پیام مازند

آخرين مطالب

لیلا حاتمی عزیز تولدت مبارک + تصاویر فرهنگي

لیلا حاتمی عزیز تولدت مبارک + تصاویر
  بزرگنمايي:

پیام مازند - لیلا حاتمی بازیگر سینما و تلویزیون ایران و همسرعلی مصفا می ‌باشد. لیلا حاتمی در نهم مهر 1351 به دنیا آمد. او یکی از بهترین و ماندگارترین و همچنین محبوب ترین بازیگران زن حال حاضر سینمای ایران است
بیوگرافی و کارنامه هنری لیلا حاتمی
لیلا حاتمی (1351، تهران) بازیگر سینما و تلویزیون ایران و همسرعلی مصفا، بازیگر و کارگردان سینما، می‌باشد. لیلا حاتمی در نهم مهر 1351 به دنیا آمد. پدرش علی حاتمی، کارگردان سرشناس سینمای ایران، و مادرش زری خوشکام ، هنرپیشه سینما، بود.
بیشتر بدانید : ازدواج جالب علی حاتمی با همسرش +بیوگرافی
لیلا حاتمی که از او به عنوان یادگار به جا مانده علی حاتمی در سینمای ایران یاد می شود قطعا یکی از بهترین و ماندگارترین و همچنین محبوب ترین بازیگران زن حال حاضر سینمای ایران است در نهمین روز از مهرماه تولد خود را جشن می گیرد. 
او معمولا با چهره آرام و تاثیر گذار خود سعی بسیاری در باورپذیر تر کردن شخصیت هایش کرده است که معمولا موفق شده است. لیلا حاتمی بازیگری بوده که فن بیان قوی داشته، حرکات دست و بدن و تاثیرگذاری آن را به خوبی می شناخته و همین ها دلایل عمده ای بر محبوبیت و ماندگاریش است. 
بیشتر بدانید : راز موفقیت بانوی شرقی سینمای ایران، لیلا حاتمی + عکس

پیام مازند


لیلا حاتمی
تحصیلات لیلا حاتمی
او در رشتهٔ ریاضی فیزیک در تهران دیپلم گرفت. در دانشگاه پلی تکنیک در رشتهٔ مهندسی الکترونیک شروع به تحصیل کرد. تحصیل در این رشته را پس از دو سال نیمه کاره رها کرد و به دانشگاه لوزان، سوئیس رفت و آن‌جا ادبیات فرانسه خواند. سپس به علت بیماری پدرش در 1375 تحصیل را نیمه‌ کاره رها کرد و به ایران بازگشت.
بیشتر بدانید : لیلا حاتمی جذاب درخشان و بی نظیر
ازدواج لیلا حاتمی با علی مصفا
در سال 1378 با علی مصفا ازدواج کرد. از آن پس در تهران زندگی می‌کند. وی دارای دو فرزند به نام ‌های مانی و عسل است. لیلا حاتمی همچنین به پنج زبان انگلیسی و فرانسه و فارسی و آلمانی و ایتالیایی صحبت میکند.
اولین حضور لیلا حاتمی در سینما
اولین حضورش در سینما در نقش کودکی کمال‌الملک (در فیلم «کمال الملک» به کارگردانی پدرش علی حاتمی) بود. در سال 1370 در فیلم دلشدگان که آن هم ساختهٔ پدرش علی حاتمی بود ایفای نقش کرد. پس از آن در 1375 برای اولین بار در یک کار سینمایی در فیلمی که کارگردان‌اش پدرش نبود (فیلم لیلا از داریوش مهرجویی) نقش یک زن نازا را ایفا کرد و برای آن دیپلم افتخار جشنواره فیلم فجر را گرفت. فیلم موفق دیگر او آب و آتش بود که در آن نقش یک زن روسپی (مریم) را به خوبی اجرا کرد. بازی آتیلا پسیانی زوج و پسر عموی مریم از نکات درخشان دیگر فیلم بود. او برای بازی درخشانش در فیلم بی پولی موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنوارهٔ فیلم فجر شد. همچنین برای بازی در فیلم پرسه در مه نامزد دریافت تندیس از چهاردهمین جشن خانهٔ سینما شد.
تجربه لیلا حاتمی در تئاتر
در تئاتر تجربه‌ای ندارد. در تمرینات تئاتر منهای دو داوود رشیدی بسیار خوش درخشید اما به دلیل بیماری مجبور خارج شدن از تیم شد.
لیلا حاتمی در جشنواره فیلم برلین و ...
در سال 1390 به همراه اصغر فرهادی و چندی از بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین به جشنوارهٔ فیلم برلین دعوت شد ولی به هر دلیلی که برخی آن را بازی در فیلم بعدیش (پله اخر) می‌دانند در اختتامیه شرکت نکرد. که در آن مراسم به همراه ساره بیات و سارینا فرهادی برندهٔ خرس نقره‌ای بهترین گروه بازیگران زن شد.
در بهار 1390 در مراسمی با عنوان نقد و نمایش فیلم چیزهایی هست که نمی‌دانی شرکت کرد.
در بهار همین سال در مراسم فرش قرمز فیلم جرم(مسعود کیمیایی) به همراه علی مصفا شرکت کرد.
در تابستان 90 به دنبال اکران جدایی نادر از سیمین به خارج از کشور سفر کرد و در افتتاحیهٔ اکران فیلم همراه با اصغر فرهادی حضور داشت.
و سر انجام پس از نامزدی جدایی نادر از سیمین در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان اسکار در زمستان سال 90 همراه اصغر فرهادی و پیمان معادی راهی مراسم اسکار در آمریکا شد.
پس از آن در مراسم اختتامیه جشنواره کن شرکت کرد و جایزه بزرگ این جشنواره را به متئو گارونه کارگردان ایتالیایی فیلم واقعیت اهدا کرد. چند ماه بعد لیلا حاتمی به همراه همسرش علی مصفا و فرزندانش مانی و عسل، برای اکران فیلم پله آخر در جشنواره کارلووی واری راهی جمهوری چک شد و جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن این جشنواره را نیز به خاطر بازی در این فیلم کسب کرد. در پاییز 91، وی این بار به عنوان داور در فستیوال فیلم رم شرکت کرد.
لیلا حاتمی در بیشتر فیلم‌هایش نقش زنی از طبقات بالای اقتصادی یا فرهنگی جامعه، با روحیه خونسرد و شخصیت مستقل و محکم را بازی کرده‌است.
لیلا حاتمی تا کنون بیشتر همکاری را با داریوش مهرجویی داشته ‌است که در چهار فیلم او به ترتیب: لیلا.میکس. آسمان محبوب و نارنجی پوش بازی کرده‌است. لیلا یکی از مشهور ترین فیلم‌های مهرجویی و همچنین از به یادماندنی ترین نقش‌های لیلا حاتمی را در خود جای داده‌است.
پس از آن ایشان با کارگردان‌هایی چون:علی مصفا (سه فیلم) و فریدون جیرانی، علیرضا رئیسیان و علی حاتمی (دو فیلم) بیشترین همکاری را داشته‌اند.
لیلا حاتمی شخصا کارگردان، فیلمنامه و نقشی که قرار است به عهده بگیرد را مهم ترین عوامل برای انتخاب پیشنهاد بازی میشمارد. و معتقد است نقشی که خوب نوشته شده باشد را خوب هم می‌توان بازی کرد. از میان کارگردانان کار با داریوش مهرجویی را راحت تر میشمارد.
هم چنین او با کارگردان‌های فیلم اول یا دومی چون بهرام توکلی، فردین صاحب زمانی و عادل یراقی همکاری داشته ‌است.

پیام مازند


عکس های لیلا حاتمی
لیلا حاتمی: بعد از بچه‌ها پرکارتر شدم!
حاتمی در بخشی از یک مصاحبه قدیمی خود در پاسخ به سوالی که علت وقفه 4 ساله در بازیگری‌اش را حضور بچه‌هایش عنوان کرده است می‌گوید: نه اتفاقا بعد از بچه‌ها پرکارتر شدم! آن وقفه ناشی از ریتم طبیعی زندگی‌ام بود و البته این وقفه‌ها به شانس هم مربوط می‌شود که چه فیلمنامه‌ای به دستم می‌رسیده. آدم بعد از چند سال کارنکردن کمی آسان‌گیرتر می‌شود، من هم سعی کردم بعد از آن وقفه حتما یک کاری انجام دهم.
جور دیگری بلد نیستم زندگی کنم
وی در ادامه با تاکید بر این نکته که ترجیح می‌دهد زندگی خانوادگی متعارفی داشته و امنیت این نوع زندگی را فدای شغلش نکند، می‌افزاید: من به همین شکل عادی و متعارف زندگی می‌کنم. به این نوع زندگی احتیاج دارم تا در این امنیت بتوانم کار هم بکنم. نمی‌دانم شاید اگر من هم اینگونه زندگی نکنم بتوانم خلاقیت بیشتری بروز دهم اما این فرض منتفی است چون اصلا جور دیگری بلد نیستم زندگی کنم به این زندگی متعادل احتیاج دارم. که یکی ممکن است بگوید برای حرفه‌ام آن مدل زندگی به هم ریخته بهتر است
این بازیگر در ادامه می‌افزاد: این نوع زندگی بستر مناسبی برای روح و روانم فراهم می‌کند با این که یکی ممکن است بگوید برای حرفه‌ام آن مدل زندگی به هم ریخته بهتر است. البته آن شکل زندگی را هم به صورت کوتاه تجربه کرده‌ام اما چون احساس کردم به من آسیب می‌زند وضعیت فعلی را ترجیح دادم.
حواشی حضور در جشنواره کن 2012
لیلا حاتمی در حالی در شصت و پنجمین دوره جشنواره کن ظاهر شد که در مراسم پایانی، جایزه بهترین فیلم این دوره کن را به ماتئه گارونه به خاطر فیلم واقعیت اهدا کرد. وی که با لباسی پوشیده در این جشنواره شرکت کرده بود، لباسش از سوی سایت اِل، که اخبار دنیای مد را پی‌گیری می‌کند، به عنوان یکی از ده پوشش برتر مراسم اختتامیه جشنواره کن انتخاب شد. اما معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی ضمن اعتراض به وضعیت سینما، در مراسمی به انتقاد از لیلا حاتمی پرداخت و اظهار داشت: «اینکه هنرپیشه زنی در جشنواره کن و یا دیگر جشنواره‌ها با یک لباس بد و مستهجن و حجاب نامناسب ظاهر شود و با مردم نامحرم دست بدهد، الگو می‌شود و این رفتار کجای انقلابی است که ما انجام داده‌ایم؟» وی در ادامه اظهارات خود سینماگران ایرانی را به دلیل آنچه عدم اعتراض آنها به نحوه پوشش لیلا حاتمی عنوان داشت، مورد انتقاد قرار داد.
بیشتر بدانید : روبوسی و دست دادن لیلا حاتمی با رییس فستیوال فیلم کن 2014+ تصاویر

پیام مازند


لیلا حاتمی در جشنواره کن
اعطای نشان هنر و ادب فرانسه به وی
سفارت فرانسه طی بیانه‌ای اعلام کرد نشان ادب و هنر درجه شوالیه توسط وزیر فرهنگ و ارتباطات این کشور به لیلا حاتمی اعطا شده‌است. در قستمی دیگر از این بیانه آمده: "این نشان به خاطر خلاقیت هنری یا ادبی و یا به خاطر مشارکت در تلالوی هنر و ادب، در فرانسه و در جهان به هنرمندان اعطا می‌شود.
جوایز و افتخارات لیلا حاتمی
برنده گوی بلورین بهترین بازیگر زن از چهل و هفتمین جشنواره کارلووی واری برای بازی در فیلم «پله آخر» - 1391
کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و مین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «نارنجی پوش» -1390
برنده خرس نقره‌ای بهترین بازیگران زن از جشنواره فیلم برلین برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» (به همراه ساره بیات و سارینا فرهادی) -1389-201
برنده بهترین بازیگر جشنواره مونترال کانادا برای فیلم ایستگاه متروک 2002
کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در بیست و نهمین جشنوادهٔ فیلم فجر برای بازی در «جدایی نادر از سیمین» -1389
کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در بیست و هشتمین جشنوادهٔ فیلم فجر برای بازی در «چهل سالگی» -1388
کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن از چهاردهمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم «پرسه در مه» - 1389
کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و سومین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «سالاد فصل» - 1383
کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیستمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «ایستگاه متروک» - 1380
کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از هفدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «شیدا» - 1377
برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «بی پولی» - 1387
برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن از پانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «لیلا» - 1375
کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن از ششمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم «ارتفاع پست» - 1381
برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن از پنجمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم «آب و آتش» - 1380
بهترین بازیگر نقش اول زن سال به انتخاب نویسندگان و منتقدان سینمایی برای بازی در فیلم «آب و آتش» - 1380
سومین بازیگر نقش اول زن سال به انتخاب نویسندگان و منتقدان سینمایی برای بازی در فیلم «ایستگاه متروک» - 1382
چهارمین بازیگر نقش اول زن سال به انتخاب نویسندگان و منتقدان سینمایی برای بازی در فیلم «ارتفاع پست» - 1381
برنده جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول زن در سومین جشن منتقدان برای فیلم «بی پولی» 1388
برنده جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنوارهٔ فیلم حراره برای فیلم «هر شب تنهایی» 1389
برنده بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر برای "رگ خواب" 1395
برنده جایزه بهترین بازیگر زن در جشن بزرگ سینمای ایران برای "رگ خواب" 1396
برنده جایزه بهترین بازیگر زن در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران برای فیلم "من" 1395 و برای "رگ خواب" در سال 1396
برنده جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره بین‌المللی زیمبابوه ‏(en)‏ برای "هر شب تنهایی" 2010
برنده جایزه بهترین بازیگر زن بیست و سومین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم پام اسپرینگزجایزهٔ فیپرشی برای "جدایی نادر از سیمین" 2012
لیلا حاتمی و داوری در جشنواره‌ها
2001 - جشنوارهٔ فیلم کوتاه دبی
2006 - جشنوارهٔ فیلم کارلووی واری
2011 - جشنوارهٔ فیلم مراکش
2011 - جشنوارهٔ فیلم دوویل
2012 - جشنوارهٔ فیلم رم
2012 - جشنوارهٔ فیلم کاستندورف
2013 - جشنوارهٔ فیلم پرتقال طلایی ترکیه
2014 - شصت و هفتمین دورهٔ جشنواره کن
بیشتر بدانید : لیلا حاتمی در جشنواره کن 2014 و رکوردداران داوران ایرانی در جشنواره‌های خارجی
منبع: سیمرغ

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/151014/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فعالیت 21 بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه 24 هزار هکتاری

فواید و مضرات باران 48 ساعته مازندرانی‌ها

توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است

برگزاری بیش از 300 برنامه هفته کار و کارگر در مازندران

خروج 5 پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار

فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود

برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان

شرکت 27 واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

تغییراتی در چشم که باید نگران تان کند!

چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

توضیحات پلیس درباره طرح نور/ 90 درصد تذکر گیرندگان حجاب، پوشش خود را اصلاح کردند

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

خادم: پیچ هرز را هر چقدر بپیچانی، هرز است

40 درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند

تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ فروشندگان را به دردسر انداخت

(تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟

استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور

تجمع بانوان قمی حمایت از طرح نور عفاف و حجاب

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

تجمع بانوان قمی در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب

وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال

حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان

اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند

پرونده مافیایی در دنیای ایجنت‌ها؛ وقتی کمیسیون انتقال منجر به تهدید می‌شود

قدردانی بانوان در مرکز گلستان از مجریان طرح ملی «نور»

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است

نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

حمایت 220 ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی

رائفی پور: 600 میلیون تومان پول به یکی از دوستانم داده ام، هر ماه سود آن را می دهد /مستاجرم

ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد

راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد

دو هزار اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز نوشهر شد

شرکت 20 هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران

سردار رادان: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای «طرح نور» نیست

سردار رادان با اشاره به طرح نور: در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد/ 90 درصد تذکرگیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند/ پلیس در کنار طرح نور، از دیگر ماموریت‌های خود غافل نخواهد شد

افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران