پیام مازند

آخرين مطالب

مدیرکل تعاون مازندران اعلام کرد:

اجرای طرح کافه کارآفرینی و علم تا عمل در مازندران سياسي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - مدیرکل تعاون مازندران ایجاد فضایی پویا و انجام پروژه های کاری و نوآورانه را هدف اجرای طرح کافه کارآفرینی در استان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، کامران اصغری بعدازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح کافه کارآفرینی خاطرنشان کرد: در طرح کافه کارآفرینی به دنبال ایجاد فضایی پویا با امکاناتی از قبیل اینترنت، تلویزیون و پرزنتیشن در دانشگاهها هستیم که در آن تیمها و گروههای مختلف اعم از سرمایه داران، کارآفرینان، صاحبان ایده و... با یکدیگر به تبادل اطلاعات پرداخته و در جهت اجرای پروژههای کاری و نوآورانه با یکدیگر همکاری کنند.
وی افزود: در این کافه ها اهداف مهمی از قبیل تسهیل برقراری تعاملات اجتماعی بین کارآفرینان با کارآفرینان، دولت، سرمایه گذاران و دانشجویان، ارتباط مراکز مشاوره و شتاب دهنده ها با صاحبان ایده، شکل گیری شبکه های سیال بین افکار مختلف برای خلق نوآوری و... را در دانشگاهها پیگر خواهیم شد و در همین راستا اولین رویداد کافه کارآفرینی با همکاری دانشگاه مازندران در هفته کارآفرینی در حال برگزاری است .
اصغری با تأکید بر ضرورت توجه به فرهنگ در بحث کارآفرینی خاطرنشان کرد: کارآفرینی، با انبوه سازی ابداعات و اختراعات و همگانی سازی استفاده از آن ها، نقش بسیار مهمی در ایجاد رفتارهای جدید و شکل گیری الگوهای نوین زندگی و به طور کلی به وجود آمدن فرهنگ جدید داشته و از این لحاظ یک ضرورت برای استان ما و کشور می باشد .
وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کارآفرینی در فرزندانمان تصریح کرد: آموزش کودکان برای اتکاء به خود و داشتن استقلال و رشد فرهنگ خودباوری در این عزیزان، کمک بزرگی در پرورش روحیه کارآفرینی در فرزندانمان خواهد داشت تا با استفاده از این مهم بتوانیم فرهنگ کارآفرینی را جایگزین فرهنگ مزد بگیری و پشت میزنشینی کنیم و آموزش و پروش و دانشگاهها می توانند نقش مهمی در زمینه کارآفرینی ایفا کنند.
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان مازندران افزود: اقدامات خوبی در حوزه کارآفرینی از قبیل تشکیل کانون کارآفرینان، تأسیس مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، اجرای طرح های کافه کارآفرینی و تشکیل باشگاه کارآفرینان نوجوان توسط این اداره کل صورت گرفته است .
وی تشکیل کانون کارآفرینان استان مازندران را گامی مهم در جهت توسعه کارآفرینی دانست و افزود: این کانون مجموعه ای است متشکل از کارآفرینان برتر ، صاحبنظران و کارشناسان حوزه کارآفرینی استان که به عنوان اتاق فکر کارآفرینی تشکیل شده است که در آینده نزدیک گام های مهمی در جهت توسعه استان خواهد برداشت .
اصغری ادامه داد: کانون کارآفرینان در راستای وظایف مهمی از قبیل بررسی موانع کارآفرینی، شناسایی عوامل موثر در توسعه کارآفرینی، شناسایی و مستند سازی تجربیات کارآفرینان استان، بررسی و تشخیص فرصتها و تهدیدهای کسب و کار و... را بر عهده دارد .
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به تأسیس پنج مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی در سطح استان مازندران بیان داشت: تا کنون در شهرستان های ساری (دو مرکز)، قائمشهر، بابل و تنکابن موفق به تأسیس مرکز شده ایم و در تلاش هستیم بتوانیم در همه شهرستانها این مراکز را تأسیس کنیم.
وی با اشاره به اهداف ایجاد مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی در استان خاطرنشان کرد: این مراکز به عنوان یک شتاب دهنده از طریق آموزش، مشاوره، مربی گری، تامین فضای کاری مشترک، شبکه سازی، معرفی به سرمایه گذاران و همچنین تأمین بخشی از نیازهای مالی اولیه استارت‌آپ‌ها طی دوره شتاب‌دهندگی که موجب تسریع در تولید محصول، ورود به بازار و رشد کسب و کار شده، عمل می کنند .
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران توجه به فرهنگ و آموزش در بحث کارآفرینی ضروری دانست و افزود: اجرای طرح " از علم تا عمل" یا کافه کارآفرینی در دانشگاهها و تشکیل باشگاه کارآفرینان نوجوان با همکاری آموزش و پرورش از اقدامات مهم این اداره کل در این زمینه است.
این مسئول با اشاره به اجرای طرح " از علم تا عمل" یا کافه کارآفرینی تصریح کرد: در راستای ضرورت حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین و انجام اقدامات مؤثر تر در کارآفرین تر شدن دانشگاهها این طرح در حال اجراست .

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/65446/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تجمع حمایت از طرح نور فراجا در دزفول

قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان 40-50 میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟

(ویدیو) «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!

استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است