پیام مازند

آخرين مطالب

‌‌جولان سلطنت‌طلبان اربابی در مازندران/ احیای ‌ارباب و رعیتی در برخی روستاهای شمال برای تصاحب اراضی کشاورزی مردم مقالات

‌‌جولان سلطنت‌طلبان اربابی در مازندران/ احیای ‌ارباب و رعیتی در برخی روستاهای شمال برای تصاحب اراضی کشاورزی مردم
  بزرگنمايي:

پیام مازند - گروه استان‌ها - جمعی از کشاورزان و مردمان زحمتکش روستای آکند مرکز بخش رودپی شهرستان ساری، طی درخواستی دسته جمعی از رئیس قوه قضائیه، مسئولان استانی و شهرستانی خواستار برخورد جدی با اربابان سلطنت‌طلب و خانزاده‌های اروپانشین شدند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری ، مازندران استانی گردشگرپذیر با روستاهای متعدد و بکر فراوان خود این روزها با مشکلات عدیده ای در حوزه اشتغال و رفع معیشت خانواده‌هایشان رنج می برد.
مردمان زحمتکش این دیار در روستاهای استان با رنج فراوان و مشقت بسیار در اراضی کشاورزی و باغی خود برای تامین معیشت خود و خانواده شان با چنگ و دندان تلاش کرده تا آبروی خود را پیش دیگران محفوظ نگاه دارند.
با توجه به اینکه نهادهای انقلابی فراوانی نظیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و سایر نهادهای انقلابی پس از انقلاب تشکیل شده و توانستند به گونه ای یاور محرومان شوند و دست ایادی استکباری و سلطنت طلبان را از دست درازی به اموال مردم و زارعان در روستاها کوتاه کنند؛ اما هنوز هستند در برخی روستاهای استان با احیا ارباب و رعیتی می‌خواهند اراضی کشاورزی مردم را به صورت غیرقانونی و با رانت غصب کنند.
در این بین مردمان برخی روستاهای مازندران نظیر روستای شهیدپرور و انقلابی آکند ساری که نقشی اثرگذار در دوران انقلاب و دفاع مقدس ایفا کرده و با تقدیم شهدای گرانقدر خود توانستند نهال نوپای انقلاب را در آستانه چهل و دومین سالگرد آن به منصه ظهور و شکوفایی برسانند؛ این روزها با این پدیده شوم زمین‌خواری و غصب اموال بیت المال مواجه شده اند.
رئیسی: زمین خواری در البرز حادتر از سایر نقاط کشور است/جهاد کشاورزی مسئول حفظ ذخایر ملی استکهگیلویه و بویراحمد| چوب حراج به سرمایه‌های ملی؛ پدیده‌ زمین خواری روز به روز پررنگ‌تر می‌شودبرخورد جدی با پدیده زمین خواری و کوه خواری در مازندران آغاز شد داستان تهیه این گزارش مردمی از جایی آغاز شده که متاسفانه به گفته کشاورزان و زارعان منطقه با گذشت سالها از پیروزی انقلاب، هنوز عده ای سلطنت نشین با نیت احیا جایگاه ارباب و رعیتی قصد دارند با غصب اموال کشاورزان منطقه، برای خود سرمایه‌های هنگفت و بادآورده را در فرنگ و کشورهای استکباری خرج کنند.
موضوع غصب غیرقانونی و تصرف زمین های کشاورزان روستای آکند و روستاهای اطراف که وسعت آنان به حدود 200 هکتار و بیشتر تجاوز کرده همچنان مردم را دچار بلاتکلیفی کرده و پس از سالها که زارعان در زمین خود مشغول کشاورزی و تامین معاش هستند، آن ارباب زاده‌های سلطنت نشین با اعمال نفوذ در دستگاه‌های اجرایی و قضایی قصد دارند، نسبت به غصب اراضی و بیرون راندن مردمان روستاهای بخش رودپی ساری از دیارشان، کام آنان را تلخ کنند.
خبرنگاران ما جهت روشن شدن موضوع و انتقال درخواست‌های مردم آکند به سراغ آنان رفته و از نزدیک با مشکلاتشان آشنا شدند.
حسین درگزینی، جانباز 70 درصد و عضو شورای اسلامی روستای آکند در این گفت و گو با اشاره به جمعیت 700 خانواری آکند، اظهار داشت: فردی به نام منوچهر خان کلبادی از سال 42 به عنوان ارباب منطقه خود را معرفی کرده بود و با کمک زارعان و کشاورزان آن دوران با تبرتراشی روستا و اراضی آن آباد شده بود به صورت غیرقانونی از مردم غصب کرده بود.

پیام مازند

وی افزود: با پیروزی انقلاب که موضوع اصلاحات اراضی مطرح شده و کشاورزان اراضی خود را دریافت کرده و زمین‌های بایر و نیزار خود را آباد کرده و بخشی از آن زمین‌ها استفاده کشاورزی، بخشی به صورت عمران و آبادی در قالب خیابان‌سازی تبدیل شده است.
درگزینی یادآور شد: با گذشت بیش از 40 سال از انقلاب و تحویل اراضی اربابان به کشاورزان، اکنون تعدادی از نوادگان کلبادی که بسیاری از آنان در خارج از کشور سکونت دارند، با فشار به اهالی روستا و روستاهای اطراف، اقدام به شکایت از کشاورزان در محاکم عمومی و قضایی کردند. این افراد با ایجاد آزار و اذیت و تهدید بین اهالی آکند، خواستار بازپس گیری اراضی خود از کشاورزان زحمتکش منطقه هستند.
درگزینی گفت: جای سئوال اینجاست که این افراد پس از بیش از 50 سال اربابی منوچهر خان کلبادی با بازگشت از فرنگ و برای خوشگذرانی خود در خارج کشور، می‌خواهند با غصب اراضی کشاورزان منطقه، آنان را از خانه و کاشانه شان بیرون کنند. بالغ بر صدها فقره شکایت از سوی اهالی به دستگاه قضایی طی سنوات متعدد ارسال شده و بنده به عنوان جانباز جنگ تحمیلی از مسئولان قوه قضائیه می‌خواهم جهت پاسداشت خون‌های شهدای منطقه، به خواسته به حق مردم منطقه خصوصا روستای آکند جامه عمل بپوشاند. این اراضی مربوط به مردم آکند بوده و اجازه نمی‌دهیم خاندان کلبادی از بهشهر بیایند، با زور و رانت بخواهند اراضی کشاورزان را غصب کنند و صاحب شوند.
احمد علیزاده آکندی از کشاورزان روستای آکند نیز با اشاره به اینکه اراضی منطقه توسط آبا و اجدادمان آباد شده و در زمان رژیم ستم‌شاهی خان منطقه به زور از اجدادمان غصب کرده و پدران و مادران ما را دستگیر کردند، گفت: با شکل گیری انقلاب و ایجاد اصلاحات اراضی، در قالب هیئت هفت نفره اراضی به کشاورزان تحویل شده و خرابه‌های منطقه با دستان پینه بسته کشاورزان منطقه آباد و احیا شده است.
وی بیان کرد: پس از سال‌ها نوادگان کلبادی با سندسازی و ادعاهای دروغین، قصد غصب اراضی کشاورزان را دارند. علیرغم نامه‌نگاری‌های متعدد به دستگاه قضایی در دوره مدیریت قبلی دستگاه قضایی، دادگاه هنوز رای متقنی به ما ارائه نداده و در برخی موارد حق را به خاندان اربابی می‌دهد. 86 هکتار زمین بین نوادگان اربابی به میزان هر کدام 10 هکتار تقسیم شده که باید این تصمیمات تجدیدنظر شود.
علیزاده با درخواست از مقام معظم رهبری، ریاست محترم قوه قضاییه و مسئولان دستگاه قضایی استان گفت: نسبت به تعیین تکلیف مشکلات مردم روستای آکند در اسرع وقت اقدام کنند. در حالی که تاکنون 20 هکتار زمین از خان‌زاده‌های اروپانشین بازپس گیری شده ولی متاسفانه وکلای ارباب زاده‌ها این زمین‌ها را از کشاورز تصرف و اقدام به فروش می‌کنند.
وی یادآور شد: بیش از دو هکتار از زمین کشاورزی بنده که ابوی ام آن را آباد کرده بود را رها کرده که اکنون تبدیل به زباله‌دان شده و انگیزه و توانی برای کشاورزی در آن زمین ندارم.

پیام مازند

درویش دهقان آکندی، دیگر کشاورز زحمتکش این روستا با تایید گفته‌های هم محلی‌های خود، تاکید کرد: اراضی که توسط پدران و اجداد ما آباد شده نباید با اعمال نفوذ اربابان زر و زور در دستگاه قضایی که متعلق به جمهوری اسلامی ایران بوده، غصب شود. متاسفانه در برخی موارد بسیاری از کشاورزان که قصد بازپس گیری زمین‌های خود از اربابان شده با دستور قضایی، روانه زندان شدند که این اقدام خلاف حقوق شهروندی و حفظ حقوق بیت المال است. اینها با شکایت غیرقانونی از طریق وکیل هزار و 200 متر مربع از زمین بنده را غصب کرده و علیرغم اعتراض ما روستاییان نتوانستیم رای مطلوبی در دادگاه بگیریم. به برکت انقلاب و توسط اجدادمان این اراضی آباد و تبدیل به مزارع و باغ شده است.
وی تاکید کرد: متاسفانه این نوادگان اربابی سلطنت طلب اروپانشین با ارائه مبالغ هنگفت به وکلا، قصد دارند کل اراضی روستای آکند را از کشاورزان و زارعان زحمتکش که زندگی آنان از این طریق معاش می‌شود را بگیرند. بنده از نماینده ولی فقیه در مازندران حضرت آیت الله لائینی خواستار رسیدگی جدی به مشکل مردم محروم منطقه خصوصا آکند هستم.
سید عیسی زارع آکندی، رئیس شورای اسلامی روستای آکند نیز در این گفت‌وگو با بیان اینکه زمین‌های آکند طی سال‌های 41 و 42 از طریق زور اربابی کلبادی از کشاورزان غصب شده بود، گفت: متاسفانه نوادگان کلبادی با اجیرکردن وکلا به صورت لکه ای، تاکنون 20 درصد از اراضی کلبادی مربوط به دوران قبل انقلاب را از زارعان غصب کردند.
وی با بیان اینکه کشاورزان در این اراضی مشغول تامین معاش و کسب روزی حلال از زمین‎هایشان هستند، تاکید کرد: متاسفانه در ادوار گذشته با زور اربابان، برخی پدران مان به زندان رفتند. این افراد غاصب با ارائه اسناد جعلی خواستار بازپس گیری اراضی خود از کشاورزان بوده که طی مراجعه مان به اداره ثبت مشخص شده که هیچ سند و مدرکی برای این زمین‌ها وجود نداشته و مستندات آنان در جهادکشاورزی نیز موجود نیست.
وی یادآور شد: برای ما جای سئوال است چگونه این نوادگان کلبادی در دستگاه قضایی نفوذ کرده و اقدام به غصب غیرقانونی زمین‌های کشاورزان می‌کنند.
زارع بیان کرد: متاسفانه کشاورزان نمی‌تواند وارد زمین‌های خود بشوند و دوباره مانند زمان ارباب رعیتی با رفتار ظالمانه وکلا و نوادگان آنان مواجه شدند. متاسفانه مشاهده شده یکی از وکلای آنان دو هکتار زمین را از کشاورزان دریافت و اقدام به خرید و فروش زمین‌ها می‌کند. او با این اقدام خود کاری کرده که کشاورزان نمی‌توانند کاری صورت دهند. روشنایی، جاده‌سازی و آبادانی ایجاد شده در آکند را مدیون اجداد و پدران خود هستیم. از مسئولان امر خصوصا استاندار مازندران حاج مجید حسین زادگان که خود از اهالی منطقه بوده می‌خواهیم نسبت به این موضوع تا رفع مشکل کشاورزان و مردم روستای شهیدپرور آکند اقدام جدی صورت دهد.
فرهاد واحدی، دیگر کشاورز جوان روستای آکند نیز با اشاره به اینکه بنده فرزند یکی از کشاورزان این روستا بوده که ابوی مرحومم با خون دل و دستان پینه بسته این روستا و روستاهای اطراف را آباد کرده است، افزود: پس از 40 سال که کشاورزان مشغول کشت و زرع در زمین‌های خود هستند، باید در نظام اسلامی ایران عده ای سلطنت طلب بیایند و جولان دهند و با اعمال نفوذ و زور بخواهند زمین‌های زحمت کشیده کشاورزان را از دست آنان بگیرند. اکنون طوری شده که اعمال فشار وکلای این ارباب زادگان باعث شد که نتوانیم وارد زمین‌های کشاورزی خود شویم.
واحدی از مدیرکل دادگستری مازندران تقاضا کرده تا به عنوان مدعی العموم پیگیر سریع این موضوع و معضل اجتماعی شود. چرا که کشاورزان و جوانان منطقه مانند ارباب زاده‌ها زر و زور ندارند که بخواهند با اجیر کردن وکیل، حقشان را دریافت کنند. امید ما به دستگاه قضایی عادل و عدالت طلب است.
سید جمال کریمی آکندی، کشاورز جوان روستای آکند نیز با اشاره به اینکه با مدرک تحصیلی لیسانس خود در کنار پدرش به شغل کشاورزی مشغول است، گفت: جاده‌های روستا را با هزینه خود و اهالی شن ریزی کردیم، برق برای روستا آورده و اکنون در اراضی زراعی و باغی خود مشغول کشت مرکبات و انواع میوه‌ها و سیفی جات هستیم.
وی بیان کرد: نظیر بنده، ده‌ها جوان روستای آکند شغل اصلی شان کشاورزی بوده و آبادانی و رونق روستا به مدد دستان زحمتکش اجداد و پدران و جوانان منطقه است. در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به جهش تولید نامگذاری شده، مشغول تولید محصولات کشاورزی هستیم و متاسفانه وکلای ارباب زاده اکنون رمقی برای ما نگذاشته و در این روستای شهیدپرور هر روز دهها جوان، جانباز و خانواده شهید باید بی جهت کارشان بجای کشاورزی، عزیمت به دادگاه و پاسگاه شود. این برازنده مردم روستای شهیدپرور و انقلابی آکند نیست. آه شهدای منطقه نظیر شهید تیمور احمدی آکندی از شهدای نوجوان کشور دامنگیر این نوادگان ارباب زده خواهد شد. از مسئولان قضایی خواستار ایجاد آرامش کامل در این روستا با احقاق حق کشاورزان هستیم.
اسماعیل واحدی، از کشاورزان جوان روستای آکند نیز با اشاره به اینکه ما هم با سایر جوانان روستا همراه پدرمان به شغل کشاورزی مشغول و از این طریق امرار و معاش می‌کنیم، گفت: قالب فرزندان و جوانان این روستا بیکار هستند و اگر اربابان بخواهند با زر و زور و اعمال نفوذ بخواهند اراضی کشاورزان را غصب کنند باید شاهد معضلات امنیتی و اجتماعی جبران ناپذیری در منطقه باشیم. امید اکثر کشاورزان و جوانان منطقه به احقاق حق خواسته به حق آنان از سوی رئیس دستگاه قضایی است.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/168154/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفتاب گرم بهاری در مازندران

رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

موج کوتاه در دریای خزر

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

تقدیر پلیس از بانوان آبادانی

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویر قطع 40 اصله درخت در کجور آرشیوی است

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور چیست؟

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر

تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

(تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی

ببینید | پول بده لایک کن!

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور