پیام مازند

آخرين مطالب

برنامه‌ریزی و مطالعه مستمر رمز موفقیت رتبه 6 کنکور ریاضی سياسي

برنامه‌ریزی و مطالعه مستمر رمز موفقیت رتبه 6 کنکور ریاضی
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - کسرا ملیحی دانش آموز ساروی که رتبه 6 کنکور سراسری سال جاری را در رشته ریاضی کسب کرد، برنامه‌ریزی دقیق قبلی و پیروی از آن در کنار مطالعه مستمر و ناامید نشدن با وجود تغییر چند باره زمان برگزاری آزمون سراسری را مهم‌ترین علت موفقیتش در کسب چنین رتبه‌ای ارزیابی کرد.

این دانش آموز مازندرانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنکار ایرنا گفت که برنامه ریزی و مطالعه برای شرکت در آزمون سراسری را از اواخر بهمن ماه سال گذشته شروع کرد و تقریبا از اسفند ماه هم وارد فاز جدی شد.
وی توضیح داد : روزانه حدود 9 تا 10 ساعت مطالعه می کردم و برای همه مطالعاتم نیز برنامه ریزی از پیش تعیین شده داشتم. 
ملیحی مهم ترین مشکلش تا روز آزمون سراسری را تغییر چند باره زمان برگزاری آن اعلام کرد و گفت : طولانی شدن زمان برگزاری آزمون کنکور به دلیل شیوع ویروس کرونا ، بزرگ ترین ضربه ای بود که به من و خانواده وارد شد.
وی افزود : تاخیر در آزمون ، برنامه ریزی هایم را تحت تاثیر قرار می داد و سبب می شد تا دوباره برنامه ریزی کنم ، ضمن این که گاهی برایم ناامید کننده می شد ، اگر چه در همه این لحظات خانواده در کنارم بودند و حمایتم می کردند.
این دانش آموز نخبه مازندرانی گفت : واقعیت این است که تمدید و تاخیر زمان کنکور برای همه طاقت فرسا شده بود ، ولی این وضعیت برای کسانی که برنامه ریزی دقیق داشتند و حتی توان و نیروی ذهنی و جسمی اشان را هم در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار داده بودند ، طاقت فرسا تر بود.
وی در باره چگونگی فائق آمدن بر اضطراب و فشارهای ناشی از تاخیر و تمدید زمان آزمون سراسری هم توضیح داد : برنامه ریزی درسی من وقتی به شیوع کرونا برخورد کرد ، با آن تلفیق شد. یعنی تلاش کردم تا از کرونا فرصتی برای مطالعه بیشتر بسازم. به عبارتی تنها راه جلوگیری از آسیب کرونا برای من مطالعه بیشتر ، برنامه ریزی دقیق تر و تداوم تلاش برای صرف همه انرژی ام در جهت دستیابی به موفقیت در کنکور بود. به همین دلیل هم مطالعه برای کنکور تبدیل به اصلی ترین مشغله زندگیم شد. این کار باعث شد تا از بسیاری از مسائل روزمره و اجتماعی برای مدت طولانی تری دور باشم.
ملیحی به نقش خانواده اش در دستیابی به رتبه تک رقمی بویژه در شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت : در تمامی مدتی که مشغول برنامه ریزی و مطالعه برای کنکور بودم ، اعضای خانواده در کنارم بودند. با این که آنها می توانستد برخلاف من ، خودشان را در منزل حبس و قرنطینه کامل نکنند ، ولی به خاطر این که درسم آسیب نبیند و فشار مضاعفی علاوه بر کرونا و کنکور در شرایط کرونایی به من وارد نشود ، با من به صورت کامل همراهی کردند. آنها بیشتر از من در این مدت متحمل سختی شدند . محیط خانه را برای مطالعه و درس خواندنم ساکت نگه داشتند ، هزینه های سنگین تهیه کتاب و تقویت روحی و رواحی و جسمی ام را متحمل شدند و مهم از همه این که با اطرافیان قطع ارتباط کردند.
شوک سئوالات کنکور
دانش آموز نخبه مازندرانی یکی از سختی های مهم دوران کنکورش را رونمایی از سئوالات در روز آزمون توصیف کرد و گفت : سئوالات کنکور امسال همه را غافلگیر کرد و من نیز به خاطر آن همه برنامه ریزی و تلاشی که کرده بودم ، بیشتر شوکه شدم و در واقع مدتی گذشت تا بتوانم در سر جلسه کنکور به خودم بیایم .
وی با اظهار این که " سئوالات کنکور امسال استاندارد نبود " ، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا که منظورش چیست ، توضیح داد : منظورم از استاندارد نبودن ، عدم تطبیق سئوال با مدت زمانی بود که برایش در نظر گرفتند . نوع سئوال با زمانبندی تعیین شده همخوانی نداشت.
ملیحی گفت : شاید اگر بگویم پس از کرونا ، سئوالات کنکور بیشتر از همه اذیتم کرد ، بیراه نگفته ام ، چون با آن همه امید سر جلسه آزمون نشستم و به خودم به خاطر تلاش هایی که کرده بودیم اطمینان داشتم ، ولی وقتی با سئوالات مواجه شدم ، جا خوردم .
وی افزود : تنها توضیح بیشتری که می توانم در باره سئوالات کنکور امسال بدهم این است که مثلا برای سئوالی که یک دقیقه وقت تعیین کرده بودند ، پنج دقیقه وقت نیاز داشت تا دانش آموزی مثل من به پاسخ درست دست پیدا کند.
هزینه‌ سنگین کتاب‌های متفرقه کنکوری
دانش آموز نخبه ساروی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایرنا که اگر پرسش های کنکور از داخل کتاب های درسی بیرون کشیده می شود ، پس چرا اینگونه دانش آموزان را غافلگیر می کند ؟، گفت : به نظرم سئوالات امسال کنکور یک بار دیگر نشان داد که کتاب های درسی ما و آنچه که تدریس می شود ، برای کنکور ناکارآمد است. به نظر من اگر کسی تنها به کتاب درسی اکتفاء می کرد ، نمی توانست به پرسش های امسال پاسخ دهد.
وی افزود : من در باره خودم اطمینان دارم که اگر کتاب های غیردرسی کنکوری مطالعه نداشتم و اگر از کتاب های تست بهره نمی گرفتم ، نمی توانستم در کنکور موفق شوم در حالی که تهیه این دست کتاب برای بسیاری از دانش آموزان به خاطر هزینه سنگین مقدور نیست.
ملیحی گفت : به نظرم سئوالات کنکور پیچیده سازی شده بود تا دانش آموزانی که تنها به کتاب درسی اکتفاء می کنند ، نتوانند رقابت کنند و همه به سمت کتاب های تست و کمک آموزشی کشیده شوند.
وی با اظهار این که برای خودش جهت آماده شدن شرکت در کنکور حدود پنج میلیون تومان کتاب تست خریداری کرده بود ، افزود : این مبلغ هزینه سنگینی برای خانواده ام بود و البته آنها بدون هرگونه نگرانی و با روی باز این هزینه را تامین کردند ، ولی واقعیت این است که بسیاری از خانواده ها قادر به تامین چنین مبلغی نیستند و حتی تامین کمتر از این مبلغ هم برایشان دشوار است.
این دانش آموز ساروی گفت : نکته جالب این است که تمامی سئوالات کنکور از سرفصل‌های درسی تهیه شده بود ، اما پیچیدگی آنها در شکل تست آنقدر زیاد بود که حتی دانش آموزان نخبه هم نمی توانند در این حد هنگام مطالعه کتاب های درسی ، مطالب را بپیچانند و تبدیل به تست کنند تا برای کنکور آماده شوند.
ملیحی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در باره میزان شرکتش در کلاس های خصوصی هم اظهار داشت : البته که کلاس خصوصی با توجه به وضعیتی که کنکور پیدا کرده می تواند به موفقیت دانش آموزان کمک کند و نمی توان صد در صد این کلاس ها را نادیده گرفت ولی قبل از هر چیزی این نکته مهم است که کلاس خصوصی تنها برای دانش آموزانی مفید است که پایه درسیشان قوی باشد.
وی توضیح داد : خودم در 2 درس ریاضی و فیزیک از کلاس های خصوصی استفاده کردم ، ولی هدفم این بود که بتوانم با آنچه در این کلاس ها یاد می گیرم ، بنیه درسی ام را قوی تر کنم و تراز و رتبه ام را بهبود بیشتر ببخشم. به عبارتی من به کلاس خصوصی کنکور نرفتم که ریاضی یا فیزیک یاد بگیرم ، بلکه رفتم تا برای ابهامات و سئوالاتم پاسخ پیدا کنم و راه حل های متنوع را متوجه شوم .
سلام به دانشگاه شریف
ملیحی که به گفته خودش با دریافت نتیجه کنکور اکنون خیالش راحت شده است ، به خبرنگار ایرنا گفت که قصد دارد تحصیلات دانشگاهیش را در دانشگاه شریف استارت بزند.
وی که دوره دبیرستان را در مدرسه تیزهوشان " شهید بهشتی " ناحیه یک ساری تحصیل کرده ، افزود : تحصیل در دانشگاه شریف از آرزوهایم بود و همواره هنگام درس خواندن برای کنکور ، فکر کردن به تحصیل در دانشگاه شریف برایم انگیزه ایجاد می کرد. اکنون دوست دارم در رشته برق یا کامپیوتر در دانشگاه شریف تحصیل کنم .
بر اساس آمارهای رسمی امسال حدود یک میلیون و 391 هزار داوطلب در کنکور سراسری شرکت کردند که از این تعداد 50 هزار و 100 نفر از استان مازندران بودند.
دانش آموزان مازندران در کنکور سراسری امسال موفق به کسب سه رتبه برتر در رشته های ریاضی ، انسانی و تجربی شدند. علیرضا چلابیان با کسب رتبه 2 در رشته انسانی و محمدمهدی قلی‌زاده با کسب رتبه 10 در رشته علوم تجربی در کنار ملیحی جزو برترین دانش آموزان استان در کنکور سراسری99 بودند.
برچسب‌ها
آزمون سراسری مازندران دانش‌آموزان

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/148032/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور

تعیین تکلیف حدود 7 هزار چاه کشاورزی در مازندران

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

تردد در راه های مازندران عادی و روان است

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین

حمله اسرائیل به جنوب سوریه

اعزام 15 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت

تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی

هوای صاف تا نیمه ابری در مازندران

جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

راهپیمایی مازندرانی‌ها در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر

تردد روان خودرو‌ها در جاده های مواصلاتی مازندران

وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه

شنیده شدن صدای انفجاری در استان بابل عراق

نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان