پیام مازند

آخرين مطالب

بی‌خاصیت‌ترین دستگاه‌های الکترونیکی| هوشمندهایی برای گرفتن پول شیفتگان گجت‌ها! علمي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - امروزه در دنیای دیجیتال، دستگاه‌های الکترونیک کوچکی مصرفی بسیاری قدم به عرصه وجود می‌گذارند اما همه این دستگاه‌های کاربردهای مفیدی ندارند. زمانی ابداع و نوآوری محدود به تولید ابزاری می‌شد که رفاه بیشتری را به مردم عرضه می‌کرد یا در مسیر توسعه علم گامی مهم و سرنوشت‌ساز به‌شمار می‌رفت.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
نوآوری‌هایی که می‌توانستند به موفقیت برسند یا بعضا با سرنوشت نافرجامی مواجه شوند. این‌درحالی‌است که امروزه، بسیاری از نوآوری‌هایی که به‌ویژه به بازار دستگاه‌های الکترونیک کوچک (گجت‌ها) راه می‌یابند نه‌فقط کاربردی و مصرفی نیستند که برعکس بی‌فایده‌اند و فقط برای خالی‌کردن جیب افرادی عرضه می‌شوند که به خرید این قبیل دستگاه‌ها به‌خصوص به‌روش آنلاین وابستگی اعتیادآور دارند. این نوآوری‌ها هرچند تجاری می‌شوند اما در دوره کوتاهی پس‌از عرضه محو می‌شوند و به‌نوعی نافرجام می‌مانند.
****
همه‌ی ما هر سال شاهد انبوهی از وسایلی هستیم که نوید می‌دهند زندگی ما را آسان‌تر کنند. امروزه تقریبا همه تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان را با محصولاتی که با شعار «هوشمند و نوآورانه» عرضه می‌شوند بمباران می‌کنند. باوجوداین، بسیاری از این دستگاه‌ها کاملاً بی‌فایده‌اند و هدف از تولیدشان بی‌معنی است. اما به‌هررو، در دنیای وب برای دیده‌شدن فرصت دارند تا بلکه جهانیان دریابند که فناوری راه‌حل همه‌چیز نیست و فقط به این دلیل که می‌توانید گجت بخرید به این معنی نیست که جای آن در خانه شما تضمین می‌شود. 
NoPhone Zero
با نگاهی به نام این محصول که می‌توان آن را «صفر بدون تلفن» معنی کرد می‌توان فهمید که قابلیت دارد که به یکی از بی‌فایده‌ترین دستگاه‌های تولیدشده به دست بشر تبدیل شود. این وسیله درواقع یک تکه پلاستیک مستطیل شکل در ابعاد تلفن همراه آیفون 5 بود اما هیچ‌یک از ویژگی‌های آن را نداشت. اما نکته جالب‌توجه درمورد این گجت این بود که به‌طرزی باورنکردنی، 130 نفر در درگاه سرمایه‌گذاری به‌شیوه جمع‌سپاری کیک‌استارتر برای تولیدش متعهد شدند و در مجموع هزارو239 دلار جمع کردند تا رویای این «صفر بدون تلفن» را به واقعیت تبدیل کنند و این‌گونه این تکه پلاستیک سیاه تولید شد و به قیمت 5 دلار برای هر دستگاه فروخته شد! هرچند تولیدکنندگان این محصول توضیح داده بودند که هدفشان از عرضه این گجت کنترل رفتارهای اعتیادگونه کاربران شبکه‌های اجتماعی است اما به این نکته توجه نکرده بودند که هدف اولیه ابداع تلفن همراه، تلفنی بود که در مواقع ضروری امکان دسترسی به مردم را فراهم کند. 

پیام مازند

کوسن کنترل از راه دور
یکی دیگر از فناوری‌های آزاردهنده که در صدر فهرست وسایل بی‌فایده قرار دارد، کوسن کنترل از راه دور است که جایگزین کنترل از راه دور معمولی تلویزیون می‌شود. این کوسن که 50 دلار قیمت دارد با بیش‌از 500 دستگاه الکترونیکی خانگی سازگار است و می‌تواند برای نسل جدیدی از تنبل‌ها کاربرد داشته باشد. می‌‌توان این کوسن را همانند یک بالش معمولی بغل کرد و برای استراحت سر را روی آن گذاشت. اما این خطر برای کاربر وجود دارد که وقتی سر را روی این کوسن می‌گذارد و درخواب به‌طور غیراداری دکمه روشن کردن تلویزیون یا هر ابزار الکترونیکی دیگری را فشار دهد و از صدای ناگهانی آن شوکه شود. 

پیام مازند

برس بلوتوث
شرکت وی‌تینگز ادعا می‌کند که این محصول اولین «برس موی هوشمند» جهان است که اطلاعاتی درباره سلامت موها، کیفیت برس‌زدن و توصیه‌هایی درباره نحوه بهتر شانه‌کردن موها در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دستگاه دارای چند حسگر، مبدل و میکروفون است که الگوهای شانه‌کردن، ضربه‌ها و فشار اعمال‌شده را محاسبه می‌کند و آن را ازطریق اتصال بلوتوث به برنامکی که روی تلفن همراه هوشمند نصب است انتقال می‌دهد. البته با یک جست‌وجوی ساده می‌توان تمام اطلاعات لازم درباره الگوهای شانه‌کردن صحیح موها را در وب پیدا کرد و اگر کسی بدون ژن‌های تاسی، همچنان مو دارد می‌تواند احتمال اینکه تاکنون تاحد قابل قبولی موهایش صحیح شانه کرده است را در نظر بگیرد. اما اگر هنوز در این‌مورد تردید دارد می‌تواند 200 دلار برای خریدن این دستگاه بی‌فایده هزینه کند.

پیام مازند

هدست یکپارچه با تلفن همراه
این گجت تلفنی کپی مدل تلفن‌های قدیمی است که می‌تواند به تلفن همراه کاربر متصل شود و به او امکان دهد به‌جای تلفن همراه با این گوشی صحبت کند. این دستگاه بی‌فایده ازطریق جک 2.5 میلی متری به تلفن همراه متصل می‌شود و به باتری نیاز ندارد و با اکثر تلفن‌های همراه سازگار است. البته برای استفاده از این دستگاه بیرون از خانه، به دو چیز ضروری نیاز است: کیف مناسب برای حمل این گوشی تلفن و قدرت کافی برای تحمل نگاه‌های متعجب مردمی که در خیابان فرد درحال صحبت با یک گوشی قدیمی مجهز به سیم مارپیچ را می‌بینند.

پیام مازند

ماوس یو.اس.‌بی با ترازوی دیجیتال
این گجت یک ماوس بلوتوث معمولی است که به ترازوی دیجیتال مجهز شده است. اما این ترازو به قدری کوچک است که برای وزن‌کردن اجسام بزرگی چون چمدان برای اطمینان خاطر از نداشتن اضافه‌بار کاربرد ندارد. باوجوداین، سازنده می‌گوید که این دستگاه کاربرد عملی دارد و مهم‌ترین کاربردش سرگرم‌کردن کاربر رایانه برای کاهش استرس کاری است. به‌عبارتی‌دیگر، کاربر می‌تواند با وزن‌کردن سکه، مدادتراش و پاک‌کن با این ترازو استرسش را کاهش دهد. این گجت هم به‌حتم می‌تواند در فهرست دستگا‌ه‌های بی‌فایده در رتبه مناسبی قرار گیرد.

پیام مازند

انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/782976/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد

حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد

جاده کرج ـ چالوس بسته شد

جزییات قتل بازپرس سابق در آمل؛ 5 نفر دستگیر شدند

محور کرج -چالوس مسدود شد

تجاوز 4 مرد افغان به پسر 16ساله در حاشیه تهران

آیین تجلیل از مقام معلم با حضور مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

تعطیلی واحد شن و ماسه در محور کندوان

این مناطق منتظر بارش رگباری باران باشند

تعیین تکلیف شریعتمداری برای لایحه حجاب | کنارش بگذارید، «طرح نور» پلیس کافی است

انسداد محور کرج – چالوس

چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند

دختر فراری از ناچاری با سارق سابقه‌ دار همدست شد

حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه مهم اوکراین

جامعه فرهنگی استان ایلام 57 شهید تقدیم نظام و انقلاب کردند

زیارت شهدای مدفون در حرم حضرت معصومه(س) با حضور استاندار قم

برگزاری دومین کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری‌های عصبی در صرع و پارکینسون»

حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال

کلاس‌های پیام نور امروز به مدت 2 ساعت تعطیل شد

قتل خواهر جوان به دست برادر نوجوان

یک خبر خوش برای سهام عدالتی‌ ها

خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد

خبری جعلی که مردم را حسابی سرکار گذاشت

تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال 1403

گلزار مطهر شهدا میعادگاه ملت شریف ایران اسلامی است

«بازی دراز وعده صادق الهی بود»

تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود

800 پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد

فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده 49 لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری

شرنگ شیرابه در کام خزر

تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم

مناسبت روز/ یکشنبه، 9 اردیبهشت‌ماه

اردیبهشت داغ در مازندران

سلمانی با 2 خانواده شهید و جانباز متوفی و 2 آزاده و جانباز دیدار کرد

درگذشت مادر شهیدان والامقام «محمدرضایی» در شهر زاینده رود

جلب مشارکت مردم جهت رونق اقتصادی کیش

بخش زیادی از صادرات کیش درحوزه لجستیک وخدمات فنی، مهندسی و گردشگری است

دیدار استاندار بوشهر با خانواده «شهید والامقام عابدین بهفروز»

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: جهاد در بنیاد شهید و امور ایثارگران باید احیا شود

آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم

تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود

فرصت استثنایی کمیسیون رایگان در تپسی برای تمام سفیران!

پدر شهیدان والامقام «بابایی ملکشاه» از مازندران آسمانی شد

طرح توسعه نیروگاه 500 مگاواتی برق

توزیع 11 هزار تن انواع کود بین کشاورزان

نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور خوزستان

بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد

اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران

بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست

ببینید| برافراشته شدن بادبان خورشیدی ناسا در فضا