پیام مازند

آخرين مطالب

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

تاسیس پنج مرکز مشاوره کارآفرینی در سطح استان مازندران/ برگزاری اولین رویداد کافه کارآفرینی با همکاری دانشگاه مازندران اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به تاسیس پنج مرکز مشاوره کارآفرینی در سطح استان یادآورشد: اولین رویداد کافه کارآفرینی با همکاری دانشگاه مازندران در هفته کارآفرینی برگزار می شود.
به گزارش ایسنا مازندران،کامران اصغری ضمن تبریک فرا رسیدن هفته کارآفرینی به همه کارآفرینان استان مازندران اظهارکرد: کارآفرینی به عنوان سمبل و نماد تلاش و موفقیت در امور بوده و کارآفرینان پیشگامان موفقیت ها در جوامع هستند و در واقع کارآفرینی به دلیل نقش هایی که دارد محور کلیدی توسعه اقتصادی محسوب می شود.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به فرهنگ در بحث کارآفرینی خاطرنشان کرد: کارآفرینی، با انبوه سازی ابداعات و اختراعات و همگانی سازی استفاده از آن ها، نقش بسیار مهمی در ایجاد رفتارهای جدید و شکل گیری الگوهای نوین زندگی و به طور کلی به وجود آمدن فرهنگ جدید داشته و از این لحاظ یک ضرورت برای استان ما و کشور است.
اصغری با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کارآفرینی در فرزندانمان تصریح کرد: آموزش کودکان برای اتکا به خود و داشتن استقلال و رشد فرهنگ خودباوری در این عزیزان، کمک بزرگی در پرورش رو حیه کارآفرینی در فرزندانمان خواهد داشت تا با استفاده از این مهم بتوانیم فرهنگ کارآفرینی را جایگزین فرهنگ مزد بگیری و پشت میزنشینی کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: آموزش و پروش و دانشگاه ها می توانند نقش مهمی در زمینه کارآفرینی ایفا نمایند.
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان مازندران افزود: اقدامات خوبی در حوزه کارآفرینی از قبیل تشکیل کانون کارآفرینان، تاسیس مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، اجرای طرح های کافه کارآفرینی و تشکیل باشگاه کارآفرینان نوجوان توسط این اداره کل صورت گرفته است.
وی تشکیل کانون کارآفرینان استان مازندران را گامی مهم در جهت توسعه کارآفرینی دانست و افزود: این کانون مجموعه ای است متشکل از کارآفرینان برتر ، صاحبنظران و کارشناسان حوزه کارآفرینی استان که به عنوان اتاق فکر کارآفرینی تشکیل شده است که در آینده نزدیک گام های مهمی در جهت توسعه استان خواهد برداشت.
اصغری ادامه داد: کانون کارآفرینان در راستای وظایف مهمی از قبیل بررسی موانع کارآفرینی، شناسایی عوامل موثر در توسعه کارآفرینی، شناسایی و مستند سازی تجربیات کارآفرینان استان، بررسی و تشخیص فرصتها و تهدیدهای کسب و کار و غیره را بر عهده دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به تاسیس پنج مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی در سطح استان مازندران بیان کرد: تاکنون در شهرستان های ساری (دو مرکز)، قائمشهر، بابل و تنکابن موفق به تاسیس مرکز شده ایم و در تلاش هستیم بتوانیم در همه شهرستانها این مراکز را تأسیس نماییم.
وی با اشاره به اهداف ایجاد مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی در استان خاطرنشان کرد: این مراکز به عنوان یک شتاب دهنده از طریق آموزش، مشاوره، مربی گری، تامین فضای کاری مشترک، شبکه سازی، معرفی به سرمایه گذاران و همچنین تأمین بخشی از نیازهای مالی اولیه استارت‌آپ‌ها طی دوره شتاب‌دهندگی که موجب تسریع در تولید محصول، ورود به بازار و رشد کسب و کار شده، عمل می کنند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران توجه به فرهنگ و آموزش در بحث کارآفرینی ضروری دانست و افزود: اجرای طرح " از علم تا عمل" یا کافه کارآفرینی در دانشگاه ها و تشکیل باشگاه کارآفرینان نوجوان با همکاری آموزش و پرورش از اقدامات مهم این اداره کل در این زمینه است.
این مسئول با اشاره به اجرای طرح " از علم تا عمل" یا کافه کارآفرینی تصریح کرد: در راستای ضرورت حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین و انجام اقدامات موثرتر در کارآفرین تر شدن دانشگاه ها این طرح در حال اجرا است.
اصغری با اشاره به اجرای طرح کافه کارآفرینی خاطرنشان کرد: در طرح کافه کارآفرینی به دنبال ایجاد فضایی پویا با امکاناتی از قبیل اینترنت، تلویزیون و پرزنتیشن در دانشگاه ها هستیم که در آن تیم ها و گروه های مختلف اعم از سرمایه داران، کارآفرینان، صاحبان ایده و غیره با یکدیگر به تبادل اطلاعات پرداخته و در جهت اجرای پروژه های کاری و نوآورانه با یکدیگر همکاری نمایند.
وی افزود: در این کافه ها اهداف مهمی از قبیل تسهیل برقراری تعاملات اجتماعی بین کارآفرینان با کارآفرینان، دولت، سرمایه گذاران و دانشجویان، ارتباط مراکز مشاوره و شتاب دهنده ها با صاحبان ایده، شکل گیری شبکه های سیال بین افکار مختلف برای خلق نوآوری وغیره را در دانشگاه ها پیگیر خواهیم شد.
اصغری ادامه داد: در همین راستا اولین رویداد کافه کارآفرینی با همکاری دانشگاه مازندران در هفته کارآفرینی در حال برگزاری است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران بیان کرد: شهرستان تنکابن اولین شهرستان پایلوت پس از مشهد در اجرای طرح باشگاه کارآفرینان نوجوان است که این مهم به خوبی در شهریور ماه سال جاری انجام شده است.
وی ادامه داد: هدف از راه اندازی این باشگاه که با همکاری موسسه توسعه کارآفرینی هند و به وسیله دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف در دفتر توسعه کارآفرینی طراحی و بومی سازی شده،توانمندسازی و مهارت افزایی دانش آموزان دختر و پسر در دو رده سنی 12 تا 15 سال است .
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان مازندران تأکید کرد: تقویت نگرش کارآفرینانه و افزایش خلاقیت، نوآوری، اعتماد به نفس و غیره در طی یک دوره 2 ساله از دیگر اهداف این باشگاه به شمار می رود که مورد استقبال خانواده ها نیز قرارگرفته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در پایان خاطرنشان کرد: از اقدامات دیگری که این اداره کل در زمینه ترویج فرهنگ کارآفرینی انجام داده است برگزاری سالانه جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان است که در آذر ماه سال جاری در استان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/65434/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور

اولین نشای برنج در مازندران انجام شد

عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در نوار ساحلی مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق

شالیکاری در مازندران مکانیزه شود

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور

رد شایعات تغییر استاندار مازندران

(تصاویر) تشکیل زنجیره انسانی در ساحل مازندران

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

زنجیره انسانی در ساحل نکا

اجرای 12 پروژه آبرسانی در رامسر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

زنجیره مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سواحل دریای مازندران

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

گردهمایی فعالان هنری مساجد مازندران

مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران