پیام مازند

آخرين مطالب

نساجی به دنبال برد، نفت مسجدسلیمان در مدار تساوی ورزشي

نساجی به دنبال برد، نفت مسجدسلیمان در مدار تساوی
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - تیم فوتبال نساجی مازندران در چهارمین دیدار خود امروز سه‌شنبه باید به مصاف رکورددار کسب تساوی در لیگ نوزدهم برود و برای باقی ماندن در نیمه بالایی جدول نخستین شکست را به نفت مسجدسلیمان تحمیل کند.

به گزارش ایرنا، هفته چهارم بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور دیروز با برگزاری سه دیدار آغاز شد و امروز هم چهار مسابقه دیگر برگزار می شود که در نخستین دیدار ، نساجی مازندران از نفت مسجد سلیمان میزبانی خواهد کرد ؛ دیداری که می‌تواند برای نساجی مجوز باقی ماندن در جمع تیم‌های بالای جدول باشد.
نماینده فوتبال شمال کشور در لیگ بیستم امروز باید در حالی به مصاف نفت مسجد سلیمان برود که دیدار هفته سوم خود را در تهران و مقابل سایپا با تک گل محسن مسلمان به سایپا واگذار کرد و حالا به دنبال کسب نخستین سه امتیاز خانگی فصل بیستم است.
نساجی و نفت مسجدسلیمان که هر دو از فصل هجدهم وارد لیگ برتر شدند و توانستند سهمیه خود را حفظ کنند، فصل قبل هر دو بازی رفت و برگشت را با تساوی بدون گل پشت‌سر گذاشتند. نساجی در استادیوم وطنی با نفت مسجدسلیمان هر سه نتیجه برد، تساوی و شکست را تجربه کرده است. سه سال پیش در تاریخ ششم آذر 1396 از سری مسابقات لیگ آزادگان، نساجی میزبان نفت مسجدسلیمانِ تحت هدایت محمود فکری بود و بازی را با گل دقیقه 80 پیمان میری به مهمان خوزستانی خود واگذار کرد ، اما در مجموع بازی‌های رو در رو، دو تیم تا کنون 6 بار مقابل هم صف‌آرایی کردند که حاصل این دیدارها چهار تساوی، یک پیروزی و یک شکست برای هر تیم بود و دیدار فردا می‌تواند یکی از آن‌ها را در این رقابت آماری بین دو تیم پیش بیندازد.
شاگردان وحید فاضلی تا اینجای کار در فصل بیستم عملکرد خوبی داشتند و با توجه به برخی اشتباه‌های آشکار داوری در دو بازی اخیر، می‌توان گفت کمی هم بدشانس بودند که اکنون در بین تیم‌های صدرنشین جدول قرار ندارند. اما در هر حال، یک پیروزی مقابل آلومینیوم اراک، یک تساوی خانگی با تراکتور تبریز و یک شکست خارج از خانه مقابل سایپا حاصل سه بازی نخست نساجی در لیگ بیستم بود که این تیم را با 4 امتیاز در رتبه هفتم جدول رده‌بندی تا پایان هفته سوم قرار داد.
دیدار با رکورددار تساوی‌ها
نساجی‌چی‌ها در دیدار امروز خود باید مقابل تیمی بازی کنند که هر سه بازی خود را بدون شکست و با کسب سه تساوی پشت سر گذاشته است. کسب دو تساوی بدون گل و یک تساوی یک بر یک در سه بازی اخیر مسجدسلیمانی‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها به همین سادگی تسلیم تیم حریف نمی‌شوند و قرار گرفتن‌شان در رتبه دوازدهم جدول رده‌بندی دلیلی بر ضعیف‌تر بودن آن‌ها نسبت به نساجی نیست.
نفت مسجدسلیمان با سرمربیگری مجتبی حسینی هفته نخست بازی‌ها را با تساوی بدون گل خارج از خانه و کسب یک امتیاز ارزشمند از تبریز مقابل تراکتور مدعی و قهرمان جام حذفی پشت‌سر گذاشت. در هفته دوم نیز میزبان سایپای جوان و باانگیزه شد و در دیداری نزدیک، به یک تساوی خانگی رضایت داد. بازی هفته سوم مسجدسلیمانی‌ها هم در تهران و مقابل قهرمان چهار دوره اخیر لیگ و فینالیست لیگ قهرمانان آسیا یعنی پرسپولیس برگزار شد که در این دیدار هم نفتی‌ها عملکرد خوبی داشتند و موفق شدند دروازه خود را بسته نگه دارند و با یک تساوی ارزشمند خارج از خانه، تهران را ترک کنند.
حریف امروز نساجی، رکورددار کسب تساوی در دوره قبلی لیگ برتر هم هست. نفت مسجدسلیمان که فصل پیش مهدی تارتار هدایت آن را به عهده داشت، از 30 مسابقه فصل نوزدهم 17 مسابقه را با تساوی به پایان رساند و از این نظر رکورددار کسب تساوی در لیگ گذشته شد. این تیم همچنان روی مدار تساوی‌ها قرار دارد و شکستی را در این فصل نپذیرفته است.
با این حساب نساجی باید امروز مقابل تیمی قرار بگیرد که حتی اگر در گلزنی چندان قوی نباشد، روش‌های گل نخوردن را خوب بلد است. این تیم فصل قبل با 22 گل خورده سومین خط دفاع لیگ را داشت و در پایان فصل نیز توانست با کسب 38 امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به نساجی، یک پله بالاتر از نساجی و در رتبه هشتم جدول رده‌بندی قرار بگیرد.
نفت مسجد سلیمان از حضور بازیکنان مازندرانی هم بهره می‌برد. مصطفی نائیج‌پور مدافع نوشهری هفته قبل مقابل پرسپولیس 90 دقیقه بازی کرد و از بهترین‌های تیمش در دفع حملات پرسپولیس بود. نیما انتظاری هافبک اهل بابل هم از ابتدا تا پایان مسابقه در زمین حضور داشت و محمد بلبلی هافبک‌مهاجم فریدونکناری که در ترکیب اصلی نفتی‌ها قرار داشت و پرتلاش هم ظاهر شد، 81 دقیقه مقابل سرخپوشان پایتخت بازی کرد. مهدی ایزدی مهاجم آملی این تیم نیز که سال قبل برای رایکا بازی می‌کرد از دقیقه 87 برای نفتی‌ها وارد زمین شده بود.
تقابل سرمربیان جوان
البته هر دو تیم نسبت به فصل قبل با تغییر در کادر فنی مقابل هم قرار می‌گیرند. نفت مسجدسلیمان که فصل نوزدهم با هدایت مهدی تارتار در مسابقات حضور داشت، اکنون زیر نظر مجتبی حسینی سرمربی جوان فوتبال کشور بازی می‌کند که در فصل قبل سرمربی مس کرمان بود و تیمش به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به آلومینیوم اراک از صعود به لیگ بیستم باز مانده بود. حسینی در سه بازی اخیر نیز عملکرد مناسبی داشت و موفق شده قهرمان لیگ و قهرمان جام حذفی را در خانه‌های‌شان متوقف کند و یک امتیاز هم از سایپای باانگیزه و جوان بگیرد.
نساجی هم که فصل قبل را با محمدرضا مهاجری آغاز کرد و با محمود فکری در رتبه نهم جدول به پایان رساند، اکنون زیر نظر وحید فاضلی بازی می‌کند که نخستین تجربه سرمربیگری‌اش در فوتبال کشور محسوب می‌شود. فاضلی در سه دیدار رسمی اخیر و چند دیدار دوستانه نشان داده که توان و دانش فنی خوبی برای هدایت تیم دارد و با وجود جدا شدن مهره‌های شاخص نساجی توانسته تیم منسجمی را با بازیکنان کمترشناخته شده‌ای که در اختیار دارد ، بسازد.
آرایش فنی نساجی
نساجی در سه بازی گذشته خود با تاکتیک‌های مد نظر فاضلی، روی مدیریت مرکز زمین و استفاده از کانال‌های کناری برای رساندن توپ به دروازه حریف استفاده کرده است. به همین دلیل سیستم مد نظر فاضلی در دو بازی اخیرش مقابل تراکتور و سایپا 4-5-1 بود تا بایرامی در نوک حمله قرار بگیرد و با حمایت کلانتری و دو وینگر چپ و راست، یعنی اسلامی و زامهران و ایجاد مثلث‌های هجومی، به دروازه حریف نزدیک شوند. البته این ترکیب در بازی با سایپا پس از گل محسن مسلمان با نظر فاضلی به 4-4-2 تغییر کرد تا نساجی گل خورده را جبران کند. اما حملات نساجی سرانجامی نداشت. فاضلی در دیدار امروز نیز با توجه به غیبت سیروان قربانی مدافع چپ نفت مسجدسلیمان احتمالا روی نفوذ از کناره ها با استفاده از سرعت وینگرها و توان خط میانی این تیم حساب ویژه‌ای باز خواهد کرد.
فاضلی در مرکز زمین هم با حضور روزبه شاه‌علیدوست با تجربه در کنار قائدرحمتی برای کنترل نبردهای میانه زمین برنامه‌ریزی می‌کند. با این ترکیب و پشتیبانی خط دفاع نساجی که شیری و بیژن باتجربه را در خودش دارد، نساجی عملکرد خوبی در کنترل بازی نشان داده و با پرس از بالا و در زمین حریف، تیم‌های مقابل خود را تحت فشار قرار می‌دهد. اما در دو دیدار اخیر این موضوع هم مشاهده شد تجربه بازیکنان باسابقه تیم‌های حریف توانسته این تاکتیک نساجی را خنثی کند.

پیام مازند


در دیدار قبلی مقابل سایپا، ابراهیم صادقی سرمربی نارنجی‌پوش‌ها وقتی که دید نساجی عملا کنترل میانه میدان را در اختیار گرفت، برای پر کردن خلاء موجود محسن مسلمان باتجربه را دقیقه 60 وارد زمین کرد تا با طراحی حملات از مرکز زمین و افزایش قدرت خط میانی، پرس نساجی را بشکند و با ارسال توپ به پشت مدافعین، موقعیت گل ایجاد کند. تاکتیکی که فقط پنج دقیقه بعد از ورود مسلمان نتیجه داد و هافبک باتجربه سایپا روی یک ارسال و با یک ضربه فنی توانست دروازه نساجی را باز کند.
نکته‌ای که در بازی نساجی طی برخی دقایق بازی‌های اخیر به چشم می‌آید، تعدد توپ‌های سرگردان و ارسال‌های به بیرون از محوطه جریمه نساجی توسط بازیکنان است که این تیم را در یک دوم پایانی نیمه دوم بازی با تراکتور و سایپا دچار مشکل کرد و سبب شد که بازی خوب و هماهنگ این تیم نتیجه دلخواه را نداشته باشد.
نساجی در صورت پیروزی در دیدار امروز 7 امتیازی می‌شود و می‌تواند در جمع تیم‌های نیمه بالایی جدول باقی بماند. بنا بر این انگیزه لازم برای کسب برد از این دیدار خانگی را دارد. در مقابل هم نفت مسجدسلیمان به دنبال کسب یک امتیاز خارج از خانه دیگر در قائمشهر است و نیم‌نگاهی هم به برد خواهد داشت تا در صورت کسب سه امتیاز، از نساجی در جدول سبقت بگیرد.
دیدار نساجی و نفت مسجدسلیمان را روح‌الله شریفی قضاوت خواهد کرد و میلاد قاسمی، حمیدرضا افشون و کیوان علی‌محمدی نیز او را همراهی خواهند کرد.
برچسب‌ها
تیم فوتبال نساجی مازندران مازندران نفت مسجد سلیمان لیگ برتر فوتبال

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/165652/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تجمع حمایت از طرح نور فراجا در دزفول

قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان 40-50 میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟

(ویدیو) «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!

استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است