پیام مازند

آخرين مطالب

سایپا-نساجی؛ تقابل انگیزه‌ها با چاشنی جوانی سياسي

سایپا-نساجی؛ تقابل انگیزه‌ها با چاشنی جوانی
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری – تیم فوتبال نساجی مازندران فردا در سومین هفته بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور باید در ورزشگاه شهید دستگردی تهران مقابل سایپا به عنوان جوان‌ترین تیم لیگ بیستم قرار بگیرد، مسابقه‎ای که نتیجه آن دورنمای وضعیت نساجی را پس از یک برد و یک تساوی روشن‌تر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور فردا –چهارشنبه پنجم آذر - با انجام چهار دیدار در سیرجان، تهران و اراک آغاز می‌شود که در سومین دیدار، نساجی از ساعت 16:20 در تهران به مصاف سایپای جوان با انگیزه می‌رود.
شاگردان وحید فاضلی در نساجی که تا کنون عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند، فردا باید مقابل تیمی قرار بگیرند که در هفته نخست موفق شد قهرمان چهار دوره اخیر لیگ برتر و فینالیست لیگ قهرمانان آسیا را با یک تساوی متوقف کند. سایپا در هفته دوم نیز از میزبان خود نفت مسجدسلیمان یک امتیاز دیگر به دست آورد و حالا امیدوار است با کسب اولین برد فصل، از رتبه دوازدهم کنونی به رده‌های بالاتر جدول صعود کند.
اما مهمان مازندرانی نارنجی‌پوشان تهران در دو هفته ابتدایی نشان داد که حریف سرسختی برای رقباست و اکنون نیز با قرار گرفتن در رتبه دوم جدول، انگیزه بیشتری برای کسب یک پیروزی در دیداری خارج از خانه برای حفظ موقعیت مناسب خود در جدول دارد.
رقابت با جوان‌های لیگ
سایپا که با هدایت سرمربی جوان خود یعنی ابراهیم صادقی، به دلیل جذب بازیکنان جوان امسال هم مانند فصل قبل جوان‌ترین تیم لیگ است، در دو بازی اخیر عملکرد نسبتا خوبی داشت. نارنجی‌پوشان تهران در لیگ نوزدهم با میانگین سنی 26.1 سال جوان‌ترین تیم لیگ بودند و امسال هم با اضافه کردن بازیکنان جوان‌تر نسبت به فصل قبل، میانگین سنی‌شان به 24.8 رسیده است. این ویژگی سایپا هرچند که می‌تواند به دلیل کم بودن تجربه بازیکنان پاشنه آشیل تیم در مقابل بازیکنان باتجربه تیم‌های مقابل باشد، اما از نظر قدرت بدنی، سرعت و توان جسمی نقطه قوت سایپا محسوب می‌شود.
نساجی‌چی‌ها که فصل قبل نیز سومین دیدارشان را مقابل سایپا در تهران برگزار کرده بودند، خاطره خوشی از آن بازی دارند و امیدوارند در دیدار فردا نیز مانند فصل قبل در هفته سوم یک سه امتیاز ارزشمند در تهران از سایپا کسب کنند. در آن دیدار که محمدرضا مهاجری سرمربی نساجی بود، نماینده مازندران که فصل قبل نیز مانند این فصل از دو بازی ابتدایی خود 4 امتیاز به دست آورده بود، در دیداری پرگل و جذاب موفق شده بود میزبان خود را با نتیجه 4 بر 3 شکست دهد و در پایان هفته سوم 7 امتیازی شود.
اما سایپایی‌ها بهمن پارسال در قائمشهر با پیروزی 3 بر یک مقابل نساجی، انتقام آن شکست خانگی را گرفتند تا امتیازات دو بازی فصل قبل بین دو تیم تقسیم شود. به جز این دو بازی، نساجی و سایپا در فصل هجدهم نیز دو بار مقابل هم قرار گرفتند که هر دو دیدار با تساوی پایان یافت.
تقابل بازیکنان با تیم‌های سابق
دو تیم فردا در شرایطی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند که مهره‌های شاخصی بین آن‌ها در فصل نقل و انتقالات رد و بدل شده است. حسین ماهینی مدافع شناخته شده نیم‌فصل دوم فصل قبل نساجی مازندران، به نساجی پیوسته و فردا باید مقابل تیم فصل قبل خود قرار بگیرد. ماهینی در نساجی یکی از مهره‌های اثرگذار خط دفاع بود و طبیعتا با توجه به تجربه‌ای که دارد، شاگردان فاضلی فردا کار دشواری برای عبور از خط دفاعی سایپا با محوریت ماهینی دارند.
تقابل مهم دیگر دیدار فردا هم بین روزبه شاه‌علیدوست بازیکن مؤثر نساجی در دو بازی اخیر و تیم سابقش است. شاه‌علیدوست که یکی از باسابقه‌های سایپا محسوب می‌شود، پس از 14 سال بازی با لباس سایپا در لیگ برتر، این فصل به نساجی پیوست و حالا باید مقابل تیمی قرار بگیرد که تقریبا تمام دوران فوتبالی خود را در آن گذرانده است. شاه‌علیدوست از نظر سابقه حضور در سایپا در کنار ابراهیم صادقی که اکنون سرمربی این تیم است یکی از باسابقه‌ترین‌ها محسوب می‌شود. با این حال شاه‌علیدوست فردا تمام تجربه به دست آمده‌اش طی 14 سال اخیر در سایپا را باید با لباس نساجی علیه تیم سابقش به کار بگیرد.
