آموزش واقعی می خواهیم نه آموزش نمایشی
فرهنگي
بزرگنمايي:
پیام مازند - ایسنا/مازندران مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه مدیریت ویترینی و نمایشی در آموزش و پرورش نمیخواهیم، گفت: به هیچ عنوان در آموزش و پرورش به دنبال آمارسازی و کارهای ویترینی و نمایشی نیستیم و به طور جدی از معاونتها میخواهم در این حوزه مراقب باشند تا مدیریتشان به مدیریت نمایشی تبدیل نشود.
علیرضا سعدی پور در دیدار با معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد: در دستگاه تعلیم و تربیت باید طرح و برنامه داشته باشیم و آموزش واقعی را دنبال کنیم نه آموزش نمایشی،مدیریت آموزشی ویترینی به دنبال آمارسازی و کارهای نمایشی است؛ به هیچ عنوان گزارشهای انشایی مورد قبول نیست و از همه واحدها گزارشهای تحلیلی و واقعی میخواهیم.
وی با بیان اینکه در ارائه گزارشها و جمعآوری آمارها بسیار دقت شود، تصریح کرد: یکی از ویژگیهای مدیریت نمایشی برجستگی کار انفرادی است؛ در این مدل مدیریتی افراد میخواهند خود را معروف و مشهور کرده و با آمارسازی های غیرواقعی در صدر اخبار قرار گیرند. اما این از نظر ما مورد قبول نیست. "من"ها باید به "ما" تبدیل شود و کار انفرادی و فردمحور جایش را به کار تیمی و خرد جمعی دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در بخش دیگری از سخنان خود تربیت را امری پیوسته دانسته و گفت: آموزش ابتدایی و آموزش متوسطه باید یک بدنه واحد را تشکیل دهند و در برنامهریزیها با هم هماهنگ باشند؛ تربیت یک جریان فرهنگی از بالاترین سطح تا پایینترین سطح است که باید به تغییر رفتار بیانجامد، این در صورتی رخ میدهد که یادگیری سطحی نباشد و رشد متعادل و متوازن در دستور کار قرار گیرد. باید رشد و هدایت دانشآموزان را مورد مراقبت قرار دهیم.
سعدی پور ادامه داد: دانشآموزان در متوسطه اول که هدایت تحصیلی نقش برجستهای در آن دارد برای نقشآفرینی و برعهده گرفتن مسئولیتها و مشاغل آینده آماده میشوند،این فرایند تا متوسطه دوم و ورود به دانشگاه و بازار کار ادامه مییابد که باید آن را به طور جدی مراقبت کنیم؛با رشد و پرورش استعدادهای نوجوانان در متوسطه اول مسیر آینده آن ها مشخص میشود.
انتهای پیام
منبع: ایسنا
لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/164159/