پیام مازند

آخرين مطالب

اگر قصد ازدواج دارید؛ بخوانید! مقالات

اگر قصد ازدواج دارید؛ بخوانید!
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ایسنا/مازندران یک روان شناس بالینی معتقد است ازدواج مناسب، موجب رشد شکوفایی و مسئولیت‌پذیری افراد می شود، موضوعی که این روزها با توجه افزایش روزافزون مشکلات مادی و معنوی، اهمیت پیدا کرده و شاید دلیل بسیاری از مسائل خانوادگی، مسئولیت‌پذیر نبودن یکی از زوجین باشد.

محبوبه صنعتی مشاور و روانشناس بالینی حوزه روابط زوجین و طلاق در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه چیزی به اسم بهترین همسر وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بهتر است به دنبال مناسب‌ترین همسر برای خود باشید و لازمه اینکار این است که خواسته‌های‌مان از زندگی و ویژگی‌های شخصیتی خود را بشناسیم.
وی با بیان اینکه ابتدا باید از خود بپرسید که برای چه میخواهید ازدواج کنید، پاسخ به این سوال به شما کمک می‌کند تا ببینید که آیا تصمیم شما برای ازدواج تصمیم درستی است یا خیر، گفت: اگر در واکنش به بالا رفتن سن، فشار خانواده و دوستان، فرار از بحران‌های خانواده، رهایی از تنهایی و بدست آوردن پول به ازدواج فکر می کنید، کاملا تصمیم نادرستی است اما اگر انتخابی آگاهانه، ارادی و مسئولانه و برای رسیدن به یک رابطه صمیمی با غیر همجنس، نیاز به عشق ورزیدن و دوست داشته شدن، نیاز به تشکیل خانواده می‌تواند اهدافی مناسب برای ازدواج باشد.
صنعتی تصریح کرد: ازدواج مناسب، به رشد و شکوفایی فرد کمک می کند چرا که باعث می شود فرد مسئولیت های بیشتری به عهده بگیرد و نقش های جدیدتری را عهده دار شود به عنوان مثال همسر بودن، عروس یا داماد شدن و پدر یا مادر شدن.
این روانشناس خاطرنشان کرد: دو معیار صحیح و حقیقی برای رسیدن به خوشبختی وجود دارد، اولی داشتن سلامت شخصیت و دوم داشتن تناسب شخصیتی بین دو فرد که برای تشخیص ایندو می توان از مشاور پیش از ازدواج و انجام تست های شخصیت مثل mmpi کمک گرفت و اما گام های مورد نیاز برای انتخاب همسر در قدم اول بررسی معیار های ظاهری است، اگر به معیارهای ما نزدیک بود مجاز هستیم به طرفش برویم برای یک انسان سالم معیارهای ظاهری گام اول است.

پیام مازند


وی با بیان اینکه زیبایی نسبی است و برای هر فرد تعریفی دارد و اینکه عادی می شود کاملا اشتباه است، اظهار کرد: زیبایی ممکن است عادی بشود اما زشتی عادی نمی‌شود پس این موضوع بهانه ای برای روابط فرازناشویی در آینده ای نه چندان دور می شود.
این روانشناس معیار بعدی اختلاف سن بین 3 تا 7 سال مناسب است، تصریح کرد: اگر فردی همه معیارهای دیگر را داشت و یکی دو سال بزرگتر بودن یا هم سن بودن مشکلی ایجاد نمی کند بنابراین گام بعدی معیار های ظاهری و قابل پرسش مثل تحصیلات، اعتقادات، تناسب فرهنگی و اجتماعی است، تفاوت بیش از اندازه در طبقه اجتماعی و تفاوت‌های فرهنگی منجر به بروزمشکلات می شود.
این کارشناس حوزه ازدواج و طلاق خاطرنشان کرد: گام بعدی بررسی آمادگی ازدواج و طی کردن انواع بلوغ ها از جمله بلوغ فیزیولوژیک، بلوغ عاطفی، بلوغ اقتصادی و بلوغ اجتماعی است و گام آخر نیازمند زمانی است که بیشتر با هم آشنا شوید.
صنعتی گفت: استاندارد این زمان سه تا 6 ماه است در همین راستا ازدواج ها به دو طریق کلی سنتی و از طریق انتخاب توسط مادر یا خواهر و دوستان انجام می شود و یا از طریق آشنایی دو نفر در محیط‌های اجتماعی، دانشگاه، محل کار و یا فضاهای مجازی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: برای پدید آمدن شرایط بیشتر برای ازدواج سعی کنید اجتماعیتر و در محیط‌های مختلفی حاضر شوید تا دایره ی انتخاب خود را وسیع تر کنید، یا می توانید چند خصوصیتی که در نظر دارید به دوستان و نزدیکان خود بگویید، ممکن است آنها فردی با این مشخصات بشناسند.
این کارشناس حوزه ازدواج و طلاق، یادآور شد: عشق واقعی سرشار از شور، نشاط و رضایت است، برای رسیدن به عشق واقعی سه مولفه صمیمیت، تعهد و میل جنسی اهمیت دارد، از نشانه های صمیمیت، محبت کردن، احترام گذاشتن به هم و خانواده همدیگر، ابراز احسساسات مثبت و ابراز عشق، وقت گذاشتن برای هم، داشتن علایق مشترک، شوخ طبعی و با هم خندیدن و احترام به استقلال و فردیت هر کدام است.
صنعتی در پایان با اشاره به اینکه باید توجه کرد که چه افرادی برای ازدواج مناسب نیستند، افزود: فرد وابسته به مواد مخدر تا زمانیکه از اعتیاد خلاص نشود برای ازدواج مناسب نیست، مگر اینکه، یک تا دو سال از پاک بودنش بگذرد، برخی از اختلالات شخصیتی نیز مناسب ازدواج نیستند، فرد اسکیزویید از شخصیت های صمیمیت گریز هستند، شخصیت وسواسی که نگاهشان به زن ابزاری است و همسرشان را تحقیر می کنند. شخصیت ضد اجتماعی که به شدت تعهد گریز هستند، خوشتیپ و چرب زبانند. شخصیت پارانویید که بدبین و بی اعتمادند و مرتبا به همسرشان شک می کنند و رفتارهای خشونت آمیز دارند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/149981/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور

تعیین تکلیف حدود 7 هزار چاه کشاورزی در مازندران

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

تردد در راه های مازندران عادی و روان است

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین

حمله اسرائیل به جنوب سوریه

اعزام 15 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت

تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی

هوای صاف تا نیمه ابری در مازندران

جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

راهپیمایی مازندرانی‌ها در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر

تردد روان خودرو‌ها در جاده های مواصلاتی مازندران

وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه

شنیده شدن صدای انفجاری در استان بابل عراق

نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران