پیام مازند

آخرين مطالب

​شاکرمی در نشست با شرکای اجتماعی استان خوزستان: تقاضای قانونی کارگران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مبنی بر طرح طبقه بندی، داشتن تشکل و نظام مزدی اجرا شود وزارت رفاه

​شاکرمی در نشست با شرکای اجتماعی استان خوزستان: تقاضای قانونی کارگران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مبنی بر طرح طبقه بندی، داشتن تشکل و نظام مزدی اجرا شود
  بزرگنمايي:

پیام مازند - معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که تقاضای قانونی کارگران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مبنی بر طرح طبقه بندی ، داشتن تشکل و نظام مزدی باید اجرا شود، گفت: داشتن تشکل کارگری و کارفرمایی حقی است که در قوانین بین‌المللی،قانون اساسی و قوانین و مقررات جاری کشور برای کارگران و کارفرمایان به صراحت در نظر گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، "حاتم شاکرمی" در نشست با شرکای اجتماعی، انجمن های صنفی و تشکل های کارگری و کارفرمایی استان خوزستان که با موضوع بررسی وضعیت واحدهای تولیدی و کارگری در مناطق ویژه بندری برگزار شد، با اشاره به قانون سرزمین اصلی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: نقش تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در ایجاد تفاهم و سازش باید اساسی و محوری باشد و این فلسفه وجودی این تشکل هاست.
معاون روابط کار تصریح کرد: وقتی نماینده کارگر و کارفرما در هیئت تشخیص ما حضور دارد نه نماینده کارگر است نه کارفرما بلکه در مقام داوری است و نباید بر اساس تعصبات خود قضاوت کند چرا که موجب آسیب به قانون و مقررات می شود.
وی افزود:منطقه ویژه پتروشیمی و منطقه ویژه بندر امام خمینی (ره) از سرمایه های ملی هستند و همه دستگاه ها باید در جهت حفظ حیات و توسعه این مناطق تلاش کنند.
به گفته معاون روابط کار زمانی منافع همگان تامین می شود که حیات و توسعه این مناطق تدوام داشته باشد، دچار ایستایی نشود و همواره به سمت پیشرفت حرکت کند.
شاکرمی با تاکید بر اینکه باید تقاضای قانونی کارگران این مجموعه ها مانند داشتن تشکل و نظام مزدی ایجاد شود، افزود: آنچه که موجب نارضایتی می شود عدم شفافیت قانون و مقررات و اجرای آن است و احساس تبعیض، بی عدالتی و توقعات و خواسته‌های خارج از قانون را به دنبال دارد.
معاون روابط کار با تاکید بر ضرورت محور قرار دادن حاکمیت قانون گفت: تا زمانی که در مسیر نظام هستیم و به حاکمیت قانون احترام بگذاریم و به آن عمل کنیم هرگونه تبعیض از بین می رود. با توجه به این که قانون مرجع دارد هرکس نمی تواند به نفع خود آن را تفسیر کند و باید با مراجعه به مرجع اصلی آن، ابهامات، تبعیض از بین برود و عدالت و اعتماد جایگزین آن شود.
شاکرمی با اشاره به قانون و مقررات مناطق آزاد ویژه اقتصادی و قوانین کارگری سرزمین اصلی گفت : در رابطه با موضوعات کارگری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که به صراحت در قانون این مناطق بیان نشده باید به قانون سرزمین اصلی که رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری و عین قانون است برگردد.
معاون روابط کار با تاکید بر اولویت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حفظ و صیانت از سلامت نیروی کار گفت: موضوع سلامت نیروی کار بر اساس قوانین بین المللی و جاری و نیز رای هیات عمومی دیوان یکی از اولویت‌های ما است که همواره باید توسط مجریان قانون به ویژه همکاران در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد توجه و دقت عمل قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه سطح بازرسی‌ها باید در این مناطق تقویت شود افزود: طرح طبقه بندی مشاغل و یا نظام مزدی موضوع دیگری است که بر اساس قوانین سرزمین اصلی باید به طور کامل اجرایی شود.
وی در ادامه افزود: با طرح هایی که شیوه اجرای آنها همانند ما نیست اما با قانون و مقررات جاری مغایرت ندارد همکاری ‌می کنیم.
شاکرمی افزود: همانطور که تاکنون این طرح ها برای چهار شرکت ملی نفت تحت پوشش وزارت نفت اجرا و برای 730 شغل تعریف شده است .
وی تصریح کرد: امیدواریم سایر واحدها نیز با پیگیری مدیر کل استان و هماهنگی و احترام به قانون بتوانند آن را اجرایی کنند.
شاکرمی در ادامه اعلام آمادگی کرد که طی دو هفته آینده با اعزام تیم کارشناسی تحت نظر مدیرکل بازرسی کار وزارت متبوع به استان و به منظور پیگیری موضوعات مرتبط با متقاضیان بازنشستگی نشست هایی با حضور نمایندگان کارفرمایی و کارگری استان نیز برگزار شود.
در این نشست، حبیب آغاجری" نماینده مردم بندر ماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندر امام خمینی (ره) در مجلس ، "ارسلان غمگین" مدیرکل استان، جمعی از مدیران کل ستادی حوزه روابط کار وزارتخانه، "سید محمد مرعشی" مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان، "صدیقی"فرماندار شهرستان بندر ماهشهر، "سید امید شهیدی نیا"مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، "عادل دریس" مدیر کل سازمان بنادر و دریانوردی و نیز روسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره ) نیز حضور داشتند .
حاتم شاکرمی" معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیئت همراه، در ادامه این سفر از طرح ها و واحدهای کارگری بندرامام خمینی و شرکت روغن کشی نوید خلیج فارس واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی"ره" و شرکت پتروشیمی فن آوران واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر بازدید و با تعدادی از کارگران شاغل در این واحدها گفت وگو کرد.

پیام مازند


پیام مازند


پیام مازند


پیام مازند


لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/175974/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است