پیام مازند

آخرين مطالب

تأمین مالی ورود کالای قاچاق و دلالی پول در صرافی‌های غیرمجاز‌ مقالات

تأمین مالی ورود کالای قاچاق و دلالی پول در صرافی‌های غیرمجاز‌
  بزرگنمايي:

پیام مازند - به عقیده کارشناسان برخی صرافی‌ها هیچ نشانی از صرافی ندارند و در راستای منافع خود و دلالان ارز رفتار می‌کنند، صرافی‌های غیرمجاز دلال پول هستند و کار آنها خروج سرمایه از کشور و ورود کالای قاچاق است و فقط به تامین مالی این 2 بخش کمک می‌کنند.
به گزارش ایران اکونومیست، بازار ارز در هفته دوم مرداد‌، روندی کم نوسان دارد و تلاش سوداگران ارزی برای ایجاد التهاب در این بازار در چند روز گذشته با شکست مواجه شد؛ کارشناسان اقتصادی معتقدند اگرچه پارامترهای اقتصادی در نهایت به سمت تعادل حرکت می‌کنند، ولی حساسیت بازار ارز به مسائل سیاسی موجب شده است در سال‌های اخیر، اقتصاد در کوتاه‌مدت هم دستور نشناسد و قیمت‌ها و اقدامات دستوری برای کنترل تورم در جامعه در بازار سرکش ارز جواب معکوس بدهد و دلار جواب متفاوتی به این سیاست‌ها داشته باشد.
قیمت دلار در معاملات هفته جاری نتوانست در محدوده مقاومت 49 هزار و 100 تومان باقی بماند و به عقب برگشت، محدوده 49 هزار 100 تومان علاوه بر آنکه مقاومت کوتاه‌مدت دلار است، بارها در واکنش به این سطح قیمت اسکناس آمریکایی تغییر رفتار نشان داده است.
بررسی‌ها حکایت از آن دارد که بازیگران ارزی با وجود تلاش چندباره برای عبور دلار از مرز 49 هزار تومان، همچنان از رسیدن به این محدوده ناکام‌ مانده‌اند و دلار بین مرز 48 و 49 هزار تومان در حال بازی الاکلنگی است.
در معاملات پشت خطی دیروز هم‌ قیمت دلار در کانال 48 هزار تومان به فروش رسید، به باور یکسری از معامله‌گران شرط مهم برای صعود قیمت سکه این است که دلار طلسم مورد نظر را بشکند.
به عبارت دیگر، بررسی بازار ارز از نظر تکنیکال نشان می‌دهد، 49 هزار و 100 تومان سد مقاومتی مهمی شده که قیمت دلار از هفته گذشته نتوانسته بالای آن تثبیت دهد؛ برخی بازاری‌ها و معامله‌گران ارز مدعی هستند ‌49 هزار و 100 تومان قیمت نحس بازار شده است، برای همین آن‌ها می‌گویند اگر این مرز بشکند، امکان افزایش قیمت تا 49 هزار و 600 تومان در بازار وجود دارد. در مجموع هم می‌گویند تا زمانی‌که قیمت دلار بالای 48 هزار و 600 تومان است، احتمال کاهش بیشتر در بازار ارز بیشتر از افزایش خواهد بود.
شکایت ایران از کره بحث داغ این روزهای بازار ارز و سکه بود، سوداگرانی که تا دیروز بابت آزادشدن منابع ایران در کره مجبور به عرضه ارز خود شده بودند، حالا با توجه به شکایت ایران از کره، از این اتفاق شاکی هستند.
در سوی دیگر،
قیمت دلار هرات در روزهای گذشته بین 48 هزار و 900 تومان تا 49 هزار و 50 تومان نوسان داشته است و با برخورد به سطح مقاومتی تا 48 هزار و 700 تومان نیز پایین رفته است. دلار تهران و سلیمانیه هم همچنان بالاتر از قیمت هرات هستند.
درهم امارات نیز بین 13 هزار 500 تومان تا 13 هزار و 420 تومان نوسان داشته است، درمجموع در معلات این هفته بازار کم‌نوسان‌تری نسبت به هفته گذشته وجود داشته است، معامله‌گران معتقدند بازه نوسان برای معامله‌گران مشخص شده و پایین می‌خرند بالا می‌فروشند و ‌تقاضای سوداگری باز هم وارد بازار ارز شده است.
کامران رحیمی، کارشناس اقتصاد ایران در گفت‌‌و‌گو با ایران اکونومیست، در این‌باره می‌گوید: برنامه جدید بانک مرکزی با صرافی‌های متخلف، نشان از عزم جدی این بانک برای پایان دادن به یک روند معیوب در سیستم ارزی کشور دارد.
وی ادامه داد:
این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: هرگاه تقاضای واقعی در اقتصاد ایجاد شود، بی تردید در کنار آن باید منتظر تشکیل یک بازار سیاه هم بود، در نتیجه بانک مرکزی می‌تواند با نرخ‌های مختلف، تقاضای ارز را از طریق کانال‌های قانونی تامین کند‌ بدین ترتیب متقاضیان غیرقانونی ارز هم نمی‌ توانند به راحتی در بازار جولان دهند و طبعا با آنها برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
‌معاون نظارتی بانک مرکزی در همین زمینه می‌گوید: براساس تدبیری که در بانک مرکزی اندیشیده شده است، کمیته رسیدگی به تخلفات پولی و ارزی تشکیل شده است که نهادهای ذیربط از جمله نمایندگان مراجع قضایی، پلیس امنیت اقتصادی، وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌های ذیربط در این کمیته حضور دارند و با همه ظرفیت نسبت به شناسایی متخلفان بازار ارز در دو حوزه صرافی‌ها و مشتریان صرافی‌ها اقدام می‌شود.
فعالان بازار سکه معتقدند در روزهای اخیر سکه‌بازان گرفتار نوسانات محدود دلار شده‌اند، به باور بسیاری از معامله‌گران شرط مهم برای صعود قیمت سکه این است که دلار از وضعیت سکون فعلی خارج شود.
در معاملات پشت خطی شب‌های گذشته، کمتر کسی تمایل به خرید سکه امامی داشت و قیمت سکه نسبت به هفته گذشته نیز کاهش یافت، هر قطعه سکه امامی در بازار شبانه ‌حول و حوش 28 میلیون‌ تومان معامله شد.
در شرایط فعلی به نظر می‌رسد دسته‌ای از معامله‌گران بازار سکه با توجه به برنامه شکایت ایران از کره جنوبی سعی می‌کنند با احتیاط رفتار کنند و به‌راحتی تن به فروش سکه ندهند، برخی هم می‌گویند در صورتی که سکه تصمیم به صعود داشته باشد باید مقاومت نیمه کانال 28 میلیون تومان را در هم بشکند؛ در غیر اینصورت حمایت نیمه کانال 27 میلیون تومانی مهمترین حمایت پیش روی قیمت سکه است.
ارزش ذاتی سکه در حال حاضر 22 میلیون و 511 هزار تومان است که با قیمت نقدی بیش از 5 میلیون و 580 هزار تومان فاصله را نشان می‌دهد.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/730114/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت قاطع بیش از 500 گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور

سکوت دبیر و ادامه جولان چاقوکش‌ها در کشتی

امام جمعه اهواز : طرح حجاب «نور» محله به محله اجرا شود

بازگشت پرواز تهران - خرم آباد

اعترافات ناامیدکننده رایان بابل: در لیورپول تنها و مضطرب بودم

امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود

حمایت قاطع 500 گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور

تصاویر شگفت‌انگیز از جاری شدن سیل در اصفهان و خرم‌آباد + ویدئو

جان باختن پدر و فرزند در ویلای شخصی

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

حادثه رانندگی در جاده کرج - چالوس 8 مصدوم داشت

فیلم جاری شدن سیل و آبگرفتگی در اصفهان و خرم‌آباد

جانباختن تلخ نخبه کنکور سراسری در ویلای شخصی پدر

حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور

واکنش طعنه‌آمیز شبکه TNT به مصاحبه تند یورگن کلوپ + عکس

سردار رادان: عهد می‌بندم طرح نور را ادامه دهیم

اعتراف ستاره سابق لیورپول: همیشه مضطرب بودم

شعری زیبا از عطار نیشابوری

نخبه مازندران براثر گازگرفتگی جان باخت

شرایط جوی پرواز تهران - خرم آباد را مجبور به بازگشت کرد

نخبه کنکور بر اثر مسمومیت گاز گرفتگی جان باخت‌

دره مرگ نمرده بود،خوابیده بود

فوت نخبه کنکوری مازندران به همراه پدرش بر اثر مسمومیت گاز

پیشنهاد خنده‌دار برای نجات اقتصادی بارسلونا!

وضعیت جاده‌ها/ کندوان یک‌طرفه شد

خنده‌دارترین پیشنهاد برای نجات اقتصادی بارسلونا!

نخبه کنکوری مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی جان باختند

جان باختن نخبه کنکوری مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی

فصل نشا با چاشنی فوتشال در مازندران

تاکیدامام جمعه سلماس بر حمایت از اجرای طرح نور

نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن جان باخت

جان باختن نخبه کنکور در ویلای شخصی/ جزئیات

رک بگویم از همه رنجیده‌ام

استاندار همدان با همسر و فرزندان شهید شناسائی شده رنجنوش دیدار کرد

کندوان یک‌ طرفه شد

نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن جان باخت‌

نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باخت

بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی

نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز مونوکسید کربن جان باخت‌

جزئیات حادثه تلخ برای جوان نخبه معلول ساروی و پدرش

درهر قفسی کلید امیّدی هست

ریزش سنگ در جاده پلدختر - خرم‌آباد

چالوس یک طرفه شد

تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور

2 نفر در ساری براثر مسمومیت با گاز جان باختند

احتمال ریزش سنگ، با بارش باران در جاده چالوس

پیگیری طلب میلیاردی مردم از یک شرکت خصوصی

برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی

کندوان یک‌طرفه شد

امام صادق (ع) محور وحدت بین مذاهب اسلامی است