پیام مازند

آخرين مطالب

دستگاه قضایی پولشویی در بورس را محاکمه کند/ بورس به کوره‌ پول‌سوزی مردم تبدیل شده اقتصادي

دستگاه قضایی پولشویی در بورس را محاکمه کند/ بورس به کوره‌ پول‌سوزی مردم تبدیل شده
  بزرگنمايي:

پیام مازند - بهنام ملکی گفت: متولیان، بورس را مانند نارنجک ضامن کشیده به مردم هدیه دادند و ناگهان رها کردند و حالا شاهد سرمایه‌های برباد رفته‌ آحاد مردم در این کوره پول سوزی هستیم؛ هیچ مسئولی در این زمینه پاسخگو نیست و این سود حاصل از بورس گویا تنها به جیب 150 نفر خاص می‌رود.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، بهنام ملکی، اقتصاددان و استاد دانشگاه گفت: متاسفانه بورس به کوره پول سوزی مردم تبدیل شده و به نظر می رسد‌ دولت بخاطر کسری بودجه، بورس را انتخاب کرد تا سرمایه مردم را نابود و بسوزاند.
وی با بیان اینکه سرمایه از جیب توده های مردم به غارت و در نهایت به جیب 100 تا 150 نفر می رود، گفت: دستگاه قضا باید در این حوزه ورود کند تا شاهد رانت اطلاعاتی نباشیم و یک شبه تمام سرمایه یک خانواده را نابود نکنیم.
این اقتصاددان ایرانی گفت: هجمه سنگین تبلیغات توسط رسانه ها و مسئولین از رئیس جمهور گرفته تا وزرا و نهادهای دولتی به اسم حمایت از تولید در بورس را در بوق و کورنا کردند و یکباره زیر پای همه را خالی و حباب را ترکاندند.
ملکی با بیان اینکه شفافیت در بورس حرف اول را می زند، گفت: کسانی که تا این حد به مردم آسیب و زیان می زنند و حالا پاسخگوی چیزی نیستند باید مجازات شوند چرا که مصداق های روشنی از تخلفات و سرقت آشکار از مردم در بورس وجود دارد.
وی افزود: به عنوان یک کارشناس اقتصادی تقاضا داریم که دستگاه قضا عده‌ای را محاکمه کند؛ خصوصا ناظران بورس که مبهم است چه نقشی در این غارتگری داشتند؛ اینکه اگر تخصص نداشتند چرا ورود پیدا کردند؟ و اگر تخصص داشته اند چرا ساکت ماندند و قوانین را فریاد نزدند؟
این اقتصاددان ایرانی با بیان اینکه رانت اطلاعاتی و سیگنال هایی که در بورس فروخته می شود باید شفاف بوده و دستگاه قضا ورود پیدا کند، گفت: نارنجک ضامن کشیده را به مردم هدیه دادند، این رسم و آیین مردانگی نیست.
ملکی گفت:‌ آقای دژپسند، وزیر اقتصاد در معرفی صندوق پالایش قبل از پذیره نویسی گفت همه مردم از این فرصت خوب استفاده کنند و صندوق پالایش برای توزیع ثروت بین آحاد ایرانی است و زودتر ثبت نام کنند. بی انصاف‌هایی که به نام کارشناس در صفحه تلویزیون ظاهر شده و از شاخص چند میلیونی سخن‌ سرایی کردند، اکنون کجا هستند؟
این کارشناس اقتصاد گفت: مجمع تشخیص مصلحت که در تلویزیون از بورس دفاع کرد یا آقای نماینده‌ای که می‌گفت اجازه نمی‌دهیم شاخص از 2میلیون کمتر شود اکنون کجا هستند؟
وی گفت: متولیان، ناظران بورس و قوه قضاییه رسانه‌ها و نمایندگان مجلس چرا پاسخگو نیستید؟ چرا شاهد یک مورد محاکمه علنی با هیات منصفه تخصصی نبودیم ؟
این اقتصاددان ایرانی افزود: برای ارایه مصادیق مجرمیت تصویری از دونماد پترول و شصدف را مورد واکاوی قرار داده و اثبات می کنیم اطلاعات ناصحیح با نیت فریب کاری احتمالی باعث ناهمترازی تحلیل ها و خسارت بیش از 10 میلیون مخاطب شده است.
وی افزود: بازگشت سرمایه در پترول (گرانفرشی) کمتر از 3 سال اما در شصدف (ارزان فروشی) 33سال اعلام شده است این در شرایطی است که برخلاف عقل سلیم، تحلیل بنیادی و...قاعدتا پترول بایستی حداقل 9 ماه روند صعودی داشت و بالعکس شصدف حداکثر باید یکماهه منفی می‌شد اما با ارزان فروشی و دستکاری صورت‌گرفته در یک نگاه سایت tsetmc بورس به نظر می رسد سوددهی‌های واقعی این دو شرکت برعکس در صفحه مذکور درج شده و از این ناحیه خسارات جبران ناپذیری به سهامداران پترول وارد شده است.
این اقتصاددان ایرانی افزود: بالعکس خریداران رانتی یا خوش شانس شصدف با گذشت 9 ماه از عرضه اولیه این نماد با مصونیت از سقوط بورس همچنان شاهد صعود سهام و رکورد زنی های مستمر 9‌ماهه با صف های سنگین خرید هستند.
او ادامه داد: از مقامات ناظر و مسئولین بورس و قضایی می پرسم به جز مالیات درآمدهای هنگفت ناشی از معاملات سهامداران به کدامین حسابها می‌رود؟ مگر شما وظیفه نظارت بر صحت و درستی اطلاعات منتشر‌ شده را ندارید؟ تا جایی که بررسی کرده ایم ایراد چندانی به دو شرکت مذکور وارد نیست، زیرا در پیوست صورتحساب‌ سود 277و 35تومانی برای این نمادها درج شده اما شرکت فناوری بورس تهران در مرحله نهایی بخاطر فریب معامله گران از واقعیت ها یا قصور سهوی بجای درج واقعیت ها با انتشار اعداد صوری بی اعتمادی و کلاهبرداری را بر روح و ذهن فعالان بی پناه بورسی حک کرده است.
ملکی تاکید کرد: امیدواریم با انتشار پاسخ کارشناسی روشنگری کنند یا در صورت صحت ادعا با برکناری و محاکمه علنی قاصران نسبت به بازگشت سرمایه اجتماعی اقدام عاجل مبذول و به افکار عمومی پاسخگو باشند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/175715/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

9 دلیل پنهان «احساس خستگی دائمی» که از آن‌ها بی خبر بودید

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا

لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات

لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

قدردانی بانوان کیش از پلیس در اجرای طرح نور

پیام تقدیر استاندار سابق از مردم مازندران

پلیس در «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود

پول موسسه رائفی پور از کجا می‌آید؟

(ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی

فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از 3 پرونده!

برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان

فحش‌های پول‌ساز! 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت

کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور

پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز 60 میلیون تومان / فیلم

ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد + فیلم

شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند

مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد

فحش های پول ساز / 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد

کودک 5 ساله خرم‌آبادی خاله‌ 14 ساله‌اش را کشت!

وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد

مصدومیت 3 دانش آموز آملی براثر تصادف

تیراندازی مرگبار کودک 5 ساله به سمت خاله 14 ساله‌

اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور

دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی

کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

بارانی که بوی شکوفه‌های بهار نارنج می‌دهد

سیلاب در دلیجان

نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران

واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس

اجرای سند تحول قضایی در مازندران

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است

مرزن آباد لرزید

ضارب دانش آموزان آملی دستگیر شد

لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران

اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه

ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان

تصادف مینی بوس با کامیون در بابل 2 مصدوم داشت

تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات

سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود

دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم

17 هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود

مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران

زلزله در مرزن‌آباد