البته به این تقابل‌ها باید حضور حمیدرضا فرزانه دستیار محمودآبادی وحید فاضلی روی نیمکت نساجی را هم افزود. فرزانه مدت‌ها بازیکن سایپا بود و حالا مقابل تیم سابق خودش در مقام مربی قرار می‌گیرد.
مازندرانی‌ها علیه نساجی
نکته قابل توجه در مورد تقابل سایپا با نماینده مازندران، حضور چندین بازیکن مازندرانی در این تیم تهرانی است. ابراهیم صادقی از بازیکنان مازندرانی متعددی در تیم خود بهره می‌گیرد. فریبرز گرامی و سعید محمدی‌فر مدافع دو اهل ساری، ابوالفضل جلالی مدافع آملی، مهرداد عبدی هافبک نوشهری و مهرداد حیدری بازیکن جوان مازندرانی که در دیدار قبل مقابل نفت مسجدسلیمان چند دقیقه پایانی به بازی آمد و نخستین تجربه حضورش در لیگ برتر را ثبت کرد، مهره‌های مازندرانی صادقی هستند. روی نیمکت سایپا هم کیانوش رحمتی دروازه‌بان نوشهری سال‌های نه چندان دور فوتبال کشور به عنوان دستیار صادقی و مربی سایپا مقابل تیم استان خودش قرار خواهد گرفت.
وحید فاضلی که در دو دیدار نخست فصل تیمش را حساب شده و هماهنگ به زمین فرستاده، نشان داده توان خوبی در آنالیز عملکرد تیم‌ها دارد. او به واسطه تجربه آنالیزور بودنش در تیم‌های مختلف، تا کنون در دو دیدار متفاوت با حریفانی که سطح کیفی مختلفی داشتند، موفق عمل کرده و اگر اشتباه داور در دیدار مقابل تراکتور نبود، حالا تیمش در کنار گل‌گهر سیرجان یکی از دو تیم 6 امتیازی جدول بود.
جدال تجربه و انگیزه
نساجی فردا نیز مانند دو دیدار قبلی با ترکیب تازه هماهنگ شده‌اش به مصاف حریفی می‌رود که مهارت زیادی در کسب تساوی از تیم‌های مختلف دارد. سایپا را می‌توان رکورددار کسب تساوی در تمام ادوار لیگ دانست. این تیم معمولا با ارائه بازی‌های محتاطانه سعی در حفظ بازی و کسب حداقل امتیاز است و در موقعیت مناسب به گلزنی هم فکر می‌کند.
اما نساجی نسبت به سایپا میل تهاجمی بیشتری دارد. همین مزیت در کنار حضور بازیکنان باتجربه‌ای مانند شیری و بیژن در خط دفاع، کریم اسلامی و روزبه شاه‌علیدوست در میانه میدان و بازیکنان جوانی مانند بایرامی و همچنین اضافه شدن محمدمهدی نظری باتجربه به تیم در میانه‌های بازی، می‌تواند تیم جوان سایپا را در دیدار فردا تحت فشار قرار دهد.
با این حال نمی‌توان از انگیزه و توان جسمی و سرعت بازیکنان جوان سایپا نیز غافل شد. تیمی که در دیدار برگشت فصل قبل نساجی را با مهره‌های شاخصی که داشت با نتیجه 3 بر یک شکست داد. به همین دلیل وحید فاضلی سرمربی نساجی در نشست خبری پیش از بازی که عصر امروز برگزار شد عنوان کرد دیدار با سایپا از دیدار با تراکتورسازی به خاطر حضور بازیکنان جوان و باانگیزه این تیم دشوارتر است.
نساجی در صورتی که فردا بتواند با کسب حداکثر امتیاز زمین را ترک کند، 7 امتیازی می‌شود و تا پایان هفته سوم عملکردی کاملا مشابه با سه هفته ابتدایی لیگ نوزدهم را ثبت خواهد کرد. اما در صورت کسب تساوی یا شکست، با توجه به وجود دو تیم 4 امتیازی دیگر در جدول و پنج تیم 3 امتیازی، احتمال چند پله پایین آمدن این تیم در پایان هفته سوم نیز وجود دارد.
دیدار فردا بین سایپا و نساجی را مرتضی منصوریان قضاوت می‌کند و یوسف مغروری، فرهاد فرهادپور و مجید محمدی نیز کمک‌های او در این مسابقه هستند.
برچسب‌ها
فوتبال تیم فوتبال نساجی مازندران مازندران ابراهیم صادقی

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/163387/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفتاب گرم بهاری در مازندران

رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

موج کوتاه در دریای خزر

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

تقدیر پلیس از بانوان آبادانی

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویر قطع 40 اصله درخت در کجور آرشیوی است

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور چیست؟

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر

تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

(تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی

ببینید | پول بده لایک کن!

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور