پیام مازند

آخرين مطالب

نقدینگی در حال ورود دوباره به بورس است اقتصادي

نقدینگی در حال ورود دوباره به بورس است
  بزرگنمايي:

پیام مازند - به گزارش مهر، افشین دهقان با بیان اینکه قیمت سهام با توجه به اصلاح نرخ گروه پالایشی، فلزی و خودرو طی ماههای گذشته و نقدینگی که در جامعه موجود است، شرایط مناسبی را برای تأمین مالی دولت از بازار سهام از طریق فروش سهام فراهم کرده است؛ گفت: در شرایطی که بازار صعودی است دولت حتی اگر سهام خود را بفروشد و نقدینگی از بازار خارج کند، در روند بازار مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
وی افزود: البته زمان و نحوه ورود منابع از سوی دولت در بورس بسیار مهم است؛ به نحوی که اگر حمایت منطقی از بازار صورت بگیرد و تصمیمات دولتمردان همه جانبه و همراه با حمایت تمامی بخش‌های مختلف دولت باشد، تأمین مالی طرح‌های دولت از جمله پرداخت یارانه نقدی، لطمه‌ای به بازار وارد نخواهد کرد.
به گفته دهقان، بازار پتانسیل رشد را دارد و خریداران حقیقی سهام، پول سنگینی را وارد بازار سهام می‌کنند که نشان می‌دهد نقدینگی در حال هدایت به سمت بازار سهام است.
وی اظهار داشت: پول‌هایی که در زمان ریزش از بازار خارج شده‌اند، مجدد در حال بازگشت به بورس هستند؛ پس باید انتظار داشت نقدینگی سنگینی وارد شود.
را هزینه می‌کند.
این تحلیلگر بازار سرمایه معتقد است بازار سرمایه چشم انداز رو به رشدی دارد به طوری که شاخص رشد بزرگی را در آینده شاهد خواهد بود؛ به نحوی که اصلاح اخیر در آن گم می‌شود.
دهقان گفت: با توجه به رکود بازار مسکن و حبابی بودن بازارهای طلا و ارز، نقدینگی تمایل دارد وارد بازار سرمایه شود که این اتفاق ارزنده ای است و پس از آن، حتی اگر دولت بخواهد باز هم منابع را از بازار خارج کند، بازار جای رشد دارد.
دهقان معتقد است قیمت‌های سهام هم اکنون ارزنده است و مردم اگر با بررسی اقدام به خرید سهام کنند در کوتاه مدت به سود می رسند؛ ولی در میان مدت مردم باید مراقب باشند که هر سهمی را نخرند.
منبع: الف
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه در مورد انتشار این خبر انتقاد یا پیشنهادی دارید لطفاٌ کد 30064042 را به همراه موضوع به آدرس ایمیل [KHABARBAN] ارسال فرمایید.
با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382/10/17 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

پیام مازند

وضعیت مترو تهران در اولین روز محدودیت های شدید کرونایی!

پیام مازند

عکس| الهام علی اف، رئیس‌جمهور آذربایجان در تیررس تک‌تیراندازان ایران

پیام مازند

نیویورک‌تایمز: ترامپ امکان حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران را بررسی کرد

پیام مازند

فیلم| تخریب آلونک یک زن در بندرعباس توسط ماموران شهرداری/ زن 35 ساله خودسوزی کرد

پیام مازند

قابل توجه سهامداران پتروشیمی ارومیه
خبر بعدی: بورس جذاب شد/ آینده بازار سهام چگونه خواهد بود؟
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، بازار سهام پس از مدت‌ها افت و روند اصلاحی پرشتاب هفته گذشته به سهامداران روی خوش نشان داد و سرانجام وارد فاز صعودی شد که این روند تا شنبه (روز گذشته) ادامه دار بوده است. چنین رشدی در بازار توانست تا حدودی اقبال سرمایه‌گذاران را نسبت به ورود مجدد سرمایه‌های خود به بورس افزایش دهد، در جریان این اتفاق ارزش معاملات بورس و فرابورس همچون روز‌های قبل خیره‌کننده بود؛ به طوری که مجموع ارزش معاملات در آستانه 24 هزار میلیارد تومان قرار گرفت که این موضوع نشان‌دهنده ایجاد اعتماد دوباره سهامداران به سرمایه‌گذاری در بازار سهام بوده است.
بیشتر کارشناسان بازار معتقدند که با وجود بازگشت دوباره رونق به معاملات بورس، سهامداران نباید در انتظار رشد‌های پرشتابی که بازار در ابتدای سال تجربه کرد، باشند؛ بلکه رشد چند ماه نخست سال جاری اتفاقی تاریخی بود که به دلیل هیجان‌های ایجاد شده در بازار و همچنین عدم آگاهی‌رسانی کافی به متقاضیان سهام رخ داد.
کارشناسان در کنار صحبت‌های مطرح شده معتقدند که بورس به نقطه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاری رسیده است و قیمت سهام بعد از اصلاح‌های سنگین که برای مدتی طولانی تجربه کرده، اکنون به بهترین موقعیت برای سرمایه‌گذاری رسیده است، این در حالی است که بار‌ها این موضوع مورد تاکید فعالان حرفه‌ای بازار قرار گرفته که سهامداران باید براساس تحلیل‌های انجام شده سرمایه خود را وارد بورس کنند و نباید صف‌های خرید و فروش ایجاد شده در بازار را ملاک تصمیم‌گیری برای نحوه سرمایه‌گذاری خود قرار دهند.
با توجه به روز‌های امیدوارکننده که بازار در معاملات هفته گذشته و روز نخست هفته جاری، اکنون سهامداران چشم‌انتظار سمت و سوی روند معاملات هفته جاری هستند که به نظر می‌رسد با توجه به تعطیلی کسب و کار‌ها به مدت 2 هفته شاهد افزایش احتمالی اقبال سرمایه‌گذاری و ورود سرمایه‌های خرد به این بازار و تداوم روند صعودی شاخص بورس خواهیم بود.
فردین آقابزرگی کارشناس خبره بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص تحلیل خود از روند افزایشی شاخص بورس و احتمال ادامه این روند می‌گوید: «در پی اصلاحات قیمتی و نبود بازار موازی که بتواند 2750 هزار میلیارد تومان نقدینگی را جذب کند، تنها بازاری که امکان پذیرش این ظرفیت را داشته و دارد بورس است؛ اما باید این نکته را ناگفته نگذاشت که اشتیاق سهامداران به واسطه سپری‌کردن دوره 4 ماهه پررونق در ابتدای سال 99 انتظارات را افزایش داده است. وی در ادامه می‌افزاید: لذا پس از روز‌های مثبت هفته گذشته و بروز سود‌های کوتاه‌مدت مقطعی، پیش‌بینی می‌شد که افرادی قصد نقد کردن سرمایه‌گذاری و فروش به نیّت شناسایی سود را داشته باشند که البته روندی طبیعی است.
آقابزرگی با تاکید بر این که «مسئولان بورس واقف به این موضوع هستند که نباید مانند 4 ماه ابتدای سال جاری، شاخص و سهام بی‌محابا اجازه افزایش قیمت را داشته باشند»، اظهار می‌کند: همین مسئله سبب می‌شود تا از به وجود آمدن اختلاف فاحش بین ارزش ذاتی و ارزش روز سهام جلوگیری شود تا از ریزش سنگین و یکپارچه سهام به دلیل حبابی شدن جلوگیری شود.
این کارشناس بازارسرمایه با بیان اینکه خوشبختانه حجم معاملات اخیر نشان می‌دهد که بازار از رکود و تردید خارج شده است، تصریح می‌کند: «البته نمی‌خواهم بگویم با شدت بیشتر به اصلاح قیمت نیاز است یا خیر؛ اما می‌توان گفت که عمده اصلاحات قیمت انجام شده و در نهایت حدود 150 تا 200 شرکت هستند که هنوز به دلیل متوقف بودن یا پُر نکردن حجم مبنای معاملات روزمره اصلاح قیمت نداشتند، اما باید توجه کنیم که به مروز زمان بورس ما در حال تطبیق با شرایط اقتصادی کشور است.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/162939/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت

(تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت

مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

شرکت 20 هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان

روزهای گرم اردیبهشتی در آسمان مازندران

انهدام باند سارقان و کشف 26 فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد

کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی

محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد

ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال

پیش‌بینی وضع هوای مازندران در 6 روز آینده

مبادله تجاری 11 میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان

ادامه مراسم جمعه‌های خشم در مازندران

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد

شکوفه های بهاری در مازندران

ثبت بیش از 64 میلیون تردد در جاده های مازندران

پیش بینی تولید 1500 قلم کالای دانش بنیان در مازندران

حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور

محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد

لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان

گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیاردی در استان یزد

توزیع 1000 تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور

وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد

وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

آبگرفتگی 10 مسکن در سوادکوه/ 7 سردهنه در بابل آسیب دید

ادامه مراسم جمعه های خشم در مازندران