پیام مازند

آخرين مطالب

تلاش استقلال برای فرار از بدهی سنگین استراماچونی ورزشي

تلاش استقلال برای فرار از بدهی سنگین استراماچونی
  بزرگنمايي:

پیام مازند - در حالی که باشگاه استقلال به خاطر پرداخت بدهی شفر هزینه زیادی را متقبل شده؛ آن ها برای فرار از غرامت سنگین استراماچونی، این پرونده را به دادگاه حکمیت ورزش بردند در حالی که این کار هم هزینه بر است و اگر راه به جایی نبرد بار استقلال را سنگین تر خواهد کرد
چاله استراماچونی،چاه نشود!
بعد از آن که استقلال توانست با زحمت فراوان سایه سنگین بدهی شفر را از سر خود بردارد، کمتر از یک هفته بعد فیفا رای شکایت استراماچونی از این تیم را اعلام و مقرر شد استقلال 1,354,999.94 یورو به این مربی پرداخت کند. در حالی که مسئولان بدهی شفر را هم با سختی فراوان فراهم کردند حالا باید مبلغی حدود 50 میلیارد را هم به مربی ایتالیایی پرداخت کنند که مهم ترین کارش صدرنشینی یک هفته ای استقلال با او بود!
مسئولان باشگاه استقلال می گویند با توجه به مدارکی که دارند با رفتن پرونده به دادگاه حکمیت ورزش CAS رای شکسته می شود. ضمن اینکه بررسی پرونده در دادگاه CAS زمان بر است و با این اتفاق حداقل استقلال زمان می خرد؛ موضوعی که به نظر خیلی از بدبین ها مهم ترین دلیل بردن پرونده به این دادگاه باشد؛ نه اسناد و مدارک علیه استراماچونی!
شاید در نگاه نخست این راه حل خوبی برای ایجاد تاخیر در اجرای رای باشد چرا که تا زمان اعلام نتیجه در CAS اجرای آن عقب می افتد اما استقلالی ها یک بار چوب این کار را خورده اند! درخصوص پرونده سوپرجام، این تیم به CAS شکایت کرد و بعد از باخت در پرونده مشخص شد آن ها 64 هزار فرانک سوییس هزینه کرده اند! در واقع حدود 800 میلیون هزینه کردند و جام را هم از دست دادند.
در حال حاضر هم که استقلال درخواست خود را در CAS ثبت کرده، مبلغی را نیز متحمل شده و اگر به نتیجه نرسد یک هزینه اضافه دیگر بردوش تیم باقی مانده ؛ البته یک خطای بزرگ را هم دوبار تکرار کرده است! ضمن اینکه آن ها 7 هزار دلار هم باید بابت دریافت مشروح پرونده پرداخت شوذ! درواقع برای بردن پرونده به CAS آن ها مجبور به این کار شده اند.
به دنبال شکستن رای یا انداختن بدهی بردوشی دیگری؟
نکته قابل توجه دیگر این است مسئولان باشگاه حداقل بردن پرونده به دادگاه حکمیت ورزش، سختی پرداخت بدهی را می توانند برای مدیران بعدی به ارث بگذارند و خودشان از این مسئولیت شانه خالی کنند! با توجه به پیشینه اظهارنظرهای مدیران ایران در پرونده های سال های اخیر ثابت شده که در 90 درصد مواقع خبری از شکستن رای و داشتن مدرک علیه حکم وجود ندارد و فقط این صحبت ها راه حل مقطعی برابر فرار از شرایط است.
با ارسال پرونده به CAS حدود چند ماه پرداخت پول به تعویق می افتد و فرصت کافی برای مسئولان فراهم است؛ البته نه برای جور کردن پول بلکه برای طولانی تر کردن مدت مدیریت خود! در سال های اخیر هرگاه چنین پرونده هایی به وجود آمده مسئولان دقیقه 90 به یاد فراهم کردن پول افتاده اند و هیچ راه حلی در مهلت باقی مانده پیدا نمی کنند و در واقع مدیریتی را بلد نیستند! با توجه به مدت زمان کم مدیریت در دو تیم استقلال و پرسپولیس، بعید به نظر می رسد مدیران وقت استقلال تا چند ماه دیگر برسرکار خود باشند و همین یکی از دلایلی است که سبب می شود هیچ تلاشی برای پرداخت پول صورت نگیرد. در واقع غرامت استراماچونی می ماند و یک مدیر جدید!
پنجره بسته می شود یا نمی شود؟
در روزهای پیش یکی از مسئولان باشگاه استقلال اعلام کرد که هواداران این تیم نگران پرونده استراماچونی نباشند چرا که پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه بسته نخواهد شد. این اظهار نظر در مقطع کنونی که پرونده به CAS ارسال شده، درست است اما در ادامه اینچنین نخواهد بود. درصورتی که دادگاه رای را به سود استراماچونی صادر کند استقلال تنها 30 روز برای پرداخت این مبلغ سنگین مهلت دارد و اگر نتواند این کار را انجام دهد از خرید بازیکن محروم خواهد شد. اگر در ادامه و در مهلت تعیین شده بعدی هم این اتفاق رخ ندهد جریمه هایی چون کسر امتیاز و سقوط به لیگ دسته پایین تر اعمال می شود.
مدارکی که یک باره نمایان شد!
مدیران استقلال معتقد هستند دو مدرک مهم برای تغییر حکم دارند که با وجود آن ها همه چیز به نفع شان تغییر خواهد کرد. این یکی از عجیب ترین گفته های مسئولان بوده است چرا که آن ها در زمان شکایت استراماچونی، هیچ یک از این مدارک را ارسال نکردند و حالا یادشان افتاده که علیه استرا مدرک دارند! در حالی که آن ها می توانستند این مدارک را بدون هزینه گراندز و دادگاه CAS ارائه کنند این کار را نکردند و حالا متوجه شدند که مدرکی را در اختیار دارند! به نظر می رسد این موضوع باعث تعجب مشاوران حقوقی باشگاه هم شده و آن ها نمی دانند که چرا استقلال داشتن مدرک را در زمان رسیدن شکایت به دستشان اعلام نکردند!
به هرشکلی که هست مسئولان وزارت ورزش و استقلال نباید کاری کنند که ریالی یا به عبارتی فرانکی به خسارت اضافه شود چرا که همین امروز هم استقلال توانایی پرداخت پول استراماچونی را ندارد و در صورت ادامه شرایط کار روز به روز سخت تر می شود و شاید آن ها نتوانند به مانند پرونده شفر از محرومیت قطعی فرار کنند و با هزینه بیت المال کار را به پایان برسانند. پرونده استرا به مانند ویلموتس آن هم برای تیم هایی که درآمدی مشخصی ندارند و از منابع عمومی برایشان خرج می شود بسیار سنگین است و در صورت باخت قطعی یک ضرر بزرگ و تاریخی را نصیب فوتبال ایران می کنند. تعلل برای رسیدگی به پرونده شکایت مرد ایتالیایی می تواند در ماه های آینده دامن استقلال را بگیرد و کاری کند شرایط سخت تر از همیشه خواهد شد.
منبع: khabaronline.ir

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/162481/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

سیلاب بهاری راه 7 روستای مازندران را مسدود کرد

زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی

وزیر ناتوان و برکنار شده، چطور استاندار استانی چون مازندران می شود؟ /از عجایب و غرایب دولت رئیسی

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

9 دلیل پنهان «احساس خستگی دائمی» که از آن‌ها بی خبر بودید

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا

لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات

لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

قدردانی بانوان کیش از پلیس در اجرای طرح نور

پیام تقدیر استاندار سابق از مردم مازندران

پلیس در «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود

پول موسسه رائفی پور از کجا می‌آید؟

(ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی

فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از 3 پرونده!

برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان

فحش‌های پول‌ساز! 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت

کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور

پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز 60 میلیون تومان / فیلم

ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد + فیلم

شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند

مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد

فحش های پول ساز / 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد

کودک 5 ساله خرم‌آبادی خاله‌ 14 ساله‌اش را کشت!

وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد

مصدومیت 3 دانش آموز آملی براثر تصادف

تیراندازی مرگبار کودک 5 ساله به سمت خاله 14 ساله‌

اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور

دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی

کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

بارانی که بوی شکوفه‌های بهار نارنج می‌دهد

سیلاب در دلیجان

نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران

واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس

اجرای سند تحول قضایی در مازندران

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است

مرزن آباد لرزید

ضارب دانش آموزان آملی دستگیر شد

لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران

اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه

ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان

تصادف مینی بوس با کامیون در بابل 2 مصدوم داشت