پیام مازند

آخرين مطالب

ایسنا از دفاع یک پایان‌نامه دانشجویی گزارش می‌دهد؛

اندازه‌گیری تاثیر تصویر ذهنی از برند دانشگاه در جذب دانشجو علمي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - در دفاع از پایان نامه یک دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مدیریت موسسه آموزش عالی خزر محمودآباد، پایان نامه ای با عنوان "اندازه گیری و سنجش تصویر ذهنی از برند" دانشگاه تربیت مدرس نور و ارائه راهکارهای برند، بررسی شد. تحقیقات نشان داده که ارزش واقعی، در درون محصول یا خدمات نیست، بلکه در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است که ارزش واقعی را در ذهن مشتریان ایجاد می کند؛ در گذشته بازار‌یابی مخصوص دنیای تجاری بود و با آموزش عالی بیگانه و نقش موسسات آموزش عالی تنها خدمت به جامعه، درگیر شدن در فعالیت های تحقیقاتی، آموزش دانشجویان و مجهز کردن آن ها به آموزش ها و مهارت ها محسوب می شد تا در محیط کار برای آنان سودمند باشد.
به گزارش ایسنا مازندران، در فضای گسترده تر، موسسات آموزش عالی به عنوان منبعی برای توسعه دانش در جامعه مورد توجه قرار گرفتند، امروزه بخش بازاریابی موقعیت منحصر به فردی را در ساختار سازمانی موسسات آموزش عالی ایفا می کند، مدیران موسسات آموزش عالی فعالیت های بازاریابی را به اندازه ای مهم می دانند که اهمیت آن به اندازه بخش های مالی، منابع انسانی، تضمین کیفیت و سایر بخش های درون موسسات است.
بر این اساس، گروه مدیریت دانشگاه آموزش عالی خزر محمودآباد، پایان نامه ای را با عنوان "اندازه گیری و سنجش تصویر ذهنی از برند" دانشگاه تربیت مدرس نور وارائه راهکارهای برند، طراحی و اجرا کرد؛ این پایان نامه به راهنمایی دکتر میثم شیرخدایی استاد دانشگاه آموزش عالی خزر محمودآباد و از سوی مصطفی شعبانی دانشجوی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی دراین دانشگاه انجام، ارائه و دفاع شد.
نقش برند در بازاریابی
میثم شیرخدایی عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه هدف از ارائه این پایان‌نامه نشان دادن مفهوم و شهرت برند در حوزه بازاریابی سازمان های غیرانتفاعی است، اظهار کرد: برند صرفا در خصوص کالاها و موسسات انتفاعی مطرح نمی شود بلکه در پارادایم جدید برند شامل همه سازمان ها اعم از انتفاعی و غیر انتفاعی است.
وی با بیان اینکه که همه سازمان ها درگیر رقابت و جذب نخبگان دانشگاهی بوده و این برندسازی دغدغه‌ای برای تمامی نهاد ها است، گفت: آموزش عالی نیز از این موضوع برای جذب دانشجویان بهتر و نخبه کمک می گیرد.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: برند دانشگاه ها به ارتقای وجه بین المللی دانشگاه ها که آموزش عالی کشور نیز بر آن تاکید دارد، کمک کرده و ما با هر نگاه تلاش کردیم تا این مدل را در خصوص دانشگاه تربیت مدرس شهر نور بررسی و راهکارهایی برای ارائه برند و تصویر سازی مناسب برای ارتقا دانشگاه ارائه دهیم.
لزوم توجه به مفهوم برندسازی در دانشگاه ها
شیرخدایی با اشاره به اینکه تحقیق برای این نوع موضوع ها اولین قدم در کمک برای شناخت این موسسات و برند سازی آن ها خواهد بود، افزود: مفهوم برندسازی در سطح دانشگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد و از طرفی دیگر آمارهایی که تهیه شده می تواند در سطح دانشگاه ها مفید واقع شود.
وی خاطرنشان کرد: برندسازی دانشگاه تربیت مدرس می تواند گامی برای اجرای برنامه های استراتژیک این دانشگاه در خصوص برنامه‌ریزی هایی که برای جذب دانشجو و بهبود تصویر ذهنی دانشجویان فعلی این دانشگاه انجام می گیرد، باشد.
اندازه گیری و سنجش تصویر ذهنی از برند و ارائه راهکارها
مصطفی شعبانی، دانشجوی ارشد بازرگانی گرایش بازاریابی دانشگاه آموزش عالی خزر محمودآباد، در حاشیه دفاع از پایان نامه خود در گفت و گو با ایسنا مازندران، اظهار کرد: در این تحقیق به مقایسه تصویر سه دانشکده و دو گروه دانشجویان سال اول و دوم پرداخته و تفاوت آن ها با یکدیگر مورد مقایسه قرار گرفت.
وی تصریح کرد: تمامی دانشجویان با توجه به انتظارات خود تصاویر ذهنی متفاوتی از دانشگاه دارند بنابراین برای نخستین بار نیازهای مصرف کنندگان و بازار هدف در دانشکده آموزش عالی مطرح شده تا در راستای بقا از طریق ایجاد ارزش های متفاوت گامی برداشته شود.
این دانشجو افزود: از آنجایی که دانشگاه ها به جذب دانشجو و داشتن تصاویر ذهنی متمایز با دیگر دانشگاه ها برای افزایش رقابت اهمیت می دهند بنابراین مجموعه می تواند با برند سازی از ظرفیت های بالقوه آموزش عالی با ارزش ترین تصویر ذهنی را در بین رقبا ایجاد کند.
وی با اشاره به اینکه می توان در ادبیات بازاریابی از واژه برندسازی برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده کرد، گفت: یک برند خوب برای موسسات آموزش عالی به کیفیت، محصول و خدمات خوب وابسته است بنابراین توجه به مساله برندسازی در حوزه دانشگاه ها برای دستیابی به مزیت رقابتی ضروری محسوب می شود.
نیاز امروز...
به گزارش ایسنا مازندران، امروزه با توجه به نیاز جامعه به افراد متخصص، تحصیلکرده و جوانان علاقمند به تحصیلات عالیه و ظهور دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی متعدد در این عرصه، آموزش عالی به یکی از رقابتی ترین صنعت های خدماتی در ایران تبدیل شده است.
دانشجویان نبض دانشگاه ها بوده و ایجاد یک تصویر ذهنی مثبت در دانشجو، در جهت جلب رضایتمندی یک ابزار بسیار مهم برای جذب دانشجویان جدید و کسب سودآوری دانشگاه ها از جنبه های مختلف و ماندن در عرصه رقابتی می باشد.
گزارش از: بهناز مقدس خبرنگار ایسنا مازندران
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/59513/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور

تعیین تکلیف حدود 7 هزار چاه کشاورزی در مازندران

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

تردد در راه های مازندران عادی و روان است

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین

حمله اسرائیل به جنوب سوریه

اعزام 15 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت

تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی

هوای صاف تا نیمه ابری در مازندران

جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد