پیام مازند

آخرين مطالب

مراسم معارفه رئیس کل دادگستری مازندران برگزار شد اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان مازندران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد برگزار و عباس پوریانی به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان مازندران معرفی و از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری تقدیر شد.
در این مراسم دادستان کل کشور در سخنانی گفت: فلاسفه در معرفی وجود چهار علت بیان کردند که عبارت‌اند از علت مادی، علت صوری، علت فاعلی و علت غایی، حقوق دانان نیز در تحقق جرم سه عنصرقانونی، عنصر مادی، عنصر روانی یا معنوی مطرح می‌کنند که عنصر معنوی یا همان نیت، انگیزه وجان عمل است مقام معظم رهبری نیز بر نیت خالصانه و انجام امور برای خدا تاکید کرده‌اند، امام راحل (ره) تمام هدفش خدا بود اساسا هدف از تشکیل نظام اسلامی اجرای احکام خدا و احیای احکام و خدمت به مظلومین ونیارمندان و آموزه‌های دینی وقرآن است.
محمد موحدی آزاد، هدف از تشکیل دستگاه قضایی را اصلاح و تربیت ذکر کرد وگفت: قطعا هدف دستگاه قضایی رسیدگی به دعاوی و شکایات و فصل خصومت‌ها با هدف اصلاح است و باید در صدور رای وتصمیمات قضایی و صدور احکام و قرار‌ها وجه اصلاحی برجسته شود همچنین همکاران به ویژه قضات جوان در رسیدگی به شکایات و جرایم وجه اصلاحی را مدنظر قرار دهند.
دادستان کل کشور تصریح کرد: استان مازندران، چون از نعمت‌های طبیعی فراوانی برخوردار است از استان‌های بسیار حساس کشور محسوب می‌شود درصد بالایی از میزان برنج کشور در این استان تولید می‌شود اراضی استان بسیار قیمتی و با ارزش است و به همین علت مورد توجه سودجویان است مشکلاتی در این مورد میان کشاورزان و منابع طبیعی وجود دارد و اراضی استان توسط سودجویان تغییر کاربری غیر مجاز می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: سازمان‌های مختلف و مرتبط باید نسبت به حفظ کاربری اراضی احساس مسئولیت کنند، غفلت در این زمینه پذیرفتنی نیست، چگونه می‌شود افراد شروع به تغییر غیر مجاز کاربری کنند و مدیران بی خبر باشند یا کوتاهی کنند چرا باید ثروت افراد که سرمایه ملی است صرف فعالیت غیرقانونی شود و سپس برخورد صورت گیرد ما اجازه نمی‌دهیم و ترک فعل مدیران را تعقیب خواهیم کرد اقدامات اداراتی که غفلت کردند یا نظارت نکردند قابل اغماض نیست و دستگاه قضایی اغماض نخواهد کرد.
دادستان کل کشور افزود: مدیران اجرایی و قضایی باید پاسخگو باشند در موارد مختلف به بهانه اشتغال اجازه تخریب محیط زیست نخواهیم داد، زمانی که مجوز ندارند چرا کوتاهی می‌کنید تا بدون مجوز اقدامی صورت گیرد. صدور مجوز مرجع قانونی دارد درمواردی مشاهده می‌شود نماینده مجلس ورود می‌کند در مناطقی به بهانه اشتغال و بدون محوز‌های قانونی اقداماتی انجام شد که جلوی اینگونه فعالیت‌های غیرقانونی گرفته شد و تمام اقدامات متوقف شده و تا مجوز‌های لازم را نگیرند اجازه فعالیت ندارند.
وی تصریح کرد: اشتغال مسئله بسیار مهمی است، اما به بهانه اشتغال اجازه تخریب محیط زیست را نخواهیم داد در منظقه‌ای 90 هکتار را به فردی به بهانه اشتغال دادند یک فرد 30شرکت تولیدی آنهم در یک استان دارد امکانات و ثروت در دست یک عده خاص و عده‌ای محروم از کم‌ترین امکانات باید به فکر همه مردم باشیم نیت ماهم برای خدا باشد.
وی تصریح کرد: 50 سال پیش حضرت امام فرمودند اسراییل غده سرطانی است و امسال همه به حرف امام رسیدند درهمه نقاط جهان علیه اسرائیل تظاهرات می‌کنند.
دادستان کل کشور دربخش دیگری از سخنانش اظهارکرد: درزمینه انتصابات حسب دستور رئیس قضائیه مبنی بر اینکه هر پنج سال جابجایی صورت گیرد همزمان با استان مازندران در 7 استان کشور جابجایی‌ها درحال انجام است.
وی ضمن تقدیر از زحمات و خدمات پنج ساله حجت‌‎الاسلام والمسلمین اکبری در استان مازندران وی را از مدیران با تجربه و با اخلاص دستگاه قضایی ذکر کرد و گفت: نیت وی همواره خدمت خالصانه به جامعه انسانی و ایمانی کشورمان بوده است.
دادستان کل کشور در ادامه عباس پوریانی را به عنوان رئیس جدید دادگستری استان مازندران معرفی و اظهارکرد: وی از قضات پاک طینت، پاک‌بین و پاک‌دست بوده و از مدیرانی است که در سال‌های مختلف و در سمت‌های مختلف امتحان خود را پس داده است.
عباس پوریانی در این مراسم اظهار کرد: همه ما مدیون خون شهدای گرانقدر هستیم و احترام و اعتبار امروز کشور، مرهون رشادت‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران است.
رئیس کل دادگستری مازندران بر لزوم حفظ کرامت انسانی و حُسن خلق در برخورد با مراجعان تاکید کرد و افزود: اخلاق خوش در خدمت به مردم باید سرلوحه اقدامات کارکنان دادگستری مازندران قرار گیرد.
پوریانی خاطرنشان کرد: انشالله با همدلی، همفکری و تفاهم در راستای حل مشکلات موجود در مازندران، امکانات و منابع خدادادی استان به عنوان یک امانت ارزشمند به نسل‌های بعدی منتقل شود.
رئیس کل دادگستری مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، از قضاوت به عنوان امری خطیر و حساس یاد کرد و افزود: دستگاه قضایی استان همراه با دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و دستگاه‌های اجرایی مازندران در راستای خدمت رسانی مطلوب به مردم تلاش خواهد کرد.
پوریانی با اشاره به تاکیدات مقام مقام رهبری در راستای حمایت از تولید و اشتغال، اظهار کرد: دستگاه قضایی استان ضمن حمایت از سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان، بر بحث امنیت سرمایه گذاری نیز تاکید ویژه‌ای خواهد داشت.
وی همچنین برخورد دستگاه قضایی استان مازندران با مخلان نظم و امنیت را قاطع عنوان کرد و افزود: دستگاه قضایی استان با افرادی که نسبت به تخریب محیط زیست و منابع طبیعی اقدام کنند، برخورد جدی و قانونی خواهد داشت.
پوریانی در ادامه برگزاری دیدار چهره به چهره و بدون واسطه با مردم، بازدید میدانی از حوزه‌های قضایی استان و بررسی روند رسیدگی به پرونده‌ها با هدف جلوگیری از اطاله دادرسی را از جمله برخی برنامه‌های مد نظر خود برشمرد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/787074/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

3 هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

عدم‌همراهی بیش از 100 نماینده در حمایت از طرح «نور»

زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است

ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد

قدردانی شهروندان آزادشهر و گالیکش از پلیس برای اجرای طرح نور

شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم

توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس

راهپیمایی تکریم حجاب و عفاف در شاهرود برگزار می‌شود

خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!

مستندی از آثار و زندگی امیراسماعیل آذر استاد ادبیات فارسی

نشست سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با مجموعه حراست

فریم هایی از مردان معدن

اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1

100 نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟

تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی

کشف اشیاء عتیقه‌ چند هزار ساله در چالوس

شاعرانه/تو خواهی رفت، دیگر حرف چندانی نمی‌ماند

دستگیری عوامل نزاع دسته جمعی + عکس

استقبال 20 هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه

کشف 308 قطعه اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس

اعزام کاروان زائران مازندران و گلستان به سفر حج

بیمارستان نیایش خرم‌آباد 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران

سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود

پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)

پول هست زمین نیست!

اعزام سه هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور

بیش از 100 نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند

کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس ؛ این اشیا هنوز قیمت گذاری نشده اند

صادرات بیش از 147 هزار تن کالا از گمرکات مازندران

کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس

نور محبوسی که خاموش نشد

‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم

استقبال 20 هزار میلیارد ریالی مازندرانی‌ها از طرح کالابرگ

دوچرخه سوار آملی حامل پیک سبز وارد رشت شد

نجوای عاشقانه شمع و پروانه

داستانک/ راه زندگی

آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد

آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل

فیلم/ گفت‌وگوی محیط‌بان مازندرانی با خرس قهوه‌ای در ارتفاعات چالوس

آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور دردانشگاه شمال آمل

ببینید | گفتگوی بامزه محیط‌بان مازندرانی با خرس قهوه‌ای در ارتفاعات چالوس

مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد

آنتونی: رقم انتقالم به منچستریونایتد تاثیری روی عملکرد من ندارد

لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی

دستگیری عوامل درگیری دسته جمعی در کمتر از 6 ساعت

ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو 2024

توقیف 28 تن گندم خارج از شبکه توزیع

مسابقات والیبال دانشجویان کشور در دانشگاه شمال آمل شروع شد

اعتراض یک نماینده مجلس به اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس‌جمهور