پیام مازند

آخرين مطالب

نمکی: بهار 1400 تولید کننده واکسن کرونا می‌ شویم علمي

نمکی: بهار 1400 تولید کننده واکسن کرونا می‌ شویم
  بزرگنمايي:

پیام مازند - وزیر بهداشت گفت: 16 میلیون و 800 هزار واکسن کرونا از مجموعه کوواکس سازمان بهداشت جهانی پیش خرید کرده ایم، تولید مشترک با کشورهای دیگر نیز داریم که کارآزمایی بالینی این واکسن ها در ایران انجام می شود ضمن اینکه آزمایش انسانی برای تولید واکسن ایرانی در بهار 1400 نیز شروع شده است
آزمایش انسانی برای تولید واکسن ایرانی در بهار 1400
سعید نمکی روز چهارشنبه در حاشیه کمیته ملی واکسن کرونا افزود: جلسه در مورد وا کسن داشتیم قبلا خدمت مردم عرض کرده بودیم واکسن را از سه مسیر دنبال می کنیم یک مسیر واردات واکسن از مسیر کووکس است، مجموعه ای که سازمان بهداشت جهانی برای تهیه واکسن برای همه کشورها دیده است.
16 میلیون و 800 هزار دوز واکسن را چون هر فردی باید دو دوز واکسن بزند برای هشت میلیون و 400 هزار نفر گروه های آسیب پذیر شامل افراد بالای 65 سال و کسانی که بیماری خاص زمینه ای دارند، در قالب کووکس پیش خرید کرده ایم و به محض اینکه این واکسن را توزیع کنند ایران هم جزو کشورهایی است که این واکسن را دریافت و تزریق می کنیم.
وزیر بهداشت افزود: راه دوم خرید از منابع موثقی است که غیر از مجموعه سبد کووکس در دنیا تولید می کنند، هیچ کمپانی سازنده واکسن تا امروز گواهی تولید سازمان بهداشت را دریافت نکرده است. برخی از سازندگان واکسن در مراحل نهایی دریافت گواهی سازمان بهداشت جهانی هستند که به محضی که دریافت کردند امیدوارم بتوانیم پیش خرید واکسن را از آنها به سرانجام برسانیم.
وی گفت: با کشورهای مختلفی صحبت کرده ایم، همکارانی را فرستاده ایم تا از هیچ کشوری در زمینه تزریق واکسن برای جمعیت های مورد نیاز و هدف عقب نباشیم.
نمکی افزود: راه دیگری که دنبال می کنیم، تولید مشترک در مراکزی مثل انستیتوپاستور است که آن را هم دنبال می کنیم و امیدوارم در آینده نزدیک خبرهای خوشی هم در این زمینه به مردم بدهیم.
وزیر بهداشت ادامه داد: شاید این خبر را شنیده باشید که برخی کشورها واکسن کرونا را تزریق می کنند، این تزریق در قالب یک آزمایش بالینی به عنوان فاز نهایی است که توسط برخی سازنده ها در برخی کشورهای منطقه شروع شده است، ما زیر بار این حرکت نرفتیم. گفتیم اگر کشوری می خواهد در ایران آزمایش بالینی یا کلینکال ترایال بکند، حتما باید در قالب تولید مشترک با ما باشد در غیر این صورت اجازه آزمایش انسانی را در ایران به هیچ کشوری و هیچ کمپانی نداده ایم و نخواهیم داد.
وی افزود: با یکی از صاحبان تکنولوژی دنیا داریم قرار داد می بندیم که در قالب تولید مشترک در انستیتو پاستور بتوانیم اگر کلینیکال ترایال انجام می دهیم در قالب تولید مشترک باشد و راه سوم با کمک شرکت های دانش بنیان به عنوان تولید داخل ای حرکت را دنبال کنیم، تکیه بر دانشمندان داخلی تا بتوانیم این کار را در داخل کشور با افتخار انجام دهیم یکی از این شرکتها مجوز مطالبه فاز انسانی را گرفت از روز های آینده این کار شروع ی شود برنامه ریزی شده است اگر این کار به دنبال کنیم اوایل سال آینده یعنی در بهار سال 1400 به عنوان یکی از تولید کنندگان مطرح در منطقه مطرح می شویم و نیازهای کشور را برآورده می کنیم.
نمکی گفت: از مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی تشکر می کنیم، با مراعات گسترده مردم و همکاری قرارگاه عملیاتی کرونا و نیز همکاری صدا و سیما، وزارت ارتباطات، وزارت راه و شهرسازی، دادستانهای شهرستانها با تلاش شبانه روزی همکاران در مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانی چهارمین یا پنجمین روز کاهش موارد مرگ و میر کروا را تجربه کردیم.
وی گفت: البته مرگ یک بیمار هم برای ما تلخ است ما مجامع علمی بین المللی مرگ های بالای 800 تا هزار نفری کرونا را برای ایران پیش بینی می کردند اما مرگ ها نه تنها بالا نرفت بلکه همه سازمانهای مردم نهاد، بسیج و هلال احمر به کمک آمدند و به تدریج مرگ ها را به سمت دورقمی کاهش می دهیم و با همین شتاب و همت به سمت مرگ های تک رقمی پیش می بریم و ورودی بیمارستانها را هم به همین ترتیب کم می کنیم.
وزیر بهداشت ادامه داد: از همه مردم تقاضا دارم شرایط را مثل اردیبهشت ماه به سمت عادی انگاری و ساده پنداری نبرند اگر دوباره دچار این توهم شویم که کرونا شکست خورد و عقب نشینی کرد باز دوباره از گوشه های زمین گل های تازه می خوریم به همین علت از مردم عزیز تقاضا می کنم که رعایت کنند و این مژده را هم به مردم می دهم که از 160 شهری که قرمز بود بیش از 130 شهر به نارنجی رفت گرفت گر چه حدود 34 شهرهای زرد به علت برخی غفلت ها به سمت قرمز رفت اما وضعیت بسیار مطلوبتری نسبت به دو هفته پیش داریم و امیدوارم در روزهای آینده باز هم با همراهی و همگامی مردم و رعایت همه اقشار و کسبه ای که دچار مشکلات اقتصادی هستند اما با عشق با وزارت بهداشت همکاری کردند و همه دستگاهها که کنار ما بودند، روزهای بسیار بهتری را در کنار هم تجربه می کنیم.
منبع: irna.ir

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/166086/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وزیر ناتوان و برکنار شده، چطور استاندار استانی چون مازندران می شود؟ /از عجایب و غرایب دولت رئیسی

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

9 دلیل پنهان «احساس خستگی دائمی» که از آن‌ها بی خبر بودید

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا

لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات

لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

قدردانی بانوان کیش از پلیس در اجرای طرح نور

پیام تقدیر استاندار سابق از مردم مازندران

پلیس در «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود

پول موسسه رائفی پور از کجا می‌آید؟

(ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی

فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از 3 پرونده!

برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان

فحش‌های پول‌ساز! 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت

کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور

پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز 60 میلیون تومان / فیلم

ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد + فیلم

شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند

مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد

فحش های پول ساز / 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد

کودک 5 ساله خرم‌آبادی خاله‌ 14 ساله‌اش را کشت!

وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد

مصدومیت 3 دانش آموز آملی براثر تصادف

تیراندازی مرگبار کودک 5 ساله به سمت خاله 14 ساله‌

اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور

دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی

کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

بارانی که بوی شکوفه‌های بهار نارنج می‌دهد

سیلاب در دلیجان

نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران

واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس

اجرای سند تحول قضایی در مازندران

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است

مرزن آباد لرزید

ضارب دانش آموزان آملی دستگیر شد

لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران

اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه

ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان

تصادف مینی بوس با کامیون در بابل 2 مصدوم داشت

تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات

سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود

دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم

17 هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود

مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران