پیام مازند

آخرين مطالب

آمادگی پلیس مازندران برای کنترل ترافیک نوروزی اجتماعي

آمادگی پلیس مازندران برای کنترل ترافیک نوروزی
  بزرگنمايي:

پیام مازند - پلیس مازندران از آمادگی برای کنترل ترافیک نوروزی در محورهای این استان خبر داد و گفت: موج نخست سفرها به سمت مازندران در 28 و 29 اسفند و موج دوم سفرها از 8 فرودین 1403 آغاز می‌شود؛ در این بازه‌ها محورهای کندوان و هراز شاهد ترافیک‌های سنگین خواهد بود. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، استان مازندران به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور که بیشترین تردد جاده‌ای و درون‌شهری کشور را دارد، برای تعطیلات پایانی سال منتهی به نوروز و در نوروز 1403 برنامه‌های ویژه‌ای اندیشیده است.
براساس آمار، هشت درصد از ترددهای جاده‌ای کشور در استان گردشگرپذیر مازندران است، اما زیرساخت‌های آن برای تحمل این حجم از بار ترافیکی کامل نشده، تصادفات منجر به فوت در مازندران تا حدی است که بیشترین قربانیان تصادفات موتورسیکلت و عابر پیاده را دارد.
با توجه به اینکه تمام روزهای نوروز امسال در ماه رمضان واقع شده است، تدابیر مسئولان پلیس کشور و مازندران برای بهره‌مندی مردم از بهار طبیعت و بهار قرآن به نوعی است که تلاش دارند تا هم امنیت تردد برای گردشگران نوروزی و هم ترددهای ماه رمضانی بومیان مازندران که بعد از ظهرها به اوج خود می‌رسد، حاصل شود.
استانداردسازی راه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است که از ماه‌ها پیش آغاز شده اما با توجه به گستردگی راه‌های مواصلاتی مازندران همچنان مشکلاتی وجود دارد که بخش مهمی از آن به تأمین اعتبارات مرتبط است.
با برگزاری رزمایش مشترک طرح نوروزی در کشور و آغاز فعالیت‌های پلیس کشور و مازندران فعالیت مجموعه‌های پلیس، اورژانس، گردشگری، هلال احمر، راهداری، شورای تأمین و دیگر دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر تشدید می‌شود. 
تغییر الگوی تردد در نوروز 1403
مازندران با همه مشکلات و تحمل بار سنگین ترافیک در تمام تعطیلات و مناسبت‌ها اما به گفته سردار سید تیمور حسینی؛ رئیس پلیس راهور فراجا با وجود استاندار عملیاتی و پای کار، جزو سه استان برتر کشور در ارائه خدمات سفر به شمار می‌رود.
حسینی در سفری که به مازندران داشت و در بازدید از فعالیت پلیس در راه‌های مازندران اعلام کرد که محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه به لحاظ ترددهای جاده‌ای بسیار اهمیت دارند و شهرهای استان نیز در نوروز که با رمضان مقارن شده است، به‌شدت درگیر خواهند بود، بنابراین هم بحث جاده‌ای و هم مدیریت ترافیک بر معابر شهری و ترددهای بعد از ظهر و شبانه با توجه به رمضان مطرح است؛ یعنی امسال الگوی تردد و سفر تغییر کرده است.
رئیس پلیس راهور فراجا از رانندگان خواست که اول مدیریت سرعت در ترددهای جاده‌ای و شهری و دوم توقف رانندگی هنگام خستگی و خواب‌آلودگی را مورد توجه قرار بدهند، چون رعایت نشدن این دو موضوع به امنیت تردد برای خودشان و سرنشینان و دیگر رانندگان آسیب جدی وارد می‌کند.
وی به این آمار نیز اشاره کرد که در نوروز 1402 متأسفانه یک هزار و 217 نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند و 43 فوتی در جاده‌های مازندران رخ داده است.
رئیس پلیس راهور فراجا به این موضوع هم اشاره داشت که فوتی‌های ناشی از تصادفات در مراکز درمانی مازندران قابل توجه است، یعنی 48 درصد از افرادی که از محل وقوع حوادث رانندگی به بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند، فوت می‌کنند و از این لحاظ سرعت‎بخشیدن در رسیدگی به حال بیماران تصادفی در بیمارستان‌ها و همچنین حضور به موقع اورژانس در محل حادثه حائز اهمیت است.
اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
سردار حسن مؤمنی؛ رئیس پلیس راه راهور فراجا نیز در بازدید از راه‌های مازندران طی چند روز گذشته گفته محدودیت‌هایی را در محور چالوس اعمال کردیم و در هراز نیز محدودیت‌ها برای کنترل ترافیک قطعی خواهد بود، چون اگر این محدودیت‌ها اعمال نشود تا 48 ساعت گره ترافیکی خواهیم داشت.
وی نظارت بر حمل و نقل بار مسافر را خواستار شد و افزود: این مهم اگر مورد توجه قرار نگیرد تبعات اجتماعی بالایی خواهد داشت.
تصادفات موتور و عابر در مازندران بالاتر از میانگین کشور
سردار مؤمنی اشاره‌ای هم به تصادفات موتورسیکلت و عابر در مازندران و کشور داشت و گفت: تصادفات موتور در کشور 10 درصد و در مازندران 19 درصد است و تصادفات عابر هم در کل کشور 8 درصد و در مازندران 13 درصد است.
رئیس پلیس راهور فراجا افزود: 65 درصد کشته‌های ناشی از تصادفات، 20 تا 60 ساله یعنی نیروی کار کشور هستند و جایگزینی این نیروها سخت است.
پلیس مازندران آماده است
علاوه بر این مشکلات، زیرساخت‌های جاده‌ای در مازندران به ترمیم و بازسازی نیاز دارد. به گفته سردار حسن مفخمی شهرستانی؛ فرمانده پلیس مازندران یکی از مسائل، وجود سرعت‌کاه‌های سطح استان است که در حال حاضر یک هزار و 742 مورد در استان وجود دارد و نیازمند استانداردسازی و البته تأمین اعتبار است.
سردار مفخمی شهرستانی با اعلام اینکه تعداد نقاط حادثه‌خیز در مازندران 196 مورد بوده و 66 مورد آن رفع شده است، اشاره‌ای هم به وضعیت کنارگذرها در شهرهای ساحلی به ویژه از چالوس تا عباس‌آباد داشت که زیرساخت مناسبی ندارند.
فرمانده پلیس مازندران با اشاره به اینکه در مازندران 17 پاسگاه پلیس راه مستقر است که در ایام نوروز خدمات رسانی می‌کنند، افزود: نیاز به چند پاسگاه دیگر داریم که دو مورد از آنها در قائمشهر و کیاسر باشد که اعتبار آن آماده شده، اما زمین تأمین نشده است.
مفخمی از آمادگی نیروهای پلیس برای امنیت در جاده‌ها، معابر و سطح شهر در ایام نوروز خبر داد و اعلام کرد که پلیس در همه حال دیده‌بان همیشه بیدار و حافظ امنیت مردم است.
ضرورت تبدیل بریدگی به دوربرگردان
سرهنگ یدالله جهان‌تاب؛ فرمانده پلیس راه مازندران نیز اشاره‌ای به 157 بریدگی از رامسر تا گلوگاه داشت که همه آنها باید به دوربرگردان تبدیل شوند تا شاهد حوادثی نظیر آنچه اخیرا در گلوگاه و نوشهر داشتیم و 9 نفر جان خود را از دست دادند، نباشیم.
وی گفت: تسریع در تعریض و جداسازی محور کندوان حد فاصل "طویر" تا "دزدبن"، محور هراز حد فاصل "گزنک" تا "لاسم" و محور کیاسر حد فاصل "تاکام" تا "هولار" باید صورت بگیرد تا مشکلات مسافران و بومیان در تعطیلات و مناسبت‌ها به حداقل خود برسد.
جهان‌تاب همچنین اعلام کرد: به منظور پیشگیری از خروج و واژگونی خودروهای سنگین و سبک، ایجاد راه‌های فرار مناسب و استاندارد در محورهای کوهستانی و مواصلاتی استان ضروری است.
ثبت بیشترین تخلفات ترافیکی در محور هراز
یکی از دستگاه‌های مورد توجه در خدمات سفر، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که از قبل پیش‌بینی‌هایی را برای مدیریت سفر انجام داده است.
حسن جهانیان؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با تسنیم بیان کرد: موج نخست سفرها به استان در 28 و 29 اسفند اتفاق می‌افتد و پیش‌بینی هم می‌شود که اوج تردد در محورهای مواصلاتی مازندران با استان‌های تهران و البرز در همین بازه زمانی برای سفرهای ورودی و 3 تا 5 فروردین 1403 برای سفرهای خروجی باشد.
وی افزود: انتظار می‌رود موج دوم سفرهای ورودی با حجم کمتری نسبت به موج اول از 8 فرودین 1403 اتفاق بیفتد و در روزهای اوج سفرهای ورودی و خروجی از مازندران در ساعاتی نیز شاهد ترافیک‌های سنگین در محورهای کندوان و هراز باشیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: انتظار این است که بیشترین انباشت وسایل نقلیه مسافر در مازندران طی روزهای 3 و 4 فروردین‌ماه 1403 باشد.
جهانیان با اعلام اینکه 150 دوربین تخلف در جاده‌های استان را ثبت می‌کند و بیش از 90 درصد آنها فعلا فعال هستند، افزود: فرهنگ ترافیکی و رانندگی ایمن باید ترویج شود و از این‌رو اداره‌کل راهداری در راستای مسئولیت اجتماعی خود فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و پیشگیرانه نظیر برگزاری جشنواره ملی عکس راه و همراه، جشنواره سرود نغمه‌های ایمنی، موشن‌گرافی، کلیپ‌های ایمنی و همچنین آموزش تجهیزات ایمنی، کنترل و نظارت بر تردد ناوگان عمومی و نظارت بر حمل و نقل را انجام داده است.
مدیرکل راهداری مازندران با اعلام اینکه بیشترین تخلفات با 28 درصد در محور هراز رخ می‌دهد و یکی از موارد نیز حمل تناژ مازاد است، بیان کرد: 10 درصد تخلفات حمل بار را در تناژ مازاد داریم که یک معضل در جاده‌های استان به ویژه در مسیر هراز است.
به گزارش تسنیم، استان مازندران یک درصد مساحت ایران را دارد، چهار درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند و هشت درصد ترددهای کشور نیز در مازندران است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/782453/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفتاب گرم بهاری در مازندران

رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

موج کوتاه در دریای خزر

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

تقدیر پلیس از بانوان آبادانی

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویر قطع 40 اصله درخت در کجور آرشیوی است

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور چیست؟

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر

تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

(تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی

ببینید | پول بده لایک کن!

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور