراتی شهرستان های نوشهر، چالوس کلاردشت در نوشهر از برنامه این شرکت برای افزایش پوشش تلفن همراه در استان خبر داد و افزود که برای شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت پوشش 98 درصدی مناطق شهری و 90 درصدی مناطق روستایی بزودی محقق می شود.
وی توضیح داد : برای این منظور نصب 55 سایت تلفن همراه (بی تی اس) در این شهرستان ها در دستور کار قرار دارد که تملک زمین برای نصب 21 سایت خریداری شده است که بزودی پس از اتمام نصب تجهیزات ، فعال خواهد شد.
مدیر عامل شرکت مخابرات مازندران از افزایش قیمت زمین در استان بویژه مناطق غربی به عنوان مانع جدی در زمینه تملک و نصب سایت تلفن همراه یاد کرد و گفت: در حال حاضر تملک زمین حدود 80 متر مربعی برای استقرار سایت دشوار شده ولی با توجه به حمایت استاندار و تعامل دستگاه های اجرایی مشکل تملک زمین برای 34 سایت دیگر در شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت حداکثر تا یک ماه آینده برطرف می شود.
وی تعداد سایت های فعال تلفن همراه اول در مازندران را در حال حاضر یکهزار و 100 سایت اعلام کرد و گفت که با افتتاح 55 سایت در سه شهرستان غربی به همراه 275 سایت در سایر نقاط استان ، تعداد سایت ها مازندران به یک هزار و 430 مورد تا پایان امسال می رسد.
مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران همچنین از مجهز شدن مناطق فاقد تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت در سال جاری با تعامل دستگاه های اجرایی این شهرستان ها خبر داد و گفت : از سال گذشته 2 سرویس ویژه اینترنت ای دی اس ال با سرعت 80 مگابایت بر ثانیه و اینترنت پرسرعت اف تی تی اچ(FTTH) با 300 مگابایت برثانیه در شهرستان چالوس و امسال نیز در نوشهر و کلاردشت اجرا خواهد شد.
وی افزود : امروز با توجه به افزایش تراکم جمعیتی در مناطق روستای ، تکنولوژی دبلیو ال ال (wll) جمع آوری شده و تا پایان امسال روستاها به همراه اول با اینترنت 3g مجهز خواهند شد.
اصغرپور مخارات را متولی ایجاد بستر ارتباطی دانست و گفت : در این راستا نیز یک هزار و 600 مدرسه مازندران به اینترنت پرسرعت مجهز شدند و تقاضای برخی از مدارسی شهری برای دریافت اینترنت پرسرعت اف تی تی اچ(FTTH) در حال انجام است. 
وی مهم ترین دغدغه مخابرات را داشتن اینترنت پایدار در مدارس و منازل بر شمرد و افزود : با تلاش نیروهای این مجموعه برای بهبود آموزش در فضای مجازی پهنای باند مخابرات مازندران از 20 گیگ به 40 گیگ بایت در ثانیه افزایش یافت.
فرماندار نوشهر نیز در این جلسه بر ضرورت رفع مشکلات ارتباطی و آنتن دهی تلفن همراه در شهرستان بویژه در بخش های روستایی تاکید کرد و گفت : با توجه به استفاده دانش آموزان از شبکه شاد در فضای مجازی باید قطعی و ضعف پوشش اینترنت و تلفن خانگی در شهرستان بر طرف شود.
سعید یزدانی خواستار ارتقای و رفع ضعف زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی از سوی مخابرات و اپراتورها بویژه در مناطق بخش های مرکزی و کجور شهرستان شد.
وی از تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان خواست تا در اختصاص زمین برای نصب سایت (بی تی اس) پروژه فاز هشت سایت سیار تلفن همراه تعامل لازمه را داشته باشند تا هرچه زودتر نصب 31 سایت جدید در شهرستان نوشهر و ارتقای پوشش مخابراتی و اینترنتی محقق شود.
فرماندار چالوس هم در این جلسه گفت: در حال حاضر تعدادی از روستاهای بخش مرزن آباد با مشکل پوشش تلفن همراه مواجه هستند و برخی از روستاها این بخش نیز مشکل اینترنت خانگی دارند.
محمد ناصر زندی با توجه به ضرورت بهره مندی تمامی روستاها به اینترنت در موضوع آموزش فضای مجازی ، از مخابرات خواست بسترهای لازم فیبر نوری و پوشش اینترنتی تلفن همراه را در این مناطق فراهم کند و در این راستا نیز تمامی دستگاههای اجرایی، بخشدار و دهیاران شهرستان همکاری لازم را خواهند داشت.
کامران پولادی، فرماندار کلاردشت نیز در این جلسه به عدم پوشش تلفن همراه در جاده کلاردشت و مرزن آباد اشاره کرد و با توجه به جانمایی نصب سایت (بی تی اس) تلفن همراه در این جاده خواستار همکاری و مساعدت اداره کل منابع طبیعی برای تامین زمین و اداره برق برای راه اندازی هرچه زودتر این سایت شد.
محمدعلی محسنی بندپی، نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر ، چالوس و کلاردشت با اشاره به این که 50 درصد استفاده کنندگان از مخابرات در منطقه غیر بومی هستند خواستار تخصیص اعتبار کشوری برای ارتقای امکانات مخابراتی در 3 شهرستان شد.
مازندران دارای یک میلیون و 485 هزار تلفن ثابت (خانگی)، 2 میلیون و 700 هزار موبایل همراه اول اعتباری و دائمی و بیش از 110 هزار مشترک اینترنت ای دی اسل خانگی در مازندران از سرویس مخابرات استفاده می کنند
برچسب‌ها
نوشهر چالوس شرکت ارتباطات سیار ایران کلاردشت

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/147885/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد